LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig behandeld door Dynafix Nuth en T-Mobile

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
IBenckhu

Schandalig behandeld door Dynafix Nuth en T-Mobile

Ongelezen bericht door IBenckhu »

Op 24 juni jl. breng ik mijn Samsung Galaxy S2 voor reparatie naar de T-Mobile winkel in Woerden. Mijn toestel viel uit terwijl ik de navigatie aan had staan. Mijn toestel is begin januari van de bank gevallen die 35cm hoog is. Het glas was gebarsten. Daarna heeft het toestel het dus nog dik 6 maanden goed en naar behoren gefunctioneerd.

Maar goed in Woerden werd aangegeven dat ze het toestel zouden repareren, maar niet het glas. Geen probleem zei ik. Enkele dagen later krijg ik een mail dat het toestel niet kosteloos te repareren valt, daar de schade zou zijn ontstaan door het vallen. Jammer maar akkoord. Het repareren van het toestel zou dan ook €187.55 bedragen. Ik heb T-Mobile nog wel even gebeld met de vraag wat wordt er voor dat geld gerepareerd? Zit hier ook het glas bij??? Daarop hebben zij mij het volgende gemaild:

Op 26 juni 2013 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze
technici en deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon schade heeft die is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen. Om deze
reden kan het defect niet kosteloos binnen de garantie gerepareerd worden.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling buiten de garantie laten repareren. Voor de reparatie van uw mobiele telefoon brengt TMobile
dan reparatiekosten in rekening van € 187,55 (incl. btw). Voor dit bedrag wordt uw mobiele telefoon vakkundig gerepareerd door
onze gecertificeerde technici en wordt de nieuwste beschikbare software op uw mobiele telefoon geïnstalleerd. Op de reparatie van het
defect geven wij standaard 3 maanden garantie.

Dynafix gaf aan de voorkant icl display te vervangen en chip C565 hiervoor zijn de kosten van 187.55 die u verrekend krijgt.

Ok rekening betaald en nu maar afwachten. Vorige week ging ik eens bellen waar mijn toestel bleef. Dat kon T-Mobile mij niet zeggen. Ik zou terug gebeld worden door Dynafix. Helaas ik werd niet terug gebeld. Vandaag heb ik nogmaals gebeld naar de status van mijn toestel. Weer kon T-Mobile mij niks zeggen. Dynafix zou mij immers bellen. Even later kreeg ik de volgende e-mail van Dynafix:

Goedemorgen,

Wij hebben in overleg met onze reparatie- afdeling besloten het toestel niet te repareren; het reeds betaalde bedrag te restitueren en het toestel kosteloos retour te sturen.

Uit een nadere analyse bleek dat er meer schade aan uw toestel was waardoor de reparatie kosten beduidend hoger zouden uitvallen dan dat u reeds betaald had. Het moederbord moest namelijk ook nog vervangen worden.

Onze excuses voor het ongemak

Met vriendelijke groeten,
Best regards,

Dynafix Care B.V.
Ton van Bun
Customer Care

Nu is in een keer ook het moederboard kapot. Wie zegt dat zij dat niet hebben gedaan. Dit kan niet door de val zijn gekomen. Als zij het niet hebben gedaan dan zit het in het toestel en heb ik recht op een nieuw toestel daar hij nog in de garantie valt. Hiermee kan ik dus niet akkoord gaan. Bovendien maken zu nu van hun interne fout mijn probleem. Ik heb ze met klem aangegeven dat ze tot morgen 17.00 uur de mogelijkheid hebben om alsnog over te gaan tot reparatie of tot het zenden van een nieuw toestel. Doen ze dit niet dan zal ik het overdragen aan mijn rechtsbijstand.

Ik kijk uit naar de reactie van Dynafix Nuth en/of T-Mobile.

Hou DYNAFIX Nuth dus in voorals nog in de gaten!!!

Barman

Re: Schandalig behandeld door Dynafix Nuth en T-Mobile

Ongelezen bericht door Barman »

IBenckhu schreef: Nu is in een keer ook het moederboard kapot. Wie zegt dat zij dat niet hebben gedaan. Dit kan niet door de val zijn gekomen.
Waarom niet?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Voortschrijdend inzicht is niet ongewoon tijdens reparaties.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Ben ik wel met je eens Crazyme, maar toch is het niet erg netjes om B te doen terwijl A was afgesproken en vervolgens zou C eigenlijk het probleem verhelpen, maar dat was niet betaald en is bij nader inzien, weken later, niet uit te voeren. Dit is echt slecht en voor de zoveelste keer weer Dynafix. Klagen heeft geen zin, TMob zegt er ook nix van. En toch blijft zo'n bedrijf bestaan. Heel veel boze eindgebruikers maar door de afspraken met de providers hebben ze bestaansrecht. Vreemde situatie en vreemde bedrijfsvoering.

