Ook ik ben het slachtoffer van de ongevraagde smsjes.
Vanmiddag kreeg ik opeens het bericht: U krijgt vanaf nu elke dag een spannende geile sms van ons! 150 ct pob, wilt u dit niet sms DV NIET naar 7733 indien u dit wel wilt reageer dan niet.
Hoe ze aan mn nummer komen, al sla je me dood. Ik doe nooit iets met mn telefoon, alleen bellen en smsen naar bekenden, doe niet aan sms abbo's, nergens aan mee.
Ik dus HI gebeld van hoe of wat, die zeggen dat ik het ben begonnen, dat ik ze als eerst een sms heb gestuurd of dat ik ooit op internet aan iets heb meegedaan en mn tel. nr heb gebruikt daarbij. Ik kan jullie verzekeren dat dat nooit het geval is geweest. HI gaf het advies om op het smsje in te gaan, door DV NIET terug te smsen, en smsdienstenfilter.nl te gebruiken. Ik heb dat dus teruggesmst, maar kreeg ik er weer een van "weet u het zeker, sms dan DV JA om u af te melden. Had ik dus beter nooit kunnen doen. Hierna nog zeker 6 smsjes gehad tot nu toe met "u bent afgemeld" dus steeds hetzelfde.
Ik heb via internet opgezocht dat het via targetmedia kwam, en heb ze gelijk gebeld. van hun kreeg ik te horen dat niet zij die smsdienst beheren maar dat een klant van hun dit doet. Wel kreeg ik een mailadres van ze om mijn klacht bij hun neer te leggen:.
Die heb ik even een dringend mailtje gestuurd om het onmiddelijk te stoppen, en dat dit schandalige praktijken zijn.
Kreeg overigens nadat ik de mail verstuurd had nog meer smsjes met "u bent nu afgemeld".
Maar goed, dit mailtje is verstuurd na kantoortijd, dus ik wacht morgen af.
Mijn vragen zijn nu:
hoe kom ik er van af,
hoe komen ze aan mn nummer,
kan ik de kosten verhalen op iemand?
Alvast bedankt voor het reageren en lezen!
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ramon.
Kreeg net een mailtje terug: ontkennen dus.
Beste,
Ik heb geen idee waarom u een sms bericht heeft binnengekregen, indien u heeft gesms't met 1 van onze klanten/keywords dan krijgt u daar uiteraard een antwoord per sms op. Wij hanteren geen abonnementdiensten dus afmelden hoeft dan ook niet, u moet dan simpelweg niet antwoorden op verzoeken dan stopt dit vanzelf. Op elke sms die u stuurt krijgt u namelijk altijd een betaald antwoord terug, het is onmogelijk dat mensen u ongevraagd een sms bericht sturen dat kan simpelweg technisch ook niet.
Indien u verwijderd wilt worden van onze servers kunt u eenvoudig een sms sturen met de tekst [KEYWORD] STOPEXIT naar 7733 uw nummer wordt dan per direct verwijderd uit onze systemen.
Mocht u er niet uit komen of geen sms meer willen sturen dan verzoek ik u dat aan te geven dan verwijderen wij u handmatig uit onze systemen.
met vriendelijke groet,