LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VASTEN LASTEN CLUB

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
MountainQueen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2009 15:53

VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door MountainQueen »

De laatste dagen wordt ik steeds (anoniem) gebeld. Als je opneemt:
of gelijk ophangen
of alsof je doorverbonden wordt, alsof jezelf iemand belt....

Ik heb hier uiteraard geen zin in en hang op. Na een aantal keer wordt ik gebeld door een telemarketeer die zegt van de "Vastenlastenclub" te zijn. Ze willen helpen te voorkomen om ongewenst gebeld te worden. Ja, hahaha, dat deed zij dus ook. Ik vertel dat ik niet lastig gevallen wil worden door mensen of producten die ik niet ken en verbreek de verbinding.

Vanmiddag weer in een kwartier 3 keer gebeld zonder iemand aan de lijn en vervolgens weer 'de vastenlastenclub' Aangegeven dat ik niet meer door deze mansen benaderd wilde worden; had ik toch al een keer verteld?

Ik denk dat ze een 'slim' spelletje spelen; eerst een aantal keer bellen zonder reactie en daarna aanbieden dat zij iets kunnen doen aan het ongewenst bellen (ja; gewoon niet meer bellen...) Ik trap daar dus niet in maar hoeveel mensen trappen wel in dit spelletje?

Op internet kan ik niks van deze 'club' vinden. Iemand die er meer van weet?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door gravedigger »


MountainQueen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2009 15:53

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door MountainQueen »

Nee, ik dek het niet. Ze zeiden heel duidelijk Vastenlasten CLUB. Ook ging het over niet ongewild lastig gevallen willen worden door onbekenden...
Ik ga langzaam aan hopen dat ze nogmaals gaan bellen. Dan kan ik even doorvragen...website, KvK etc.
Gezinsleden zijn al ingelicht en van instructies voorzien :P !!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door D1RK »

op www.vastelasten.nl vond ik de club.

Maar de site werkte nog niet, en ik zag RWE reclame voor energie boven aan staan.
Ik zou nooit met een firma zaken doen die vrijwel zelfde naam gebruikt.

Vaste Lasten .... Bond of Club.
Bij Kassa staan over de Bond enkele vragen en de Club moet zich nog bewijzen.
de overeenkomsten zijn wel erg groot en hoewel de Vaste Lasten Bond leuke 5 jaar vast aanbieding heeft, ik wil ook eerst onderzoeken en zekerheid.

Bij onbekende bedrijven of die namen gebruiken die op bestaande erg lijken zou ik nooit zomaar zaken doen.

gisbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:12

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door gisbo »

Ook ik werd vanavond 2 x gebeld door de 'vaste lasten club', vertelt dat ik geen belangstelling had, het kwam ook erg gehaast over(hij moest natuurlijk zoveel mogelijk nieuwe zieltjes voor bepaalde tijd hebben)Ik kreeg dan ook nog 3 gratis loten van de bankgiroloterij, wilde perse het rekeningnummer weten ivm de (gratis!!)loten van de BGL.
En dat het echt niets kostte, en nog een keer om het rek.nummer vragen en aandringen, gezegd dat ik hier mijn vraagtekens bij had en er niet verder op in ging.
Verder kon hij niet veel melden hoe dit tot stand kwam, maar de overheid stond erachter, aldus deze jongeman.
Na de eerste keer werd er na 1 1/2 uur weer gebeld, meteen afgekapt.
Ik sta geregistreerd bij 'infofilter', dus voor de zekerheid, hier nog maar eens naar gekeken, dit werd trouwens ook afgekraakt door de jongeman, dit was niet goed.
Toen hij in de gaten had dat dit niet ging lukken, was hij ook zo weg, op zoek naar devolgende.....

oodie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2009 19:14

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door oodie »

De vaste lasten club is druk bezig. ook ik ben deze week 2 keer gebeld. tijdens de eerste uitleg werd ik, toen ik aangaf geen belangstelling te hebben, gewoon afgekapt en werd de verbinding verbroken. vandaag ben ik weer gebeld. ik heb gevraagd naar de naam van het meisje dat belde, die kreeg ik niet, ook niet van de leidinggevende en ook niet van de directeur! Ik ben het zat steeds gebeld te worden! ook ik heb infofilter ingevuld en gevraagd mij te verwijderen uit hun bestand! Dat kan niet zij ze ook nog. Het is vandaag voor het eerst geweest dat ik zelf onbeschoft ben geweest... sorry!

