LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenst sms 6464

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
mingwilma
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:06

ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door mingwilma »

telkens krijg ik smsjes toe gestuurt van 6464 waar ik nooit om heb gevraagt.Als je en bericht stuur stop.dan krijg je tezien dat het niet klopt.en hoe je het wel moet doen.Heb het nu 5 keer gedaan en nog doe je het verkeert.ben onder tussen al meer dan 25 euro kwijt.0641113186 gebelt moet je dan inspreken of het help weet ik niet je krijg niemand aan de lijn.weet niet meer wat ik moet doen.ze sturen je ook naar en site maar daar staat niet bij om je af temelden.het moet maar eens af gelopen zijn als je de provider belt om dit door tegeven vertllen ze me dat ik dit zelf heb aan gevraagt terwijl dit niet het geval is.weet niet eens wat het was.Het gaat om spelletjes op je mobile telefoon.ik en spellletjes doen kan het niet eens goed zien.waarom zou ik het dan aan vragen.Ik ben heel boos heb en uitkering en het is me gewoon teduur om dit te kunnen betalen.help me a.u.b om van deze rotzooi af tekomen ming

Janine84
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:19

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door Janine84 »

Ik heb sinds gisteren 2 smsjes ontvangen van 6464. Terwijl ik mij hier ook absoluut niet voor heb aangemeld. Bij mij vroegen ze of ik nu met OK wilde beantwoorden om mijn Love Test te ontvangen. Of om te stoppen, moest ik STOP sturen. Ze willen juist dat je erop gaat reageren. Ik heb vandaag voor de zekerheid een berichtje met stop gestuurd. Ik kreeg een berichtje terug dat ik niet was aangemeld voor de dienst. Om me aan te melden moest ik WTEST AAN sturen naar 6464. Je moet nooit antwoorden!!!!!!!!!!
Er staan elders op het forum, ook het een en ander om van deze dienst af te komen. Je kunt ook bij www.smsafzeggen.nl verschillende informatie vinden.
Ik vind deze diensten niet normaal. Op internet kunnen mensen jou telefoonnummer intikken. Zodat je dan een smsje krijgt op je mobiel. Ze moeten deze GROTE FRAUDE STOPPEN!!!

mingwilma
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:06

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door mingwilma »

bij mijn laaste rekening stond er weer een groot bedrag.heb met t-mobile gebelt.om te vragen of zei er niets aan konden doen.Heb een telefoonnr gekregen en die heb ik gebelt.hij vertelde me dat ik zelf goed had vertuurt dat ik me wilde aanmelden.Ik bewaar al mijn berichten en heb niets kunnen terug vinden.ze doen maar.ook als stuur je stop ze gaan gewoon door.nu heb ik dus gebelt en vertelt waar ze het lef van daan halden om ongevraagt berichen te sturen.de was over sport.daar hou ik al helemaal niet van.heb een bevestiging gekregen dat het nu stop is gezet.het kost je wel 35 cent per min ze laten je ook heel lang wachten.ik heb ook niet betaalt.laat hij maar eens op houden met ongewenste diensten testuren.krijg denk ik wel problemen met t-mobile zelf omdat ik het bedrag niet over maakt.ik heb gelukkig een bewijs dat ik nooit heb be aandwoord op zijn bericht.Ik zie wel wat er verder gebeurt.zelf vind ik dat ze je naam en geboorte datum op vragen.maar daar beginnen ze niet aan daar door komen jonge kinderen in de problemen.Je provider doet er verder ook niet aan.ze moeten deze zaakjes maar eens flink aan pakken. mingwilma

taratica
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2008 20:01

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door taratica »

Hallo,
ik heb iets dergelijks ook bij de hand gehad. ging om ringtones voor ek voetbal. Ook ik snapte er niets van. Ik heb vrijdagmiddag 0900-5005040 gebeld. dit kost wel 35 cent per minutt, maar de medewerkster kon direct het abonnement waarvan ik niet wist dat ik het had, beëindigen.
Helaas moet ik de kosten voor dit abonnement wel betalen en werd de mail die erbij hoorde aan alle contacten uit mijn adresboek gestuurd.

