LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
roadrash
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2008 14:20

Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door roadrash »

Ik heb vandaag een factuur ontvangen van "Telefoongids Bedrijven & Instellingen" voor een online vermelding.
Factuurdatum 1-10-2012 (en er wordt nog 19% BTW gerekend.....)
Verder totaal niet duidelijk wat voor vermelding dit is. Op die site (www dot telefoongids-bedrijven dot nl) is mijn bedrijfsnaam niet terug te vinden.
Ik heb uiteraard ook nooit toestemming ergens voor gegeven (ook geen handtekening gezet) wat tot deze factuur zou kunnen leiden.

Het bedrijf waar naartoe over gemaakt moet worden is: Direct Publicatie.
Met een adres in Amsterdam.
Op de website staat een adres in Groningen.
Het 084-nummer wordt niet opgenomen.
Via KvK blijkt de oprichtingsdatum van dit bedrijf: 3 september 2012.

Kortom: dit gaat vermoedelijk om (een poging tot) oplichting.
Ik heb er melding van gemaakt bij fraudemeldpunt.nl

Ik kon via Google helemaal (nog) niets vinden. Daarom dit bericht hier.
Wie heeft nog meer een dergelijke ervaring met dit bedrijf?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik heb geen ervaring met dat bedrijf, maar is zou de politie op de hoogte brengen.

roadrash
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2008 14:20

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door roadrash »

Krijg zojuist een reaktie van fraudemeldpunt.nl dat het bedrijf daar inmiddels bekend is:

http://www.fraudemeldpunt.nl/nieuwsberi ... stellingen

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door Creatura »

roadrash schreef:Wie heeft nog meer een dergelijke ervaring met dit bedrijf?
Vandaag ontvingen wij ook een factuur van deze oplichters. Of we maar even € 267,75 op willen hoesten voor een vermelding op een website waar we nog niet eens op staan!
Opmerkelijk: Dagtekening factuur: 05-10-2012 - men rekent nog met 19% BTW....
En deze factuur heeft géén kleine lettertjes: http://www.fraudemeldpunt.nl/app/webroo ... actuur.pdf

Mede op advies van http://www.fraudemeldpunt.nl een aangetekende brief verstuurd, waarin het bedrijf binnen 14 dagen moet laten zien dat er een getekende overeenkomst is.
Zo niet, dan zit ik over 2 weken bij de politie voor aangifte van een poging tot oplichting.

BudgetTalent
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2012 13:30

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door BudgetTalent »

Vandaag viel er ook bij mij een factuur op de deurmat. Ditmaal was wel het 21 procent tarief BTW gerekend. De factuur dateert 8-10-2012. De website waar naar wordt verwezen lijkt uit de lucht te zijn. Ik heb dit hele voorval al gemeld bij het fraude meldpunt en vraag me nu af of ik een aangetekende brief moet opsturen naar dit bedrijf of de factuur direct in de vuilmisbak kan deponeren. Iemand enig idee wat er zou kunnen gebeuren als ik geen verdere stappen onderneem?

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door Creatura »

BudgetTalent schreef:Iemand enig idee wat er zou kunnen gebeuren als ik geen verdere stappen onderneem?
In het ergste geval ontvang je een herinnering, want verder durven ze niet te gaan lijkt mij. Dit soort bedrijven hopen gewoon dat hun facturen "in de grote hoop" verdwijnen bij bedrijven. Als ze maar 3% van alle facturen innen is het al lonend voor ze.

Ik kies er voor in de aanval te gaan, compleet met aangifte bij de politie. Dit soort zakkenvullers moet worden gestopt.
Doe je mee? :mrgreen: :mrgreen:

roadrash
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2008 14:20

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door roadrash »

Ik ben het met Creatura eens.
Normaliter negeer ik deze onzin, maar zal morgen ook een aangetekende brief versturen.
En daarna aangifte doen.
Namen, adressen, etcetera zijn immers bekend.

magneetje

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door magneetje »

Ik had een tijd terug ook een spooknota ontvangen van een of andere telefoongidds of whatever.
Met zelfs in rood gedrukt: Binnen 7 dagen te voldoen anders worden er stappen ondernomen.

