LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst SMS berichten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
zweistra
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 17:15

Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door zweistra »

Ik heb van mijn provider Vodafone de factur van september gelezen en zie tot mijn schrik een aantal sms berichten onder het kopje "Content" staan die mij onbekend waren. Afkomstig van Netsize SA, de berichten komen altijd laat in de avond of nacht door. Heb gereclameerd bij Vodafone en die kennen dit maar doen er niets aan. Je moet gewoon betalen en het verder met die Netsize SA maar uitzoeken. Heb een telefoon nummer opgekregen 010 2663300 maar geen gehoor. Heb toen [email protected] een mail gestuurd en die hebben gereageerd met een referentie nummer en gaan hopelijk reageren. Heb ook contact opgenomen met smsgedragscode.nl en daar betaalde sms berichten geblokkeerd. Ik ben niet van plan de rekening aan Vodafone voor die kosten te betalen. Uw reactie graag en hoe nu verder. Er staan voor de volgende rekening alweer een aantal op mijn rekening.

Met vriendelijke groet

André Zweistra

maroes
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2009 00:05

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door maroes »

heb er ook last van en ben al veel geld kwijt.
Vodafone klantenservice gebeld en beweerde dat 99% van de mensen onbewust zich heeft aangemeld voor Netsize sa ab dienst.Meneer van de vodafone klantenservice kon zo even voor mij opzoeken hoe ik aan deze vervelende smsjes ben gekomen.Mijn antwoord dat wil ik graag weten.Meneer kon het nergens vinden?????Moest maar 3 dagen wachten of de smsdienstenfilter werkt en meer kunnen ze niet doen.Sluit mijn contract af en heb op de vodafone site een formulier gedownload waarmee je ``misschien``wel je geld terug kunt ontvangen.Ik vind het oplichterij en op google vind je alleen maar klachten over netsize problemen van vodafone klanten.RAAR?
Heb trouwens na het inschakelen van de smsdienstenfilter geen smsjes meer ontvangen.

m.v.g

vanho
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 10:23

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door vanho »

Tot mijn schrik zag ik dat een buitensporig hoog bedrag via automatische incasso van mijn rekening is afgeschreven voor KPN mobiel.
Telefonische navraag leerde mij dat men bij KPN hier gek van wordt vanwege de vele klachten, maar hier wettelijk (nog) niets tegen kan doen.
De boosdoener is, zo meldde men mij, Netsize die via slinkse wijze geld afhandig maakt van klanten die zich er niet van bewust zijn dat zij zich voor een abonnement hebben opgegeven.
Uit coulance zal KPN mij de helft van het te veel betaalde terug betalen en ook gaf men mij de filtercode om in de toekomst van deze praktijken verschoond te blijven.
Het lijkt mij goed dat Radar hier eens aandacht aan besteedt in een van haar uitzendingen en oplichters als Netsize aanpakt! :mrgreen:

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door marietje224 »

netzise geeft juist nummers door die geblokkeerd kunnen worden en dat doen zei voor je,een vriendin van mij had zich ...pff lid gemaakt gelijk door 1x ergens op te reageren op tv zonder de kleine letters te lezen zat ze er gelijk aan vast.
ze heeft toen dat gedaan wat op die site stond van netsize en nooit geen dingen meer gehad...
kijk eens om wat voor nummers het gaat,toevallig niet ff een ringtone gedownload?gelijk abbo erop,dat doen ze dus...of weet ik veel wat?

ik weet het ook niet hoor,maar zei heeft geen last meer gehad.

