LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.

Moet de telefoongids aangevraagd worden, of ongevraagd in de bus vallen?

ik wil de telefoongids ongevraagd bij iedereen in de bus
3
8%
ik wil de telefoongids ongevraagd in de bus, als de ja/nee en nee/nee sticker gerespecteerd wordt
5
14%
laat mensen hem maar aanvragen als ze er een willen, scheelt een hoop papier
18
50%
schaf dat ding helemaal af, wat moet je er eigenlijk mee
6
17%
mij boeit het niet
4
11%

Totaal aantal stemmen: 36

witte angora

Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat vinden jullie er van? Vandaag stond op teletekst en op nu.nl het volgende bericht:
De Telefoongids moet niet meer ongevraagd huis-aan-huis in de brievenbus worden gegooid.
Foto: ANP

Dat vindt een Kamermeerderheid van PvdA, CDA, SP, D66 GroenLinks en ChristenUnie, meldt de NOS maandag.

De partijen willen de Telecomwet aanpassen. Die wet verplicht nu nog de gids te verspreiden. De aanleiding voor het nieuwe inzicht is een actie van technologiejournalist Alexander Klöpping. Hij zette onlangs de website sterftelefoongidssterf.nl op, die doorverwijst naar een opzegformulier.

Het is volgens de bekende blogger en vaste gast van De Wereld Draait Door niet meer van deze tijd dat De Telefoongids ongevraagd wordt bezorgd.

De meeste mensen zoeken telefoonnummers volgens hem tegenwoordig op internet op. Hij pleit voor een opt-insysteem, waarbij mensen moeten aangeven de gids juist wel te willen ontvangen in plaats van andersom.

De Telefoongids sommeerde Klöpping vorige week zijn site offline te halen. De site zou 'ernstig afbreuk' doen aan het woordmerk van de gids. Klöpping heeft aangeboden zijn website offline te halen als De Telefoongids 'stopt met het ongevraagd spammen van de rest van Nederland'.

nevermind

Re: Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb op deze gestemd:
Ik heb ook gezien, dat er mensen op deze gestemd hebben:
Dit vind ik niet juist, want er zijn nog mensen, welke geen computer hebben, en dus niet internet raadplegen kunnen. :wink:

witte angora

Ik snap je punt, nevermind. Toch zie je dat dit wel de mening is van sommigen, en daar is een poll ook voor bedoeld: het peilen van een mening.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen zonder pc moeten gewoon de gids krijgen en er niet om hoeven vragen.

Bij mij kunnen ze overslaan.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb ook gezegd,
niet afschaffen zijn idd zat mensen zonder pc .

denk aan oudere mensen die pakken echt het telefoonboek er nog bij..

ik hoef hem niet,als ik ze aan zie komen zeg ik altijd,laat maar..scheelt in de papierbak!

nevermind

ciske schreef:Mensen zonder pc moeten gewoon de gids krijgen en er niet om hoeven vragen.

Bij mij kunnen ze overslaan.
En hoe wil je dat oplossen?
Weet de distributeur, wie er geen PC heeft! :lol:

ciske

nevermind schreef::hoe wou je dat oplossen?

Wat dacht je van een briefje in de bus doen? Je hebt namelijk recht op een gids, en omdat je geen pc hebt zouden ze je maar over moeten slaan?

Doe niet zo belachelijk.

PC hebben houdt niet in dat je gemakshalve maar alles achterwege kan laten.

Upstairs

Ongelezen bericht door Upstairs »

Goossens meubelen stuurt een reclame kaartje rond dat je kunt terugsturen als je hun collectieboek wilt.
De telefoongids zou dit ook huis aan huis kunnen verspreiden en men kan dan kiezen om het te retourneren met een aanvraag voor het boek. Het geheel is dan waarschijnlijk goedkoper dan overal een boek in de bus te gooien en mesen die het willen gebruiken krijgen een telefoonboek.

ciske

Upstairs schreef:Goossens meubelen stuurt een reclame kaartje rond dat je kunt terugsturen als je hun collectieboek wilt.
De telefoongids zou dit ook huis aan huis kunnen verspreiden en men kan dan kiezen om het te retourneren met een aanvraag voor het boek. Het geheel is dan waarschijnlijk goedkoper dan overal een boek in de bus te gooien en mesen die het willen gebruiken krijgen een telefoonboek.

Prima idee., zo kan het dus duidelijk ook.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Mij boeit het niet; wij krijgen in onze Gemeente een boekje voor lokaal gebruik, met natuurlijk de belangrijkste algemene landelijke nummers. Is 1cm dik en 12½cm lang. "Het echte" telefoonboek ontvangen wij al jaren niet meer: alleen die dikke Gele Gids, ook al zo'n item die je op aanvraag alleen zou moeten ontvangen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het telefoongesprek om een nummer op te vragen gratis maken en de papieren telefoongids helemaal afschaffen.
(80% van de mensen zoekt het nummer inmiddels op internet op en dit wordt alleen nog maar meer)

Is volgens mij in totaliteit voor KPN ook nog goedkoper

nevermind

ciske schreef:
nevermind schreef::hoe wou je dat oplossen?

