LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone glasvezel, internet ellende

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Wilps »

Nadat de monteur op 21 december het TV, internet en bellen van Vodafone via glasvezel werkend had opgeleverd hebben wij last van onbetrouwbaar internet.
Al na 2 uur na vertrek van de monteur lag het internet eruit. Het internet ligt er soms voor uren uit en kan dan weer zomaar uren in de lucht zijn.

Bijvoorbeeld nieuwjaarsdag de gehele dag geen internet en 's ochtends na het opstaan weer tot 5 uur 's middags en daarna weer bijna 24 uur zonder internet.
Telefoon en TV/radio werken zoals het hoort. Als het internet eruit ligt en een laptop rechtstreeks op het glasvezelmodem (genexis) wordt aangesloten staat er geen signaal op.

Ik ben nu al meer dan 2 weken bezig om dit probleem opgelost te krijgen maar totnutoe zonder succes en ik krijg totaal niet de indruk dat er uberhaupt iets gebeurt.
Vodafone geeft totaal geen terugkoppeling. Bovendien is de klantenservice telefonisch (10 ct/min) bijna niet bereikbaar. Meestal hoor je het volgende.... Momenteel is het drukker dan normaal wij adviseren u om op een later tijdstip terug te bellen... en dat de gehele dag door. Ook praat je met een unskilled helpdesk die zelf niks kunnen oplossen en niet direct op je modem kunnen kijken naar uptime of signaal of wat dan maar ook. Ja, advies om de stroom eraf en er weer op te doen, maar dat heb ik al tig keer gedaan. Ik heb alle mogelijke kanalen inmiddels al gehad bij Vodafone en wat mij het meest steekt is dat je totaal geen enkele terugkoppeling krijgt of alleen standaard antwoorden over minimale doorlopptijden van 3 tot 5 werkdagen

Ik moest, nadat ik ook maar eens weer bij de vodafonewinkel langs ben gegaan (waar ik het contract ook had afgesloten) omdat de klantenservice telefonisch weer onbereikbaar was, horen dat de netwerkbeheerder een test had uitgevoerd op mijn modem. Echter omdat er een router achter zat kon de test niet worden uitgevoerd. De netwerkbeheerder heeft de “call” daarom gesloten. Belachelijk natuurlijk want ze hadden toch kunnen bellen naar het vaste nummer om te vragen de router er af te halen. Maar geen enkele terugkoppeling per mail of telefoon.

Mijn vrouw werkt vanuit huis als grafisch designer/fotograaf en het is voor haar essentieel om internet te hebben. Tegenwoordig werkt ze bij de buren die wel werkend internet via glasvezel hebben. Inmiddels haten de kinderen Vodafone en ik ben er ook helemaal klaar mee.

Ik had gehoopt door voor Vodafone te kiezen een betrouwbare provider in huis te halen echter totnutoe heeft Vodafone niet waargemaakt wat er beloofd is.

Vandaag 7 januari nog steeds geen enkele feedback van de helpdesk. Ik sta nu alweer bijna een uur in de wacht a 10 ct/min. Toevallig heeft Vodafonethuis mij net een tevredenheidsonderzoek gestuurd zodat ik de tijd kan volmaken en stoom kan afblazen. Eindelijk iemand aan de lijn blijkt dat de netwerkbeheerder wil dat er wel een computer met ethernetdraad op het glasvezelmodem gezet moet worden om het circuit te sluiten...VERTEL DAT DAN OOK.... Weer opnieuw (derde keer) een doorlooptijd van 3 werkdagen.

Wordt vervolgd

Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Wilps »

Heb dit bericht net geplaatst word ik opgebeld door Reggefiber (de netwerkbeheerder) en ze komen morgen langs (het trosradar forumeffect???)

Thomas71
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2013 11:36

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Thomas71 »

Ik heb precies dezelfde ellende met Vodafone. De "servicedesk" (dat ze dat zo nog überhaupt durven noemen!) is onbereikbaar (onderbezet dus om kosten te drukken) en internet klapt er steeds uit. Daarnaast werkt de overstapservice ook niet. Net mijn oude provider, Online, gebeld. Kreeg ze meteen te pakken??!! dat was even schrikken. Kan vodafone nog een puntje aan zuigen. Online meldde dat telefonie wel maar internet NIET is opgezegd. Vodafone maar gelijk gemaild (bellen heeft toch geen zin) dat zij die kosten maar voor hun rekening nemen. Zal wel weer lang duren voordat er een reactie komt.