zo en zo is vodafone lekker bezig met van alles deze maand,paar keer geen internet ,bellen gaat super :twisted: en dat op 3 abbonementen he....
en dand e site er altijd uit..maar dat is een service de site...
kijk je naar je beltgoed gaat daar niet vanuit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

goofy47
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:01

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door goofy47 »

ik heb vanaf September al last van ongewensten smsjes van Netsize SA .
heb toen contact gezocht met mijn profider vodafone daar heb ik het probleem voor gelegd maar het enige wat ze zeiden dat ik het via smsfilter kon stoppen
dus dat heb ik dan gedaan .maar het einde van de maand kreeg ik een rekening van € 117,68 ( normaal ben ik € 32.00 per maand lkwijt ) dus dat was even schrikken weer contact op genomen met de profider maar helaas ze konden hier niks meer aan doen. alleen werd er gezegd dat ik te laat was met het afmelden van de smsjes via smsfilter en dat het pas vanaf 1 oktober in gaat en dat ik het verder in de gaten moest houden ik heb ze gevraagd hoe ik dat moest doen want de smsjes heb ik nog nooit ontvangen. hier kon ze geen antwoord op geven .
ik denk dat het goed is als Radar hier eens in duikt en de aanbieder (Netsize SA) eens aan de tand voelt of stop met die smsjes
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

clavijo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:08

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door clavijo »

Hallo iedereen,

Wat zouden jullie ervan denken om ons geld eens terug te gaan halen.
Ik heb een rekening gehad van € 250. Gaat mij een beetje te ver. Voor iedere sms ben ik € 4,- kwijt. Ik denk dat het een vrij hoog bedrag is van diie instantie nu al binnen heeft. Als we samenwerken en evt. advocaat in de armen nemenn dan kunnen we in ieder geval proberen om ons geld terug te krijgen. Ik weet niet of radar al actie heeft ondernomen maar naar mijn inziens niet aangezien het nog steeds gaande is. Schiet dus ook niet echt op.
Meld je aan en vertel je verhaal, bedrag wat je kwijt bent en wat je al gedaan hebt en stuur dit naar:
[email protected]

Ik haat dieven, jullie ook????????

Met vriendelijke groet,

N. Clavijo

Dominicus
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2009 19:39

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Dominicus »

Ik kom er net achter dat we ook opgelicht zijn door Netsize SA. Ook via Vodafone hebben wij vanaf september ieder keer een factuur die iedere maand € 32,77 excl. BTW. hoger is. Ik dacht eerst, dat kan vanwege vakantie maar het is nu november. Hoe komen we hier vanaf mensen??
Ik vind dit ook duidelijk een probleem waar Vodafone ook fout aan is. Ik ben 53 jaar en wil alleen maar bellen en af en toe een SMS-je versturen. Verder geen toeters of bellen.
Het viel mij wel op dat ik in een keer "dienstberichten "binnen kreeg die ik ieder keer netjes verwijderde.
Wie heeft hier een goed antwoord op en gezien het aantal "slachtoffers "lijkt het mij een goede zaak dat Radar hier eens de aandacht aan geeft.

klientje007
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2009 12:55

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door klientje007 »

Nooit heb ik me ook maar ergens voor aangemeld, voor geen enkele smsdienst omdat je dan kunt weten dat je aan onvoorziene kosten vastzit.
Uit het niks is mijn telefoonrekening 3 keer zo hoog! Dan bel je Vodafone en krijg je te horen dat je gewoon moet betalen en je maar af moet melden. Ja ho ff... zo ben ik niet met ze in zee gegaan. Ik wil inderdaad gewoon kunnen bellen, zonder poespas en gezeur, en als ik mij nergens voor aanmeld wil ik ook niet ineens uit het niets dienstberichten ontvangen die ik dan blijkbaar moet betalen. 1 sms van Netsize SA kost dan ffies €3.78 en daar heb ik er dan in oktober 12 van ontvangen.. ONGEVRAAGD.. zo ik ben echt heel heel erg boos hoor :x , ik heb vodafone dan ook bericht dat ik helemaal niks betaal zolang het niet is rechtgezet. Zo ben ik dan ook wel weer, ik ga niet zitten w88 tot ik mijn geld terug krijg, ze krijgen het gewoon niet zolang het niet klopt. Enfin, nadeel is dan weer wel dat ik voorlopig niet kan bellen. Ben erg benieuwd naar het staartje wat dit verhaal krijgt :arrow:

asbas
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 09:46

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door asbas »