Wat dacht je van een briefje in de bus doen? Je hebt namelijk recht op een gids, en omdat je geen pc hebt zouden ze je maar over moeten slaan?

Doe niet zo belachelijk.

PC hebben houdt niet in dat je gemakshalve maar alles achterwege kan laten.

Wat is er aan mijn vraagstelling nu belachelijk? :twisted:
Een briefje in de bus doen, is weer met kosten en milieuvervuiling verbonden.
En ciske, dit is een topic/forum, waar iedereen zijn/haar mening mag geven, en ook vragen mag stellen. :mrgreen:

witte angora

Een alternatief zou natuurlijk kunnen zijn die dingen in de supermarkten neer te leggen. Iedereen die er behoefte aan heeft kan er dan eentje meenemen.

Scheelt de postbezorger ook weer zijn rug.

En als dan hetzelfde met de huis-aan-huisbladen gebeurt, scheelt het nog veel meer papier, schat ik zo in.

ciske

Een briefje in de bus doen, is weer met kosten en milieuvervuiling verbonden
Ach , das nou erg :lol: mensen hebben nogmaals recht op de gids, of je het leuk vindt of niet.

Alsnog is het een idioot gedoe, dat men er maar vanuit gaat dat ieder mens een pc heeft.

Er bestaan ook nog mensen die niks met een pc willen, dus die ook nooit aanschaffen.

Yeps dat is belachelijk , om maar aan te nemen dat ieder mens het normaal vindt.

nevermind

witte angora schreef:Een alternatief zou natuurlijk kunnen zijn die dingen in de supermarkten neer te leggen. Iedereen die er behoefte aan heeft kan er dan eentje meenemen.

Scheelt de postbezorger ook weer zijn rug.

En als dan hetzelfde met de huis-aan-huisbladen gebeurt, scheelt het nog veel meer papier, schat ik zo in.
Dan worden de gidsen in het winkelwagentje, zoals de folders van de supermarkt meegenomen, en dan gewoon achtergelaten.
Misschien een suggestie, dit bij de postkantoren te doen.

ciske

Misschien een suggestie, dit bij de postkantoren te doen
In deze tijd? ? dat de postkantoren een pest eind lopen zijn? Leuk voor oudere mensen :shock:

nevermind

ciske schreef:
Een briefje in de bus doen, is weer met kosten en milieuvervuiling verbonden
Ach , das nou erg :lol: mensen hebben nogmaals recht op de gids, of je het leuk vindt of niet.

Alsnog is het een idioot gedoe, dat men er maar vanuit gaat dat ieder mens een pc heeft.

Er bestaan ook nog mensen die niks met een pc willen, dus die ook nooit
aanschaffen.

Yeps dat is belachelijk , om maar aan te nemen dat ieder mens het normaal vindt.

Hoe noemt men mensen, welke gewoon iets schrijven, zonder eerst andere berichten gelezen te hebben?
Blaat......

nevermind schreef:Ik heb op deze gestemd:
Ik heb ook gezien, dat er mensen op deze gestemd hebben:
Dit vind ik niet juist, want er zijn nog mensen, welke geen computer hebben, en dus niet internet raadplegen kunnen. :wink:

Anja00001

Ongelezen bericht door Anja00001 »

De postkantoren, da's ook geen optie want dat worden er steeds minder. En die Bruna-oplossingen, dat is het 'em ook niet...

ciske

Hoe noemt men mensen, welke gewoon iets schrijven, zonder eerst andere berichten gelezen te hebben?
Blaat......
:lol: Je moet en zal gelijk krijgen?

Krijg je van mij niet, al ga je op je kop staan. :lol: Mensen betalen voor een abo, dus hebben recht op die gids, hoe noem je zulke mensen als jou...vul maar in :mrgreen:

nevermind

Anja00001 schreef:De postkantoren, da's ook geen optie want dat worden er steeds minder. En die Bruna-oplossingen, dat is het 'em ook niet...
Als ik na het percentage kijk, wat Leo heeft geschreven, dan zouden het nog maar 20 % mensen zijn, die de telefoongids raadplegen, dus het zijn er dan alleen nog mensen met geen Internetaansluiting.
Waarom niet een paar bij de postloketten, welke in vele winkels zijn ondergebracht, neerleggen.
Opties genoeg, om de kostenpost te verkleinen.

Gesloten