LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC storing, al 10 dagen geen radio,televisie,internet,telef

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
6ixties

UPC storing, al 10 dagen geen radio,televisie,internet,telef

Ongelezen bericht door 6ixties »

Sinds donderdagochtend 19-04-2012 zonder radio, televisie/internet en telefoon!!
Monteur kon pas op 26-04-2012 komen en liet ons achter met de droge mededeling dat er ergens buiten een kabelbreuk zit. De kabel zit 1 meter onder de grond, dus moet er een monteur komen die wil graven!!
De monteur heeft die donderdag de 26ste contact gehad met UPC en de klantenservice heeft een afspraak gepland voor een monteur die wel wil graven op donderdagmiddag 3 mei!!
Wij hebben dus nu (28ste) al 10 !! dagen geen radio, geen televisie, geen telefoon en geen internet!! Het is hier in huis oorverdovend stil.
Mijn vader (88 jaar), mijn schoonmoeder (86 jaar) hebben een alarmkastje waarin ons telefoonnummer is geprogrameerd en kunnen ons in nood dus niet bereiken!!

Ik ben hier bijzonder boos en teleurgesteld over dat UPC verder geen enkel ander alternatief heeft willen/kunnen aanbieden.
Deze klantenservice is niet meer van deze tijd.
Laatst gewijzigd door 6ixties op 29 apr 2012 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31

Re: UPC storing, al 10 dagen geen radio,televisie,internet,telef

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

zo dit duurt wel erg lang zeg. staat er niets in de voorwaarden over binnen wat voor tijd een storing opgelost moet zijn?

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

dit is een ander geval.

voor alle duidelijkheid, monteurs mogen/kunnen wel graven, echter als dit in de straat moet gebeuren moet men eerst toestemming krijgen van de gemeente.

verder moet men click aanvragen, dit moet omdat er meerdere kabels en leidingen liggen, heb je dit niet en je steekt per ongeluk kapot krijgt UPC een hele dikke schadeclaim.

aangezien een gemeente niet zo snel is vind ik 10 dagen nog redelijk snel.

maar ja het is ook zo makkelijk om af te geven op de provider hé ?????

wat voor alternatief zou je willen zien gebeuren dan?????

indien de breuk niet jouw schuld is krijg je hier heus wel een vergoeding voor hoor.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

maar ja het is ook zo makkelijk om af te geven op de provider hé ?????
oeps RR ,niet om het een of ander, maar denk dat jij dat ook niet zou pikken :wink:

renegade66

natuurlijk is het niet leuk ciske. ik zou er ook niet blij mee zijn.
eerlijk is eerlijk.

maar in dit geval is upc afhankelijk, dus kwaad worden op hun heeft geen nut.

UPC kan er niets aan doen namelijk.

heb al eens meegemaakt dat we toch gingen graven en bijna de kabel hadden toen de gemeenteambtenaar kwam opdagen.
hij vroeg ons naar de vergunning die we niet hadden.
we konden per direct het werk neerleggen, we mochten het gat niet eens meer dicht gooien.

dit gat heeft ruim een maand open gelegen.

wij kregen van de mensen de schuld, terwijl dit aan de gemeente lag, vandaar mijn uitleg hier om misverstanden te voorkomen.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

Bij KPN kan men in zo'n geval het telefoonnummer laten doorschakelen naar een mobiel, ik vraag mij af of UPC een dergelijke service ook biedt...

ciske

trappist schreef:Bij KPN kan men in zo'n geval het telefoonnummer laten doorschakelen naar een mobiel, ik vraag mij af of UPC een dergelijke service ook biedt...
En de kosten zijn voor gebruiker, leuk van KPN :mrgreen:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik had ff helemaal niet vrolijk geworden!

kan je niet via de buren iets regelen?
op hun netwerk gaan zitten,uiteraard moeten ze je dan toegang geven,.maar dan heb je in elk geval internet....kan je ok wat tv kijken..via internet...

bellen heb je geen mobiel dan?lijkt me toch wel...voor je vader etc..

ik snap dat je er helemaal niet vrolijk van wordt...sterker depri... :oops: :oops:

(wij hebben dat toen bij de buren gedaan toen we 3 mnd! geen internet hadden!
nooit opgelost ,op een gegeven moment over gestapt naar ander.)
later hadden de buren ons nodig,die hadden toen problemen ihihiih ach visa versa he...

6ixties

Bedankt voor jullie reacties.

citaat: maar ja het is ook zo makkelijk om af te geven op de provider hé ?????

@renegade66 Voor alle duidelijkheid; wij hebben aan de klantenservice van UPC gevraagd waarom het 7 dagen (2 werkdagen + weekend + 3 werkdagen) moet duren voordat er uberhaupt een monteur komt KIJKEN wat er aan de hand is. Volgens een leidinggevende (ja, ja) kwam dat omdat de agenda's van de upc monteurs vol zaten. Dit heeft dus niets te maken met die click vd gemeente!! Moet ik toch wel even kwijt.... Ook de 2de afspraak, die van a.s. donderdag, UPC verontschuldigde zich voor de lange wachtttijd wegens alweer een volle agenda.

