LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone glasvezel: een en al ellende

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Gilian Donders

Re: Vodafone glasvezel: een en al ellende

Ongelezen bericht door Gilian Donders »

Goede dag,

Helaas hebben ook wij problemen met Vodafone. Om een lang verhaal kort te houden hieronder de opsomming. Hopelijk dat ze nu wel actie zullen ondernemen, want ook wij hebben de negatieve ervaring van het niet nakomen van afspraken :(

-eind januari/begin februari ingeschreven voor glasvezel in ons dorp. Keuze provider; Vodafone
-16okt 2012; glasvezel wordt binnen afgemonteerd door Reggefiber (ondertussen hebben alle KPN klanten hun doe-het-zelf installatiepakket al binnen. Het is ook makkelijk, dus ik snap al helemaal niet waarom Vodafone niet voor de makkelijke weg kiest om het pakket vooruit te sturen)
-begin November; contact gezocht met Reggefiber wanneer wij aangesloten zullen worden. Zij verwezen ons door naar de installateurs
-contact gezocht met deze installateur, echter verwezen deze ons weer door naar Vodafone. Vodafone gebeld en de opmerking gekregen dat zsm zal gebeuren
-een monteur, welke bij ons in de straat bezig was, aangesproken. Hij heeft direct gecontroleerd en gebeld naar kantoor. Direct een afspraak kunnen maken :)
-op die dag thuis gewacht, echter nooit een monteur gezien. Zelfs op het einde van de dag geen briefje of id in de brievenbus gevonden
-wederom gebeld met installateur. Hun verontschuldigingen aan mogen horen en een nieuwe afspraak kunnen maken. In de middag voor de afspraak(volgende ochtend) hebben ze ons op het vaste nummer gebeld om de afspraak te annuleren (hoorde we dus via de voicemail. Natuurlijk is iedereen heel de dag thuis en hoeft er nooit iemand te werken). Het vrij vragen was natuurlijk allang geregeld.
-wederom naar de installateur gebeld. Volgens hun mochten ze ons niet meer aansluiten van Reggefiber en moest ik contact opnemen met Reggefiber of Vodafone.
-Reggefiber gebeld ivm het hoe en wat; onze status was "omhoog," rede; omdat we zouden zijn overgestapt?!?!?!? (mooi, overstappen terwijl je nog nooit een actief contract hebt gehad)
-Vodafone maar eens gaan bellen. Nadat ze het systeem waren ingedoken constateerde ze dat er inderdaad een fout was gemaakt, nooit hebben we het contract geannuleerd. Ik zou diezelfde middag nog teruggebeld worden mbt de oplossing. Een keer raden; niet teruggebeld :?
-Toen maar eens gestart met mailen, dit aangezien je zelf alle belkosten mag gaan ophoesten. Verder voordeel is dat je alles ook zwart op wit hebt.
-Alleen maar trage reacties maar wel met excuses en ze gaan ook kijken naar het feit dat we vrij hebben genomen en of ze er iets mee kunnen doen.
-Uiteindelijk vorige week een mail gekregen met de opmerking dat het ze spijt hoe alles loopt e.d.(dit in de eerste waarschijnlijk standaard alinea).
In de tweede alinea het volgende; wij zijn zelf de veroorzaker van de problemen omdat wij blijkbaar 2x het modem zouden hebben geweigerd omdat we geen diensten af zouden willen nemen en als we dit nogmaals zullen doen we een boete krijgen met de waarde van het afgenomen abonnement.
-heb hierop gereageerd dat ze eens hun klanten in bescherming moeten nemen ipv de veelal lakse en trage installateurs. Van ons uit kunnen ze geld verdienen, niet vanuit hun leveranciers. Heb ze ook gemeld dat waarschijnlijk de installateur een fout/vergissing maakt, waarom zou ik anders al voorafgaand aan het eerst geplande bezoek zijn gaan vragen naar het moment dat we aangesloten zullen worden. Tot op heden geen reactie.......
-zojuist nogmaals een mail gestuurd met de vraag wanneer ze zullen gaan reageren. Ben benieuwd

