LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Op Maat Pakket: 3 halen 2 betalen! NIET DUS!!!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
LexWind
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2008 14:11

UPC Op Maat Pakket: 3 halen 2 betalen! NIET DUS!!!

Ongelezen bericht door LexWind »

Mijn bloed kookt inmiddels en dat heb ik echt nog nooit gehad maar als ik genaaid wordt op deze manier..... ARGHH!

Omdat mijn jaarcontract bij Orange ADSL 1 september zou af lopen ben ik maar eens rond gaan kijken wat anderen te bieden hadden.

Aangezien ik al digitale TV en analoge kabel bij UPC had, en ze met de aanbieding 3 halen 2 betalen kwamen dacht ik goedkoper (en niet eens sneller qua internetsnelheid) uit te komen..

Dus via de telefoon (a 10 cpm) het totaalpakket (telefonie Onbeperkt, Internet 10 Mbps en digitale tv royaal met DVR) besteld inclusief een draadloze router. (Omdat ik dat via de website niet goed kon bestellen, belde ik dat betaalde nummer maar en bestelde alles in 1 keer.)

18 augustus is er vanuit UPC een brief gekomen: "Hartelijk dank voor uw bestelling" met daarop welk UPC Op Maat Pakket ik genomen had, wat ik er voor zou moeten betalen en welk product ik gratis zou krijgen.
45 euro zou ik moeten betalen plus de analoge kabel. Een besparing van 13 euro per maand dan als ik het allemaal los zou nemen.

Prachtig! Alles verliep snel en soepel, telefoonnummer werd snel overgezet, alles had ik snel in huis en het werkte in 1 keer!

Ik wist dat mijn eerste factuur hoger zou uitvallen door de borg voor de modem. De 2e factuur was nog hoger maar dat kwam doordat de draadloze router afgeschreven werd. Ik had er verder niet echt opgelet en dacht het zal wel goed wezen..

Alleen de factuur die ik 2 weken geleden kreeg, dacht ik, dit is wel duurder dan verwacht en bleek dat ik gewoon voor de 3 diensten betaalde, niks geen goedkoopste dienst gratis! En na het terug kijken van mijn andere facturen was dat daar dus ook al het geval...

3x13 euro genaaid! Ik bellen naar UPC a 10cent per minuut... 15 minuten wachtenden voor u bel later terug of blijf hangen..
Volgende dag.. 8 minuten wachtenden voor u.. Goed eens moet ik ze aan de lijn hebben dus ik wachten...

Eindelijk kreeg ik iemand aan de lijn! mijn verhaal uitgelegd en er werd mij verteld dat ik geen factuur online heb en daardoor niet de korting kreeg! Ik werd pislink, vuurheet en mn bloed kookte van binnen! en trust me! dat is nog nooooit bij mij gebeurd! ik vroeg naar haar meerdere en die kreeg ik na 2 minuten wachten.. Zij vertelde mij hetzelfde maar zou dit verhaal door sturen naar een afdeling die misschien er wat aan kon doen.. Ik zou binnen 2 weken terug gebeld worden..

(Aan de lijn vertelde ik dat ik een totaalpakket via de telefoon heb besteld, dat mij dat 13 euro per maand zou besparen, er is mij niks verteld over de voorwaarde dat ik factuur online zou moeten aanvragen en al was dat wel een eis dan was ik daar niet beroerd voor geweest.)

Ook online kon ik daar niks over terug vinden! (Al uit eerdere ervaring met de website van UPC wist ik al dat niet alles goed vemeld stond maar dat is een ander verhaal...)

Op mijn overzicht van UPC van bedankt voor uw bestelling stond NIKS over dat ik mij zou moeten aanmelden voor factuur online...

Sterker nog! Ik kreeg met de dagtekening 11 oktober een brief van UPC dat Vanaf december uw factuur via Mijn factuur Online in zou gaan en dat ik hem niet meer via de post zou krijgen. Mocht ik de papieren versie toch willen moest ik een antwoordkaart insturen...

Inmiddels heb ik mij online dan maar aangemeld voor Factuur online, wat trouwens ook niet makkelijk is doordat het niet werkte en diverse logins nodig voor hebt...

Ik werd vandaag gebeld door UPC (binnen de 2 weken dat ze beloofd hadden...) met de mededeling dat er voor de afgelopen 3 facturen geen geld wordt terug gestort...
IK KOOKTE VAN WOEDE!! Kwam niet eens meer uit mn woorden! (en dat is echt zeldszaam!) Maar ik blijf en ben altijd netjes aan de telefoon gebleven... Heb meteen wel verteld dat ik contact zou opnemen met Tros Radar en zo nodig Vara Kassa en anders mijn rechtsbijstand!

IK EIS VAN UPC:
- De garantie dat het in het vervolg juist gefactureerd wordt.
- 3 x 13 euro doordat ze 1 product teveel in rekening hebben gebracht 3 maanden lang.
- 2 euro voor een 20 minuten durend telefoon gesprek a 10 cpm.
- en eventuele kosten die nog gaan komen
- plus de rente! (Als ik een keer niet betaal, ben ik meer kwijt dan alleen rente!)

TROS RADAR HELP ME!

Gegroet, Lex Wind

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC Op Maat Pakket: 3 halen 2 betalen! NIET DUS!!!

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Geachte heer Wind,

Betaling via elektronische facturatie / Mijn Factuur Online vormt inderdaad een voorwaarde voor het kunnen afnemen van onze pakketdiensten.

Het spijt ons dat u hierover niet correct bent geïnformeerd. Graag nemen wij contact met u op om uw klacht te bespreken. Zou u uw klantgegevens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

LexWind
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2008 14:11

Re: UPC Op Maat Pakket: 3 halen 2 betalen! NIET DUS!!!

Ongelezen bericht door LexWind »

Even ter info:

Ik heb gereageerd op het bericht van UPC hierboven.
Ben netjes gebelt en eindelijk kreeg ik iemand te spreken die wel menselijk is en die het probleem begreep.

Er is me nu belooft om wat ik te veel betaald heb terug krijg en voor de telefoonkosten krijg ik 3 films via on demand die ik binnen 3 maanden moet kijken.. (helaas geen porn ;))

Ik ben blij dat het nu netjes toegezegd is dat het in orde komt. blijf het jammer vinden dat ik eerst een forum bericht op deze site moest plaatsen..

gegroet! Lex W.

Gesloten