LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] probleem met modem van KPN
probleem met modem van KPN
Probleem met van KPN Thomson TG789VN.
Goedendag, mw. hr,
Ik heb 5 jaar met experia box SX551 van Siemens en ook telefoon C475IP en is altijd goed gegaan met Voip-Discount en provider sip.discount. Bellen en gebeld worden.
Maar ik heb afgelopen week een nieuwe modem ontvangen van KPN Thomson TG789VN,en sinds de tijd is niet meer mogelijk om te bellen omdat elke keer geeft Sip registratie mislukt!
Ik heb dagen lang geprobeerd maar elke keer komt met op de telefoon dat Sip registratie is mislukt! Ik weet niet meer waar de fout lig.
Ik heb opnieuw alles leeg gemaakt en opnieuw geprobeerd om de activeren maar is mij niet gelukt.
Waneer beeld naar KPN voor dit probleem zegen dat dit probleem wordt niet ondersteun, wordt wel naar de klant een nieuwe modem gestuurd,en dan wordt niet geholpen.
Ik denk dat geeft te maken met de nieuwe modem van Thomson van KPN.
Ik heb ook via de internet ww.helpmij.nl en ik heb van iemand antwoord ontvangen dat:
Stop maar met proberen.
De oorzaak zit inderdaad in die Thomson TG789VN met name in combinatie met kpn.
De poorten die je nodig hebt voor VOIP houdt KPN namelijk zelf gereserveerd.
Ik heb voor iemand exact hetzelfde uitgeprobeerd en ook diverse keren contact gehad met KPN.
Echter tevergeefs.
Het is juridisch zelfs aanvechtbaar, want KPN belet je hiermee zelf een voip-telefoonaanbieder te kiezen in combi met die modem/router van Thomson. Maar ja, dan moet je een procedure starten .
Is niet normaal dat zomaar iemand met telefoon dat altijd heeft gewerkt nu niet meer kan bellen???
Ik hoop via jullie dat dit onrecht wordt opgelost.
In afwachting,
Met vriendelijke groet,
Goedendag, mw. hr,
Ik heb 5 jaar met experia box SX551 van Siemens en ook telefoon C475IP en is altijd goed gegaan met Voip-Discount en provider sip.discount. Bellen en gebeld worden.
Maar ik heb afgelopen week een nieuwe modem ontvangen van KPN Thomson TG789VN,en sinds de tijd is niet meer mogelijk om te bellen omdat elke keer geeft Sip registratie mislukt!
Ik heb dagen lang geprobeerd maar elke keer komt met op de telefoon dat Sip registratie is mislukt! Ik weet niet meer waar de fout lig.
Ik heb opnieuw alles leeg gemaakt en opnieuw geprobeerd om de activeren maar is mij niet gelukt.
Waneer beeld naar KPN voor dit probleem zegen dat dit probleem wordt niet ondersteun, wordt wel naar de klant een nieuwe modem gestuurd,en dan wordt niet geholpen.
Ik denk dat geeft te maken met de nieuwe modem van Thomson van KPN.
Ik heb ook via de internet ww.helpmij.nl en ik heb van iemand antwoord ontvangen dat:
Stop maar met proberen.
De oorzaak zit inderdaad in die Thomson TG789VN met name in combinatie met kpn.
De poorten die je nodig hebt voor VOIP houdt KPN namelijk zelf gereserveerd.
Ik heb voor iemand exact hetzelfde uitgeprobeerd en ook diverse keren contact gehad met KPN.
Echter tevergeefs.
Het is juridisch zelfs aanvechtbaar, want KPN belet je hiermee zelf een voip-telefoonaanbieder te kiezen in combi met die modem/router van Thomson. Maar ja, dan moet je een procedure starten .
Is niet normaal dat zomaar iemand met telefoon dat altijd heeft gewerkt nu niet meer kan bellen???
Ik hoop via jullie dat dit onrecht wordt opgelost.
In afwachting,
Met vriendelijke groet,
Re: probleem met modem van KPN
Ben je verplicht de nieuwe modem te gebruiken of ben je vrij in het kiezen van een andere modem? Als je vrij bent in het kiezen en dit probleem alleen bij dit modem zal optreden kun je de oude terugplaatsen of een andere, niet KPN modem neerzetten?
