Simyo/samsung acties
-
Schouten-Dekker
Simyo/samsung acties
In december heb ik bij Simyo een abonnement met toestel afgesloten op basis van een actie waarbij een gratis Samsung Galaxy Watch 8 werd beloofd. Deze smartwatch was expliciet onderdeel van de aanbieding en daarmee van de overeenkomst.
Wat volgde was een traject van wekenlang kastje-muur tussen Simyo en Samsung.
Mijn promotieaanvraag werd herhaaldelijk afgewezen, ondanks dat ik steeds de documenten aanleverde die Simyo mij expliciet had opgedragen te gebruiken. Meerdere medewerkers gaven exact hetzelfde antwoord:
dat de welkomstmail (“jouw telefoonbestelling”) en een printscreen voldoende zouden zijn.
In werkelijkheid bleek dit onjuist.
Pas na een bezoek aan een officiële Samsung-winkel is samen met een medewerker vastgesteld dat Samsung het aanvraagproces beoordeelt op basis van een volledig gespecificeerde factuur, met onder andere:
factuurnummer
btw-gegevens
volledige productspecificatie
Dit document wordt niet per e-mail verstuurd, maar is uitsluitend te vinden in de Simyo-app onder ‘Facturen’ als PDF.
Geen enkele medewerker van Simyo heeft mij dit ooit correct verteld.
Gevolg:
Ik heb meerdere keren onjuiste documenten aangeleverd,
op basis van foutieve instructies van Simyo,
en ben daardoor herhaaldelijk afgewezen.
Wat mij het meest zorgen baart, is dat Simyo tot op heden blijft volhouden dat hun oorspronkelijke instructies “100% juist” waren, terwijl:
Samsung de aanvraag juist afwees wegens onvoldoende gespecificeerde documentatie,
en de juiste factuur wél leidde tot een herbeoordeling.
Dit betekent in de praktijk dat:
klanten die Simyo volgen,
structureel verkeerde documenten uploaden,
en hun promotie mislopen,
zonder te weten dat dit door onjuiste informatie van de provider komt.
Juridisch is dit problematisch, omdat:
de actie onderdeel is van het aanbod van Simyo,
en de provider verantwoordelijk is voor een werkbaar en correct aanvraagproces,
inclusief correcte informatieverstrekking aan de consument.
Mijn doel met deze post is niet alleen mijn eigen zaak, maar vooral een waarschuwing aan andere consumenten:
Als je bij Simyo een Samsung-actie claimt, controleer zelf of je de factuur uit de app gebruikt, en vertrouw niet blind op de standaardantwoorden van de klantenservice.
Want in mijn geval heeft het weken geduurd voordat deze cruciale fout werd ontdekt.
Wat volgde was een traject van wekenlang kastje-muur tussen Simyo en Samsung.
Mijn promotieaanvraag werd herhaaldelijk afgewezen, ondanks dat ik steeds de documenten aanleverde die Simyo mij expliciet had opgedragen te gebruiken. Meerdere medewerkers gaven exact hetzelfde antwoord:
dat de welkomstmail (“jouw telefoonbestelling”) en een printscreen voldoende zouden zijn.
In werkelijkheid bleek dit onjuist.
Pas na een bezoek aan een officiële Samsung-winkel is samen met een medewerker vastgesteld dat Samsung het aanvraagproces beoordeelt op basis van een volledig gespecificeerde factuur, met onder andere:
factuurnummer
btw-gegevens
volledige productspecificatie
Dit document wordt niet per e-mail verstuurd, maar is uitsluitend te vinden in de Simyo-app onder ‘Facturen’ als PDF.
Geen enkele medewerker van Simyo heeft mij dit ooit correct verteld.
Gevolg:
Ik heb meerdere keren onjuiste documenten aangeleverd,
op basis van foutieve instructies van Simyo,
en ben daardoor herhaaldelijk afgewezen.
Wat mij het meest zorgen baart, is dat Simyo tot op heden blijft volhouden dat hun oorspronkelijke instructies “100% juist” waren, terwijl:
Samsung de aanvraag juist afwees wegens onvoldoende gespecificeerde documentatie,
en de juiste factuur wél leidde tot een herbeoordeling.
Dit betekent in de praktijk dat:
klanten die Simyo volgen,
structureel verkeerde documenten uploaden,
en hun promotie mislopen,
zonder te weten dat dit door onjuiste informatie van de provider komt.
Juridisch is dit problematisch, omdat:
de actie onderdeel is van het aanbod van Simyo,
en de provider verantwoordelijk is voor een werkbaar en correct aanvraagproces,
inclusief correcte informatieverstrekking aan de consument.
