LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst SMS berichten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
MarvinTheMartian
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2009 12:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door MarvinTheMartian »

Ik heb mensen opgeroepen om mij een bericht te sturen, heb ook iemand die eerder in deze discussie hetzelfde geluid liet horen geprobeerd te bereiken tot nu toe zonder enig resultaat. Ik ben een paar honderd euro kwijt, ik ben pissig, het is kerst en 'ze hebbuh muh geld gejat!!!'.

Ik heb nog steeds niks binnen van orange, ik ga ze nog maar eens bellen morgen.

Hier komen ze niet zo makkelijk mee weg.

Toptech
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2009 01:21

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Toptech »

Ook ik ben inmiddels meer dan 500,- euro armer door NETSIZE SA.
Mijn telecom aanbieder is vodafone.
Afmelden met STOP naar 2010 etc.. en sms blokkeringen helpen niet.
Overal op het internet vind je klachten maar niemand doet er iets aan.

Inmiddels heb ik op www.emule.nl een forum openbaar gesteld waar iedereen kan melden maar waar men vervolgens kan gaan overleggen wat te doen.
Als niemand iets doet dan moeten we het zelf maar doen. Samen staan we sterker dus kom naar het forum en help mee om dit soort oplichterij aan te pakken.

We moeten informatie verzamelen en vervolgens de media constant aanmoedigen om hier meer aandacht aan te besteden. Ook moeten we op zoek naar rechtshulp en wettelijke instanties om hier aan medewerking te verlenen.

Help mee, want niets doen kost geld ! :evil:

westhoekje
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:13

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door westhoekje »

Zo ongeveer tegen augustus merk ik dat er ten onrechte te veel voor mijn abonnement van KPN wordt afgeschreven.
Heb hier meerdere malen contact over gehad met de info. lijn van de KPN.
Heb een aantal keren stop ge-smst naar diverse zich info-diensten noemende sms diensten.
Dit bleef echter doorgaan op een abonnement van 20 euro p/mnd was de laatste afschift 24-12-09 plus minus 130 euro. Deze heb ik vandaag 28-12-09 gestorneerd. En dit blijf ik doen al zullen ook dreigen met een gang naar de rechter. Vervolgens voel ik mij nu genoodzaakt mijn mobiele tel. in de la te doen met de batterij eruit. Zal mij aan de verplichtiging namens het contract houden, doch zal ik minimaal een half jaar 20 euro p/mnd dienen te betalen voor iets waar ik niets meer aan heb.
Op de vraag aan de KPN of ik ook een ander nummer kon krijgen, was het antwoord: Daar kunnen wij u niet bij helpen.

raymond wichgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:08

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door raymond wichgers »

Ik ben de rekeningen van Vodafone ook maar eens gaan bekijken op hun site, de bedragen waren van de telefoon van m'n dochter wel erg hoog de laatste maanden.
Blijkt dat er de laatste 4 maanden om de dag een sms-je binnenkomt van Netsize SA, wat dit voor berichten zijn is me een raadsel.
Eerder had ze al eens een ringtone gedownload en zat vast aan een abbonnement, deze heb ik stop kunnen zetten, maar die Netsize rommel gaat maar door.
Heb nu haar telefoon in de la gemikt met het kaartje er uit, zonde van het mooie toestel, maar je moet toch wat.
Helpt dat wel eens trouwens? of krijg ik als ik het kaartje er ooit weer in stop honderden " opgespaarde" sms-jes?
Is hier wat aan te doen? of is het een maas in de wet dat deze oplichting maar door kan blijven gaan.
Is dit geld terug te vorderen?, temeer omdat m'n dochter 11 jaar is.
Ik hoop dat Radar hier wat aan kan doen.

Groeten,
Raymond Wichgers

westhoekje
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:13

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door westhoekje »

In deze tijd waar er men alsmaar groeiende aanbiedingen doet richting telecom amusument TV / PC kunnen deze vanaf nu rechtstreeks de prullebak in.
Mijn vertrouwen in deze bedrijfsgroep is voor de jaren die nog komen gaan ernstig geschaad.
Indien wij nog gebruik willen maken van een mobiele telefoon, kan dit uitsluitend nog indien men een manier ontwikkeld om de sms in zijn geheel uit te bannen.
Prepaid: is dat dan het antwoord van deze (nog groeiende) bedrijfstak?
Heb al een aanzienlijk bedrag betaald om ook het in de auto aan te passen (handsfree) maar zal proberen het voortaan zonder mobiele te stellen (20 jaar terug in de tijd) toen konden wij het immers ook!

westhoekje
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:13

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door westhoekje »

. Iemand anders schreef dat hij het bedrag via zijn bank terug heeft laten boeken op zijn rekening.