Re: probleem met modem van KPN
Daar ben ik het helemaal mee eens.Rebellian schreef:Ben je verplicht de nieuwe modem te gebruiken of ben je vrij in het kiezen van een andere modem? Als je vrij bent in het kiezen en dit probleem alleen bij dit modem zal optreden kun je de oude terugplaatsen of een andere, niet KPN modem neerzetten?
Voor te testen, zou ik het oude nog eens plaatsen, en dan proberen, of de verbinding wel lukt.
Het zou ook nog een andere fout kunnen zijn, maar dan weet je het zeker.
suc6
Re: probleem met modem van KPN
Maar de probleem is dat ik moest terug zenden de vorige modem.
Vandaag weer naar KPN maar echt niemand is in staat een zinnige oplossing te geven voor dit probleem.
Hoe moet veder geen idee>!!!!!!
Vandaag weer naar KPN maar echt niemand is in staat een zinnige oplossing te geven voor dit probleem.
Hoe moet veder geen idee>!!!!!!
Re: probleem met modem van KPN
Deze ondersteunt voip wel:
http://www.routershop.nl/products/modem ... usb2-0.htm
http://www.routershop.nl/products/modem ... usb2-0.htm
Re: probleem met modem van KPN
Als er echt via VoIP gebeld moet worden dan zult u een andere modem moeten kopen als deze van de KPN niet werkt. KPN is niet verplicht hun apparatuur voor derden geschikt te maken lijkt mij (verbeter me als dat wel zo is, maar dat lijkt me onlogisch).am10 schreef:Maar de probleem is dat ik moest terug zenden de vorige modem.
Vandaag weer naar KPN maar echt niemand is in staat een zinnige oplossing te geven voor dit probleem.
Hoe moet veder geen idee>!!!!!!
Zelf geen verstand van modems? Ga dan naar een kleine PC winkel en vraag of ze de gekochte modem ook kunnen aansluiten en configureren voor u (zal wat meer kosten, maar tijd kost geld). Sommige kleinere winkels doen dit voor de klant of kennen een pc monteur die dit kan verzorgen.
Re: probleem met modem van KPN
@Rebellian , wat je van kpn krijgt als modum hoort goed te werken niet zelf hoeven te kopen wat een onzin zeg.
Re: probleem met modem van KPN
Mee eens, dat doet hij ook, maar niet met de derde partij voor VoIP die gebruikt wordt. Het lijkt mij dat KPN daar geen oplossing voor gaat geven, of je moet er maanden op wachten. Snelle fix is een modem kopen die wel geschikt is.tiptoo schreef:@Rebellian , wat je van kpn krijgt als modum hoort goed te werken niet zelf hoeven te kopen wat een onzin zeg.
Re: probleem met modem van KPN
dit kan 2 kanten op gaan. Of kpn moet je verbinding, en dan voornamelijk poort 5060(voip poort) open zetten op je modem. Als kpn dit niet wil kan het je zelf vaak ook nog wel lukken, via een terminal venster. Als dit je al onbekend in de oren klinkt, ga er dan ook maar niet aan beginnen, je kan meer stuk maken dan dat je dan goed kan doen.
De andere optie is is dat kpn je adviseert zelf en adsl modem aan te schaffen, wat je kan en mag configureren zoals jij dat zelf wilt.
Weet niet of dit wettelijk of via een AV geregeld is bij kpn. In feite heb je een internet verbinding en voip is een aparte afzonderlijke dienst.
De andere optie is is dat kpn je adviseert zelf en adsl modem aan te schaffen, wat je kan en mag configureren zoals jij dat zelf wilt.
Weet niet of dit wettelijk of via een AV geregeld is bij kpn. In feite heb je een internet verbinding en voip is een aparte afzonderlijke dienst.
Re: probleem met modem van KPN
@am 10
Heb je ook de FAQ van mijn link gelezen?
Heb je ook de FAQ van mijn link gelezen?
Re: probleem met modem van KPN
Ik weet niet hoe moet zo iets veranderen. Bij de modem van KPN.
Ik hoop dat morgen naar een pc winkel ga om eventueel mij te kunnen helpen (ik neem de modem.).
Jullie horen nog van mij bedankt tot nu.
am
Ik hoop dat morgen naar een pc winkel ga om eventueel mij te kunnen helpen (ik neem de modem.).
Jullie horen nog van mij bedankt tot nu.
am
Re: probleem met modem van KPN
Heb je al contact gezocht met Thomson?
Deze is nu: Technicolor is sinds januari 2010 de nieuwe naam voor Thomson.