Ook ik heb last gehad van deze zwendelpraktijk. Heb deze dienst van Netsize stopgezet via de website maar intussen wel een hoge rekening daarvoor ontvangen over oktober en november. Ik ga het abonnement en de automatische incasso stopzetten om vodafone te dwingen mij dit bedrag terug te betalen. Heb de code of conduct ook gelezen en deze hele zaak verwezen naar artikel 21 daarvan.
Deze code of conduct is naar mijn mening eerder een code of misconduct.
Radar zou dit eens even goed onder de loep moeten nemen en de mobiele providers daarvan in kennis stellen dat dit soort van praktijken bestraft en verboden dienen te worden.

b.peters
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:07

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door b.peters »

Vodafone maakt het wel erg bruin.
De ongewenste emailtjes, die mij in rekening zijn gebracht gedurende een aantal maanden lopen op tot 200 Euries.
Het blijkt zelfs zo te zijn dat de emailtjes WAP s wel door mijn chip in de telefoon worden gelezen, maar de telefoon kan er niets mee.
Heb Vodafone verzocht de betalingen te crediteren zonder gevolg.
Zeg nu abonnement op, uiteraard heb na een aantal maanden de service doen laten blokkeren door Vodafone. Heb in een email aan Radar verzocht om hier omtrent actie te ondernemen gezien het feit (wat wordt onderschreven door Vodafones medewerkers) dit bij zeer veel Vodafone gebruikers het geval is.
Benieuwd hoe t verder gaat.
Ben

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door quantas01 »

b.peters schreef:Vodafone maakt het wel erg bruin.
De ongewenste emailtjes, die mij in rekening zijn gebracht gedurende een aantal maanden lopen op tot 200 Euries.
Het blijkt zelfs zo te zijn dat de emailtjes WAP s wel door mijn chip in de telefoon worden gelezen, maar de telefoon kan er niets mee.
Heb Vodafone verzocht de betalingen te crediteren zonder gevolg.
Zeg nu abonnement op, uiteraard heb na een aantal maanden de service doen laten blokkeren door Vodafone. Heb in een email aan Radar verzocht om hier omtrent actie te ondernemen gezien het feit (wat wordt onderschreven door Vodafones medewerkers) dit bij zeer veel Vodafone gebruikers het geval is.
Benieuwd hoe t verder gaat.
Ben
Je geeft de provider de schuld van dingen die jezelf doet.
Dit soort mensen zouden ze per direct op de zwarte lijst moeten zetten en alleen prepaid laten bellen.

MarvinTheMartian
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2009 12:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door MarvinTheMartian »

Geregistreerd om hier toch ook nog maar een keer een vermelding van te maken. Ook ik kwam er gisteren achter dat ik al een aantal maanden ( sinds 25 juni om precies te zijn ) een abonnement te hebben op het ontvangen van game links op mijn mobiel. Vodafone verwijst naar Netsize, geeft een nummer wat al op het forum bekend is 0080046387493 ( Netsize SA ) die geeft nummer 09005005040 wat ook al op dit forum te vinden is. Blijkt, ik heb zelf een bevestigings sms verstuurd voor deze dienst, staat me niets van bij maar denk dat als hun dat zeggen dat ze het kunnen bewijzen. Er is volgens mij geen sms specificatie op mijn vodafone rekening, en historie van klantenservice is helaas drie maanden.

Aantal punten, beginnend met de aanmelding waarvan ik geen recollectie heb. Misschien heb ik mij onbewust voor hiervoor opgegeven, misschien heeft iemand mijn telefoon in een onbewaakt moment gebruikt om zich op te geven onder mijn naam ik weet het echt niet. Misschien bluffen ze wel en zeggen ze alleen dat ik me dan en dan heb opgegeven ( aka ze hebben geen bewijs ) maar hoewel ze in dit forum vaak als 'oplichters' worden bestempeld verdenk ik ze niet van dit soort vergrijpen?