-als volgende stap zal ik een deadline gaan stellen waarna ik, als ze deze niet na zullen komen, over zal gaan stappen naar een andere provider. Ik vrees dat we in een cyclus zitten die voor Vodafone heel ingewikkeld is terwijl er bijna niets aan de hand is.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
19-1-2013

Bovenstaande stappen nog niet ondernomen, ga hier wel in no-time mee aan de slag. Ga iig al mezelf informeren welke stappen er uberhaupt te nemen zijn in zo'n zaak. ALS ER IEMAND TIPS HEEFT ZIJN ZE WELKOM!!!

Gedurende de eerste weken van dit jaar menig mail welke ik verzonden had aan Vodafone verwijdert zien worden zonder te hebben gelezen, aldus mijn Outlook........

-Deze week weer bericht ontvangen dat ze de uitvoerder (BAM blijkbaar, voorheen 99% zeker ook met anderen aan de lijn gehangen, maar goed.....) opdracht hebben gegeven om met spoed kontakt met me op te nemen. Direct op die mail gereageerd met de vraag wat zij onder "spoed" verstaan. Spoed bij ons in de branche is toch eigenlijk nog op de dag zelf, maar ik kreeg van Vodafone de reactie dat dit bij hen inhoudt dat dit binnen 5 werkdagen is.
-1x raden; na die 5 werkdagen geen enkele reactie gehad. Heb ze gisteren zelf nog proberen te bellen maar dan krijg je de voicemail dat ze tussen 9uur en 11uur en 13uur en 16uur bereikbaar zijn, en de rest van de tijd???? Achterover hangen en niets doen waarschijnlijk.
-Heb Vodafone de vraag gesteld om eens een enquete af te laten nemen onder hun klanten mbt de ervaring met hun aannemer(s). Ik krijg sterk het gevoel dat daar een groot deel van de problemen zit. Ze zijn ook totaal niet efficient en snel te noemen hoe ik ze tot op heden heb meegemaakt. Wacht nu de reactie van Vodafone af, waarschijnlijk maandag meer.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14-02-2013

Goed nieuws!
-Na uiteindelijk de monteurs netjes conform afspraak op bezoek te hebben gehad, was het in 10minuten klaar. Ze waren er zelfs verbaasd over dat alle lijnen hoe het er naar uit zag ook al geactiveerd waren.
-Uiteindelijk 3 dagen later het installatiepakket mogen ontvangen. Niet meer gewacht op telefoontjes e.d. dus zelf maar aan de slag gegaan en jawel, alles was geactiveerd en werkte dus direct!
-wederom een aantal dagen later het telefoontje gekregen voor de afspraak met de monteur.
-gisteren de monter op bezoek gehad. Hij zag dat in principe alles al werkte echter had ik een aantal kleine problemen; DVB-T tuners werkten nog niet, af en toe uitval van de router
-DVB-T tuners heeft ie de codes van gegeven en deze werken nu. De router verzet naar een vast kanaal, dus niet meer op automatisch, en deze lijkt tot op heden ook goed te werken!
-een ding heb ik nog wel open staan; de app mbt thuis TV-kijken op je mobiel, tablet, laptop

Ik merk dat ze het dus wel kunnen, echter duurt het frustrerend lang. Nu kan ik er weer ff tegen, nog even wachten dat mijn telefoonnummer is doorgezet en dan zou het zo'n beetje allemaal moeten kloppen

Gilian
Laatst gewijzigd door Gilian Donders op 14 feb 2013 13:05, 3 keer totaal gewijzigd.

madje32

Ongelezen bericht door madje32 »

Wat erg om te lezen , had ik het maar eerder gelezen! Mijn verhaal komt helemaal overeen met de andere.slechte service niet terug gebeld worden problemen niet oplossen. Niet onder contract uitkomen.In augustus lid geworden en in september al zoveel klachten dat ik op wou zeggen maar zit vast aan contract. Tot heden loopt de tv steeds vast heel leuk als je midden in een film zit! En nu vandaag doet de telefoon het weer eens niet! En hulpdisk die je niet kan helpen maar wel moet betalen kan ik nu niet eens bellen

