| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vervelende anonieme telefoontjes en voicemail berichten
vervelende anonieme telefoontjes en voicemail berichten
Ik heb nu al 2 maanden last van vervelende anonieme telefoontjes en voicemail berichten. De berichten zijn behoorlijk persoonlijk en ik word er gewoon meerdere keren in uitgescholden. Ik word niet heel vaak gebeld maar ik vind het vaak zat. Ik heb alle voicemail berichten, sms'jes en data wanneer de anoniemer beller heeft gebeld bewaard. Vandaag contact opgenomen met de politie. Die verwijzen mij naar de provider omdat zij allen bij bedreigingen of grote zaken daar actie in kunnen ondernemen. Ik bellen met de provider. Die vermelden dat ze het nummer niet kunnen opvragen, en dat dat alleen de politie kan. Nou ja al bij al 2x met beide partijen lopen bellen (en wachten bij de wacht lijn). Uiteindelijk ben ik er helemaal klaar mee en vraag een nieuw nummer aan. Dit kost mij €15,- en dan word het binnen een week veranderd. Opvallend is dat op het moment dat ik het over een nieuw nummer heb, de provider opeens ook een formulier heeft waarmee ze het nummer zouden kunnen achterhalen (dat hadden ze de twee uur de voor nog niet!) Maar, wanneer je dat invult gaat er nog wel een tijd overheen en is het niet zeker of het echt opgelost kan worden blablabla... met andere worden neem maar een nieuw nummer.
Uiteindelijk wel gedaan omdat ik gek word van die telefoontjes en bovenstaand verhaal, maar echt wat een samenwerking. Erg fijn dat je bij zulke vervelende zaken ergens terecht kan. Trouwens ook raar dat ik €15,- moet betalen omdat een of andere mafkees het leuk vind hij anoniem te bellen! Ik ben het er mee eens dat het niet heel groot of bedreigend is, maar eigenlijk mag je dus in Nederland legaal mensen lastig vallen, Belachelijk!
Uiteindelijk wel gedaan omdat ik gek word van die telefoontjes en bovenstaand verhaal, maar echt wat een samenwerking. Erg fijn dat je bij zulke vervelende zaken ergens terecht kan. Trouwens ook raar dat ik €15,- moet betalen omdat een of andere mafkees het leuk vind hij anoniem te bellen! Ik ben het er mee eens dat het niet heel groot of bedreigend is, maar eigenlijk mag je dus in Nederland legaal mensen lastig vallen, Belachelijk!
Re: vervelende anonieme telefoontjes en voicemail berichten
Ik begrijp het niet. Ik heb er ook last van gehad. T-mobile heeft mij een formulier gezonden dat ik moest invullen. Daarin stond ook dat als de beller na een waarschuwing niet ophield, ze aangifte zouden doen. Nooit meer last gehad. Was binnen een maand opgelost en ik heb geen nieuw nummer hoeven nemen.
Sterkte!
Sterkte!
-
Guardian72
Welke provider is dat?
Provider kan zeker achterhalen wie er belt, is gewoon een smoes van ze, zo kost het je geld voor een nieuw nummer, wie zegt dat de persoon die jouw lastig valt het daarna niet weer gaat doen?
Eis van je provider dat ze er iets tegen doen.
Neem aan dat je vraag voor k0bus bestemd is? Dus even wachten tot hij/zij dat beantwoord.Guardian72 schreef:Welke provider is dat?
Klopt maar als er vanuit een prepaid kaart gebeld word ???????ciske schreef:Provider kan zeker achterhalen wie er belt, is gewoon een smoes van ze, zo kost het je geld voor een nieuw nummer, wie zegt dat de persoon die jouw lastig valt het daarna niet weer gaat doen?
Chocomelk schreef:
Klopt maar als er vanuit een prepaid kaart gebeld word ???????
Ook dan vinden ze de beller, zelfs een geheim nummer kan door een provider achterhaald worden.