Ten tweede, ik kwam er gisteren avond pas achter, veels te laat. Punt is, ik heb een vaste telefoon van Online, echter deze doet zijn naam geen eer aan. Mijn huistelefoon valt om de x weken uit, ik kan dan geen gesprekken meer ontvangen. Ik heb al zoveel geklaagd, echter nooit een oplossing kunnen vinden ( of aangeboden gekregen van Online ). Dus, deze is zo ingesteld om te worden doorgeschakeld naar mobiel, en vice verse. Wat dus ook inhield dat als mijn tel uit stond of ik nam niet op, de huistelefoon werd gebeld en ik er steeds van uit ben gegaan dat daar de kosten vandaan kwamen die buiten de belbundel vielen. Nooit echt de rekening specificatie doorgelezen, echt heel stom en laakbaar vermoed ik ( stom zeker, laakbaar in juridische zin? ).

Het meest opmerkelijke volgens mij, is dat ik in al die tijd geen enkele maal een bericht, of zoals hun het noemen een 'game link' heb ontvangen. Hierdoor was ik mij totaal onbewust van het feit dat ik met een abonnementsdienst te maken had. Ik hou mijn gebruik op mijn telefoon bij, ik heb een windows mobile, die alles zelf perfect registreert en waarmee ik van geen enkele andere betaal dienst gebruik maak. Mijn punt is, ik heb maanden lang tot 60e in de maand extra betaald voor een dienst waarvoor ik me niet bewust heb aangemeld, en die ook nog eens onbruikbaar is en waarvan ik behalve een rekening specificatie die ik niet heb gecontroleerd tot gisteren op geen enkele wijze van kon weten dat deze 'overeenkomst' liep. Volgens mij moet hier wat aan te doen zijn? Ik kan wel jurisprudentie vinden over netsize, en vodafone, maar dat is al gedateerd en ik ben erg nieuwsgierig of iemand enige actuele juridische informatie heeft met betrekking tot Artiq mobile/Netsize SA?

Ik voel me echt wel pissig nu, ook op mezelf maar vooral op hun. Kerst komt eraan, had het geld veel beter kunnen besteden ( al ben ik wel van plan om op enige wijze restitutie hiervoor te ontvangen.

Oplichterpraktijken naar mijn bescheiden ( verontwaardigde! ) mening :(

marianneke49
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2008 11:22

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door marianneke49 »

Beste Radar,

Een tijdje terug vulde ik op internet een IQ test in en moest om het resultaat te krijgen 5028 intoetsen via mijn mobiel. Gedaan, ik wilde de stand van zaken wel eens weten om er vervolgens achter te komen dat er met mijn IQ niets mis is maar wel met 5028.
Er volgden vele smsjes aan mij gericht waar ik niet om had gevraagd maar die ik, zoals bleek toen ik mijn rekening van Telfort kreeg, wel zelf mocht betalen. Normaal gezien betaal ik plm 10 euro per maand aan de Telfort maar nu waren het 2 rekening van om en nabij de 60 euro. Ik ben er dus mooi 100 euro bij ingeschoten en dat met mijn IQ!!
Ik heb Telfort een mailtje gestuurd maar er nooit iets op terug gehoord, iets dat me op zijn minst irriteert. Eén mailtje zonder antwoord leek me voorlopig wel voldoende omdat ik bij nader onderzoek op internet er achter kwam dat 5028 een berucht nummer is. Gelukkig waren er pientere mensen die verwezen naar sites om de ongewenste smsjes te stoppen. Dat heb ik dus gedaan en zo waar kreeg ik geen berichtjes meer. Ben benieuwd of mijn eerstkomende rekening weer gewoon een tientje is.
Toch begrijp ik niet waarom Telfort niet reageert op mijn mailtje waarin ik het (aan 5028???) betaalde geld terug vroeg. Ik betaal het bedrag uiteindelijk wel aan Telfort dus ga ik er ook maar vanuit dat zij er iets of alles, aan over houden.