Mijn doel met deze post is niet alleen mijn eigen zaak, maar vooral een waarschuwing aan andere consumenten:
Als je bij Simyo een Samsung-actie claimt, controleer zelf of je de factuur uit de app gebruikt, en vertrouw niet blind op de standaardantwoorden van de klantenservice.
Want in mijn geval heeft het weken geduurd voordat deze cruciale fout werd ontdekt.
-
De Posthoorn
Re: Simyo/samsung acties
Dan is er blijkbaar iets veranderd bij Simyo, want toen ik zo'n jaar geleden daar mijn smartphone kocht, was er geen factuur, ook niet in de app.
In het mailtje dat ik van ze kreeg stond 'Let op: deze e-mail is je bewijs van aankoop. In de bijlage hebben we alle belangrijke documenten toegevoegd.' Dat werd als bewijs in 1e instantie afgewezen door Samsung, na appen met een Samsung medewerker is het in orde gekomen.
In het mailtje dat ik van ze kreeg stond 'Let op: deze e-mail is je bewijs van aankoop. In de bijlage hebben we alle belangrijke documenten toegevoegd.' Dat werd als bewijs in 1e instantie afgewezen door Samsung, na appen met een Samsung medewerker is het in orde gekomen.
-
Voorkennis
Misschien dat het JL wil helpen?
-
witte angora
Lastig, dit soort dingen. Het laat toch weer zien dat persoonlijk contact, in een winkel, vaak tot betere resultaten/oplossingen leidt.
Maar, aangezien het blijkbaar al opgelost is, welk advies zou je anderen willen geven om de kans op dit gedoe zoveel mogelijk te elimineren?
Maar, aangezien het blijkbaar al opgelost is, welk advies zou je anderen willen geven om de kans op dit gedoe zoveel mogelijk te elimineren?
-
De Posthoorn
In dit geval heb je echt niks aan persoonlijk contact in een winkel. De Samsung promoties gaan altijd online.witte angora schreef: ↑28 jan 2026 12:38Lastig, dit soort dingen. Het laat toch weer zien dat persoonlijk contact, in een winkel, vaak tot betere resultaten/oplossingen leidt.
-
witte angora
Maar het loopt via Simyo. En Simyo, dat kan je onder andere bij belsimpel in de winkel bestellen.
-
De Posthoorn
En dan ga je daar bestellen, krijg je via de mail je bevestiging gestuurd. Ben je geen stap verder dan gewoon bij online bestellen. Het probleem is dat Samsung een factuur wil als je een aanvraag indient en Simyo doet dat als enige provider niet.witte angora schreef: ↑28 jan 2026 13:33Maar het loopt via Simyo. En Simyo, dat kan je onder andere bij belsimpel in de winkel bestellen.
Ik heb net op het Simyo forum gekeken en zie dat TS daar ook een topic heeft geplaatst. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat de factuur die hij heeft gekregen in de app een eenmalige actie was. Zou mooi zijn als Simyo eindelijk het licht heeft gezien en het geen eenmalige actie was en iedereen nu gewoon een factuur in de app krijgt.
-
De Posthoorn
Weer iemand die afgepoeierd wordt omdat hij geen factuur heeft https://forum.simyo.nl/android-73/simyo ... 1-5g-50346
Ik weet alleen niet of hij ook in de app heeft gekeken voor de factuur. Ik ga eens even opletten wat een moderator daar antwoordt.
Ik weet alleen niet of hij ook in de app heeft gekeken voor de factuur. Ik ga eens even opletten wat een moderator daar antwoordt.
Verwijdert.
Laatst gewijzigd door Ron5300 op 28 jan 2026 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De Posthoorn
Niet te geloven dit. Zucht...Ron5300 schreef: ↑28 jan 2026 15:45Blijkbaar is een screenshot van de e-mail niet voldoende want uit bovenstaande blijkt dat de belangrijke documenten in een bijlage zijn toegevoegd.In het mailtje dat ik van ze kreeg stond 'Let op: deze e-mail is je bewijs van aankoop. In de bijlage hebben we alle belangrijke documenten toegevoegd.' Dat werd als bewijs in 1e instantie afgewezen door Samsung, na appen met een Samsung medewerker is het in orde gekomen.
Als in die bijlage o.a. het aankoopbewijs is opgenomen dient die bijlage bij de registratie van Samsung als aankoopbewijs meegezonden te worden want in een scheenshot is de bijlage niet te openen.
Simyo kan wat dat betreft onduidelijk in de e-mail zijn geweest omdat de bijlage en niet de e-mail het bewijs van aankoop is geweest.