Heb het genegeerd en niets meer gehoord van deze lui.

Laten zij maar eens aantonen dat ik iets heb aangevraagd.
Ik heb niets getekend of toegezegd.

ron-irma
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2012 13:19

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door ron-irma »

Heb vandaag dus ook zo'n nota gehad en nooit op ingeschreven.
Een rekening van € 386,75 en ook 19% btw.
Ga dus nu ook maar stappen ondernemen.
Heb melding gedaan bij http://www.fraudemeldpunt.nl
Daar een heel lang formulier ingevuld en deze na versturen en uitprinten
ook nog eens ondertekenen en opsturen, dan doen zei de aangifte.
Het is even werk maar dan ben je er ook van af.

Vertrouw er op dat iedereen die deze factuur heeft gehad even de moeite neem.
Des ter meer meldingen er komen des ter meer kans dat ze het aanpakken.

Deze melding stond er trouwens bij fraudemeldpunt nog niet tussen.

Biek1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2013 11:08

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door Biek1966 »

Geen nota, nog, maar wel een bevestigingsbrief. Ik ben gebeld deze week en heb te horen gekregen dat ik een standaard vermelding heb op de website www.bedrijven-telefoongids.nl Nooit van gehoord. Ik moest de bevestigingsbrief en vooral pakket 2 invullen. Dit werd herhaaldelijk gezegd. Dit is dus 100 euro per maand ex btw. Vertrouwde het niet en zo ben ik hier gekomen.
Ze heten tegenwoordig Buseniss Marketing 4 You, postbus 5032, 9700 GA Groningen. tel : 050-8080324, fax 084-0038167. KvK: 57017778
Ik wacht af en anders melding naar http://www.fraudemeldpunt.nl/

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door devious »

Doe maar gelijk melding dan.

De hele provincie Drenthe heeft maar liefst 3 hele bedrijven...Populaire site...poehee

Loeske6
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2013 16:53

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door Loeske6 »

Ook wij hebben ook een opdrachtbevestiging ontvangen van http://www.bedrijven-telefoongids.nl. Dit werd slinks ingeleid met een telefoontje. Een 'attente' man herinnerde mij eraan dat ik eerder aangegeven had mijn vermelding in de gids niet automatisch te willen verlengen. Hij zou me per email een formulier sturen waarmee (na ondertekening) de automatische verlenging stopgezet zou worden. Ik rook natuurlijk meteen onraad en gaf aan dat ik helemaal nooit opdracht gegeven had. Geen probleem, volgens hem. Even het formulier ondertekenen en alle gegevens worden verwijderd. Ook in de email werd de bedoeling van het formulier nog even toegelicht:

"Hierbij, zoals telefonisch met u afgesproken, de bevestiging betreffende uw vermelding in de bedrijven-telefoongids.nl welke niet automatisch verlengd moet worden. Zodra wij deze getekend retour (gaarne per e-mail) ontvangen zullen wij dit verwerken in ons systeem".

Op het formulier zelf staat inderdaad met grote letters ''geen automatische verlenging, hierna uit het bestand verwijderen!' Het bevat echter ook een bevestiging van een plaatsingsopdracht eindigend per aug 2014 a 100 euro per maand....

Op de website staat ons bedrijf inderdaad vermeld samen met een gering aantal andere Brabantse bedrijven. Kortom: geweldige site (maar niet heus).

Afzender van het geheel is Business Marketing 4 You. Postbus 5061 9700 GB Groningen. tel: 050-8080324. Fax: 084-0038167. kvknr: 57017778.

stefed
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:36

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door stefed »

Wij zij op exact dezelfde wijze benaderd. Het enige verschil is dat het bedrag opgehoogd is naar 150 euro per maand.

Het gaat om hetzelfde bedrijf uit groningen : Busisness Marketing 4 You.

