LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea telefonische verkoop ondergoed

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

MelvinSp schreef:Maandag ben ik gebeld door Provea met het verhaal dat ik aan een enquête via internet heb meegedaan (heb ik niet) maar dat ik hierdoor een gratis boxershort krijg en dat ik alleen de verzendkosten moet betalen. Ze vroegen om mijn rekeningnummer hierop zei ik dat ik deze niet wist en ze zou me later terugbellen. Net belde ze me terug en ik heb gezegd dat ik ze niet vertrouw en toen kreeg ik niet echt een weerwoord. Nu kwam ik op deze pagina terecht en ben ik blij dat ik het geweigerd heb. Dus mensen let op!

Uiteraard heb je op hun website gekeken, kan Provea zien , je beschuldigt Provea van misleiding ???

Ulrike87
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2014 14:00

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Ulrike87 »

Hallo iedereen,

Zojuist gebeld door Provea en ben dus mooi in hun verhaaltje getrapt :(
Ik had de telefoon opgelegd en ik had meteen al spijt. Kan me wel voor mn kop slaan.
Hoe kan ik zo dom zijn.
Meteen pc aangezet en gaan googlen, nou lees ik hier al die verhalen en besef ik me dat ik echt stom ben geweest. :oops:
Wat ik kan het beste doen, iemand tips?!!

Groetjes Ulrike

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ulrike87 schreef:Wat ik kan het beste doen, iemand tips?
Beste Ulrike,

Je kunt het beste een mail of aangetekende brief naar het bedrijf sturen met de boodschap dat je afziet van het aanbod, je beroepend op de wettelijke 14 dagen bedenktijd. Mochten ze dan alsnog wat sturen en afschrijven kun je het bedrag storneren via internetbankieren en hun rekening blokkeren. Je hoeft dan ook niets te betalen, dus doe dat ook zeker niet.

Sowieso is geen enkel abonnement gelding zonder handtekening, en die heb je nergens gezet, dus maak je geen zorgen! :lol:

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:Sowieso is geen enkel abonnement gelding zonder handtekening, en die heb je nergens gezet, dus maak je geen zorgen! :lol:
Onzin. Dit komt nog niet eens in de buurt van een beetje correct.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:
Julie4444 schreef:Sowieso is geen enkel abonnement gelding zonder handtekening, en die heb je nergens gezet, dus maak je geen zorgen! :lol:
Onzin. Dit komt nog niet eens in de buurt van een beetje correct.
Telefonische verkoop van abonnementen dient met handtekening of email vanuit de consument bevestigd te worden.

Dat even naast het feit dat de consument is voorgelogen en er dus ook kan worden beargumenteerd dat er sprake is van dwaling, in welk geval de overeenkomst kan worden ontbonden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

Nog steeds op zoek naar een slip ???????? Zeeman verkoopt ze voor € 1,00

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik verbaas me steeds opnieuw over telefonische " verkooppraktijken" en hoe is het mogelijk dat mensen er nog steeds intrappen ; het mag zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat het onzin is en dat je wordt voorgelogen , wat een ellende en dan ook nog die nasleep . Ga id nd Zeeman ~~~~~ :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

moederslink schreef:Ik verbaas me steeds opnieuw over telefonische " verkooppraktijken" en hoe is het mogelijk dat mensen er nog steeds intrappen ; het mag zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat het onzin is en dat je wordt voorgelogen , wat een ellende en dan ook nog die nasleep . Ga id nd Zeeman ~~~~~ :D
vreemd gedrag om sexy ondergoed te bestellen via een linke website

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door moederslink »

Via zo.n website komen ook de" leuke speeltjes" in je huis , lekker anoniem , toch ?
( Je moet het maar willen...)...Zeeman heeft ook echt wel sexy slips.... :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

moederslink schreef:Via zo.n website komen ook de" leuke speeltjes" in je huis , lekker anoniem , toch ?
( Je moet het maar willen...)...Zeeman heeft ook echt wel sexy slips.... :lol:
Je kunt ook naar Action gaan, 2 voor € 1,00 :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door moederslink »

:lol: :lol: nog goedkoper , je kunt ook geen ondergoed kopen/ dragen...
enniewee , verder ben ik klaar met dit topic...

alihoesenah
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2014 14:09

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door alihoesenah »

Zo zag ik een tijd geleden op internet "gratis" van White Smiley proef pakket. Ik ben gaan lezen en toen bleek dat er betaald moet worden voor een proefpakket. Ik heb mijn actie afgebroken. Nu krijg ik een email dat ik een proefpakket besteld en ontvangen heb. Of ik effe €5,99 inclusief aanmaning wil betalen. doe ik dat niet dan zal het overgedragen worden aan een deurwaarder. zie hieronder email.