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Door dit verhala maar eens gekeken. , het verbaaste me namelijk dat vodaphone glasvezel zou hebben. inderdaad ze hebben het. En daarom spui ik maar even hier een andere iriitante iets op de website.
Vodaphone is niet super duidelij wat je normaal betaalt per maand. 117,- euro lijkt mer erg duur voor glas.
Weet niet waarom het voor bedrijven altijd zo onduidelijk moet voor de klant als het maar kan, zet toch duidelijk de normale prijs neer. 1 troost, kan het hier toch niet krijgen. En zal ook vodaphone internet wel overslaan als optie voorlopig. Ze zijn namelijk wel vaker vaag en onduidelijk of niet correct met informatie.

gekkuhuis

Ongelezen bericht door gekkuhuis »

WOOOOW?? Ik ben n klein maandje geleden over de streep getrokken door zo'n colporteur en idd... de pijn is begonnen.
aller eerst was de beste knul zo slim om even op het contract per ongeluk een verkeerde datum in te vullen zodat je in ieder geval niet meer onder de colportage wet van Vodafone af kon komen toeval? onhandig? ik laat dat even in het midden maar daar begon het al mee. Ook leuk dat hij niet de juiste media box had aangevinkt terwijl ik hem toch duidelijk had gezegd dat ik ook programma's wilde opnemen? Toch maar even na gebeld en had wonderbaarlijk snel iemand aan de lijn (binnen 1 minuut) bleek het de sales afdeling ach ja daar nemen ze natuurlijk wat sneller op of ben ik nu al cynisch?

Anyway... mij werd beloofd dat ze het alsnog gingen fixen en dat ze de juiste box op zouden sturen... je raad het al??? helaas toch verkeerde media box.

Maar goed, toch maar vrolijk de boel aangesloten en weer gebeld om juiste box na te sturen.

Stuite toen echter op een probleem? TV werkt feiloos maar de TP-Link liet het steeds afweten gemiddeld wel 3 a 4 x per dag aan en uitzetten was (en is) zeker niet ongebruikelijk? dacht dat het aan de firmware lag dus op de site van TP-Link gedownload. volgens de procedure geupdate maar dat liet de TP-Link echter in vrede sterven omdat in de zipfile overigens met juiste naam een verkeerde .bin file zat zucht.

Vodafone gebeld dit keer de helpdesk en helaas 30minuten zitten wachten om te horen dat het een defect is en dat ik daarom moet terug bellen naar een andere afdeling om een nieuw modem te bestellen. terug gebeld weer 15 minuten verder kreeg ik vrij snel de toezegging dat er een nieuw modem zou worden toegestuurd en bovendien had ik benadrukt dat ik ook nog zat te wachten op een andere mediabox met HD recorder.

"Prima Mr dan kan ik mooi zorgen dat dit tegelijkertijd aan zal komen" waren de woorden van de wel zo vriendelijk Vodafone medewerker. EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNGGG!! dus niet, kreeg na 2 weken pas de nieuwe router en guess what? geen media box met HD recorder. Maar goed ik kon nu in ieder geval weer genieten van super snel internet toch? die ilussie was ik al snel uit verholpen want alweer klapt de verbinding tusen de router en de glasvezel FTU er om de haverklap uit?!

