LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst SMS berichten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
henrydetweede
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 16:18

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door henrydetweede »

Hier ook na update van Nokia 6700c deze sms onzin. Direct een sms terug gestuurd met "STOP MYNOKIA" Heb mezelf voor update aangememeld bij mijn Mynokia.com (was bij mij nodig voor de update) en na de update direct weer afgemeld. Mijn vrouw met haar Samsung Galaxy kreeg vandaag ook deze sms :shock: ook weer een sms retour gestuurd. Dus aankomende dagen even afwachten :!:

jeunne
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2011 16:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door jeunne »

Ik heb op zondag 20 februari de telefoon rekening over januari van mijn zoon ( 14 jr oud)die een abonnement van 9 euro heeft via mijn mail ontvangen .Ik kreeg bijna de schrik van mijn leven . Een abonnement die wij bij BEN in december hebben aangesloten . De rekening van januari is 500 euro .doordat ik de factuur per mail ontvang kan ik ook de overzicht van januari gespecificeerd zien . wat mij opviel was dat er op 1 januari jongstleden van half 12 s'avonds tot ongeveer half 3 des middags de volgende dag mijn zoon aan het sms chatten was met een 2323 nummer. En let wel om de 2 minuutjes werd er heen en weer gechat waardoor bij elke ontvangst of verzending 1,50 betaald moest worden . dus deze bedrag is in een halve dag opgebracht. Ik belde vervolgens de eerste werkdag gelijk naar BEN en heb ze het probleem uitgelegd en erbij gezegd dat mijn zoon minderjarig is wat ik hiermee zou kunnen doen . Het eerste antwoord dat ik kreeg was dat ze niets voor mij kunnen betekenen, wat ik al schandalig vond want het gaat om mijn minderjarige zoon . Vervolgens heb ik de mevrouw met wie ik aan de lijn was gevraagd als ik dan een betalingsregeling kan krijgen en dat was tevergeefs ook niet mogelijk bij hun . Ik heb haar toen gevraagd als ik niet met iemand anders die de leiding heeft zou kunnen praten dat was ook niet nodig zij die mevrouw aan mij want ze had het al besproken met die bewuste persoon . ik werd toen boos en heb aan haar gezegd dat ik dat bedrag niet zal betalen in een keer omdat ik dat niet heb dus zal ik stappen ondernemen . ik vind het schandalig dat er geen enkele tegemoetkoming door ben gegeven wordt bij zulke gevallen . Omdat ze zelf een overzicht hebben en kunnen zien dat dit allemaal op 1 dag of wel een halve dag gebeurd is , dus kan het onmogelijk gaan om iemand die weet wat de gevolgen zouden zijn.
en verder vind ik het erg dat er zoveel misleidende sms chat programma's of websites of weet ik veel hoe het allemaal te werk gaat , zijn waardoor onze minderjarige kinderen makkelijk in de verleiding kunnen gaan . Wie beschermd ons tegen deze misleiders. En wat kan ik doen om dat geld niet te betalen bij BEN?Oh ja dat nummer heb ik inmiddels al geblokkeerd en ben van plan de abonnement te stoppen , want dat is Ben ook niet waard.
groetjesss.....

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door snepke »

Je moet gewoon betalen.Je zoon heeft toch dat bedrag verbruikt.
Je zoon een baantje laten zoeken(krantenwijk oid) en terug laten betalen.
En zolang ze geen 18 zijn kunnen ze geen abo afsluiten.
Nu is er een abo afgesloten op naam van moeder(moeder was het er mee eens)
Dus nu niet zeuren dat je te veel moet betalen,dan had je hem geen abo moeten geven.

Ze moeten niet voor niets 18 jaar zijn voor een abo.
Het abo staat op jouw naam ,dus jij moet betalen.

En geen abo aan je zoon "geven" zolang hij geen 18 is.
Nu denken ze dat het niet op kan.

Toen je het abo afsloot was je zoon minderjarig ,dat wist je,maar toch afgesloten.
Nu moet je (veel) betalen en dan is je zoon minderjarig,
Sorry hoor,dat wist je,
En dat abo moet gewoon betaald worden of je het nr blokkeert of niet.
Laatst gewijzigd door snepke op 22 feb 2011 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door trebelski »

jeunne schreef:Ik heb op zondag 20 februari de telefoon rekening over januari van mijn zoon ( 14 jr oud)die een abonnement van 9 euro heeft via mijn mail ontvangen .Ik kreeg bijna de schrik van mijn leven . Een abonnement die wij bij BEN in december hebben aangesloten . De rekening van januari is 500 euro .