Rosetta Goolaerts
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:05

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door Rosetta Goolaerts »

Hier word het nog spannender, ze claimde dat ik mij had aangemeld
wat helemaal niet waar is. Mijn man nam de tel op, en naderhand
hier de grootste bonje, want er zit nu maar 1 manier op en
dat is vanavond nog mijn telefoon nummer laten veranderen
door chello. Ze zoeken gewoon het hele internet af.
Wat voor een club dat is weet ik niet maar wel dat bij mij
nu alle alarmbellen afgaan :twisted: Ik raad jullie aan
je telefoon nummer te veranderen, de mijne is notabene
een geheim nummer. Wat ik nu voorts alleen maar geef
aan familie en bekenden, en nog niet eens meer aan
de postcode loterij..want die zgn telefoontje en liegen
over mij naar mijn man toe ben ik zat!! Zo ik kom gelijk
goed in actie..!!!!
:twisted:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door D1RK »

ze proberen gewoon een willekeurig nummer en door gewoon NEE te zeggen en ophangen want per telefoon is het zelden een leuke aanbieding, die vind je via internet als je zou willlen ook wel.

U kreeg iemand die provisie wilde aan de lijn en die houden zich zelden aan de regels, hun inkomen is belangrijkste en U hoeft alleen maar Ja te zeggen!

Als ik Ja maar steeds zeg.. en bij starten bandje telkens Nee worden ze gek!
Ik heb zo bij sukkels al veel tijd verspild en sta vermoedelijk op de zwarte lijst, gewoon dom doen en niet antwoorden als ze bank vragen maar je vraagt welke bank je moet nemen....
Als zij dan zeggen maakt niet uit welke ga ik wel naar Seats & Sofas...
en daar zit je lekker op..

Dus praat eens flink onzin en ze willen U nooit meer spreken!
Geheime nummers werken voor deze dus niet meer.

Rosetta Goolaerts
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:05

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door Rosetta Goolaerts »

Joh ik zei voort KEIHARD NEE voordat ze begonnen te praten
en gooide de haak er op, en dat ging zo in 2008 elke week
door. Maar we hebben 2 nummers nu, en ik ga dat andere
nummer op mijn telefoonlijn zetten is het mooi afgelopen.
En geloof mij ik doe liever niet grof, maar met die lieden
word ik wel grof, :twisted: Ze pissen mooi langs de pot
nu. En ik krijg eens rust..maar het zet je te denken.
Dit is echt een item voor Radar op TV, want mensen
weten niet wat voor soort oplichters hier achter schuil gaat. 8)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Rosetta,

Als je dit zou opnemen en naar de Politie gaan kun je hun verbieden op deze manier reclame te maken.

Als je bewijs zou hebben van dit soort gesprekken van ongewenst en opdringerig gedrag is een veroordeling en ontbinden van huidige contracten die ze al gesloten hebben mogelijk!

Dus als je een apparaat hebt, maak eens een opname, en de kans op winnen bij herhaaldelijk bellen is dan erg groot.
Ook op TV willen we graag dit soort materiaal en dan is Radar wel geïnteresseerd!

Rosetta Goolaerts
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:05

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door Rosetta Goolaerts »

Ik wacht wel af, en zet de recorder naar mijn telefoon.
Ik kan die namelijk open zetten als een soors radio,
neem ik gelijk het hele gesprek op :wink: En zet dit gesprek
gelijk hier neer, zodat iedereen kan horen hoe ze tewerk gaan.
En ik waarschuw al mijn hyves fans en op andere site's.
Plus een copie naar Tros Radar.

Bedankt voor de tip :wink:

jsvandervalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 20:50

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door jsvandervalk »

Ook dit zijn gewoon dezelfde oplichters en vervelende mensen die je via de telefoon storen.

zelfde verhaal als de andere mensen. eerst een aantal keer gebeld zonder kontakt en daarna vragen of je er last van hebt.

Ze beginnen zelfs met te zeggen dat ze zijn opgericht met behulp van de overheid en dat het geen commercieel bedrijf is.

Hier moet de overheid toch eens paal en perk aan stellen.

Liegen alsof het gedrukt staat alleen maar om te scoren.

gpsguido
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 10:38

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door gpsguido »

de site is : http://www.vastelasten.nl/Default.aspx
helaas is deze nog offline.

