LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SPAMMAIL aanvallen
SPAMMAIL aanvallen
Ik wordt helemaal gek van de SPAM mail die ik iedere dag krijg van Aldi, Lidl, Samsung, Dirk, KLM, etc. en zou mijn huis tot de nok toe vol hebben staan van alles wat ik gratis krijg. Het zijn er tenminste 5 per dag. Heb contact gezocht met mijn Provider Ziggo en Symantec virus programma helpdesk maar die kunnen niets betekenen voor mij. Ik gebruik het mail programma Mozilla Thunderbird en die geeft alleen maar Flags bij binnenkomende mail waarvan ik heb aangegeven dat ik die heb geblokkeerd. Ben ik nou de enige die daar last van heeft en ze niet geblokkeerd krijgt of is het een algemeen geaccepteerd maatschappelijk internet probleem.
Heeft iemand nog suggesties of zal ik ermee moeten leren leven.
Groet
Peter
Groet
Peter
Re: SPAMMAIL aanvallen
Als je ze kan markeren, dan kun je toch ook met een regel instellen dat ze automatisch moeten worden weggegooid als ze gemarkeerd worden. Heb je er geen last meer van. Klinkt alsof je de helft van de benodigde maatregelen hebt getroffen en het alleen nog even hoeft af te maken.pekern schreef:Ik wordt helemaal gek van de SPAM mail die ik iedere dag krijg van Aldi, Lidl, Samsung, Dirk, KLM, etc. en zou mijn huis tot de nok toe vol hebben staan van alles wat ik gratis krijg. Het zijn er tenminste 5 per dag. Heb contact gezocht met mijn Provider Ziggo en Symantec virus programma helpdesk maar die kunnen niets betekenen voor mij. Ik gebruik het mail programma Mozilla Thunderbird en die geeft alleen maar Flags bij binnenkomende mail waarvan ik heb aangegeven dat ik die heb geblokkeerd. Ben ik nou de enige die daar last van heeft en ze niet geblokkeerd krijgt of is het een algemeen geaccepteerd maatschappelijk internet probleem.
Groet
Peter
Ik ben een digibeet en was al blij dat ik het zo heb kunnen instellen dat ze herkend worden maar het verwijderen lukt mij alleen handmatig.
Kunt u mij bij de hand nemen om dit in te stellen. b.v.d.
Kunt u mij bij de hand nemen om dit in te stellen. b.v.d.
Het is geen spam als jij jezelf ervoor hebt ingeschreven. Dan kun jij jezelf ook weer uitschrijven en krijg je het niet meer.
Ik heb me zover ik weet nooit ingeschreven. Ik ben heel erg voorzichtig met inschrijvingen en controleer altijd of iets te vertrouwen is.
Alle Spammail hebben als afzender .us ( Voorbeeld : [email protected] ) en vind het te link om via "unsubscribe" me af te melden omdat ik dan bang ben alsnog bij hun binnen te komen.
Alle Spammail hebben als afzender .us ( Voorbeeld : [email protected] ) en vind het te link om via "unsubscribe" me af te melden omdat ik dan bang ben alsnog bij hun binnen te komen.
Het is wat werk, maar als je het aan de praat krijgt, dan werkt spamassassin als filter erg goed.
http://spamassassin.apache.org/
http://spamassassin.apache.org/
Dus alles met afzender .us naar je prullenbak laten zenden.pekern schreef:Ik heb me zover ik weet nooit ingeschreven. Ik ben heel erg voorzichtig met inschrijvingen en controleer altijd of iets te vertrouwen is.
Ben ik blij dat ik daar via outlook nooit last van heb. Mijn hotmailadres is ondertussen al een goede 18 jaar oud, dus er komt aardig wat spam binnen (zo'n 4 a 5 per dag), maar outlook sorteert ze nog altijd feilloos.
Allen hartelijk dank voor de reacties en ik ga aan het werk om de spammails te killen.