Dat is dan ongebegrijpelijk voor mij, een jaar geleden werd een bekende van me ook lastig gevallen via de telefoon, provider (KPN) heeft een onderzoek ingezet.ciske schreef:
Ook dan vinden ze de beller, zelfs een geheim nummer kan door een provider achterhaald worden.
Er werd gebeld via een mobieltje met opwaardeerkaart, die persoon heeft de telefoon nooit
aangemeld want om die reden krijg je vaak 5 of 10 euro extra tegoed als iemand zich regristreerd.
Er kon gezien worden vanaf welke plaatst er gebeld werd, kon gezien worden in ongeveer welk gebied (en dat gebied was HEEL groot) maar niet de persoon.
Als je geen telefoon registreert, kan je ook niet bellen.Er werd gebeld via een mobieltje met opwaardeerkaart, die persoon heeft de telefoon nooit
aangemeld want om die reden krijg je vaak 5 of 10 euro extra tegoed als iemand zich regristreerd.
Het beltegoed, heeft er helemaal niets mee te maken.
Inderdaad kan de provider de beller met adres achterhalen.
Er zijn zo veel mogelijkheden, om iemand te traceren, wat vele mensen niet beseffen.
Ik kan een prepaid kaart nemen en daar gewoon me bellen er zit standaard 5 euro op.
Als ik registreer krijg ik nog 10 euro , ik kan dan elk adres opgeven wat ik wil.
Als ik niet registreer kan ik gewoon blijven bellen en opwaarderen.
Bij welke provider kan dat niet nevermind??
Als ik registreer krijg ik nog 10 euro , ik kan dan elk adres opgeven wat ik wil.
Als ik niet registreer kan ik gewoon blijven bellen en opwaarderen.
Bij welke provider kan dat niet nevermind??
Ok, waarom moet je dan een gefungeerd adres opgeven?
nevermind schreef:Als ik registreer krijg ik nog 10 euro , ik kan dan elk adres opgeven wat ik wil.
Ok, waarom moet je dan een gefungeerd adres opgeven?
Trouwens het is wat je voor kaart koopt, het kan ook met 10 euro.
Je dus gewoon bellen zonder te registreren.
Je kan dus anoniem blijven door een vals adres op te geven of niet te registreren.
Volgens jou kan je dan niet meer bellen Nevermind maar dat is dus niet waar.
Dat wilde ik alleen even aangeven Nevermind!
Je kan dus anoniem blijven door een vals adres op te geven of niet te registreren.
Ieder mens kan bijvoorbeeld een mobieltje kopen bij AH met een
tel.nummer erbij en dan sta je nergens bekend hoor.
tel.nummer erbij en dan sta je nergens bekend hoor.
Waarom moet je een verkeerd adres opgeven?atesli schreef:Je dus gewoon bellen zonder te registreren.
ven, dan hee
Alleen, als je iets te verbergen. hebt.
Veel mensen die een telefoontje kopen bij bijvoorbeeld AH doennevermind schreef:
Waarom moet je een verkeerd adres opgeven?
niet eens de moeite om alle gegevens in te vullen voor die extra 5 euro
beltegoed die je dan krijgt.
Een normale mens heeft graag een gratis extraatje.Chocomelk schreef:Veel mensen die een telefoontje kopen bij bijvoorbeeld AH doennevermind schreef:
Waarom moet je een verkeerd adres opgeven?
niet eens de moeite om alle gegevens in te vullen voor die extra 5 euro
beltegoed die je dan krijgt.
Mensen welke niet registreren en een vals adres opgeven,zijn niet betrouwbaar.
Maar dit is hier op het forum al bekend.
Weet niet over wie je het hebt Nevermind maar ik heb eennevermind schreef:
Een normale mens heeft graag een gratis extraatje.
Mensen welke niet registreren en een vals adres opgeven,zijn niet betrouwbaar.
Maar dit is hier op het forum al bekend.
abbonnement hoor, t'is maar dat je het even weet.