Als je de bron bekijkt komt er info vanaf

http://www.bespaarclub.nl

Deze site is wel actief. met adres gegevens

Bespaarclub.nl

Bezoekadres:
Schildershof 2
5271 BM SInt-Michielsgestel

Postadres:
Postbus 85
5270 AB Sint-Michielsgestel

Telefoon:
(073) 551 13 69

Toch een gratis lidmaatschap laten aansmeren, bellen dus.
het motto is wel heel speciaal:

Bij ons staat het voordeel voor de consument centraal

:roll:

ja alles voor de consument ?!

Anietie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 13:18

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door Anietie »

Tja, ik ben dus één van die stumpers die er is ingetrapt! :oops: Ik voel me zo'n oet*** dat ik het heb laten gebeuren!!! Maar de grote vraag is: Hoe kom ik er weer vanaf?
Kreeg vandaag dus een brief van bankgiroloterij dat ik drie loten heb en de eerst maan d gratis. Terwijl gezegd was dat het éénmalig was en automatisch werd stopgezet.
De telefoniste van BGL kende de vastenlastenclub niet, maar ja die weten ook niet alles....

Hopelijk vinden jullie mij niet een megasukkel die het zelf op moet lossen (dat vind ik namelijk zelf al) maar heeft iemand een tip voor me wat ik het beste kan doen....
Bedankt! :wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik vermoed dat ze diverse producten aanbieden waar provisie op zit zodat ze zelf verdienen.

Wat het product is en de voorwaarden maakt ze niets uit, ze zeggen alles als U maar tekende.
Als de BGL U zomaar een gratis lot en daarna klant wil maken retour afzender, en niets betalen.

Als een loterij via dit soort tussen personen klanten wil die boos weglopen, ze hebben geen enkel bewijs wat er is afgesproken en door niet te betalen en ze zoeken het maar uit zullen zij nooit meer met dit soort firma's werken.

Er is geen overeenkomst Tussen U en deze loterij, maar doe nooit meer zaken via telefoon.

De meeste verkopers willen alleen maar verdienen aan de provisie en de eerlijke zijn erg zeldzaam en de oplichters die onder valse en onduidelijke voorwaarden U willen strikken groot.

Koop dus niet per telefoon en U heeft veel minder kans op problemen, dus ook geen vrijblijvende info laten toesturen!

melek
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:33

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door melek »

hallo allemaal,

ik lees hier klachten over allerlei mensen over de vaste laste club.

ik werk namelijk bij dit initieatief.

de vaste laste club bestaat namelijk wel egt! we hebbe wel een paar keer storing gehad met de website onze excuces hiervoor.

ik werk er zelf als telefoonniste en bel mensen of ik hun een gratis lid maat schap mogen aanbiede. dat is uiteraard gratis en vrijblijvend!!

nu zijn er ook collega's van mij die vertellen de mensen dat ze niet meer gebeld worden door verschillende instanties. daar hebben wij op onze kop voor gekregen dat is dus namelijk niet waar! wat wel waar is dat binnen kort wel verboden word om mensen te bellen thuis, alleen moge instanties bellen als ze ergens lid van zijn of wat dan ook! maar zo maar belle word als het goed is afgeschaft! dus dat is een groot mis verstand! wij mogen dat ook niet meer zeggen! wel moge we aangeve via de telefoon dat er gerichter word gebeld, bijvoorbeeld u bent lid van de vaste lasten club, dan mogen wij wel naar de mensen thuis bellen omdat wij dat aan geven hoe mensen de de informatie willen ontvangen. wij geven ook aan aan de telefoon dat wij de informatie over brengen via post, email, sms, telefoon, of door 2 door! en mensen mogen daar uit kiezen.

en ik wil namens de vaste lasten club mij excuses aan bieden voor de collega's die misschien te opdringerig waren en die ook niet wouden dat u met een van onze leiders mogt praten! dat mag namelijk wel als u er om vraag!

dus laat mij duidelijk zeggen dat de vaste lasten club wel bestaat! en ook geheel gratis is!!

als jullie nog vragen hebben jullie moge ze vragen hoor!

groetjes melek

JdoubleU
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 11:11

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door JdoubleU »

Ook ik ben gebeld door deze club. Ze zeiden dat ze een enquette hielden. Als prijsje voor mijn medwerking kon ik gratis lid worden.
Helaas heb ik ze mijn emailadres, adres en geboortedatum gegeven. Ik hoop dat ik er geen last mee krijg, want het riekt naar oplichting.
:(

Lucky0
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 00:56

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door Lucky0 »

Hallo iedereen.