Ik belde vervolgens de eerste werkdag gelijk naar BEN en heb ze het probleem uitgelegd en erbij gezegd dat mijn zoon minderjarig is wat ik hiermee zou kunnen doen . Het eerste antwoord dat ik kreeg was dat ze niets voor mij kunnen betekenen, wat ik al schandalig vond want het gaat om mijn minderjarige zoon . Vervolgens heb ik de mevrouw met wie ik aan de lijn was gevraagd als ik dan een betalingsregeling kan krijgen en dat was tevergeefs ook niet mogelijk bij hun . Ik heb haar toen gevraagd als ik niet met iemand anders die de leiding heeft zou kunnen praten dat was ook niet nodig zij die mevrouw aan mij want ze had het al besproken met die bewuste persoon . ik werd toen boos en heb aan haar gezegd dat ik dat bedrag niet zal betalen in een keer omdat ik dat niet heb dus zal ik stappen ondernemen . ik vind het schandalig dat er geen enkele tegemoetkoming door ben gegeven wordt bij zulke gevallen .. En wat kan ik doen om dat geld niet te betalen bij BEN?Oh ja dat nummer heb ik inmiddels al geblokkeerd en ben van plan de abonnement te stoppen , want dat is Ben ook niet waard.
groetjesss.....
Er is maar 1 optie en die heet betalen! U bent dat abonnement aangegaan en daarmee 100% verantwoordelijk voor de acties van u 14 jarige zoon.Het bedrag niet betalen en uit uzelf het abbo stoppen heeft hele hoge kosten tot gevolg die volledig op u bordje komen en als Ben naar de rechter stapt zijn u kansen bijna 0. Ik begrijp best dat het moeilijk is maar dat zijn gewoon de risico's om jonge kids van een abbo op u naam te voorzien. Ik zou mijn kinderen (nu) een prepaid-toestel geven met een bepaald beltegoed per maand en als het op is, jammer dan. Een nare en dure les.Boos worden is erg onverstandig want dat vergroot de kans dat Ben geen betalingsregeling zal aangaan, bel op en leg netjes uit hoe het gegaan is en doe een beroep op hun coulance om het bedrag in gedeeltes te mogen betalen en onthou dat dit geen recht is.

jeunne
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2011 16:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door jeunne »

Ik denk dat jullie mijn verhaal niet goed begrepen hebben. Ik weet dat ik de uiteindelijke verantwoordelijke ben , maar bij mij gaat het erom dat die 500 euro in 1 dag opgebracht is geworden , en dat is allemaal goed af te lezen in de factuur specificatie. En iemand die bewust weet wat de gevolgen zijn zou zo een fout niet begaan dus heb ik gevraagd als ik een betalingsregeling kan krijgen. Dat was niet mogelijk. En dat vind ik een slechte service, want ze kunnen zelf zien dat het alleen door 1 dag smsen dat bedrag zo hoog geworden is . Betalen ga ik zowieso het is alleen maar een boze uitspraak van mij geweest dat ik het niet zou doen . En inmiddels heb ik die abonnement ook stop gezet want ik had er eentje die ik kon stoppen wanneer k wil. Zo gek ben ik ook alweer niet geweest.
Ik vind het erg dat er heel veel van die sms chat rommels zijn die kinderen kunnen misleiden . Dat was mijn punt, nu hoop ik dat het verhaal beter overgekomen is.
Ik wilde mijn verhaal kwijt en dat heb ik gedaan en hoop op positieve reacties en geen negatieve.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door snepke »

jeunne schreef: Ik vind het erg dat er heel veel van die sms chat rommels zijn die kinderen kunnen misleiden . Dat was mijn punt,
Het punt is,"onder de 18 jaar kan je geen telefoonabo afsluiten"

Dus kinderen kunnen niet misleid worden.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Henri42 »

snepke schreef:
jeunne schreef: Ik vind het erg dat er heel veel van die sms chat rommels zijn die kinderen kunnen misleiden . Dat was mijn punt,
Het punt is,"onder de 18 jaar kan je geen telefoonabo afsluiten"

Dus kinderen kunnen niet misleid worden.

vandaar dat pa of ma het contact afsluit en de rekening ( blaren) betaalt:)

jzzbrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:46

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door jzzbrr »

In nov 2010 1x meegedaan met een spelletje op de i-phone via championsquiz.
Zou in kleine lettertjes gezegd zijn dat het een abonnement is met 2,52 euro per SMS. Dit heb ik op mijn iphone niet in beeld gehad , als ik dat had geweten was ik er geeneens aan begonnen.
4 maanden later zijn er wekelijks telkens in 1 keer 6 SMSjes naar mij toegestuurd met een totaal bedrag van 186,46.
Ik voel me bedrogen en ben goed boos.
Bij T-mobile kunnen ze je goed helpen want ik ben inmiddels de zoveelste die hier intrapt. (SMSdienstenfilter.nl etc.).
Valt dit niet te stoppen ? Juridische opties ?

Mobielle uitzoeker
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:45

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Mobielle uitzoeker »

Hoe mobiele sms/internet diensten op mobielle telefoons uit te schakelen ?....................

1. Ga via Internet Explorer (deze site werkt namelijk alleen correct in Internet Explorer) naar : www.payinfo.nl
2. Voer hier je mobielle nummer in en klik op oke.
3. Nu ontvang je binnen enkele ongeblikken een SMS op je Mobiel met een PIN code er in.
4. Voer deze PIN code na het invoeren van je moebielle nummer in op de website, en click op oke.
5. Nu krijg je een overzicht van alle lopende SMS & Internet betaal diensten die lopen op je mobielle nummer.
6. U kunt nu op deze pagina de betreffende lopende diensten op uw mobielle nummer annuleren.

Vriendelijke groet Robert Wip.

Gesloten