Gezien communicatie problemen met mijn toenmalige domeinnaam host, wilde ik mijn domeinnaam verhuizen naar een andere host, dan moet je wél eerst betalen en heb je dus nog niets. Tot 3x toe via de officiele procedure getracht die domeinnaam te verhuizen maar dat is niet gelukt (???!!!) waarom niet, ik weet het niet daar krijg je geen antwoord op, wat je wél krijgt zijn ellenlange mails vanuit een buitenlands registerkantoor, kortom daar is niet door te komen, je kan het niet begrijpen en alles wordt gedaan om de host te beschermen i.p.v. de klant te bedienen.
Goed, het door mij betaalde bedrag van 9,67 (op 22.01.17) dat ik per bank heb overgemaakt vóór ik de 1e verhuizing aanvroeg, wordt, zegt de nieuwe host, door heb terugbetaald. Nu 27.03.17 heb ik dat bedrag nog steeds niet retour ontvangen. De host, Versio, zegt dat zij het bedrag gecrediteerd hebben in mijn ticket portemonnee of i.d. en ik moet zelf handelingen doen om mijn geld terug te krijgen.
Ik snap er helemaal niets van en heb Versio geeist dat binnen 5 werkdagen ik mijn geld terug wil hebben.
Ik sta op het standpunt dat ik betaald heb via de bak en dat ik het ook teruggestort wil hebben via de bank ( en dus niet zoals dat bij Versio werkt dat je als klant nog alle mogelijke handelingen moet doen)
Zelfs voor die 9,67 ga ik, als Versio het geld niet terugstort, de vordering uit handen geven.
Contact met Versio (medewerkers spreken gebrekkig Nederlands) is nauwelijks mogelijk en ik ben het meer dan zat.
Andere ervaringen ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Versio domeinnaam hosting
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mar 2017 14:13
Re: Versio domeinnaam hosting
Andere ervaringen? Och, breek me de bek niet open.
Mijn ervaringen met Versio zijn legio en geen van allen goed.
Vroeger registreerde ik domeinnamen bij Versio en had nooit problemen, maar de laatste tijd is het abominabel gesteld met de service van dit bedrijf.
Ze doen niet alleen domeinnamen maar ook Webhosting en Cloudbox VPS, een viruele server die je zelf mag beheren.
Persoonlijk heb ik een domeinnaam wat ik daarnaartoe wilde verhuizen, maar ik heb het maar opgegeven. Contact met de helpdesk is langdradig door enorm lange wachttijden en ze blijven maar beweren dat het verhuisbericht is gestuurd terwijl er niets aan komt. en verwijzen mij door naar de andere partij wat al niet veel beter is qua service en een enorme oplichters bende is geworden sinds het is overgenomen. Maar goed, het gaat hier over Versio, en nou wil het feit dat ik als systeemadministratie doe voor een bedrijf dat bij Versio dus verschillende virtuele servers heeft afgenomen(waar ze nu spijt van hebben als haar op hun hoofd). Maar nu alles verhuizen is een verschrikkelijke klus.
Ik heb zo veel ervaringen dat ik het even moet gaan categoriseren en het kan wat technisch worden.
Klantenservice
Dat ze geen Nederlands zouden kunnen spreken is mij niet opgevallen, ik word meestal keurig aangesproken.
Echter: Geen telefoon nummer, wel een chat functie op de website die je voor bijna alles doorstuurt naar de mailbox [email protected]
Als je dat doet wordt er een ticket voor je aangemaakt waar je dan vervolgens meestal meer als 24 uur op kan gaan zitten wachten voordat het geantwoord word. Soms meer dan 2 dagen.
Dan komt er een antwoord waar je meestal niets aan hebt, of een vraag voor meer informatie. Weer wachten.
Ik heb zelf op een helpdesk gewerkt en ken de strategie. Ze stellen het gewoon uit totdat je opgeeft. En soms wordt je daadwerkelijk geholpen. Yay!
Cloudbox beheer via AXC
Erg belangrijk dat je je virtuele servers kunt aan en uitzetten, configureren en een backup kunt maken. Dat doen we op axc.nl via de web-interface.
Soms dus. Want het hangt als los zand aan elkaar en is voor geen meter te vertrouwen.
Ik zeg, zet server uit.. minuten later.. "fout" zonder verdere melding waarom
Ik heb ooit tot 3 keer toe met uren tussenpauze moeten zeggen dat ik een backup van een server wilde, maar die ging telkens fout.