In het slinkse telefoontje vooraf wees ik de verkoper op de onzin te moeten tekenen voor iets wat ik niet zou kopen. Desondanks krijg ik toch een mailtje ter bevestiging gestuurd .

Wees alert op deze gasten.

Groet,

Ed Schoon

trimsalondiva
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2013 23:49

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door trimsalondiva »

ik ben ook precies op dezelfde wijze benaderd door business marketing 4 you.
moest ook een email ondertekenen waardoor ik dus geen automatische verlenging wil.
ik heb welles in het verleden via telefoongids geadverteerd dus dacht dat is hetzelfde bedrijf.
ik heb met mijn stomme hoofd dus niet goed gelezen en ook die email ondertekend.
later kreeg ik een factuur of ik even 1089 euro wou gaan betalen!
ja mooi niet! ben helemaal uit mn stekker gegaan tegen ze (kreeg trouwens bedrijven telefoongids zelf aan de lijn en niet marketing 4 you) ik met de bedrijfsleider gesproken (heb gezegd dat ik me misleid voelde en dat dit erg slinks is gedaan waarop meneer doodleuk antwoorde dat zijn medewerkers niemand misleiden en dat hij het spijtig vond dat ik me misleid voelde, yeah right!) en deze zei dat ze me de rest van het jaar kwijt zouden schelden en dat ik dan maar voor 4 maanden zou moeten betalen dus 363 euro.
meer konden ze niet voor me doen.
op de factuur staat een kvk nummer en deze heb ik opgezocht en ze staan ook echt ingeschreven bij de kvk.
weet er iemand of dit nu echt om een bedrijf gaat of dat dit oplichterij is want ik vertrouw het nog steeds niet al lijkt alles te kloppen.

Dootje83
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2013 21:31

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door Dootje83 »

Ik ben in sept ook benaderd, maar dan door nationale-telefoongids.nl Ook ik dacht een vermelding van telefoongids die ik NIET wilde verlengen. Alleen ging het bij mij om een factuur van 2488 euro!
Ik heb nav de factuur geschreven, dat ik niet ging betalen. Ik heb melding gedaan bij fraude meldpunt en heb aangifte gedaan.
Ik heb iedere week geschreven dat ik graag een reactie wilde. Maar tevergeefs.
Het telefoonnummer is niet bereikbaar.
Vandaag ontving ik bericht dat de factuur met 10% is gestegen en dat bij een niet betaling het uit handen gegeven wordt.
Laat maar komen, dit zijn oplichters!

karin45
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2013 13:53

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door karin45 »

Als ik onderstaande verhalen lees ben ik bang dat ook ik ben misleid door dit bedrijf.
Vorige week werd ik gebeld door een meneer die zich voordeed als iemand van de bedrijven telefoon gids. Ik dacht te maken te hebben met de gewone telefoongids die mijn gegevens wilde controleren. Zo deden ze zich voor. Ik weet voor 100 procent zeker dat ze niet de naam marketing 4 you hebben gezegd. Ik heb nog gevraagd of ze mijn prive gegevens wilde wijzigen want in mijn bedrijf is niets veranderd. Hij ging daar maar amper op in en bleef maar attenderen op mijn bedrijf. Hij zou me een mail sturen waarin mijn gegevens staan. Dan zou hij een bevestiging sturen. In alle hectiek van alle dag had ik dit even vergeten en hij belde me 2 dagen later weer op of ik wilde controleren. Ik dat meteen even gedaan maar ben nagelaten dit goed te bekijken. Ik heb de gegevens gecontroleerd. Deze klopte natuurlijk. Want zij halen dat gewoon van de telefoongids zelf af. Ik heb dus die bevestiging terug gestuurd. Nu krijg ik een factuur van 100 per maand dus 1200 excl. thuis gestuurd. Ik heb naar hen toegebeld, wat boos. En ze zeiden dat het een communicatie fout is en dat ik geen modder moest gaan gooien. Dat zij ook een normaal bedrijf waren etc... Maar ik heb nooit geen contract getekend waarin ik gevraagd heb mijn gegevens te controleren?? Ze hebben de factuur nu terug gebracht naar 300 euro. Dus voor een kwartaal. Nu bekijk ik mijn gegevens op de site en nu staat er alleen mijn voornaam op. Dus nog niet eens staat mijn bedrijf vernoemt. Het is toch een bedrijven gids ??Ze sturen je ook e-mail met als titel bedrijven - telefoongids IPV MARKETING 4 YOU.
Volgens de mevrouw aan de telefoon hoeven de medewerkers niet te zeggen dat ze van marketing 4 you zijn .... Nou ik heb rechtsbijstand gebeld en ze moeten zeker zeggen namens wie ze bellen. Ben niet van plan die 300 euro te betalen voor iets waar ik niet om heb gevraagd.
Zijn er mensen die de factuur niet betaald hebben en wat is hier uitgekomen?