Ik kijk uit naar uw reactie omdat ik mij af vraag of dit allemaal zomaar kan en ..... of Telfort hier niet iets mee moet.

vissy
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2009 17:14

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door vissy »

ook ik ben er in getuind bij die firma Netgear. Ik herinner me dat ik een keer op een site van een groot postorderbedrijf een quizje kon doen en ik heb daar een paar kliks op gedaan en al heel snel had ik door dat dit de verkeerde kant opging en heb dat verder direct beeindigd zonder dat ik ook maar een opdracht heb gegeven.
kennelijk is al een simpel bezoek aan zo quizsite al genoeg om je ongevraagd een abonnement aan te smeren op 4050.
Ik mijd voortaan voor 100 % deze en alle andere soorten sms en telefoondiensten.
En dat is eenvoudig te doen op http://www.smsgedragscode.nl en ik sluit definitief dit soort SMSabonnementen af voorgoed.
merkwaardig dat je over deze site bij je telefoonprovider geen enkele info vindt
die verdienen er vrijwel zeker ook aan.
Laatst gewijzigd door vissy op 10 dec 2009 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

vissy
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2009 17:14

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door vissy »

P.s
Dit zijn allemaal manieren om zoveel mogelijk allerlei hindernissen te proberen te omzeilen en je in ieder geval een paar tientjes te ontfutselen want voordat je iemand te pakken hebt bij dit soort bedrijven als netgear en niet te vergeten je provider en postorder en allerlei andere bedrijven die samen met Netgear dit exploiteren gaan er maanden overheen jij maar betalen. het lijkt wel of de hele maatschappij op dit soort oplichting uit is , walgelijk gewoon. En de Tros doet hier ook niet veel aan , kennelijk is er niet veel eer aan te te behalen. trouwens net als die tas die je zou krijgen als je je inschrijving bij de Tros vernieuwde, dat is al weer 2 maanden geleden maar nog steeds geen tas gezien.

asbas
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 09:46

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door asbas »


marianneke49
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2008 11:22

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door marianneke49 »

asbas schreef:Bekijk deze site eens. http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... moet_terug
Dankje, ik zal mijn mailtje ook naar de consumentenbond sturen. Wie weet kunnen die iets doen.

Marianne

MarvinTheMartian
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2009 12:53

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door MarvinTheMartian »

Een update voor mijn persoonlijke geval:

Vandaag nogmaals vodafone gebeld, aangegeven wat de situatie is en gevraagd wat hun kunnen doen eraan. Punt blijft dat vodafone geen geld retour kan gegeven aangezien zij tussenpersoon zijn en geen partij, echter er werd wel een gedeeltelijke vraag van mij beandwoord.

Vodafone bewaart de gegevens van klanten drie maanden, echter mijn 'aanmeld datum' is verder terug. Ik vroeg mij dan ook al af of zij kunnen bewijzen dat ik mij aangemeld zou hebben, en Vodafone steunt mij in zovere hierin dat ik een formulier van hun krijg waarin ik hun toestemming vraag de gevens over mijn door hun vermelde aanmelding voor deze betaal dienst. Met dit formulier gaan zij naar netsize sa, en zij zijn dan verplicht deze gegevens te overhandigen. Als zij dit niet kunnen of om enige andere redenen niet aan het verzoek kunnen voldoen dan zou ik volgens nederlands recht al mijn geld terug moeten ontvangen ( ed. dwz volgens de informatie die is als juridisch leek tot nu toe kreeg aangereken ).

Dan kom ik terug op mijn derde punt in mijn vorige bericht, ik ben al die tijd geabonneerd geweest op een dienst die niet werkt, want ik heb in vier maanden nog nooit enig bericht of 'game link' ( zoals omschreven door mederwerker van Artiq mobile ) heb ontvangen. De medewerker van Vodafone geeft ook aan dat dit ook niet de enige keer is dat zij dit hoort, en haar persoonlijke mening over dit bedrijf sluit aardig aan bij mijn eigen.Volgens de mensen die ik tot nu gesproken heb is in nederlands recht de situatie zo dat als ik betaal voor een service, en deze service wordt vervolgens niet geleverd, dat ik dan ook recht zou hebben op resitutie van kosten verbonden aan deze service, maar Netsize SA is een in Frankrijk geregistreerd bedrijf dus wat ik aan enige jurisprudentie heb van nederlandse rechtspraak ( of van de gedragscommisie sms link-> http://www.smsgedragscode.nl/downloads/ ... 202008.pdf ) is mij nog niet helemaal duidelijk.