ADassen

Ongelezen bericht door ADassen »

Dynafix geeft geen duimbreedte toe inderdaad - ken het.
Vind het trouwens wel raar dat reparatie bij Dynafix meestal rond hetzelfde bedrag is,
zoals ik over het hele forum gezien heb.. vreemd.

tw1991

Ongelezen bericht door tw1991 »

Ik heb ook grote ergernissen bij T-Mobile en Dynafix. Dit is mijn verhaal:

Op 3 februari 2013 heb ik een nieuw 2-jarig abonnement afgesloten bij T-Mobile. Ik moest toen voor mijn iPhone 5 16GB wel € 150,- bijbetalen. Nu een jaar en 1 maand na aanschafdatum vertoont mijn iPhone software problemen. In de T-Mobile shop sturen zij de telefoon netjes op en melden verder niks over de te betalen onderzoekskosten van € 36,30. Vandaag 12 februari 2014 krijg ik een mail met daarin de melding dat mijn telefoon niet gerepareerd kan worden en dat ik voor 338,95 een nieuw toestel kan krijgen. Dit bij nog een jaar abonnement en na die 2 jaar zal ik ongeveer meer dan €1.400 euro hebben betaald. De schade is veroorzaakt door het laten vallen of iets anders, terwijl de software gebreken overduidelijk niet kan ontstaan door valschade. Na het bellen van de klantenservice, ben ik nog niks wijzer en is de gehele provider dicht getimmerd en is al het personeel nog bijdehand en brutaal ook. Erg boos en nooit meer T-Mobile !

pal669

Ongelezen bericht door pal669 »

Dynafix, Dynasure, Dynalogic, dat zijn allemaal zusterbedrijven van de ace verzekering en door de samenwerking met deze zusterbedrijven, kunnen ze zo lekker flexibel zijn, zegt Ace op zijn website.

Ik heb een ace verzekering afgesloten, waarbij ik een nieuw toestel krijg,wanneer het mijne kapot is.
vorige week zondag, laadde mijn Sony xperia Z ineens niet meer op. Ik gebeld naar het nummer wat op tmobile stond en kreeg zo een website door, waar ik mijn telefoon claim in kon dienen en een afhaal afspraak kon maken, met verschillende opties en prijzen van het versturen, van je telefoon. Ik koos de optie 13 euro zodat ik maar een dagdeel thuis hoefde te wachten en idd, zoals afgesproken kwam de koerier mijn telefoon ophalen.

Voordat de koerier kwam, had ik met dynasure gebeld, want ik had een foutmelding gekregen tijdens het maken van de afspraak. De telefoniste vond het vreemd dat mijn telefoon opghaalt maar niet omgeruild werd, aangezien zij zag dat ik bij hun verzekerd ben. Maar zei ze, "dan word je later op de dag waarschijnlijk gebeld.
Nadat de koerier weg was, belde ik om extra info. en die mevrouw zei binnen 2 seconden, dat mijn telefoon niet met de koerier mee had gemoeten, omdat hij nu naar dynafix zou gaan en dat is een andere afdeling. Ik werd doorverbonden, Uitgelegd dat er nu een telefoon onderweg was, die niet naar hun toe hoort te gaan. Toen werd ik weer doorverbonden, verbinding verbrak, weer startkosten van 4,5 cent, weer overleg met leiding gevende kortom zo'n 20 euro verder a 45 cpm en nog geen duidelijkheid, ik zou over 2 dagen gebeld worden, voor een terugbreng afspraak. Na 3 dagen, toch maar weer bellen, die meneer kon zien dat ik wel op een lijst stond maar niet wist wanneer hij verstuurd zou worden. Op de 4e dag kreeg ik een telefoontje met de boodschap dat ik gebeld zou worden voor een aflever afspraak op Dinsdag. Zonder gebeld te zijn staat er op dinsdag een koerier met mijn kapotte telefoon, waar hij 36,30 voor moet hebben. Ik heb het geweigerd en hij heeft hem weer meegenomen.

