LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spontaan kromtrekken Samsung s7 edge en barsten beeldscherm

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Tonl

Spontaan kromtrekken Samsung s7 edge en barsten beeldscherm

Ongelezen bericht door Tonl »

Mijn Klacht
Het feit wil dat het scherm van deze telefoon, 7 dagen oud in de nacht ,zich bevindend op het nachtkastje ,spontaan gebarsten is en het casco ook krom is getrokken aan de kant waar de barst is begonnen. (dit krom trekken krijg je echt niet voor elkaar door hem te laten vallen).
Dat dit naast het hoofd van mijn zoon en überhaupt kan gebeuren ,neem ik dan ook zeer hoog op en zal niet nalaten, omdat dit een hoofdverwonding had kunnen veroorzaken, dan ook uitvoerig met naam en toenaam via alle beschikbare media kenbaar maken en dan ook mensen hier voor waarschuwen.
Het was ook te verwachten gezien de ervaringen en reacties van andere consumenten vermeld op internet en radar op de TV over Dynafix , en gezien de aard van de klacht meteen word afgedaan als valschade en dit niet onder garantie wil oplossen.
Het is dan zo dat deze valschade onder de categorie aanname valt en dat de bewijslast hiervoor het eerste half jaar na aankoop bij de verkopende partij ligt ongeacht de garantie bepalingen. Uiteraard is het een of ander vaag vooringenomen en niet objectief technisch verhaal geen bewijs, en houd hier ook geen stand. Ook ben ik er van overtuigd gezien de snelle reactie en foto van mijn telefoon van , deze niet helemaal niet gedemonteerd is en daardoor zeker niet juist beoordeeld. Zeker omdat het scherm niet leverbaar was, waarschijnlijk ook wil voorkomen dat bij demontage het scherm in stukken valt en dan niet meer in de aangeleverde staat terug te brengen is. Dus met andere woorden men heeft de telefoon naar mijn mening van de buitenkant beoordeeld en zijn conclusies getrokken. Bovendien omdat dit scherm niet aan te leveren valt geeft al te denken.
Ook weet ik uit eigen ervaring dat in een massaal productie proces zoals bij de Galaxy 7 Edge een paar procent productie of te wel fabrieksfouten zullen bevatten ondanks de kwaliteitscontrole. Dit geld dan ook voor het scherm dat ondanks de kwetsbaarheid door externe situaties ook door deze factoren kunnen stuk gaan .Hierbij is het dan ook zolang het geen structureel kwaliteit of veiligheid probleem betreft men dit niet (h)erkend en vaak individuele gevallen garantie hierdoor afwijzen.
En nu is het een gegeven dat T-mobile ondanks dat ze verkopende partij is mij verwijst naar Dynafix. Deze verwijst me naar Samsung en Samsung schuift het weer af op Dynafix.En ze word je van het kastje naar de muur gestuurd.Niemand kan iets voor je doen want het is ten alle tijden geen garantie ondanks dat men hier een bewijs voor moet leveren.
Ik ben dan nu(en binnenkort ook veel relaties) ook echt klaar met T-Mobile, en wil ook geen zaken meer doen met een firma die zo met haar trouwe klanten omspringt.En helaas word ik nog 24 maanden herinnerd aan het feit dat ik aan het betalen ben via mijn contract voor een telefoon die nagenoeg waardeloos is buiten mijn schuld

berndv

Re: Spontaan kromtrekken Samsung s7 edge en barsten beeldscherm

Ongelezen bericht door berndv »

Tonl schreef:Het feit wil dat het scherm van deze telefoon, 7 dagen oud in de nacht ,zich bevindend op het nachtkastje ,spontaan gebarsten is en het casco ook krom is getrokken aan de kant waar de barst is begonnen.
1e 6 maand ligt de bewijslast bij de verkopende partij. Had wel gehoord van kromtrekkende iPhones, maar kromtrekkende samsung had ik zelf nog niet voorbij zien komen, maar nu ben ik ook meer een iPhone-man, dus nu let ik ook niet echt op samsung. Naar mijn idee zou de provider wel iets meer bewijs moeten leveren dan een evaluatie van de buitenkant om tot die conclusie te komen.
Tonl schreef:En nu is het een gegeven dat T-mobile ondanks dat ze verkopende partij is mij verwijst naar Dynafix. Deze verwijst me naar Samsung en Samsung schuift het weer af op Dynafix.En ze word je van het kastje naar de muur gestuurd.
De enige partij waar u contact mee zou moeten hebben is t-mobile en meer niet. Ze mogen zich niet verschuilen achter dynafix en dynafix mag zich niet verschuilen achter samsung. Het lastige is wel dat iedere partij de verantwoordelijkheid afschuift, dat blijkt ook wel op de vele topics hier op dit forum.

Wellicht kan een rechtsbijstand iets voor u betekenen of een juridisch loket. Ik zou in ieder geval niet meer bellen, of in ieder geval die gesprekken opnemen voor eventueel later bewijsmateriaal. Maar beter is nog om dit schriftelijk af te handelen.

Gesloten