wilhelminaadriana
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2013 16:46

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door wilhelminaadriana »

Ook ik ben deze week misleid door Business Marketing 4 You alias de bedrijven-telefoongids.nl
Veel herkenning in bovenstaande verhalen. Ik moest ook een formulier ondertekenen dat ik uit de gids gehaald wil worden. Maar dit bleek later feitelijk een bevestiging dat ik nog 1 jaar erin zal staan voor het bedrag van 75,= per maand ex BTW. Bij mij was het zelfs zo dat ik eerst nog door een zogenaamde gerechtsdeurwaarder werd gebeld, dat er een vordering lag namens "de telefoongids" voor het bedrag van 4000,=. Toen ik BM4Y hierover belde zeiden ze dat ze deze man kenden en dat het een oplichter is.
Stelden me gerust, deden poeslief maar puntje bij paaltje zat ik dus wel nog voor 1 jaar vast aan hun dienst. Het is echt heel slinks hoe dit allemaal gaat. Ik werd enorm onder druk gezet, bang gemaakt en uiteindelijk gewoon misleid. Er valt nog veel meer over te vertellen qua details, maar dat laat ik hier achterwege. Ik ga er werk van maken - mocht er iemand op dit forum zijn met tips of die ook bezig is met aktie tegen dit bedrijf: laat het me weten, misschien kunnen we samen iets ondernemen.


kirp57
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2013 22:33

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door kirp57 »

ik kan mij hierin helemaal vinden ook ik ben op een hele gemene manier misleid door Business Marketing 4 You alias de bedrijven-telefoongids.nl
Heb ze aan de lijn gehad en binnen 1 minuut werd de rekening gehalveerd.
Laatste brief van 14/10 wordt ik gesommeerd het bedrag van € 589,50 direct te betalen omdat anders de deurwaarder wordt ingeschakeld.
Heb inmiddels ook DTG in Amsterdam aan de lijn gehad en daar sta ik met mijn bedrijf al jaren GRATIS vermeld. DTG staat voor De Telefoon Gids.
ik voel mij dus erg misleid door deze figuren. Dus kom ik graag in contact met mede gedupeerde zodat we een vuist kunnen maken tegen dit bedrijf.

SabineAnna
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2013 17:52

Re: Spooknota telefoongids-bedrijven.nl

Ongelezen bericht door SabineAnna »

Wij hebben vorige week ook een telefoontje, email en brief ontvangen. Of wij zo vriendelijk willen zijn de brief te tekenen en terug willen sturen. Wat een gek zeg! € 75,- per maand. Ene Mulder of Mulders heeft ons vandaag weer herinnerd aan de brief, toen ik weigerde gaf hij aan "dit wel even door te geven aan de administratie". Nog één telefoontje en we gaan aangifte doen, ik hoor het graag als meerdere mensen meegaan!

Wel erg vasthoudend, ik kan goed begrijpen dat sommige mensen daar wat bang van worden, als er gedreigd wordt met een deurwaarder. In ieder geval niet accepteren en goed de kleine(re) letters lezen!

Gesloten