Je mag van geluk spreken als een backup daadwerkelijk werkt. Maar ze zeggen dat ze dat aan het verbeteren zijn. Ahum.. Duurt wel lang nu.
Opzetten van nieuwe server lukt over het algemeen redelijk goed. Totdat je op het idee komt om na installatie even te kijken of je (virtuele) hardeschijf wel goed is. Niet dus. Alle recente CentOS Linux versies die ze hebben komen standaard met filesystem errors die niet op te lossen zijn. Kaart je het probleem aan, dan wordt het uiteindelijk, na veel vertragingstactiek, afgedaan met "ik heb een server opgezet en die werkt prima hoor" of iets van die strekking.
Een keer hebben we meegemaakt dat er een "stoomstoring" was in het datacenter.
Kan gebeuren toch? nou, nee. eigenlijk niet. je hoort 3 backups te hebben voor stroom, maar goed. Iedereen in ons bedrijf totaal in paniek want bijna een dag lang hadden we allerlei problemen na deze kort "stoomstoring". Servers niet bereikbaar, AXC werkte niet goed en zette servers uit die niet uitgezet moesten worden, andere konden niet worden bereikt.
Op zo'n moment is een telefoon nummer wel handig, maar dat heb je niet. Ook geen melding op de website met geruststellende woorden of iets dergelijks. Dus Ticket aanmaken en vragen wat er aan de hand is.. 2 dagen later krijg je antwoord dat het een "stroomstoring" was.
En waarom zeg ik nou "stroomstoring" met aanhalingstekens? Omdat ik ze voor geen meter geloof. Ik heb hele vreemde dingen zien gebeuren op de servers en in de logs van het AXC, die nu allemaal per "ongeluk" gewist zijn. Geen bewijs, dus ik kan daar verder ook niets over zeggen.
Reverse DNS
Domein gerelateerd zeker maar precies het omgekeerde. Hiermee zoek je een ip adres en moet je een hostnaam vinden. Dat kan je aanvragen via [email protected] en dan doen ze dat voor je (na een dag wachten).
En inderdaad, na een dag wachten lijkt het gelukt. Tot dat je klanten dagen later beginen te klagen dat sommige e-mail niet aankomt. Wanneer je dan verder zoekt blijkt de reverse DNS bij 1 server van versio wel te werken en bij de ander niet. Bijzonder slordig en kost ons handen vol geld voordat we zo iets doorhebben.
Kortom je kan beter niets te maken hebben met Versio, en heb je daar domeinen, hosting of Cloud VPS, stilletjes aan verhuizen en niet zeggen.
Mijn ervaringen met Versio zijn legio en geen van allen goed.
Vroeger registreerde ik domeinnamen bij Versio en had nooit problemen, maar de laatste tijd is het abominabel gesteld met de service van dit bedrijf.
Ze doen niet alleen domeinnamen maar ook Webhosting en Cloudbox VPS, een viruele server die je zelf mag beheren.
Persoonlijk heb ik een domeinnaam wat ik daarnaartoe wilde verhuizen, maar ik heb het maar opgegeven. Contact met de helpdesk is langdradig door enorm lange wachttijden en ze blijven maar beweren dat het verhuisbericht is gestuurd terwijl er niets aan komt. en verwijzen mij door naar de andere partij wat al niet veel beter is qua service en een enorme oplichters bende is geworden sinds het is overgenomen. Maar goed, het gaat hier over Versio, en nou wil het feit dat ik als systeemadministratie doe voor een bedrijf dat bij Versio dus verschillende virtuele servers heeft afgenomen(waar ze nu spijt van hebben als haar op hun hoofd). Maar nu alles verhuizen is een verschrikkelijke klus.
Ik heb zo veel ervaringen dat ik het even moet gaan categoriseren en het kan wat technisch worden.
Klantenservice
Dat ze geen Nederlands zouden kunnen spreken is mij niet opgevallen, ik word meestal keurig aangesproken.
Echter: Geen telefoon nummer, wel een chat functie op de website die je voor bijna alles doorstuurt naar de mailbox [email protected]
Als je dat doet wordt er een ticket voor je aangemaakt waar je dan vervolgens meestal meer als 24 uur op kan gaan zitten wachten voordat het geantwoord word. Soms meer dan 2 dagen.
Dan komt er een antwoord waar je meestal niets aan hebt, of een vraag voor meer informatie. Weer wachten.
Ik heb zelf op een helpdesk gewerkt en ken de strategie. Ze stellen het gewoon uit totdat je opgeeft. En soms wordt je daadwerkelijk geholpen. Yay!