Bij aanvang kwam het analoge signaal niet door. Vodafone ging daar pas achteraan nadat ik zelf meerdere keren heb gebeld. De laatste keer werd ik echt boos. De volgende ochtend stond Reggefiber voor mijn deur... Uurtje later was het signaal er wel.

Overstappen naar vodafone is echt een heel grote fout geweest en ik raad het iedereen af. Vraag mij wel af of ik nog onder het contract uit kan komen, wegens niet volledig leveren van diensten...?

Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Wilps »

De monteur van Reggefiber heeft het glasvezel modem (Genexis) vervangen. Echter op het moment dat de monteur aanwezig was hadden we de gehele dag alweer internet dus de monteur heeft helaas niet kunnen constateren dat er GEEN internet was. Hopelijk dat de vervanging van het glasvezel modem ons probleem heeft opgelost en dat we continu internet krijgen, maar eerlijk gezegd heb ik er nog geen groot vertrouwen in. Als we langer dan 48 uur internet hebben dan ga ik erin geloven en zal dat hier dan ook melden.

Ik ben het met Thomas71 helemaal eens. Wat mij nog het meeste dwars zit is dat er 0,0 feedback van de "servicedesk" is wat er met je call gebeurt of nog erger dat er helemaal niets mee gebeurt. Bovendien vind ik het absurd om naar een betaalnummer te bellen terwijl je een uur naar een bandje mag luisteren voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Wilps »

Na de vervanging van het glasvezelmodem (Genexis) hebben we continu internet.
Het probleem blijkt echter de TP-Link WR1042ND router te zijn die met het glasvezelmodem verbonden is. Deze router door Vodafone meegeleverd valt soms voor uren uit en doet het daarna weer spontaan. Als de router uitvalt geeft hij wel een wifi signaal maar geen internet en de router kan ook niet meer benaderd worden. De Vodafone 'servicedesk' geeft geen support op de router is mij telefonisch verteld????
Ik ben in ieder geval blij dat het probleem van spontaan uitvallend en aangaan van het internet is teruggebracht tot de router. Heb nu TP Link gemaild of ze dit probleem herkennen en er een oplossing voor weten. Anders hang ik er dit weekend een andere (betere) router aan.

wordt vervolgd

raymac
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2013 21:49

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door raymac »

Welkom bij Voodoofone
Sinds ik glasvezel heb en dat is al meer dan een maand, heb ik problemen.

In het begin had ik veel last van haperend beeld en de internetverbinding die er regelmatig uitlag.

Zo'n 5+ keer per dag, moet ik de stekkers eruit halen om weer verbinding te krijgen. Soms lukt dat ook niet. (stekkers hoef je overigens er niet uit te halen, want na een tijdje werkt het weer)

Aangezien ik veel randapparatuur heb (draadloos) dacht ik aan conflicten. Ik heb alle apparatuur een appart IP adres gegeven, maar ook dat hielp niet.

Gisteren 10 januari, is er een monteur geweest van Guidion. Het verhaal uitgelegd en deze heeft een nieuwe modem geplaatst. Ik legde hem uit, dat ik betwijfel of het daar aan ligt. Apparatuur werkt of werkt niet. Nadat hij de modem had vervangen, viel mij op, dat de tv weer begon te haperen.

Daar had ik nu meer dan 2 weken geen last van gehad. Dit kan toeval zijn dat dit net gebeurt nadat hij de modem had vervangen?

Het is nu vrijdagavond 11 januari en het beeld hapert al de hele avond. Bovenwonder doet internet het nog steeds.

Het vreemde is, of internet werkt goed en de tv niet of anders om. Kan ook toeval zijn?

Een ding weet ik wel, dat er schoon genoeg van heb.

De service is niet zo goed en je verwacht van zo'n groot bedrijf, dat zij personeel hebben die weten waar het aan ligt en het direct kunnen oplossen.

Het knarsend geluid en haperend beeld wat de tv regelmatig maakt, duidt op slechte verbinding. Dit doet mij denken aan een satellietschotel. Het zelfde effect.

Schandalig vind ik, dat je moet betalen per minuut om van de service gebruik te maken. Neem een voorbeeld aan UPC zou ik zeggen.

Dat van de router herken ik overigens wel, maar dat ligt niet aan de router. Indien de signalen regelmatig verbroken worden, loopt de router vast.

Het beste wat je kunt doen is, alle stekkers eruit halen en een uur wachten. Dit heeft met de lease tijd te maken van het IP. Technisch verhaal, maar dit helpt wel als er verder geen problemen zijn.