Ik ben een emailwisseling begonnen met megaclub.com en overweeg officieel aangifte te gaan doen, want dit is gewoon criminaliteit.
Dus bel dat 0900 nummer snel, dan kan die ellende eindelijk stoppen.
Ina

mingwilma
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:06

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door mingwilma »

ik heb nu berichten gekregen dat ik nu van alles af ben.heb ze even de waarheid vertelt.om je af te melden met het 0900.krijg je wel iemand aan de lijn.het gekke er van is dat ze eerst naar je geboorte datum vragen en je postcode.en dan je pas kan af melden.ik heb ze eens vertelt dat ze dit van te voren moeten vragen.maar daar beginnen ze niet aan.wel zonder tevragen van die duren sms berichten te stuuren.heb een bericht gekregen dat ze het hebben gestopt.bewaar dit altijd zo dat je bewijzen heb dat je bent af gemeld.onder tussen heb ik ook nog t-mobile een bericht gestuurt dat ze daar maar eens wat aan moeten doen.dit moet echt op houden.en de reclames van tv af halen.ze moeten deze froude zaken verbieden.je hoort en ziet het op de tv en radio.leuke prijzen winnen sms naar je zit er gelijk aan vast.we moeten er met zijn allen wat aan gaan doen(DIT MOET OP HOUDEN TE BESTAAN VERBIEDEN) :twisted: :idea: :? :( :evil: :evil: :twisted: :twisted: wij zijn heeeeeeeel erg boos

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien zoeken naar een alternatief voor die 0900 nummers?
vraagalex.nl heeft een redelijke lijst, maar er moet toch achter te komen zijn?

Op het moment dat je belt via een gewoon nummer, zijn de kosten een stuk lager.
En - mischien toch overwegen om gesprekken op te gaan nemen.

mingwilma
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:06

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door mingwilma »

het is natuurlijk en goed idee om je gesrekken op tenemen.maar hoe moet je dat doen.zou het via je mobiel kunnen.er moet eigelijk een lijst komen met handtekeningen.mechien help het dan wel.iedereen komt gewoon in de problemen.er moet wat aan gedaan worden.als iemand een goed idee heeft kom er mee naar buiten.zo dat we er iets aan kunnen doen.en het hogehof moet deze pratijken gewoon verplichten te stoppen.kom mar op met goede ideeen mingwilma

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.smsdienstregister.nl/nieuws/ ... -maak.html

Er is een sms me niet register in de maak.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Klinkt leuk, maar we hebben het hier over bedrijven die crimineel handelen, of op z`n minst 'onzorgvuldig'.

Deze zullen zo`n register negeren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php

Hier kunt u aan de slag om ongewenste telefoons, brieven en sms te blokkeren.

U draait minimaal pretium en aanverwante z.g. kpners de das om!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door TdeHond »

Blokkeren SMS diensten hier:

http://www.smsdienstenfilter.nl/

frustie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008 10:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door frustie »

Sinds 09-07-2008, ontvang ik van 6464 sms-dienst berichten (megaclub.com). Deze dienst kost dus gewoon € 9,- per week staat op de site van megaclub vermeld. Beetje vreemd allemaal, want ik zit nu al met een ongevraagde kostenpost van € 20,-. En dit allemaal, omdat iemand zomaar je 06 nummer in kan vullen zonder dat er een verrficatie plaats vindt of je dit wel wil. Dit druist toch tegen alle regels in van de telecombedrijven. Nu heb ik een mail gestuurd naar [email protected] het bedrijf achter megaclub.com, maar deze geven geen reactie terug. Gaan we hier met z'n allen wat tegen doen? Er is hier vast wel een juridisch adviseur, die weet hoe dit aan te pakken en de gemaakte kosten weet terug te vorderen. Ik ben des :twisted:

Groet,
Frustie

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door TdeHond »

ttp://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/I ... t_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren

mm74
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2008 18:30

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door mm74 »

Frustie,

contactpersoon voor celldorado is:

M Tempelaar
+31 (0)207947500

Wellicht dat je hem eens kan vragen waar dit allemaal op slaat... Ik heb er ook last van en vind het echt belachelijk dat dit zomaar kan!