Als je weet wanneer de rekening wordt afgeschreven, hoef je alleen nog maar naar de bank te gaan en dit bedrag terug te vorderen. (storneren) Ook kunt u en dat ben ik ook van plan, deze account volledig blokkeren om daarna om evt. beschuldigingen van contractbreuk te omzeilen het vaste maand bedrag te betalen. Helaas is het tegenwoordig zo dat men nog 1 X in de maand een afschrift krijgt van de banken. Alles met elkaar werkt het systeem perfect anti- consument. Je zou haast je goeie geld weer bewaren in een ouwe sok!

Womo
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2010 08:14

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Womo »

Hebben jullie het volgende klachtenformulier al geprobeerd?

http://www.netsize.com/aborcreativeklacht.htm
Na doorklikken kom je op de volgende site terecht:
http://www.netsize.com/ContactUs_IndividualSupport.htm

Ik heb er zelf geen last van, maar bij het googlen van Netsize kwam ik dit tegen.

Veel succes! Misschien helpt dit.

Wouter

westhoekje
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:13

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door westhoekje »

Houd voortdurend mijn bankrekening in de gaten (tele-bankieren) en dat is maar goed ook.
Heb net weer een bedrag van 125 euro gestorneerd.
Het is in Nederland simpelweg toegestaan reclame te maken voor sms diensten.
Bijvoorbeeld: "wat zou deze auto waard zijn" of deze "wat is de taxatiewaarde van deze woning" sms naar......
En vervolgens ben je letterlijk & figuurlijk aan de wolven overgeleverd.
Die je te pas & onpas bestelen van je zuurverdiende geld. De provider zit waarschijnlijk mee in het complot, of in heeft er handlangers in zitten.
De politiek steekt zo als gewoonlijk met dit soort zaken zijn kop in het zand, en denkt waarschijnlijk, hier kan door ons toch niets aan verdient worden.
Eerst volgens ben ik er klaar voor om een (dreig) brief te ontvangen van een stel aasgieren die zich verbergen onder een bepaalde naam.
Deze lui hebben de wet achter zich, of verschuilen zich hierachter.
KOM MAAR OP!. Ik ben er klaar voor!

Wordt vervolgd.

animallover
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2006 04:58

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door animallover »

Wij zijn ook slachtoffer van deze sms diensten. Maandelijks moesten we, ondanks gratis belminuten, toch wat bijbetalen. Meestal 10 euro. We rijden veel door België en worden soms gebeld, dus dachten we dat het daarmee te maken had. Ineens was die rekening 65 euro.
Toen pas bleek dat er al een paar maanden bedragen werden afgeschreven voor sms diensten.
Ineens geldt dan een omgekeerde bewijslast. Wij moeten maar bewijzen dat we dat niet hebben gedaan. Bij Vodafone zei men dat je dan “gewoon” even die diensten moest mailen, dat je “gewoon” je geld terugkreeg. Nou nee, zo werkt het dus niet. Dienst 1, zegt ons niet in het bestand te hebben (maar schrijft wel bedragen af volgens de medewerker van vodafone), dienst 2 zegt doodleuk dat wij ons zelf aangemeld hebben. Nou dat hebben we dus NIET. Sterker nog, we SMS-en zo zelden, dat we amper weten hoe het werkt.