Cloudbox beheer via AXC
Erg belangrijk dat je je virtuele servers kunt aan en uitzetten, configureren en een backup kunt maken. Dat doen we op axc.nl via de web-interface.
Soms dus. Want het hangt als los zand aan elkaar en is voor geen meter te vertrouwen.
Ik zeg, zet server uit.. minuten later.. "fout" zonder verdere melding waarom
Ik heb ooit tot 3 keer toe met uren tussenpauze moeten zeggen dat ik een backup van een server wilde, maar die ging telkens fout.
Je mag van geluk spreken als een backup daadwerkelijk werkt. Maar ze zeggen dat ze dat aan het verbeteren zijn. Ahum.. Duurt wel lang nu.
Opzetten van nieuwe server lukt over het algemeen redelijk goed. Totdat je op het idee komt om na installatie even te kijken of je (virtuele) hardeschijf wel goed is. Niet dus. Alle recente CentOS Linux versies die ze hebben komen standaard met filesystem errors die niet op te lossen zijn. Kaart je het probleem aan, dan wordt het uiteindelijk, na veel vertragingstactiek, afgedaan met "ik heb een server opgezet en die werkt prima hoor" of iets van die strekking.
Een keer hebben we meegemaakt dat er een "stoomstoring" was in het datacenter.
Kan gebeuren toch? nou, nee. eigenlijk niet. je hoort 3 backups te hebben voor stroom, maar goed. Iedereen in ons bedrijf totaal in paniek want bijna een dag lang hadden we allerlei problemen na deze kort "stoomstoring". Servers niet bereikbaar, AXC werkte niet goed en zette servers uit die niet uitgezet moesten worden, andere konden niet worden bereikt.
Op zo'n moment is een telefoon nummer wel handig, maar dat heb je niet. Ook geen melding op de website met geruststellende woorden of iets dergelijks. Dus Ticket aanmaken en vragen wat er aan de hand is.. 2 dagen later krijg je antwoord dat het een "stroomstoring" was.
En waarom zeg ik nou "stroomstoring" met aanhalingstekens? Omdat ik ze voor geen meter geloof. Ik heb hele vreemde dingen zien gebeuren op de servers en in de logs van het AXC, die nu allemaal per "ongeluk" gewist zijn. Geen bewijs, dus ik kan daar verder ook niets over zeggen.
Reverse DNS
Domein gerelateerd zeker maar precies het omgekeerde. Hiermee zoek je een ip adres en moet je een hostnaam vinden. Dat kan je aanvragen via [email protected] en dan doen ze dat voor je (na een dag wachten).
En inderdaad, na een dag wachten lijkt het gelukt. Tot dat je klanten dagen later beginen te klagen dat sommige e-mail niet aankomt. Wanneer je dan verder zoekt blijkt de reverse DNS bij 1 server van versio wel te werken en bij de ander niet. Bijzonder slordig en kost ons handen vol geld voordat we zo iets doorhebben.
Kortom je kan beter niets te maken hebben met Versio, en heb je daar domeinen, hosting of Cloud VPS, stilletjes aan verhuizen en niet zeggen.
Re: Versio domeinnaam hosting
Dank voor uiteenzetting, ben dus niet de enige merk ik. Jij bent een stuk meer thuis in deze materie zie ik,
m.i.v. eerstvolgende vervaldatum zeg ik domeinnaam op, ben ik van al het gedoe af.
m.i.v. eerstvolgende vervaldatum zeg ik domeinnaam op, ben ik van al het gedoe af.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mar 2017 14:13
Re: Versio domeinnaam hosting
Pfff, nou. we zitten nog wel een tijdje aan Versio vast.
Het verhaal van de Revese DNS krijgt ook nog een lang staartje ben ik bang.
Ik heb een nieuw ticket ingeschoten met wat info over wat er aan de hand was. Een dag later komt er weer dom antwoord.
Ik ga niet letterlijk citeren, maar het was zoiets van; "nee hoor onze tools zeggen dat het wel werkt".
De rest van de wereld zegt dat het niet werkt en zij beweren dat er geen probleem is. Nou, dan is het erg lastig om beleefd te blijven, maar het is gelukt denk ik. Vloekend en tierend heb ik ze even vriendelijk en gedetailleerd uitgelegd wat het probleem is. Omdat ik dat soort werk namelijk ook ooit eens gedaan heb weet ik waar ik het over heb.
We wachten nog steeds op een reactie. Het ticket op het moment van schrijven 1 dag, 6 uur en 7 minuten oud, maar ik kan haast niet wachten met wat voor antwoord ze nu weer gaan komen.