Hier is de helpdesk:
http://www.technicolorbroadbandpartner. ... online.php
E-mail help.
Het formulier is in het Engels, maar u kunt als taal Nederlands aangeven en ook zo uw vraag stellen.
Hier is een nieuwe firmware, misschien helpt/werkt deze?
Kan het van hieruit niet beoordelen/zeggen!
Thomson TG789vn en TG789ivn
Configuratie wizard - Windows wizard voor Nederlandse configuraties
Download Configuratie Wizard voor firmware R8.x voor Windows (5.0 MB)
Deze wizard configureert de Thomson TG789vn of TG789ivn voor vele Nederlandse netwerk configuraties en voor een aantal VOIP providers. Te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de TG789.
Toepassing bij Windows Vista/7 vereist een gebruiker met Administrator rechten.
Deze is nu: Technicolor is sinds januari 2010 de nieuwe naam voor Thomson.
Hier is de helpdesk:
http://www.technicolorbroadbandpartner. ... online.php
E-mail help.
Het formulier is in het Engels, maar u kunt als taal Nederlands aangeven en ook zo uw vraag stellen.
Hier is een nieuwe firmware, misschien helpt/werkt deze?
Kan het van hieruit niet beoordelen/zeggen!
Thomson TG789vn en TG789ivn
Configuratie wizard - Windows wizard voor Nederlandse configuraties
Download Configuratie Wizard voor firmware R8.x voor Windows (5.0 MB)
Deze wizard configureert de Thomson TG789vn of TG789ivn voor vele Nederlandse netwerk configuraties en voor een aantal VOIP providers. Te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de TG789.
Toepassing bij Windows Vista/7 vereist een gebruiker met Administrator rechten.
Re: probleem met modem van KPN
Hier is nog een oud bericht, misschien kan je ook dit eens proberen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... w=viewpoll
Therapy?
Geregistreerd: 22 dec 2009 15:44
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Thomson TG787v SIP geleverd bij KPNGLASVEZEL - 22 dec 2009 15:50
Voor iedereen die (nog steeds) een probleem heeft met deze router, ik heb een tip gehad die voor mij heeft geholpen.
Het probleem ligt bij de firmware. Ik begon met versie 8.2.2.1 en dit werkte voor geen meter. Je moet KPN zo ver krijgen om een firmware upgrade te doen naar versie 8.2.T.4. Het beste is als reden op te geven dat je VPN niet werkt, want dit moeten ze ondersteunen. Bij veel andere klachten zegt KPN dat ze het niet ondersteunen (zoals poorten forwarden, xbox aansluiten e.d.)
Dus:
- Bel KPN klantenservice
- Zeg dat je VPN niet werkt (en dat de router geen apparaten kan vinden, maar vooral dat eerste)
- Zeg ze dat je hebt vernomen dat een firmware update afdoende zou moeten zijn en vraag of ze 8.2.T.4 voor je willen installeren.
- Geniet de volgende dag van een werkende router
Succes!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... w=viewpoll
Therapy?
Geregistreerd: 22 dec 2009 15:44
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Thomson TG787v SIP geleverd bij KPNGLASVEZEL - 22 dec 2009 15:50
Voor iedereen die (nog steeds) een probleem heeft met deze router, ik heb een tip gehad die voor mij heeft geholpen.
Het probleem ligt bij de firmware. Ik begon met versie 8.2.2.1 en dit werkte voor geen meter. Je moet KPN zo ver krijgen om een firmware upgrade te doen naar versie 8.2.T.4. Het beste is als reden op te geven dat je VPN niet werkt, want dit moeten ze ondersteunen. Bij veel andere klachten zegt KPN dat ze het niet ondersteunen (zoals poorten forwarden, xbox aansluiten e.d.)
Dus:
- Bel KPN klantenservice
- Zeg dat je VPN niet werkt (en dat de router geen apparaten kan vinden, maar vooral dat eerste)
- Zeg ze dat je hebt vernomen dat een firmware update afdoende zou moeten zijn en vraag of ze 8.2.T.4 voor je willen installeren.
- Geniet de volgende dag van een werkende router
Succes!
Re: probleem met modem van KPN
Hier zijn de gevraagde FAQ
Vraag:
Momenteel heb ik InternetPlusBellen van KPN en daarbij een door KPN kreupel gemaakte Experia Box in de vorm van een Thomson TG787v. Zo ongeveer alle funktionaliteit, die nodig is als je meer wilt dan alleen emailen en surfen is er door KPN uitgehaald. Port-forwarding om een server van buitenaf bereikbaar te maken is bijvoorbeeld niet meer mogelijk.