Ik heb een boze brief naar Vodafone geschreven en we gaan bij een onbevredigende reactie, aangifte doen van oplichting.
Zij verschuilen zich achter het idee dat ze tussenpersoon zijn. Een simpele zoektocht op internet maakt duidelijk dat wel erg vaak de naam “vodafone” hierbij naar boven komt.
Volgens mij zitten ze gewoon met elkaar verweven. Klanten naaien door in beginsel kleine bedragen af te schrijven en die steeds te verhogen.
Dat zij tussenpersoon zijn en geen partij, vind ik maar de vraag. Zij zijn degene die ongewenste berichten doorlaten. Bovendien waarschuwen ze hun klanten niet. Je krijgt b.v. geen berichtje dat je geabonneerd bent op bepaalde diensten waarvan bekend is dat ze veel mensen besodemieteren.
Overigens is de klantenservice van Vodafone bereiken al moeilijk. Telkens moet je geld betalen, krijg je lange onzinnige riedels te horen. Spreek je dan een medewerker, kan die je niet helpen.
Per email mag je maar een beperkt aantal woorden gebruiken en als je die dan wilt verzenden, is er ineens een storing. Ik heb dus maar een brief per ouderwetse post naar ze gestuurd.

De filter staat er nu op. Ik vraag me af hoeveel mensen het in de gaten hebben. Heeft een oma van 80 dit in de gaten? Een zakenman die veel belt?
De sms dienst geeft aan dat het al langer het geval is en dat we dan ook maar wat eerder aan de bel hadden moeten trekken. M.a.w. “Als we vaak van je jatten en niks merkt, DAN MAG HET.”
In ons geval was het ook Artiq mobile. Net wat iemand anders hier schrijft…We hebben de hoeveelheid sms-jes niet ontvangen, anders hadden we dat lijkt me wel gemerkt. Een enkele keer kregen we rare sms-jes, die we dan wegdrukten, met het idee dat het e.o.a. reclame was.

Een volgend punt zijn de bedragen. Waarschijnlijk hebben ze ons naar schatting voor zo’n 120 euro opgelicht. Ik heb er nou al zoveel werk mee gehad. Ga er dus nog aangifte van doen. Uuuuren tijd kost het. Hoeveel mensen doen dat? En denken: ach ja, laat het maar omdat het waarschijnlijk toch geen zoden aan de dijk zet. Een advocaat voor zo’n bedrag inschakelen heeft geen zin. Maar ik word er woest van, dat dit allemaal zomaar kan. En ik denk dat Vodafone graag zaken doet met Artiq.
Zo, dat lucht even op. Ik hoop dat Radar die lui eens gaat aanpakken.
Groetjes,
Mo

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Kate25 »

Heeft iemand nog advies?
M'n dochter zat op internet en "viel" voor een reclame waarmee ze iets kon winnen door wat vragen te beantwoorden. Uiteindelijk geeft ze mobielnr op en ontvangt sms dat ze "OK" moet terug sms'en naar 5959 om te winnen. Krijgt vervolgens melding dat ze geregistreerd is. Ze heeft gelijk sms gestuurd dat ze niet wil wisselen van provider, maar geen reactie natuurlijk.
Via deze site inmiddels achterhaald dat achter het hele louche gedoe de dienst mob24-7.nl zit. Kortom: zonder toestemming of informatie staat je nummer opeens geregistreerd als abonnee.
De info-site die sms diensten checkt, vermeld 5959 overigens niet. Sms gestuurd om te achterhalen hoe zij zich moet afmelden. Dat kan alleen via de website van mob24-7.nl waar alsnog een account moet worden aangemaakt, telnr wordt geregistreerd etc etc. Kortom: gegevens van klanten worden geregistreerd. Met zo'n manier van klanten werven, verwacht ik niet dat zij dan alsnog afgemeld wordt als klant en alle gegevens worden verwijderd. Wie heeft nog meer last van mob24-7.nl en 5959 sms dienst?
Hoe meld ik haar en het mobiel nr echt af + waar kan ik terecht om deze manier van werven/campagne van mob24-7.nl te stoppen?

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Kate25 »

Ah! Een uur + 4 smsjes + mails + klacht verder....
Of te wel: hoe word je slapend rijk... Onderstaand bericht. Uiteraard tegen de weekprijs en niet de uurprijs.
En nu maar hopen dat die afmelding inderdaad een afmelding is. Helaas heeft het mobieltje geen black list of lijst met nummers die geblokkeerd kunnen worden. Dus: wanneer pakt Radar deze reclames en manier van abonnees werven definitief aan? :evil:

Lopende abonnementen

Er zijn op shortcode 5959 geen abonnementsdiensten actief voor dit telefoonnummer. Het kan zijn dat u éénmalig gebruik heeft gemaakt van een niet abonnementsdienst voor bijvoorbeeld een prijsvraag. Het is ook mogelijk dat u deelneemt aan een SMS Chat, stuur dan geen antwoord meer op de berichten die u ontvangt van de persoon met wie u chat. Dan kunnen er ook geen betaalde berichten teruggestuurd worden. Opgezegde abonnementen

Voor de volledigheid staan hieronder de diensten vermeld waaraan u in het verleden deelgenomen hebt. U kunt zien van wanneer tot wanneer u geabonneerd bent geweest op elke dienst:

Tarief & Frequentie Keyword Shortcode Aanmelddatum Afmelddatum
€ 1,50, 6 p. wk. 5959 26-02-2010 14:05 26-02-2010 15:04

kraal
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2010 11:37

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door kraal »

Ook mijn dochter krijgt uit het niets krijg ik ineens 6 smsjes van nummer 6262 met de volgende mededelingen:

- Dit is een afrekendbericht voor de zojuist bestelde game. Wil je nog meer games? Druk van op de i-button en bezoek Samsung Fun Club!

- Laatste afrekenberichtl. de ontgrendelcode: 267910 en 749834 Waarschuwing: als je dezelfde game opniew bestelt, betaal je dubbel. Hulp? www.mbiz-support.com zijn niet te bereiken!? Allemaal op 16 april 2010 om 18.18

- Dit is een afrekendbericht voor de zojuist bestelde game. Wil je nog meer games? Druk van op de i-button en bezoek Samsung Fun Club!

Ik heb in het totaal geen game besteld en ook geen site bezocht of iets in die richting.

Wat is hier tegen te ondernemen. (getracht via 0909-2027040 begin_of_the_skype_highlighting 0909-2027040 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 0909-2027040 begin_of_the_skype_highlighting 0909-2027040 end_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting te blokkeren, maar deze kent de kode niet)
Inmiddels sms diensten geblokkeerd maar wordt ddl. wel geconfronteerd met weet ik wat voor afrekening. Mijn dochter heeft nergens op geregeageerd behalve dat wij STOP terug gesmsd hebben.

Wij zijn er inmiddels schter dat de provider Telefuture is, Spoorhaven 42-48, 2651 AV Berkel en Rodenrijs 010-4286780. Deze ga ik maandag maar eens bellen waar ze het lef vandaan halen om een minderjarige op te zadelen met ongevraagde smsjes!!!

Waar kunnen we de kosten verhalen. Maandag ook maar even de rechtsbijstand inschakelen.

MarvinTheMartian
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2009 12:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door MarvinTheMartian »

MarvinTheMartian schreef:Ik heb mensen opgeroepen om mij een bericht te sturen, heb ook iemand die eerder in deze discussie hetzelfde geluid liet horen geprobeerd te bereiken tot nu toe zonder enig resultaat. Ik ben een paar honderd euro kwijt, ik ben pissig, het is kerst en 'ze hebbuh muh geld gejat!!!'.

Ik heb nog steeds niks binnen van orange, ik ga ze nog maar eens bellen morgen.

Hier komen ze niet zo makkelijk mee weg.
Mezelf even quoten... heb en krijg geen geld terug van vodafone deze wilt geen verandwoording nemen voor deze zaak.

Hoeveel mensen zijn er nu met vodafone Artiq Mobile problematiek? Als het er genoeg zijn kunnen we samen proberen een zaak aan te spannen, denk dat zoiets meer effect heeft dan alle lose klachten?

ygregory67
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010 13:25

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door ygregory67 »

Ook ik ben slachtoffer geworden van een dienst waar ik me niet voor heb aangemeld, maar wel worden er enorme bedragen gefactureerd. In mijn geval betreft het je mob24-7.nl, en deze zegt dat mijn nummer niet is geregistreerd. Mijn rekeningen rijzen de pan uit en zelfs nadat ik mezelf heb afgemeld op gedragscode.nl en sms-diensten.nl, gaat deze gewoon door. Het rare is dat ik geen sms-jes krijg, ik kom er dus achter wanneer mijn factuur binnenkomt. Dat is ook de hoofdreden waarom ik me niet kan afmelden. (ik heb geen code of verzendnr.) Ik ben wanhopig en heb mijn provider mijn nr. te blokkeren, maar dat kan helaas niet. Is hier nu helemaal niets aan te doen? Mijn abonnement loopt tot april volgend jaar. Dat kan ik niet betalen, en ik vind nu ik het gemeld heb bij tele2, dat ik dat ook niet hoef te betalen. Wat is uw mening daarover? Weet iemand wat mijn recht is in dit geval? Moet ik betalen of ben ik vrijgesteld vanaf de datum van melding? Ik reken op het radarwonder.

