LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefuture.nl

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
remcosmit

Telefuture.nl

Ongelezen bericht door remcosmit »

Wij ontvangen elke maand van Tele2 een mail dat de rekening klaar staat. Je moet inloggen om de rekening te kunnen inzien. Dit doe je niet altijd en zo ook de afgelopen 3 maanden niet. Laat mijn dochter nu al 3 maanden SMS-jes te krijgen van Telefuture.nl op haar mobiele telefoon.

Nu ben ik aan het uitzoeken geweest hoe ze aan zo'n SMS dienst komt. Telefuture.nl beheert website http://www.12logo.nl.
Daar kan je vele ringtones, wallpapers enz enz bestellen. Klik maar eens op een ringtone! Er gaat een scherm open en NERGENS staan de kosten die betaald moeten worden. De kids voeren hun nummer in en hebbes...

Nu heb ik geprobeerd de prijzen te vinden. Zie onderstaand bericht wat ik vond op hun website:
--------------------
De prijzen van onze producten verschillen per producttype, per land en per bestelwijze. We kunnen de prijzen dan ook niet overzichtelijk in een tabel aan je presenteren.

Om te zien wat een product kost kan je het bestelvenster openen (door te klikken op het product), en na het invullen van je gegevens (gsm nummer, operator en land) in het eerste scherm en klikken op 'volgende' zullen de prijzen voor het bestellen per SMS en per telefoon vermeld worden.

--------------------

Eerst je nummer geven en dan ... hebben ze in ieder geval al je nummer.
Ik vind dit absoluut schandalig dat dit kan en mag in Nederland! Natuurlijk je moet zelf opletten en zeker de rekeningen checken van je dochter dus die 350 euro aan extra kosten neem ik zelf voor mijn rekening.

Het gaat mij om het feit dat dit soort diensten kunnen bestaan en of dit het niet aan leeftijd gebonden moet zijn. Nu was dit een quiz met elke dag een nieuwe vraag. Erg onschuldig maar voor 100 euro per maand is dat gewoon oplichting. :cry:

marcogroningen

Re: Telefuture.nl

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Ik heb even op die site gekeken en een nep 06 nummer gebruikt ( een nummer wat niet bestaat ), maar daarna krijg je toch echt de kosten te zien ( en die zijn niet mals )

Rebellian

Re: Telefuture.nl

Ongelezen bericht door Rebellian »

Als het om een abonnementsdienst gaat moet er wel degelijk toestemming van een ouder of voogd zijn om daar gebruik van te maken. De dienst gaat natuurlijk bij het invullen van het nummer ervan uit dat dit zo is (lekker simpel).

Helaas is er weinig aan te doen, betaling is al voldaan en het abonnement staat op uw naam en u mag wel een abonnement aangaan.

Persoonlijk vind ik (heb gewerkt in een telecom zaak) dat ouders hun kroost iets te snel een dure telefoon met abonnement geven (8 jaar was mijn record, heb het toen uit hun hoofd gepraat). Wat is er mis met prepaid? Had het dan gebeurd simkaart weggooien en een nieuwe kopen. Schade zou dan beperkt zijn geweest aangezien ze niet kunnen innen voor de smsjes omdat de kaart op is.

Gesloten