Antwoord:
Als ik bv deze Thomson TG789n van jullie zou kopen, zou ik die dan gewoon aan kunnen sluiten op de draadjes, waar nu de KPN Thomson aan vast zit? Gaat dat werken of wil mijn abonnement alleen werken met genoemde Experia Box van KPN zelf?
Technisch werkt dit inderdaad prima Wat alleen wel belangrijk is, is dat u alle gegevens heeft om u aan te melden op het ADSL en VoIP netwerk van KPN.
Deze gegevens heeft u per post van KPN ontvangen. Als u deze niet heeft ontvangen kunt u eventueel met KPN bellen om te vragen deze door te geven.
Als KPN aangeeft deze gegevens niet vrij te geven dan kunt u dus ook het modem niet vervangen.
Overigens is een ander erg krachtig alternatief voor de TG789n de Draytek Vigor 2820Vn
Vraag:
Is dit een customized modem? Welke firmware versie staat hier op en welke connectiontypes kan ik vanuit de integrale setup wizard kiezen?
Antwood:
De Thomson TG789Vn die wij leveren is met de standaard Thomson firmware. Dus niet de dichtgespijkerde firmware van bijvoorbeeld KPN.
Via de configuratiesoftware op de site van thomson (hier te vinden), kunt u ieder type ADSL selecteren.
Vraag:
Momenteel heb ik InternetPlusBellen van KPN en daarbij een door KPN kreupel gemaakte Experia Box in de vorm van een Thomson TG787v. Zo ongeveer alle funktionaliteit, die nodig is als je meer wilt dan alleen emailen en surfen is er door KPN uitgehaald. Port-forwarding om een server van buitenaf bereikbaar te maken is bijvoorbeeld niet meer mogelijk.
Antwoord:
Als ik bv deze Thomson TG789n van jullie zou kopen, zou ik die dan gewoon aan kunnen sluiten op de draadjes, waar nu de KPN Thomson aan vast zit? Gaat dat werken of wil mijn abonnement alleen werken met genoemde Experia Box van KPN zelf?
Technisch werkt dit inderdaad prima Wat alleen wel belangrijk is, is dat u alle gegevens heeft om u aan te melden op het ADSL en VoIP netwerk van KPN.
Deze gegevens heeft u per post van KPN ontvangen. Als u deze niet heeft ontvangen kunt u eventueel met KPN bellen om te vragen deze door te geven.
Als KPN aangeeft deze gegevens niet vrij te geven dan kunt u dus ook het modem niet vervangen.
Overigens is een ander erg krachtig alternatief voor de TG789n de Draytek Vigor 2820Vn
Vraag:
Is dit een customized modem? Welke firmware versie staat hier op en welke connectiontypes kan ik vanuit de integrale setup wizard kiezen?
Antwood:
De Thomson TG789Vn die wij leveren is met de standaard Thomson firmware. Dus niet de dichtgespijkerde firmware van bijvoorbeeld KPN.
Via de configuratiesoftware op de site van thomson (hier te vinden), kunt u ieder type ADSL selecteren.
Re: probleem met modem van KPN
De oplossing hiervoor is inderdaad vrij simpel: koop een ander modem.
Hier zit echter één maar aan: als je internetplusbellen hebt kun je het bellen wel vergeten.
Het advies wat ik van KPN kreeg was dan ook: internetplusbellen omzetten naar een gewone internetverbinding, en weer gaan bellen met (in mijn geval) ISDN.
Zie ook dit topic.
Hier zit echter één maar aan: als je internetplusbellen hebt kun je het bellen wel vergeten.
Het advies wat ik van KPN kreeg was dan ook: internetplusbellen omzetten naar een gewone internetverbinding, en weer gaan bellen met (in mijn geval) ISDN.
Zie ook dit topic.
Re: probleem met modem van KPN
Hallo allemaal,
Bij mij is het volgende aan de hand. Al jaren bellen wij via smc router met voipbuster. We hebben een vast abbonement van kpn.
Sinds enkele maanden hebben we dus met regelmaat heel langzaam internet.
Ik gebeld met kpn , jajajajja het zit m in uw router,...ok,...we sturen u een andere.