Ylona Gregory

MarvinTheMartian
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2009 12:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door MarvinTheMartian »

Je krijgt wel berichten maar in een vorm waar je telefoon niet me om kan gaan. Toen ik een winmo htc gebruikte kreeg ik soms applinks, met mijn simkaart in mijn vriendin's telefoon helemaal niks. Maar toch werden ze zogenaamd verzonden.

Dit is natuurlijk express.. als je geen berichten krijgt ben je je pas veel later bewust van je 'service abonoment'.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Ylona,

Ik heb je probleem op het forum gelezen en zou je graag willen helpen om dit probleem op te lossen. Ik ben Danielle en help klanten met vragen en klachten over onze producten en diensten op verschillende fora. Graag ontvang ik in een prive bericht je postcode en huisnummer, klantnummer en je mobiele telefoonnummer zodat we je goed kunnen bereiken.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Henri42 »

Tele waarom vermeldt je het mailadres van jezelf niet, makkelijk voor alle anderen gebruikers :mrgreen:

Middelbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2010 20:28

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Middelbos »

Ook onze zoon heeft sinds vandaag (gelukkig heeft hij het meteen gemeld) last van berichten van 6262. Wij hebben meteen de mobiele nummers geblokkeerd voor verdere abonnementsdiensten. Ik vraag me af of deze maatregel voldoende is om hem verder te beschermen tegen het afschrijven van geld voor deze berichten. Hoe is dat bij u verder afgelopen? Ik hoop trouwens dat dit bericht ook doorkomt, ben nieuw en weet niet precies hoe dit werkt.


kraal schreef:Ook mijn dochter krijgt uit het niets krijg ik ineens 6 smsjes van nummer 6262 met de volgende mededelingen:

- Dit is een afrekendbericht voor de zojuist bestelde game. Wil je nog meer games? Druk van op de i-button en bezoek Samsung Fun Club!

- Laatste afrekenberichtl. de ontgrendelcode: 267910 en 749834 Waarschuwing: als je dezelfde game opniew bestelt, betaal je dubbel. Hulp? http://www.mbiz-support.com zijn niet te bereiken!? Allemaal op 16 april 2010 om 18.18

- Dit is een afrekendbericht voor de zojuist bestelde game. Wil je nog meer games? Druk van op de i-button en bezoek Samsung Fun Club!

Ik heb in het totaal geen game besteld en ook geen site bezocht of iets in die richting.

Wat is hier tegen te ondernemen. (getracht via 0909-2027040 begin_of_the_skype_highlighting 0909-2027040 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 0909-2027040 begin_of_the_skype_highlighting 0909-2027040 end_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting te blokkeren, maar deze kent de kode niet)
Inmiddels sms diensten geblokkeerd maar wordt ddl. wel geconfronteerd met weet ik wat voor afrekening. Mijn dochter heeft nergens op geregeageerd behalve dat wij STOP terug gesmsd hebben.

Wij zijn er inmiddels schter dat de provider Telefuture is, Spoorhaven 42-48, 2651 AV Berkel en Rodenrijs 010-4286780. Deze ga ik maandag maar eens bellen waar ze het lef vandaan halen om een minderjarige op te zadelen met ongevraagde smsjes!!!

Waar kunnen we de kosten verhalen. Maandag ook maar even de rechtsbijstand inschakelen.

rdh-9
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:23

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door rdh-9 »

als ik het goed bekijk, staat dit zo'n beetje gelijk aan scammen. veel verschil in handelen kan ik er niet in zien. misschien, kunnen de verantwoordelijke personen voor die sms jes hierop worden aangepakt.

m.v.g.
r.d. huisman

ywolbrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:59

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door ywolbrink »

Sinds vandaag ontvang ik ook deze berichtjes. Zeer onvriendelijk en absoluut niet aangevraagd. Ik heb direct geblokkeerd en houd zeker mijn rekening in de gaten.

Gesloten