Sinds een aantal jaar hebben wij van tiscali internet plus bellen. Dit overigens naar tevredenheid. In dit jaar is tiscali overgenomen door telfort. Ik moet zeggen dat ik hier niets van heb gemerkt, dus ook hier weer naar volle tevredenheid.
Alleen heb ik een vraag, misschien dat andere forum lezers mij hierop antwoord kunnen geven voordat ik naar een telfort winkel ga.
Tiscali berekende €9.95 aan netwerkkosten door voor het in stand houden van de koperdraden van de KPN. Op de website van telfort lees ik hier niets over. Ik neem dus aan dat hun dat dus niet doen. Een nichtje van mij heeft kort geleden een abonnement afgesloten bij telfort met internet plus bellen en betaald dus inderdaad € 9,95 minder als ik. Ik moet er wel bij zeggen dat het hier om een nieuwe aansluiting gaat. Ik zit nu, neem ik aan, wel aan de voorwaarden van telfort vast ipv tiscali. Maar waarom dat nog die netwerkkosten? En zou ik ondanks dat ik nu bij telfort klant ben, toch kunnen veranderen van abonnement en overstappen naar internet plus bellen van telfort??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] van tiscali naar telfort
Re: van tiscali naar telfort
Bij extra diensten: tarieven is hier e.e.a over terug te vinden. Zie ook thread:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=784164#784164
Heeft uw nichtje een vaste aansluiting via KPN?
Dat zou het verschil in prijs verklaren.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=784164#784164
Heeft uw nichtje een vaste aansluiting via KPN?
Dat zou het verschil in prijs verklaren.
-
Nee, mijn nichtje heeft geen aansluiting bij kpn. Maar ik denk ik ook niet meer, al is wel mijn nummer afkomstig van de kpn.
Als u ooit uw vaste lijn bij KPN opgezegd heeft, dan zou u net als ik een schriftelijke bevestiging van opheffen analoge lijn in uw bezit moeten hebben.
Als u een vaste lijn via KPN heeft zou u dan naast uw huidige abonnement apart kosten aan KPN betalen b.v. een bel basis abonnement of dit zit zoals nu het geval lijkt te zijn verrekend in uw abonnement wat u bij Tiscali/Telfort heeft.
U kunt kijken hoe lang uw abonnement wat u destijds heeft afgesloten bij Tiscali nog loopt. Dit abbo tijdig opzeggen en een zelfde abonnement bij Telfort nemen als uw nicht heeft. Dan wel bij Telfort regelen dat zij dit doen met behoud van uw telefoonnummer. Telfort moet dan het abonnement van Tiscali beëindigen en het nieuwe abonnement in laten gaan.
Eerlijk gezegd zie ik hier weer voldoende reden tot een foutenfestival bij Telfort.
Ik adviseer dan ook dat u als u dit regelt in een telfort winkel u staat op een uitdraai van wat u daar qua abonnement en behoud van telefoonnummer regelt. Dan heeft u bewijs van wat u afgesproken heeft mocht Telfort er niet in slagen dit zonder problemen te regelen.
Als u een vaste lijn via KPN heeft zou u dan naast uw huidige abonnement apart kosten aan KPN betalen b.v. een bel basis abonnement of dit zit zoals nu het geval lijkt te zijn verrekend in uw abonnement wat u bij Tiscali/Telfort heeft.
U kunt kijken hoe lang uw abonnement wat u destijds heeft afgesloten bij Tiscali nog loopt. Dit abbo tijdig opzeggen en een zelfde abonnement bij Telfort nemen als uw nicht heeft. Dan wel bij Telfort regelen dat zij dit doen met behoud van uw telefoonnummer. Telfort moet dan het abonnement van Tiscali beëindigen en het nieuwe abonnement in laten gaan.
Eerlijk gezegd zie ik hier weer voldoende reden tot een foutenfestival bij Telfort.
Ik adviseer dan ook dat u als u dit regelt in een telfort winkel u staat op een uitdraai van wat u daar qua abonnement en behoud van telefoonnummer regelt. Dan heeft u bewijs van wat u afgesproken heeft mocht Telfort er niet in slagen dit zonder problemen te regelen.
-
Ik heb destijds mijn abonnement bij kpn opgezegd en mijn telefoon liep, met nummerbehoud, toen via tiscali en die rekende die netwerkkosten door. Ik heb van Tiscali een "gratis" tweede nummer gekregen, ik weet niet hoe dat bij telfort is. Als het goed is heb ik nog ergens een opzeging van de kpn.
Maar is het volgens u een fout van tiscali/telfort dat ze nu toch die netwerkkosten doorberekenen of begrijp ik dat verkeerd? Maar het zou wel mogelijk zijn om het zelfde abonnement bij telfort af te sluiten ondank dat ik nu officieel al bij telfort zit en mijn abonenement van tiscali door hun is overgenomen?
Maar is het volgens u een fout van tiscali/telfort dat ze nu toch die netwerkkosten doorberekenen of begrijp ik dat verkeerd? Maar het zou wel mogelijk zijn om het zelfde abonnement bij telfort af te sluiten ondank dat ik nu officieel al bij telfort zit en mijn abonenement van tiscali door hun is overgenomen?
Nee, ik denk niet dat het fout is dat rond 10 euro extra gerekend wordt voor de "bedrading" van KPN. Een soortgelijke constructie zag ik bij Speedlinq wat ook door Telfort overgenomen is. hier
bij de bijdrage over "dedicated line toeslag"
U kunt zeker als het contract wat u had bij Tiscali teneinde loopt omzetten in een soortgelijk of ander contracct bij Telfort. Bij sommige providers kan dat ook tussentijds, maar dan zou u de Algemene Voorwaarden van Telfort moeten lezen.
Als alles nu goed werkt, zou ik uw overeenkomst laten voor wat het is. Als Telfort fouten begint te maken is het erg problematisch om deze te herstellen omdat zij bijzonder contactgestoord zijn m.b.t. in overleg met u oplossen van problemen.
Zie: internetproviders, Telfort maakt fout op fout.
bij de bijdrage over "dedicated line toeslag"
U kunt zeker als het contract wat u had bij Tiscali teneinde loopt omzetten in een soortgelijk of ander contracct bij Telfort. Bij sommige providers kan dat ook tussentijds, maar dan zou u de Algemene Voorwaarden van Telfort moeten lezen.
Als alles nu goed werkt, zou ik uw overeenkomst laten voor wat het is. Als Telfort fouten begint te maken is het erg problematisch om deze te herstellen omdat zij bijzonder contactgestoord zijn m.b.t. in overleg met u oplossen van problemen.
Zie: internetproviders, Telfort maakt fout op fout.