Al moet je een dag lang op Google zoeken naar een echt betrouwbare provider voor je nieuwe registratie, het is het WAARD!!. Er zijn zo ontzettend veel slechte bedrijven die domeinregistratie doen. En zelfs zoeken naar reviews van deze bedrijven is niet te vertrouwen. Ik heb al ergens gelezen dat het vermoede bestaat dat Versio zich schuldig maakt aan vervalsing van hosting provider reviews.
Ik denk echter niet dat ik hier aanbevelingen mag doen. Daarvoor moet ik de voorwaarden en gedragsregels nog even voor bestuderen.
Maar domeinen zijn geld waard en je hebt rechten.
Zo zijn registrars(registreerders van domeinen) verplicht om aan een verhuisverzoek gehoor te geven.
Doen ze dat niet, dan kan je altijd gaan klagen bij de zogenaamde Top Level registrars. Voor .nl is dit SIDN. Je kan daar een klachtenprocedure starten als je kan bewijzen dat je recht hebt op het domein, of als je problemen hebt met je huidige registrar.
Je hoeft dus niet te wachten tot de vervaldatum. Gewoon nieuwe partij zoeken, domein invoeren en zeggen dat je deze wil verhuizen.
Wel wachten tot de vervaldatum? Zorg dan dat je een maand van tevoren aangeeft dat je het domein wil opzeggen of verhuizen anders zou je wel eens te laat kunnen zijn (afhankelijk van de voorwaarden die ze hanteren)
Het verhaal van de Revese DNS krijgt ook nog een lang staartje ben ik bang.
Ik heb een nieuw ticket ingeschoten met wat info over wat er aan de hand was. Een dag later komt er weer dom antwoord.
Ik ga niet letterlijk citeren, maar het was zoiets van; "nee hoor onze tools zeggen dat het wel werkt".
De rest van de wereld zegt dat het niet werkt en zij beweren dat er geen probleem is. Nou, dan is het erg lastig om beleefd te blijven, maar het is gelukt denk ik. Vloekend en tierend heb ik ze even vriendelijk en gedetailleerd uitgelegd wat het probleem is. Omdat ik dat soort werk namelijk ook ooit eens gedaan heb weet ik waar ik het over heb.
We wachten nog steeds op een reactie. Het ticket op het moment van schrijven 1 dag, 6 uur en 7 minuten oud, maar ik kan haast niet wachten met wat voor antwoord ze nu weer gaan komen.
Al moet je een dag lang op Google zoeken naar een echt betrouwbare provider voor je nieuwe registratie, het is het WAARD!!. Er zijn zo ontzettend veel slechte bedrijven die domeinregistratie doen. En zelfs zoeken naar reviews van deze bedrijven is niet te vertrouwen. Ik heb al ergens gelezen dat het vermoede bestaat dat Versio zich schuldig maakt aan vervalsing van hosting provider reviews.
Ik denk echter niet dat ik hier aanbevelingen mag doen. Daarvoor moet ik de voorwaarden en gedragsregels nog even voor bestuderen.
Maar domeinen zijn geld waard en je hebt rechten.
Zo zijn registrars(registreerders van domeinen) verplicht om aan een verhuisverzoek gehoor te geven.
Doen ze dat niet, dan kan je altijd gaan klagen bij de zogenaamde Top Level registrars. Voor .nl is dit SIDN. Je kan daar een klachtenprocedure starten als je kan bewijzen dat je recht hebt op het domein, of als je problemen hebt met je huidige registrar.
Je hoeft dus niet te wachten tot de vervaldatum. Gewoon nieuwe partij zoeken, domein invoeren en zeggen dat je deze wil verhuizen.
Wel wachten tot de vervaldatum? Zorg dan dat je een maand van tevoren aangeeft dat je het domein wil opzeggen of verhuizen anders zou je wel eens te laat kunnen zijn (afhankelijk van de voorwaarden die ze hanteren)
Re: Versio domeinnaam hosting
Niets dan goede ervaring met Versio hier. Altijd snelle service en de chat is tot 2 uur 's nachts bereikbaar. Verder vrijwel nooit storing of downtime
Ik raad TS aan om even te kijken bij de helpdesk daar krijg je info over hoe je geld terug te krijgen. Waarom ging de verhuizing trouwens mis?
Ik raad TS aan om even te kijken bij de helpdesk daar krijg je info over hoe je geld terug te krijgen. Waarom ging de verhuizing trouwens mis?