LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ALMG.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2017 16:18

Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door ALMG. »

Automatische incasso's worden heel sneaky steeds verder vervroegd. Dat ik vooruit moet betalen voor verzekeringen of tv aansluitingen begrijp ik en staat niet ter discussie. Zo heb ik recent ZIGGO teruggefloten en die heeft aangekondigd e.e.a. weer terug te zetten naar het einde van de maand. ROUTEMOBIEL beroept zich op een beslissing van de directie bij wijziging van administratiesysteem. Ik kan wel; digitale facturen krijgen en zou dan via Ideal kunnen betalen. Ik heb Routemobiel als volgt geantwoord: Blijkbaar zit uw organisatie om werk verlegen. Stuurt u maar digitale facturen!
Ik zal dan zelf er wel een automatische afschrijving van maken zodat u telkens op de 1e maand het verschuldigde bedrag in uw bezit heeft.
Levert u waarschijnlijk nog meer werk op! Zou leuk zijn als meer mensen dit gaan doen!

stofzuigertje

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het huidige contract opzeggen omdat ze straks eerder afschrijven dan Uw salaris binnen is....
Dat kost dan vele klanten en moeten ze wel aanpassen aan de klant...

Dat je partner weer klant kan worden bij beide organisaties of een concurrent is niet verboden.....
Regelmatig om deze reden opzeggen en ze verliezen al genoeg klanten dan zullen ze het zeker veranderen...
Bij jaarlijks wisselen man/vrouw op eigen namen is toegestaan om dit door te drukken!

Niet boos worden als je als nieuwe klant een welkomst bonus kreeg dus voordeliger uit bent.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door reggie2 »

ALMG. schreef:Automatische incasso's worden heel sneaky steeds verder vervroegd. Dat ik vooruit moet betalen voor verzekeringen of tv aansluitingen begrijp ik en staat niet ter discussie. Zo heb ik recent ZIGGO teruggefloten en die heeft aangekondigd e.e.a. weer terug te zetten naar het einde van de maand. ROUTEMOBIEL beroept zich op een beslissing van de directie bij wijziging van administratiesysteem. Ik kan wel; digitale facturen krijgen en zou dan via Ideal kunnen betalen. Ik heb Routemobiel als volgt geantwoord: Blijkbaar zit uw organisatie om werk verlegen. Stuurt u maar digitale facturen!
Ik zal dan zelf er wel een automatische afschrijving van maken zodat u telkens op de 1e maand het verschuldigde bedrag in uw bezit heeft.
Levert u waarschijnlijk nog meer werk op! Zou leuk zijn als meer mensen dit gaan doen!

Normaal gesproken betaal je die routemobiel 1 x per jaar en dan is het klaar.

ALMG.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2017 16:18

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door ALMG. »

het betreft de routemobiel reisverzekering die maandelijks wordt geincasseerd

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door MrMancunian »

ALMG. schreef:het betreft de routemobiel reisverzekering die maandelijks wordt geincasseerd
Wat is je probleem precies? Je weet toch dat je premie moet betalen? Als je je financiën op orde hebt maakt het toch niet uit wanneer ze incasseren?

ALMG.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2017 16:18

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door ALMG. »

Je reageert behoorlijk primitief. Ik heb mijn administratie wel goed op orde en daardoor merk ik het op! Krijg jij je inkomen ook ineens 10 dagen eerder? Ze hebben er per vervaldatum recht op en NIET eerder.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

ALMG. schreef:Automatische incasso's worden heel sneaky steeds verder vervroegd. Dat ik vooruit moet betalen voor verzekeringen of tv aansluitingen begrijp ik en staat niet ter discussie. Zo heb ik recent ZIGGO teruggefloten en die heeft aangekondigd e.e.a. weer terug te zetten naar het einde van de maand. ROUTEMOBIEL beroept zich op een beslissing van de directie bij wijziging van administratiesysteem. Ik kan wel; digitale facturen krijgen en zou dan via Ideal kunnen betalen. Ik heb Routemobiel als volgt geantwoord: Blijkbaar zit uw organisatie om werk verlegen. Stuurt u maar digitale facturen!
Ik zal dan zelf er wel een automatische afschrijving van maken zodat u telkens op de 1e maand het verschuldigde bedrag in uw bezit heeft.
Levert u waarschijnlijk nog meer werk op! Zou leuk zijn als meer mensen dit gaan doen!
Nou inderdaad, ik kom niet meer bij. Helaas voor jou zit ik niet bij Route Mobiel. Ik zit gewoon bij de ANWB en de wegenwacht.

Overigens zat dit er al aan te komen, nadat Ziggo haar incassering steeds meer ging vervroegen. Daar is in een ander topic betreffende Ziggo al op gezinspeeld. Maar jij betaalt Routemobiel per maand? Zoveel betaal je op jaarbasis toch niet dat dit per maand zou moeten?

stofzuigertje

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als klanten duidelijk aangeven waarom ze weglopen........