Een experia, en daar kun je dus niet mee voip bellen. Nu kunnen ze ons volgens mij niet dwingen om niet met voipbuster te bellen,maar dan sleutelen ze dus aan je internet. Wij hebben recht op 8mb en ze geven gewoon maar 4 mb,...
Zijn er mensen die dit herkennen ?
groetjes ma
Bij mij is het volgende aan de hand. Al jaren bellen wij via smc router met voipbuster. We hebben een vast abbonement van kpn.
Sinds enkele maanden hebben we dus met regelmaat heel langzaam internet.
Ik gebeld met kpn , jajajajja het zit m in uw router,...ok,...we sturen u een andere.
Een experia, en daar kun je dus niet mee voip bellen. Nu kunnen ze ons volgens mij niet dwingen om niet met voipbuster te bellen,maar dan sleutelen ze dus aan je internet. Wij hebben recht op 8mb en ze geven gewoon maar 4 mb,...
Zijn er mensen die dit herkennen ?
groetjes ma
Re: probleem met modem van KPN
Jawel hoor, mijn ouders hebben sinds kort ook zo'n box. Gemiddeld werk ik 1 dag per week vanuit hun huis en kan eigenlijk alles. Gamen (uPnP), vergaderen met Audio/Video (webcam), videovergaderen met meerdere andere partijen tegelijk, webcasts bijwonen etc.Een experia, en daar kun je dus niet mee voip bellen.
Misschien dat dit helpt ?
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... ad_id=2591
Re: probleem met modem van KPN
Hallo ik merk dat er op dit forum ook al veel problemen zijn met het kpn modem.
Ik zit zelf ook bij de kpn en had ook veel problemen met het modem, mailtje sturen of bellen werkt echt niet elk modem is goed dicht getimmerd er zijn zoals het heet geen poorten open gezet voor o.a. een eigen viop buster of een server of een spel computer. Als je de kpn hier op aanspreekt zijn ze niet thuis. Nu ben ik zelf erg thuis in deze hardware en het probleem is heel makkelijk op te lossen door de KPN. Ze hebben eigen Firmware op het modem staan, waardoor je geen firewall kunt veranderen in het modem.(slim van de KPN). Nu is er echter wel een optie waar je iets mee kunt doen, het werkt alleen niet op elk modem van de KPN. Voor de ZTE H220N is er de volgende oplossing je kunt naar het modem toegaan, inloggen en dan naar applications, Vervolgens ga je naar port forwarding je ziet dan een blauwe tekst staan met Click here te add application. Als je op deze tekst klikt kun je zelf een nieuwe poort aan maken. MAAR DOE DIT ALLEEN ALS JE ER VERSTAND VAN HEBT. Ik weet niet of dit op andere modems werkt maar op de ZTE H220N werkt het wel. Maar goed ik denk dat kpn graag het alleen recht terug wil van het bellen! Volgende week krijg ik het Thomson modem van kpn en die ga ik ook even goed testen. Zodra ik meer info heb kom ik hier op terug.
Ik zit zelf ook bij de kpn en had ook veel problemen met het modem, mailtje sturen of bellen werkt echt niet elk modem is goed dicht getimmerd er zijn zoals het heet geen poorten open gezet voor o.a. een eigen viop buster of een server of een spel computer. Als je de kpn hier op aanspreekt zijn ze niet thuis. Nu ben ik zelf erg thuis in deze hardware en het probleem is heel makkelijk op te lossen door de KPN. Ze hebben eigen Firmware op het modem staan, waardoor je geen firewall kunt veranderen in het modem.(slim van de KPN). Nu is er echter wel een optie waar je iets mee kunt doen, het werkt alleen niet op elk modem van de KPN. Voor de ZTE H220N is er de volgende oplossing je kunt naar het modem toegaan, inloggen en dan naar applications, Vervolgens ga je naar port forwarding je ziet dan een blauwe tekst staan met Click here te add application. Als je op deze tekst klikt kun je zelf een nieuwe poort aan maken. MAAR DOE DIT ALLEEN ALS JE ER VERSTAND VAN HEBT. Ik weet niet of dit op andere modems werkt maar op de ZTE H220N werkt het wel. Maar goed ik denk dat kpn graag het alleen recht terug wil van het bellen! Volgende week krijg ik het Thomson modem van kpn en die ga ik ook even goed testen. Zodra ik meer info heb kom ik hier op terug.