Helaas hebben wij moeten constateren dat u uw betaling voor het {ProductName
} nog niet heeft voldaan. Op 23-09-2014 13:12:54 hebben wij u reeds een betalingsherinnering gemaild, maar helaas hebben wij nog geen betaling mogen ontvangen. Wij zijn daarom genoodzaakt € 5,00 administratiekosten in rekening te brengen.

Wij verzoeken u de factuur van dit reeds ontvangen pakket en de administratiekosten alsnog binnen 14 dagen na dagtekening van deze e-mail te voldoen.

Omschrijving Bedrag
White Smily Proefpakket € 1,99
Administratiekosten € 5,00
Totaal € 6,99


U kunt uw betaling online doen door op onderstaande button te klikken:

.


Mochten wij uw betaling niet c.q. niet tijdig ontvangen, zijn wij genoodzaakt om deze

vordering te verpanden aan het incassobureau.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben of wilt u een betalingsregeling treffen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op ons telefoonnummer: 085-489 02 25
Met vriendelijke groet,



White Smily Nederland

Afdeling debiteurenbeheer

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alihoesenah schreef:Ik heb mijn actie afgebroken.
Hoe? Heeft u daar een bevestiging van?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
alihoesenah schreef:Ik heb mijn actie afgebroken.
Hoe? Heeft u daar een bevestiging van?

is de slip verdwenen ?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Julie4444 schreef:
alihoesenah schreef:Ik heb mijn actie afgebroken.
Hoe? Heeft u daar een bevestiging van?
Als je een actie (bestelling) niet door laat gaan - krijg je daar dan een bevestiging van?
Meestal als je een bestelling voltooid volgt er een mail met 'uw bestelgegevens' (om tikfouten te vinden en eventueel nog te herstellen).

Maar, als ze ook nog eens niets sturen.. ik zou gezien de reputatie en ervaring van anderen direct aangifte doen van oplichting.

Mieke1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2014 18:40

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Mieke1978 »

Helaas, anno 2014 gebeurt het nog steeds... Ook ik ben erin getrapt. Wat een oplichterij! Ongevraagd spullen toezenden met een rekening erbij. En maar volhouden dat ik moet betalen. Maar ik heb helemaal nergens om gevraagd!! Na een half jaar heen en weer gemail, diverse keren uitgeleggen dat ik serieus nergens om gevraagd heb en proberen uit te leggen dat de Nederlandse wet zo niet in elkaar zit, uit pure ellende en om maar van ze af te zijn, toch betaald. Er zijn belangrijkere dingen in het leven, maar frustrerend is het wel...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mieke1978 schreef:Na een half jaar heen en weer gemail, diverse keren uitgeleggen dat ik serieus nergens om gevraagd heb en proberen uit te leggen dat de Nederlandse wet zo niet in elkaar zit, uit pure ellende en om maar van ze af te zijn, toch betaald. Er zijn belangrijkere dingen in het leven, maar frustrerend is het wel...
En dat is dus precies de reden dat ze dit doen. U had gewoon hun moeten negeren in plaats van een onverschuldigde betaling te doen.

MrVulcan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:32
Contacteer:

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door MrVulcan »

Daarnet ben ik ook gebeld door iemand van Provea. Nadat ik er op aandrong te willen weten waar ze mijn mobiele telefoonnummer vandaan had, wilde ze mij zelfs met de...floor manager?...laten spreken. Ik moest afsluiten, dus heb ik maar gezegd dat ik via hun website de zaak verder wilde afhandelen.

Er staat alleen geen contactinformatie op provea.com en de whois informatie klopt ook al niet. Hiervan heb ik melding gemaakt bij ASCIO (ascio.com), het bedrijf waar deze naam geregistreerd is. Ben benieuwd wat het effect zal zijn.

AmberTTjje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2014 14:11

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door AmberTTjje »

ik heb het zelf ook gehad met white smily,
opeens ongevraagt pakketje thuis en geld afschrijven..
ik had ze gebeld en ze deed heel onvriendelijk.
heb het geld terug laten storten en rekening nummer geblokeerd.
uiteindelijk nog dreigen met dat ze het dan moeten verpanden aan het incasso bureau.

er zijn heel veel klachten geweest over dit "bedrijf" las ik dus op verschillende sites.
uiteindelijk kun je nu hun white smily site nergens meer vinden ,het bedrijf bestaat dus niet.

ik heb het telefoon nummer die in de mail stond vandeweek gegoogled, en het is nu opeens een heel ander bedrijf!.

085-489 02 25 als een bedrijf dit nummer heeft, niks mee doen!

nu is het een blue patch pro ,, en zelfde site inrichting eigenlijk. waarbij er ook verder niks bekent is van hun alleen de telefoon nummer

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

nog steeds met ondergoed aan het venten ??
kom net van Zeeman terug: mooi spul voor fancy prijzen :D

Gesloten