En je partner mag wraak nemen door bij zowel Route als Ziggo als nieuwe klant te komen...
Het verlies van klant met deze reden, als meerdere dat doen draaien ze gelijk deze maatregel weer terug....

Het eerder binnen halen is voor grote bedrijven pure winst en terug pakken door jaarlijks Man/ Vrouw te wisselen ....
Of een andere aanbieder nemen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Je reageert behoorlijk primitief. Ik heb mijn administratie wel goed op orde en daardoor merk ik het op! Krijg jij je inkomen ook ineens 10 dagen eerder? Ze hebben er per vervaldatum recht op en NIET eerder.
En wat WIN je daar mee ? Ga je van de rente op vakantie ? ... ik zie het voordeel niet.

ALMG.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2017 16:18

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door ALMG. »

Ach, je bent dus blijkbaar iemand zonder principes?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Ach, je bent dus blijkbaar iemand zonder principes?
Wel als ze moeite kosten en verder niks bijdrage dan "uit principe". Mijn werkgever betaald op de laatste werkdag van de maand. Dus er bestaat geen bedrijf wat een automatische incasso kan doen eerder dan dat mijn salaris gestort is.
Dat is de eerste maand (bij deze werkgever) lastig als je de 20e of 25e gewend bent. Vervolgens bouw je een buffertje op en klaar ben je.
Dat buffertje is waarschijnlijk ook waar MrMancunian op doelt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door sjohie »

ALMG. schreef:Automatische incasso's worden heel sneaky steeds verder vervroegd. Dat ik vooruit moet betalen voor verzekeringen of tv aansluitingen begrijp ik en staat niet ter discussie. Zo heb ik recent ZIGGO teruggefloten en die heeft aangekondigd e.e.a. weer terug te zetten naar het einde van de maand. ROUTEMOBIEL beroept zich op een beslissing van de directie bij wijziging van administratiesysteem. Ik kan wel; digitale facturen krijgen en zou dan via Ideal kunnen betalen. Ik heb Routemobiel als volgt geantwoord: Blijkbaar zit uw organisatie om werk verlegen. Stuurt u maar digitale facturen!
Ik zal dan zelf er wel een automatische afschrijving van maken zodat u telkens op de 1e maand het verschuldigde bedrag in uw bezit heeft.
Levert u waarschijnlijk nog meer werk op! Zou leuk zijn als meer mensen dit gaan doen!
Ziggo heeft onze incasso de laatste maand (17-03) 4 dagen láter gedaan als in februari (13-02), het kan dus ook de andere kant op gebeuren. Zou u ook zo'n stampij gemaakt hebben als ze het wat later zouden doen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo heeft onze incasso de laatste maand (17-03) 4 dagen láter gedaan als in februari (13-02),
In een ander topic las ik dat ze aan het spreiden zijn om de telefooncentrale ook te ontlasten/spreiden. Dat argument lijkt me niet onmogelijk bij een bedrijf met die schaalgrootte.
Zou u ook zo'n stampij gemaakt hebben als ze het wat later zouden doen?
Tuurlijk :-) Principe is principe :-)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door renewouters »

ALMG. schreef:Ik zal dan zelf er wel een automatische afschrijving van maken zodat u telkens op de 1e maand het verschuldigde bedrag in uw bezit heeft.
Ik lach me dood als je iedere maand het factuurnummer van die maand moet gebruiken waardoor jouw stoere plan in duigen valt omdat ze de betaling niet ontvangen hebben en foute betalingen iedere maand terugboeken. :-)

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door MrMancunian »

bprosman schreef:
Ach, je bent dus blijkbaar iemand zonder principes?
Wel als ze moeite kosten en verder niks bijdrage dan "uit principe". Mijn werkgever betaald op de laatste werkdag van de maand. Dus er bestaat geen bedrijf wat een automatische incasso kan doen eerder dan dat mijn salaris gestort is.
Dat is de eerste maand (bij deze werkgever) lastig als je de 20e of 25e gewend bent. Vervolgens bouw je een buffertje op en klaar ben je.
Dat buffertje is waarschijnlijk ook waar MrMancunian op doelt.
Ja, daar doel ik inderdaad op.

Sommige principes zijn als je geslachtsdeel... Prima dat je 'm hebt, maar je moet er geen andere mensen mee lastig vallen! :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mensen die elke maand net rond komen, soms beetje rood en voor die groep kan voor salaris Ziggo afboeken extra geld kosten!

Ook deze mensen horen jarenlang rond dezelfde datum afgeboekt te worden.
Ik weet dat niet iedereen een goed gevulde Wallet van ooit waardeloze Bitcoins heeft.