Helpdesk alweer 4x aan de lijn gehad a gemiddeld 30 minuten wacht tijd om te horen dat ze niet weten hoe de Tp-Link werkt??? en dat ze eigenlijk alleen ondersteuning geven tot de FTU?? waar halen ze het lef vandaan??? Ze weten geen instellingen?? ze kunnen alleen adviseren om nog s (voor de 1000 ste X alles los te halen en weer aan te sluiten en ja dan zou het moeten het werken)

Wat een geweldige "TECHNISCHE" helpdesk

Dat het dan eventjes werkt heb ik wel 100x geprobeert uit te leggen maar ze praten er gewoon over heen? "hmm idd en dan ligt het internet er weer uit? "Hmm vreemd... weet U wat we sturen U een nieuwe router" Zucht dus U vind het waarschijnlijker dat ook deze router stuk is? dan dat het een instelling is? Uh ja dat zou toch kunnen"? dan ben je snel uit gepraat ik hoop dat ze bij Vodafone eens wat mensen met kennis van de techniek en apparatuur gaan neerzetten want dit schiet echt niet op. ondertussen maar zelf verder prutsen met alle instellingen 1 voor 1 onderste boven te keren in de hoop dat ik het werkend krijg. Oh ja en uiteraard nog even wachten tot mijn mediabox met HD recorder binnen komt zijn nu een maandje verder en ik verheug me nu al op het volgende help desk gesprek.

devilpatje

Ongelezen bericht door devilpatje »

hallo mensen,

ik heb dus idd ook een gigantische rij aan problemen gehad met vodafone glasvezel,
begon al met het te laat aansluiten van glasvezel abbonement.....toen deed idd zoals ik hier ook lees me tplink router het af en toe niet en ook meerdere keren resetten en dan pas weer verbinding.
bij mij is dat wel opgelost na het plaatsen van een nieuwe router.

maar moet je wel zeggen heb daarvoor al meerdere keren moeten bellen met vodafone voordat het was opgelost......had ook geprobeerd te mailen met klantenservice maar dan krijg je ook niks terug.
heb in november een mail december een mail en nu in februari 2 mails.....nou ik zit nog op de mail van november te wachten !!!

me telefoonnummer was ook niet overgenomen terwijl dit wel in het contract stond en ik kreeg 30mb terwijl ik voor 100mb had getekend.
nu komt het probleem wat ik hier heb.......ik heb me abbo dus omhoog geplaatst naar 100mb verbinding en dat is allemaal doorgezet in me gegevens staat nu dat ik 100mb zou moeten hebben.

ik heb 1 avond 97 mb gehad en vanaf die bewuste avond is de verbinding terug geklapt naar 47 mb....wow dat is een hoop verlies voor glasvezel !?!?! meerdere keren gebeld met helpdesk en die zeiden dat ze het niet konden oplossen en dat ik moest mailen.........grrrrrrrrrrr word niet beantwoord !!!

zijn er meer mensen met dit probleem ?? wat is hier aan te doen ??
misschien contract breuk ivm niet nakomen conform de afspraken !?!?! (kan dit ?? )

echt ik heb spijt dat ik ben overgestapt op glasvezel van vodafone.....had upc kabelinternet en die kreeg ik wel op hogere snelheid en moet zeggen daar heb ik nooit problemen mee gehad.

hopelijk word me probleem snel opgelost en anders ga ik echt kijken of ik niet contractbreuk kan doen !!

groetjes patrick

SergioC

Ongelezen bericht door SergioC »

Ik zat te twijfelen tussen glasvezel van Vodafone of KPN.
En jawel, voor de helpdesk voor het geval er iets fout gaat..
Neig al snel richting KPN, maar ik ga daar toch een paar ervaringen Googlen.
:mrgreen:

LordSpud

Ongelezen bericht door LordSpud »

Het is goed dat dit soort berichten er zijn, ik ben me aan het oriënteren op een nieuw abonnement omdat we gaan verhuizen. Vodafone wordt het dus niet. Twee mensen uit mijn omgeving hebben toevallig ook een Vodafone glasvezel abonnement en ook zij hebben in meer of mindere mate problemen gehad met Vodafone. De verhalen uit dit topic sterken mij in de gedachte niet in dezelfde valkuil te trappen.

devious

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:[

Hallo,

Raad Vodafone al helemaal af. Al is het maar om de klantenservice.
Daar werken volgens mij 20 jarige die de tern Android nog niet eens kennen.
En dat noemen ze Smartphone service.
Dagje later bellen, dan zijn ze niet meer jarig...

Gesloten