Het is nu 22:38 als ik deze mail verstuur en het beeld begint nu minder te haperen.

Zelfherstellende apparatuur zou je bijna denken!

Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Wilps »

Afgelopen weekend voor het eerst sinds de oplevering meer dan 48 uur continu internet, heerlijk. Ikzelf heb niks veranderd of gedaan onder het mom....if it ain't broke don't fix it... (alhoewel de management interface van de TP Link-WR1042ND router nog steeds niet bereikbaar is). In ieder geval hoop ik dat we vanaf nu eindelijk betrouwbaar internet hebben en dat ik deze forum rubriek kan verlaten.

In ieder geval is er wat mij betrefd nog veel werk te verrichten bij Vodafone om de klantenservice naar een hoger plan te tillen, met name de terugkoppeling naar de klant.
Ander verbeterpuntje: afgelopen weekend de analoge radiozenders proberen in te programmeren. Deze zijn dus niet online via de Vodafone site te vinden maar deze kun je vinden door de (onbereikbare) klantenservice te bellen.......

Thomas71
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2013 11:36

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Thomas71 »

Vorige week elke dag een mail naar vodafone gestuurd (stekker eruit, stekker erin), nadat ik eerst iedere keer een poging heb gewaagd om ze telefonisch te bereiken. Nee hoor, weer dezelfde tekst dat het drukker is dan normaal. Misschien moeten ze hun problemen eens oplossen, dan wordt het vast minder druk...

Elke dag dus een mail gestuurd, maar nog steeds geen reactie. Internet lag er van het weekend "maar" 2 keer uit. Vreselijk irritant. Hoogste tijd om een advocaat oid op hun dak te sturen.

Dat zij geen verantwoordelijkheid nemen voor de werking van de router herken ik ook. Dat is natuurlijk gewoon onzin. ZIj leveren die, dus hebben zij daar ook verantwoordlijkheid voor te dragen. Bij mij werkte het trouwens niet om een andere router te plaatsen. Problemen bleven. Ook de stekker van het modum er meer dan een uur eruit gehad. Geen effect.

Vodafone is inderdaad een grote.... PRUTSER!

Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Wilps »

Afgelopen dinsdag lag het internet er weer eens uit nadat we een paar weken continu internet hadden. Het bleek achteraf een landelijke storing te zijn geweest (volgens de ingesproken boodschap op het Vodafone klantservicenummer). Heb nu wel de TP Link-WR1042ND router vervangen voor een Apple Airport Extreme. De management webinterface van de TP router was nog steeds niet bereikbaar en op de e-mail naar de support van TP-link heb ik geen enkele reactie gekregen (het lijkt Vodafone wel). Verder had de TP-link router een communicatie probleem met mijn Apple Airport Express (voor het streamen van muziek naar mijn stereo). Ik hoop dat ik nu stabiel internet houd en alle aparaten in mijn netwerk zonder problemen werken en benaderbaar zijn, sinds de vervanging van de TP-Link router is dit ook het geval geweest.

MMarc
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2013 12:49

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door MMarc »

Begin December 2012 aangesloten op glasvezel gemeente Zevenaar
pakket van vodafone / internet / bellen / tv
De snelheid valt na een halve dag terug naar 50mb ( ik heb een 100mb ab )
telefonie zit een nare echo op bij andere mensen die mij bellen.
vele malen gebeld op het 0900 nummer waar je gemiddeld 20 minuten moet wachten.
ook wel 10 mails gestuurd,maar nergens een reactie van vodafone.
De rekening die ik kreeg van vodafone daar zijn wel installatie kosten vermeld van 130 euro
terwijl dat gratis zou gebeuren.
Het mooie is,dat ik de installatie afgebeld had,en het zelf uitgevoerd heb
Je raad het alweer,vodafone gebeld,het bedrag zou eraf gehaald worden,maar weer niks,volledige bedrag afgeschreven.
Kortom,vodafone is niet prettig mee communiceren !!
Het lijkt wel of ze de mensen niet serieus nemen.....