Nog wat info:
Rechtspersoon:
Rechtsvorm :Besloten vennootschap
Naam :Artiq Mobile B.V.
Statutaire zetel :Amsterdam
Eerste inschrijving in het
handelsregister :23-02-2004
Akte van oprichting :20-02-2004
Maatschappelijk kapitaal :EUR 90.000,00
Geplaatst kapitaal :EUR 18.000,00
Gestort kapitaal :EUR 18.000,00
----------------------------------------------------------------------------
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Artiq Mobile B.V.
Adres :Hobbemakade 73, 1071XN Amsterdam
Telefoonnummer :020-6420259
Datum vestiging :20-02-2004
Bedrijfsomschrijving :De bouw, exploitatie en beheer van
multifunctionele websites en daaraan verwante
activiteiten, alsmede mobiele toepassingen en
marketing casu quo reclame activiteiten
Werkzame personen :2

Kijk ook even op deze link:

http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=100 ... 769d55b965

Nuttige info.

succes.

bbgt
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2008 19:04

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door bbgt »

Het wordt hoog tijd voor actie richting de grote providers.
De KPN'en en Orange'n van dit land.
Bewerende volkomen buiten deze praktijken te staan hebben
ze contracten gesloten met bedrijven/bedrijfjes die vervolgens
toegang krijgen tot het gsm-netwerk van de betreffende provider
met contractueel vastgestelde verdelingen van de buit!
Van iedere sms-reversed charged bericht (zo schijnt een illigaal sms-bericht te heten...) nemen de providers, dus Orange, T-Mobile, KPN etc, het aller grootste deel. B.v. een sms-bericht dat jou Eur 1,50 kost,
daarvan neemt de provider minstens Eur 1,-- in zijn eigen pocket. De rest mogen de kleine(re) jongens in de levels daaronder met elkaar uitvechten.
En dan krijg ik een (niet ondertekende) brief van Orange, van ene mevr. S.V. Knapen dat Orange geen enkele invloed heeft op het z.g. SMS Extra Diensten verkeer. Gewoon gelogen.

bteeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008 20:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door bteeuwen »

Ik heb zojuist ook 2 smsjes gekregen. 1e:

antwoord nu met OK om jouw love test te ontvangen en je match te zien. SMSnu OK naar 6464. info: 09005005040. stoppen: sms stop. 1 e/credit. negen credits/week.

Buitengewoon crimineel, heb meteen t-mobile gemaild met het verzoek dit nummer te blokkeren en het van mijn rekening af te halen als het daar bij komt. wat ik niet begrijp, dat is echt abnormaal als dat zo maar kan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren
Laatst gewijzigd door TdeHond op 17 jul 2008 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

mm74
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2008 18:30

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door mm74 »

bovenste link werkt niet...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door TdeHond »

"h" ontbrak in de link. Ik heb hem ervoor gezet. Bedankt.

Rechtswegwijzer
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2008 23:22

Re: ongewenst sms 6464

Ongelezen bericht door Rechtswegwijzer »

Ik kreeg zojuist ook berichten van 6464 met betrekking tot "love test".
Schandalig, ik heb mij nooit aangemeld voor deze dienst. In het sms-bericht werd medegedeeld dat aan de berichten kosten verbonden zijn.

Dit is buiten proporties.

Als juirist wil ik nog wat aan dit topic toevoegen. Hier moet wat aan worden gedaan.

Privaatrechtelijk is dit in eerste instantie ongehoord. Er worden diensten in rekening gebracht zonder welke vorm van wilsovereenstemming dan ook. Elke betaling kan dan worden teruggevorderd als onverschuldigd betaald, artikel 6:203 BW.


Daarnaast moeten dit soort praktijken strafrechtelijk worden aangepakt, dit is gewoon oplichting.

Gesloten