LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonos-contoller-app werkt niet meer

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Adriaan19510819

Sonos-contoller-app werkt niet meer

Ongelezen bericht door Adriaan19510819 »

Ik kan mijn Sonos systeem niet meer besturen met mijn telefoon omdat Sonos nu een update heeft uitgebracht die niet meer werkt op een telefoon ( Android Samsung) die slechts 3 jaar oud is. Zij leggen de verantwoordelijkheid geheel bij Samsung, terwijl zij mensen hierdoor dwingen nieuwe telefoons te kopen voor toestellen die nog prima werken. Ik denk dat dit een voorbeeld is van fabrikanten die onverantwoordelijk bezig zijn en geen rekening houden met mens en milieu.
De update zelf heeft geen enkele functionaliteit die zichtbaar voordelen had. Ik denk dat dat er meer voorbeelden zijn waarbij fabrkanten door updates mensen dwingen voortijdig nieuwe apparatuur aan te schaffen. Ik vind dit een kwalijke ontwikkeling.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2018 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

juliomariner

Re: Sonos-contoller-app werkt niet meer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Slechts 3 jaar oud is blijkbaar in de telecomsector al antiek. De ontwikkelingen gaan zo snel dat App makers niet met de oudere apparatuur rekening kunnen houden

16again

Ongelezen bericht door 16again »

juliomariner schreef:De ontwikkelingen gaan zo snel dat App makers niet met de oudere apparatuur rekening kunnen houden
kunnen....of willen?
Volgens mij zijn er genoeg apps waar de laatste versie nog wel op ouder android toestel werkt, geen idee waarom Sonos hier beperking op legt

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
juliomariner schreef:De ontwikkelingen gaan zo snel dat App makers niet met de oudere apparatuur rekening kunnen houden
kunnen....of willen?
Volgens mij zijn er genoeg apps waar de laatste versie nog wel op ouder android toestel werkt, geen idee waarom Sonos hier beperking op legt
Beveiliging zou een issue kunnen zijn bijvoorbeeld. Het is nu ook weer niet dat ze heel strenge eisen stellen. Ze vereisen Andriod 4.3 als ik hier even snel kijk: https://sonos.custhelp.com/app/answers/ ... quirements

Een Andriod versie uitgekomen op 24 juli 2013, bijna 5 jaar geleden, ik denk dat als TS zijn toestel inderdaad pas 3 jaar oud is hij eens moet kijken of er geen Andriod upgrades voor zijn toestel zijn. Want een Andriod versie draaien die zo oud is, is ook niet echt veilig meer te noemen.

AndreDierick

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Android 4.4 wordt al lang niet meer ondersteund door de makers. Kijk hier maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Android_( ... gssysteem) daar vindt je dat de ondersteuning al sinds 22 oktober 2014 beeindigd is. Dus ook 4.4 is niet echt veilig

RLS

Ongelezen bericht door RLS »

Wat is een "contoller" ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
kunnen....of willen?
Hangt er van af, in sommige gevallen is het kunnen, omdat een nieuwere versie van Android een bepaald type hardware vereist, of ondersteuning van bepaalde hardwarematige functies die bijvoorbeeld in goedkopere processorseries niet aanwezig zijn. Ook is het zo dat veel fabrikanten een eigen "skin" over kaal android heen leggen, in het geval van Samsung "Touchwiz" geheten, en daardoor kan een update ook uitblijven. Eea staat hier wel redelijk helder uitgelegd.

Verder is het zo dat Samsung qua updates al niet echt voorop loopt in de markt, dus als dit drie jaar geleden een low- of midrange toestel is, kan het best zo zijn dat die nog op 4.x draait, en dit probleem veroorzaakt.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
kunnen....of willen?
Als je ook hele ouder OS-en wilt ondersteunen beperk je je enorm. Nieuwe mogelijkheden worden lastig om te ondersteunen. Voor Sonos kan dit in de praktijk betekenen dat nieuwe concurrenten (Sonos was 1 van de eerste met dit soort oplossingen) slimmere dingen kunnen maken omdat ze niet naar oude dingen hoeven te kijken. Uiteraard kunnen ze ook verschillende versies van de app gaan maken maar wie gaat dat betalen?

Angtivet

Ongelezen bericht door Angtivet »

Net als RLS vraag ik mij af wat een 'contoller'is.. Kan de inbrenger van deze kwestie dat aan ons uitleggen?

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Angtivet schreef:Net als RLS vraag ik mij af wat een 'contoller'is.. Kan de inbrenger van deze kwestie dat aan ons uitleggen?
https://play.google.com/store/apps/deta ... .acr&hl=en , gewoon de standaard Sonos App.

Gesloten