Harmen88
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2013 08:16

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Harmen88 »

Ik zit al sinds december vorig jaar met de zelfde problemen als meedere malen in dit forum bespoken.
Ik heb nu alleen nog een probleem met mijn internet verbinding deze valt regel matig weg en komt pas terug na dat ik de router (TP-Link) heb gereset ik heb de TP-Link even om gewisseld met de router van mijn vader (Cisco) en alle problemen waren in 1x opgelost.
Ik heb toen direct contact gezocht met vodavone na een half uur in de wacht gestaan tehbben eindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij vertelde dat ik voor dit probleem contact op moest nemen met TP-Link, dat heb ik gedaan naar een paar emails met die gasten nog geen steek verder gekomen.
Ik heb toen weer contact gezocht met vodavone om tezeggen dat ik er met TP-Link niet uit kom en dat ik van hun een goeide en passende oplossing wil zien.
Na nog een aantal keer achter vodafone te hebben aan gebeld of er al duidelijkheid is voor een oplossing werd mij in december al het antwoord geven dat de klachtensevice het erg druk heeft en al 3 weken achter loopt.
Inmiddels is het al Maart 2013 en ben ik nog steeds helemaal niks opgeschoten ik heb er nog een paar keer weer achter aangebeld of er al iets bekend was maar daar kan vodafone nog nix over zeggen.
Ik begin vodafone langzamer hand spuug zat te worden omdat ik degene moet zijn die achter hun aan moet bellen en als dat nu gratis was is dat geen probleem maar de kosten zijn ook nog eens 10 euro cent per minuut waar van je al een half uur in de wacht staat tot dat je iemand aan de lijn krijgt.
Onder tussen heb ik mij zelf maar een andere router gekocht zodat ik toch weer normaal internet heb.
Want van Vodafone hoef ik hier schijnbaar niets van te verwachten net zoals alle anderen hier.

Nu 5 maart 2013 en er is met mij nog steeds geen contact op genomen over de tp-link die zijn werk maar niet wil doen.

Ik vind vodafone ook echt een PRUTS bedrijf !

Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Wilps »

Vodafone erkent dat er een probleem is met de TP-Link router. Op 27/02/2013 schreef "Vodafone Thuis Klachten" mij het volgende:
................................................................
Storing router
Op dit moment onderzoeken wij het probleem met de TP-link router. Het omruilen van de router heeft geen zin. De nieuwe routers hebben helaas hetzelfde probleem. Wij raden u aan om geen update uit te voeren op de website van TP-link. De versie op de website is alleen geschikt voor de 1.0 versie van de TP-link router. Wanneer u wel een update doet werkt de router niet meer. Heeft u veel problemen met de internetverbinding? Dan adviseren wij u om uw computer tijdelijk op het modem aan te sluiten door middel van een kabel. U heeft dan een stabiele internetverbinding.

Tegemoetkoming router
Op dit moment geven wij nog geen vergoeding voor de storing van de router. Wanneer de storing is opgelost bepalen wij of wij een vergoeding geven. Wij vragen u nog even geduld te hebben. Uiteraard begrijpen wij dat het een lastige situatie voor u is. Wij bieden u dan ook onze verontschuldigingen aan voor het ongemak.

................................................................................

De oplossing is inderdaad zelf een nieuwe router aanschaffen (in mijn geval een Airport Extreme). Sinds ik een nieuwe router heb heb ik geen problemen meer. Het is alleen jammer dat het zo ontzettend veeeeeel ergenis geeft voordat je erachter bent waar het probleem zit. Overigens wacht ik ook nog steeds op een antwoord van TP-Link.
Ik ben benieuwd of Vodafone nog met een tegemoetkoming gaat komen, maar goed daarvoor moet ik nog even geduld hebben.

Martbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2013 11:31

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door Martbos »

Vanaf 10 december 2012 heb ik ook glasvezel van Vodafone. En ook ik heb vanaf het begin problemen met de tp-link router. Diverse keren contact gehad met Vodafone. Ik hoor telkens: we zijn er mee bezig, het probleem is bekend, enz..... Nu zijn we 3 maanden verder en er is nog steeds niets veranderd. Ik vind dit een voorbeeld van je klanten NIET serieus nemen. Ik lees hier ook dat sommigen zelfstandig een ander merk router hebben genomen en die blijkt wel gewoon te werken. Kom op prutsers van Vodafone, doe hier iets aan.

JJRC
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2013 20:58

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door JJRC »

Heel herkenbaar, wij hebben sinds begin dit jaar t/m vandaag de dag precies hetzelfde probleem. Vooral die helpdesk waar je niets maar dan ook helemaal niets aan hebt stoort ons ontzettend. In dat opzicht kunnen ze nog veel leren van bijvoorbeeld UPC die gewoon rechtstreeks mee kunnen kijken waar het aan licht om vervolgens stap voor stap uit te leggen wat er moet gebeuren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vodafone glasvezel, internet ellende

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik lees hier ook dat sommigen zelfstandig een ander merk router hebben genomen
Dat geldt overigens alleen voor het WiFi deel.

Gesloten