Heb overwogen om betalingen aan vodafone terug te laten boeken. Echter zie hiervan af omdat mijn betalingsplicht aan hun gewoon blijft bestaan totdat er een rechterlijke uitspraak zou zijn die mij hiervan zou ontslaan. Het terug storten van betalingen is dus niet productief ( al zou ik deze kerst wel een paar honderd euro meer te besteden te hebben... ).

Morgen toch even direct contact met de rechtsbijstand, de aanmelding gaat nu worden uitgezocht, maar ik vraag mij nog steeds af hoe het feit dat ik geen enkele link/sms van Netsize SA heb ontvangen op mijn mobiel op zich al geen reden tot eenzijdige ontbinding van enige overeenkomst zou kunnen zijn, met als gevolg een ontslag van betalings verplichtingen, wat dus zou betekenen dat vodafone de bedragen terug kan eisen van Netsize SA/Artiq Mobile en ik deze van hun terug zou ontvangen.

Als er mensen zijn juridische ervaringen hebben met netsize sa/Artiq mobile zouden deze dit op het forum kunnen vermelden ( ik wil liever niet mijn email op een publiek forum vermelden ) svp, zou mij en misschien anderen heel erg kunnen helpen! Een persoonlijk bericht aan mij op dit forum is net zo effectief, maar ik vermoed dat als er meer mensen met echte specifieke gevallen bekend zijn ( publiekelijk bekend! ) er ook meer mensen naar voren zullen komen. Veel mensen voelen zich toch enigzins beschaamd net als mij, al is de schaamte die ik voel over mijn niet controleren van rekeningen tot jongstleden lang niet in verhouding tot mijn verontwaardiging en kwaadheid over de oplichtingspraktijken!

Ook een punt, ik zou graag willen dat de politiek deze diensten zou blokkeren, en het alleen mogelijk maakt om abonnomenten op betaal diensten af te sluiten met een schriftelijke bevestiging ( kan me ook nog steeds verder geen 'dienstverleningscontract' voor de geest halen waarin dit niet verplicht is? ).

Mvg,

Marvin

ps, de pdf die ik link is de gehele uitspraak van de commisie die de consumentbond noemt in de link van Asbas. Ook http://www.telecomklachten.nl/index.php?mode=klachten staat vol met Netsize SA 'incidenten'.
Laatst gewijzigd door MarvinTheMartian op 10 dec 2009 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

marianneke49
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2008 11:22

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door marianneke49 »

Even terzijde. Ik zie net dat Radar nog leeft in de zomertijd. Zo is het bij hen langer licht dan bij mij. Hopelijk helpt dat extra licht om ons in duistere tijden te helpen.

Semaka
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 18:30

Re: Ongewenst SMS berichten

Ongelezen bericht door Semaka »

Kom er dus net achter dat ik inderdaad moet betalen voor de ongewenste smsen die ik al een tijdje krijg. Op mijn rekening valt af te lezen zoals bij meerdere mensen dat ze van Netsize SA komen en als Content worden weer gegeven op de rekening. Ik heb zoals aanbevolen door iemand een email gestuurd naar [email protected]. Heb inderdaad een referentienummer gekregen en er zal binnen 1 dag contact worden opgenomen. Nu heb ik ook een telefoonnummer wat ik morgen ga bellen 008800 46387493. Iemand anders schreef dat hij het bedrag via zijn bank terug heeft laten boeken op zijn rekening. Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen weet ik niet maar zeker het proberen waard. Ook heb ik een vraag aan de lezers. Waar kun je dit bedrijf aangeven voor diefstal? Ik zou heel graag willen dat ik dit bedrijf kan aangeven, weet alleen niet waar ik moet beginnen. Las ook een tekst van een oudere dame, helemaal overtsuur en ze weet niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Kortom wie weet hoe dit aan te pakken?

Gesloten