Ik heb een dongel (Huawei k3765) na ruim een jaar simlockvrij en heb een simkaart van Bliep (met tegoed) gekocht.
Helaas is de vodafone software die ergens op de stick staat niet te verwijderen en is de dongel wel simlockvrij maar niet te gebruiken met een andere provider. Is dit een maas in de wet ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone usb dongel simlockvrij ?!
-
Re: Vodafone usb dongel simlockvrij ?!
Zo te lezen is die dongle simpelweg nog niet simlockvrij, dat moet je toch actief laten doen? Dat lees ik hier tenminste wel.Teckeltoos schreef:Ik heb een dongel (Huawei k3765) na ruim een jaar simlockvrij en heb een simkaart van Bliep (met tegoed) gekocht.
Helaas is de vodafone software die ergens op de stick staat niet te verwijderen en is de dongel wel simlockvrij maar niet te gebruiken met een andere provider. Is dit een maas in de wet ?
-
Ik kreeg van vodafone deze email :
Uw Huawei K3765 is niet voorzien van een simlock, maar de firmware laat geen andere simkaarten toe. U kunt de firmware niet aanpassen en het is dan ook niet mogelijk om uw Huawei K3765 in combinatie met een simkaart van een andere provider te gebruiken.
Na een jaar moet de dongle toch vrij te gebruiken zijn met andere providers ?
Als ik wil flashen
Krijg ik een foutmelding.
dat de kaart er niet goed in zit, dat de kaart in gebruik is door een programma of dat ik geen toestemming heb.
Uw Huawei K3765 is niet voorzien van een simlock, maar de firmware laat geen andere simkaarten toe. U kunt de firmware niet aanpassen en het is dan ook niet mogelijk om uw Huawei K3765 in combinatie met een simkaart van een andere provider te gebruiken.
Als ik wil flashen
dat de kaart er niet goed in zit, dat de kaart in gebruik is door een programma of dat ik geen toestemming heb.
Ik denk sat Vodafone gelijk heeft, zie hun website
Het kost u 84,03 Euro.
http://www.metjelaptoponline.nl/vodafon ... vrij-maken
http://www.metjelaptoponline.nl/vodafon ... vrij-maken
Waarom zou dat móeten? Het is geen gsm-toestel, maar een op maat gemaakt modem voor Vodafone, welke je bij het aangaan van het abonnement vermoedelijk nog met korting hebt gekregen ook.Teckeltoos schreef:Ik kreeg van vodafone deze email :
Als ik wil flashen
Daarnaast wordt zo te zien bij webshops die hem nog verkopen, ook melding gemaakt van het feit dat er een simlock (achtig iets) op zit, dus die info wordt nou ook niet echt achtergehouden oid.
Maar goed, als je mijn eerder geposte url volgt, kan je het in theorie zelf doen.