Ik lees hier een heleboel boze woorden over de VLC (vaste lasten club) en de BankGiroLoterij.
Ik heb als call agent gewerkt voor beide en kan u informeren dat beide wel degelijk bestaan!
De VLC die zou bellen om ervoor te zorgen dat u niet meer word lastig gevallen, dat klopt niet helemaal.
Wel is het zo dat (als ik het goed heb) vanaf juni dit jaar niet meer koud gebeld mag worden naar mensen thuis.
Koud bellen betekend dat mensen niet weten dat ze gebeld gaan worden.
Daarom zijn bedrijven nu bezig hun klanten vast te houden meer dan om nieuwe klanten erbij te krijgen, want dat is de enige manier om ze nog telefonisch te kunnen bereiken en aanbiedingen te doen.
De VLC is naar mijn mening een goede club om bij aangesloten te zijn, het is gratis en vrijblijvend, maar u krijgt wel de aanbiedingen die verder niet te verkrijgen zijn.
Zeker met de credietcrisis lijkt mij dat geen slechte zaak.
De VLC zal zich zeker nog moeten bewijzen, maar gun ze daar dan ook de tijd voor.
Of u wel of niet lid wil worden verder van de VLC of eventueel zelfs BGL, dat is natuurlijk helemaal uw eigen keuze, ik zal er niet wakker om liggen.
Wat ik wel nog even wil zeggen, is dat de agents van callcentres heus geen slechte bedoelingen hebben, en het zijn ook mensen!!
Hang daarom alstublieft niet zomaar op, ga niet schreeuwen of schelden of anders onbeleefd doen, wij doen ook beleefd tegen u.
U zou op straat toch ook niet zomaar een scene gaan schoppen omdat iemand u iets vraagt?
Houd alstublieft rekening met hen, want, geloof het of niet, ook zij hebben gevoelens en houden er niet van om zomaar uitgescholden te worden.
En als u echt niet wilt worden lastig gevallen, www.infofilter.nl!
Zij zorgen ervoor dat u door 80% van de callcenters niet meer kan worden gebeld.

Bedankt

stofzuigertje

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik Melec lees, niet bepaald een foutloos NL en dus onbetrouwbare club.

De www.vastelastenbond.nl is betrouwbaarder en heeft last van deze vrijwel dezelfde naam.

Consuminderen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2008 08:29

Re: VASTEN LASTEN CLUB

Ongelezen bericht door Consuminderen »

Lukcy0 zei:
vanaf juni dit jaar niet meer koud gebeld mag worden naar mensen thuis.
Koud bellen betekend dat mensen niet weten dat ze gebeld gaan worden.
Ze hebben me zojuist gebeld, gewoon vanaf het telefoonboek (daar staan mijn initialen namelijk verkeerd, dus weet ik wat commerciële onzin is, en wat niet), met een razendsnel verhaal en dito groet. waardoor ik de indruk kreeg dat het om een consumentenbond ging.

Blijkbaar heeft de Vaste-lastenclub zijn eigen juni-regel overtreden, want nu is het 10 juni.

Heel irritant, want ik besef dat ik ergens ingestonken ben. Iets heel commercieels. De vragen gingen over goede doelen (we waren er ook binnen twee minuten doorheen) en over die irritante marktwerking in de voormalige nutsvoorziening die men de Energie-´markt´ noemt.

Uiteindelijk wed mij verteld dat ze mij met aanbiedingen zullen bellen, en me daarover post zullen sturen omdat ik nu gratis lid ben van de Vaste-Lastenclub.

Ik ging ervan uit dat dit betrouwbaar was, omdat ik bij Infofilter had aangegeven niet meer gebeld te willen worden door bedrijfjes. Maar dit was er weer een!

Tijdens het afgeraffelde gesprek zei de telemarketeer dat ik eruit kon stappen als ik dat op http://www.vastelasten.nl zou opgeven.

De site bestaat echter alleen uit een hoofdpagina, en alle verwijzingen geven enkel een pop-upvenster waarin meer aangekondigd wordt. Een rondgang op internet leert me dat dit al lang zo is.

Ben ik genept? Hoe kan ik voorkomen dat allerhande bedrijfjes en vooral deze organisatie me ´verwennen´ met ´aanbiedingen´ via de telefoon? Vooral dit laatste zint mij niet. Ik wil niet door commerciële figuren gebeld worden.

Groeten,

C.

Gesloten