En natuurlijk Ciske, trappist, rozemarijntje zoeken we naar oplossingen en hebben we nu een mobieltje met een KPN internet abonnement en kijken we nu met een schotelverbinding (Canal plus) naar de TV.
Maar dat is de discussie niet, de discussie is dat de klantenservice van UPC niet van deze tijd is. En dat terwijl we voor (al jaren) bijna 1500 euro per jaar afnemen!
Laatst gewijzigd door 6ixties op 30 apr 2012 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

6ixties schreef:En dat terwijl we voor (al jaren) bijna 1500 euro per jaar afnemen!
6ixties schreef:Sinds donderdagochtend 19-04-2012 zonder radio, televisie/internet en telefoon!!
U betaald 125 euro per maand voor radio/tv/internet/telefoon ? :shock:

6ixties

Ja, we hebben radio, telefoon, 50mb internet, het HD pakket Royal met Filmnet en hetTele2 voetbalpakket.

Maar nu hebben we al 12 dagen helemaal :!: niets! :!:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

6ixties schreef:Mijn vader (88 jaar), mijn schoonmoeder (86 jaar) hebben een alarmkastje waarin ons telefoonnummer is geprogrameerd en kunnen ons in nood dus niet bereiken!!

Ik ben hier bijzonder boos en teleurgesteld over dat UPC verder geen enkel ander alternatief heeft willen/kunnen aanbieden.
Deze klantenservice is niet meer van deze tijd.

Het alarmkastje vindt ik nogal verre van slim zelfs dom om via VOIP te laten lopen.
Familie van mij heeft ook een alarmkastje maar die loopt wel via het ouderwetse koperdraadje van KPN. Alarm centrales geven veelal geen garanties bij aansluitingen via VOIP.

Wat voor alternatief zou UPC moeten geven dan ?

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@6ixties,

Vervelend om te horen dat je geen signaal hebt door een kabelschade. Wij ontvangen graag je gegevens om te kijken of we een oplossing kunnen bespoedigen.

Zou je een e-mail willen sturen met je klantgegevens naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Terzijde.
Weer een webcaredie loopt te jijen en te jouen. Is het nu echt zo moeilijk om klanten met u aan te spreken? Het getutoyeer komt op mij altijd over als uiterst onbeschoft, zeker in dit geval nu namens mensen, die dik in de 80 zijn, wordt gereageerd.
Geen manieren geleerd .n..n....n van UPC?

rozemarijntje

@aggb

helemaal gelijk!!
ik doe hier ook niet vaak u enz ,maar ik ben dan ook niet van een bedrijf!!
heb het gevoel dat er vaak goedkope studenten dit werk doen...maakt niet uit,maar moeten wel weten wat klantvriendelijkheid en netjes aanspreken is...krijgen ze geen training?

@ts,oh phoe he :wink: gelukkig dat je nog wat achter de hand hebt voor tv...grrrr
maar dat doet niet terzake! je betaald en je wilt gewoon dat het snel opgelost is...
iets kan gebeuren,daar ben ik zeker niet moeilijk in,maar dan moet het wel zo snel mogelijk opgelost worden anders wordt ik ook :twisted: :twisted: :twisted:

hopelijk zit er schot in..nu je misschien contact hebt opgenomen met webcare...

6ixties

Storing is opgelost.

Donderdagmiddag is de storing opgelost door een monteur die een kuiltje van 60cm diep moest graven en waar de kabelbreuk is gerepareerd. Nog geen half uurtje werk. UPC webcare heeft op 3 mei ook contact met ons opgenomen (n.a.v. onze klacht op dit forum) om eventueel de procedure te 'versnellen'. Dat had dus geen zin meer. UPC heeft 80 euro schadevergoeding aangeboden en dat hebben wij geaccepteerd. Billijk, ik weet het niet. Het was een hoop ongemak en vooral ergenis. :?

ciske

UPC heeft 80 euro schadevergoeding aangeboden en dat hebben wij geaccepteerd. Billijk, ik weet het niet. Het was een hoop ongemak en vooral ergenis.
Beter iets dan niets toch? Fijn dat het is opgelost.

rozemarijntje

nou mooi dat het is opgelost..
80 euro ,mooi...er zijn zat providers die niks doen hoor...dus...mooi..
idd ergenis..maar goed het is voorbij..

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:nou mooi dat het is opgelost..
80 euro ,mooi...er zijn zat providers die niks doen hoor...dus...mooi..
idd ergenis..maar goed het is voorbij
..

mooi ???? wat is E 80,00 tegen een hoop ergernis, alle providers doen aan vergoedingen :wink:

renegade66

mooi ???? wat is E 80,00 tegen een hoop ergernis, alle providers doen aan vergoedingen
ik weet niet hoe je daar bij komt hoor.
80,00 op 12 dagen van 125 p/m vind ik meer dan billijk.

er zijn providers zoals online, die bij de 1 wel vergoeding geven en bij de ander niet.
heb het aan den lijve ondervonden.

en zo zijn er wel meer providers die totaal niets vergoeden.

Gesloten