Stel, ik koop in Duitsland een simlockvrij toestel voor een redelijke prijs, is dat dan zonder meer bruikbaar op een Nederlands netwerk?
Met andere woorden: is het het telefoontoestel dat dit bepaalt, of moet ik uitgaan van de simkaart? Mijn eerste ingeving is dat het moet gaan, maar het kan natuurlijk ook zijn dat bepaalde instellingen op het toestel zelf sit verhinderen. Dan heb je in feite hetzelfde probleem als een simlock.
Mijn vraag heeft te maken met het volgende: ik wil graag op vakantie bereikbaar zijn/kunnen bellen met mijn eigen nummer, maar wil daarbij niet het risico lopen dat mijn Pixon gestolen wordt. Een kwijtgeraakte simkaart is dan nog wel te blokkeren, maar in dat geval heb ik nog altijd mijn Pixon.
Nu heb ik in Duitsland een heel kleine mobiele telefoon gezien, voor een heel lage prijs. Simlockvrij. Aankoop heeft echter alleen zin als het ook op het Nederlandse netwerk functioneert.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] simlockvrij toestel geschikt voor alle landen?
-
Re: simlockvrij toestel geschikt voor alle landen?
Er zijn 450, 900, 1800 en 1900 netwerken en de 900 en 1800 zijn voor Nederland noodzakelijk.
Dus als je weinig geld betaalde moet het kunnen, en de simkaart die je nu hebt even testen kan ook, dus na instoppen weet je deze werkt.
In Amerika is 1900 netwerk en Oost Europa, China en Afrika soms 450.
Dus als je weinig geld betaalde moet het kunnen, en de simkaart die je nu hebt even testen kan ook, dus na instoppen weet je deze werkt.
In Amerika is 1900 netwerk en Oost Europa, China en Afrika soms 450.
-
Re: simlockvrij toestel geschikt voor alle landen?
Als het toestel in Duitsland gekocht is kan je er voor 99,9% vanuit gaan dat hij hier in Nederland gewoon moet werken. Echter als het toestel oorspronkelijk vanuit buiten Europa komt kan dit voor problemen zorgen (zie bovenstaande).