Ziggo alleen nog wel maar de doorlopende reisverzekering het ook gaat doen, en wat doet de Energie firma en zo?
Hij mag rekenen op enkele dagen verschil door weekend maar meestal rond een bepaalde datum.
Net als zijn inkomen ook rond dezelfde binnen komt, soms enkele dagen eerder/later wegens weekend!

Wel lees ik Ziggo bij nieuwe klanten eerste 3 maanden korting.... als Hij opzegt en zijn vrouw zich onder meisjes naam gaat aanmelden...
Wel nieuwe email adres maar dan pak je Ziggo wel terug voor deze bepaald niet nette actie die vooral de mensen die net aan wel rond komen in problemen brengt door iets eerder af te boeken want die boete rente wegens rood staan moeten ze dan maar op deze manier vergoeden!

De kosten voor afsluiten huidige en aansluiten nieuwe bewoonster.... wel ga je van Zijn naar Haar Bank rekening.... dus bij En/Of samen lukt het niet...

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u gewoon zorgt dat er op het begin van de maand genoeg saldo op de rekening staat is er niets aan de hand. Ik begin de maand met een vast bedrag en wat er op het eind van de maand meer op staat dan dat bedrag gaat maar de spaarrekening. Het maakt mij niet uit of een afboeking een paar dagen eerder gedaan wordt, dat calculeer je in.
Dus toch maar even net huishoudboekje op orde brengen.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Die discussie is dus eerder gevoerd. Doorgaans worden salarissen en uitkeringen rond de 23e - 25e gestort. Dan is er nog ongeveer een week om alle betalingen te doen voor de maand daarop.

Mensen met een klein inkomen, die maar net aan kunnen rond komen, en die altijd alles na het storten van hun salaris/uitkering automatisch lieten afschrijven, krijgen een probleem als dingen ineens voor de betaaldatum van het salaris/uitkering komen te liggen. Ze komen dan een paar dagen ongeoorloofd rood te staan.

Ik zie ook geen enkele reden dat bedrijven zo vroeg 'moeten' incasseren. Mijn wbv (en alle andere hiervoor) doen het op de 1e. De FBTO de eerste of enkele dagen later. Enzovoorts, enzovoorts. Het verhaal van Ziggo dat ze willen spreiden vanwege de klantenservice is onzin. De zorgverzekeraars hebben het ook niet nodig om te spreiden. En dat is ook helemaal niet nodig voor de groep die automatisch betaald, en waar de incasso maand in, maand uit, probleemloos verloopt. Die groep heeft geen enkel contact met de klantenservice over de betaling. En toch wordt ook die groep 'verspreid', zogenaamd om de drukte bij de klantenservice te spreiden. Dat is dus gewoon een slap smoesje.

Er spelen volgens mij heel andere dingen bij Ziggo en Routemobiel.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:Die discussie is dus eerder gevoerd. Doorgaans worden salarissen en uitkeringen rond de 23e - 25e gestort. Dan is er nog ongeveer een week om alle betalingen te doen voor de maand daarop.
De eerste afboeking gebeurt al op de eerste dag van de maand, zorgverzekering. Dat is in mijn geval 22 dagen voor het krijgen van mijn salaris. Halverwege de maand gas/water/licht. Buiten de hypotheek zijn de hoogste kosten aan het begin van de maand, ver voor het ontvangen van het salaris dus.
Het maakt niet uit of je rekent per kalendermaand, of van de 15de tot de 15de, of van salaris tot salaris, zorg dat je een minimumbedrag op de rekening hebt staan. Het hoeft echt niet veel te zijn, maar als je weet wanneer wat af en bijgeboekt wordt, kan je ook uitrekenen welk bedrag het zou moeten zijn. Met feestdagen verschuiven altijd de afboekingen. Vorige week maandag kreeg ik al waarschuwingen dat vanaf donderdagavond tot dinsdagochtend geen betalingsverkeer tussen de banken is. Dan weet je dus dat de afboekingen naar voren getrokken worden.

stofzuigertje

Re: Routemobiel en Ziggo vervroegen incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De topic starter was gewend dat telkens een aantal bedragen na het storten salaris werden afgeschreven!

Als 2 bedrijven plotseling eerder gaan afboeken kun je in problemen komen en rood stand veroorzaken.
Ik zou als ze dit doen het bedrag Storneren en na ontvangst van salaris weer over maken.

Geeft voor zowel Ziggo als Route Mobiel, die nu Chinese eigenaar heeft veel werk.
Maar als klant boos weglopen is de manier, wel in opzegging wel vermelden waarom......

En dat je elders klant kan worden of je partner met welkomst korting.......?
Je mag toch als jarenlange klant er toch vanuit gaan dat ze telkens rond dezelfde datum gaan afboeken?

Een een maand op voor en sparen, dat leverde geen rente op maar voor vele wel een probleem om dit te doen.

Gesloten