Gisteren heb ik een mailtje naar Dynasure gestuurd, met de boodschap, dat als ze zo flexibel zijn, ze het prima samen op moeten kunnen lossen.

vanmorgen werd ik door Dynalogic gebeld, ivm het geweigerde pakketje en nu gaat zijn baas regelen dat de rembourskosten er bij Dynafix afgehaald worden. zei de meneer. Ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Dat valt dus mee, ik heb net een afleverafspraak voor morgen gemaakt,. Ik ga er vanuit dat ik net een geautomatiseerd mailtje kreeg met de vermelding van het remboursbedrag van 36,30 euro.

Ik zocht vanmorgen op de site van dynafix, waar staat dat het terugzenden, altijd 36,30 gaat kosten. Er staat, dat ze hem ongerepareerd terug kunnen sturen tegen betaling van onderzoekskosten. Niet het bedrag, ook niet wanneer je een afspraak maakt, je kan niet kiezen, zoals bij wanneer je hem aangeeft bij ze. Ze laten je echt in een val lopen. Die 36,30 daar komen ze pas mee nadat je een terugbreng afspraak hebt gemaakt. En als hun trucje helemaal volgens plan gaat, bel je verontwaardigd over dit onverwacht hoge bedrag op voor 45cpm en dan stellen zij voor dat je er ook kosteloos afstand van kunt doen, want dan zie je gelukkig niet dat er onderdelen zijn omgeruild. En dit is een erkend bedrijf die honderden euro's per dag extra verdient, door valse afspraken(over 2 dagen wordt u gebeld dat werden er 4 en u wordt gebeld over een afleverafspraak, niet dus) te maken, want één telefoontje van hun naar jou, kan ze door de valse info, die ze geven een telefoontje van 10 minuten van jou opleveren, tel uit je winst. Bah

pal669

Ongelezen bericht door pal669 »

kleine update, mijn telefoon werd een dag later aangeboden, maar nog steeds de rembourskosten er niet af, dus de koerier heeft het weer meegenomen. Buiten het geautomatiseerde mailtje, heb ik ook nog geen reactie van Dynasure gekregen, op de vraag of zij het met hun zusterbedrijf kunnen regelen. Dynalogic heeft mij gisteren gebeld, met de vraag of er een afspraak gemaakt kan worden, om mijn telefoon te brengen, maar nog steeds waren de rembourskosten er niet af. We zijn nu dus dik twee en een halve week verder, om een telefoon op de juiste plaats te krijgen. Zo flexibel is de samenwerking tussen de vier zusterbedrijven, Ace,Dynasure,Dynafix en Dynalogic

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Op 24 juni jl. breng ik mijn Samsung Galaxy S2 voor reparatie naar de T-Mobile winkel in Woerden. Mijn toestel viel uit terwijl ik de navigatie aan had staan. Mijn toestel is begin januari van de bank gevallen die 35cm hoog is. Het glas was gebarsten. Daarna heeft het toestel het dus nog dik 6 maanden goed en naar behoren gefunctioneerd.

Nu is in een keer ook het moederboard kapot. Wie zegt dat zij dat niet hebben gedaan. Dit kan niet door de val zijn gekomen.

u zegt:
1 uw toestel is gevallen.
2 na 6 maanden viel het toestel uit.
3 het moederboard kan niet door de val zijn stuk gegaan.

ik ben het eens met uw conclusie dat het moederboard niet door de val is stuk gegaan.
maar waarom zou de oorzaak van het uitvallen na 6 maanden niet door een defect moederboard kunnen zijn veroorzaakt?
dat uitvallen moet toch een oorzaak hebben gehad?

venx2206

Ongelezen bericht door venx2206 »

Na 2 jaar en niks verbeterd. Het bedrag voor "eigen risico" is opgeleukt naar 65 euro. Bij T-Mobile werd leuk verteld dat ze aan de deur mijn telefoon zouden omwisselen, dit is echter niet het geval ik mag 3 dagen wachten en krijg geen vervanging. Dit vind ik nog niet zo'n probleem maar ik snap die 65 euro eigen risico niet want ik betaal elke maan 10,95 euro. Ik vind het belachelijk, ik laat mijn telefoon vervangen aangezien de accu kapot is en er een barst in mijn scherm zit. Hierna sluit ik mooi die verzekering af na 5 maanden is dat toch zo'n 119,75 euro voor een kleine barst en een kapotte accu. Ik sluit nooit meer een verzekering af voor mijn telefoon bij T-Mobile of moet ik zeggen ACE of eigenlijk Dynasure.......

Gesloten