Een tijdje geleden kreeg ik een verkoper van ziggo aan de telefoon die mij vertelde dat mijn internet/kabeltelevisie pakket (waar ik tevreden mee ben en ook zo wil laten) die ik van hun afneem goedkoper kon krijgen en dan gelijk gratis digitale televisie.Nu ik zei hem dat ik eerst informatie hierover wilde hebben via een folder en was heel terughoudend,ik zei hem ook dat ik mijn telefonie bij KPN wilde houden Hij vertelde me dat dat zo bleef maar alle informatie zou in een bevestigingsbrief binnen 5 werkdagen naar mij toegestuurd zou worden (dat werden er 7),Als ik het er mee eens was hoefde ik niet te reageren en anders moest ik contact opnemen,hij kwam best drammerig over.Toen ik ophing ging ik twijfelen en kijken op hun site maar hoe ik ook zocht ik zag geen abonnement met alleen tv en internet,dus ik zag de bui al hangen.
En ja hoor in de bevestigingsbrief die kwam stond ook telefonie met een nieuw telefoonnummer,dus ik gelijk bellen het duurde een half uur eerdat ik ze aan de lijn had en deze meneer zei dat hij mijn klacht zou doorgeven en de telefonie zou annuleren. Voor de zekerheid heb ik nog een brief en ook via het contactformulier van hun site telefonie geannuleerd. Nu dat leek mij echt wel voldoende, nu niet dus want ik kreeg vandaag een installatiepakket voor telefonie in de brievenbus.Dus ik wilde het pakket retourneren Maar toen ik bij het poskantoor kwam om het pakket te retourneren vertelde de mevrouw aan de balie dat als ik geen antwoordnummer had dit mij dan ongeveer 15 euro ging kosten en dat ik dat dan moet proberen bij Ziggo terug te krijgen.Ik weer bellen naar Ziggo maar naar een half uur kwam ik er nog niet door en heb ze nu weer via het contactformulier van de site een mailtje gestuurd met de vraag het pakket op te laten halen of een antwoordt nummer te sturen .Wat als ik geen antwoordt krijg wat moet ik dan met het telefonie-pakket er zit weer een bevestigingsbrief bij die ik moet ondertekenen en opsturen.Dat ben ik dus niet van plan.Ondertussen heb ik contact gezocht met KPN met de vraag of Ziggo mijn abonnement bij hun kunnen overnemen zonder dat ik ervoor getekend heb,ze zeggen van niet en zouden hierover een aantekening maken,dus ik hoop dan maar dat het bij hun wel klopt. Ondertussen ben ik ook al wat geld aan belkosten kwijt 10 cent per minuut dus tel maar op en geen steek verder en die zou ik ook graag terug willen kan ik dat eisen,want het is hun fout,ik vind dat ik door de eerste ziggo medewerker (verkoper) ben voor gelogen.Als hij eerlijk had geweest over het abonnement,dus dat er ook telefonie bij zat dan had ik nooit gezegd dat ik dan de informatiebrief zou afwachten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie heeft ook deze ervaring met ziggo
Re: wie heeft ook deze ervaring met ziggo
U bent inderdaad verkeerd voorgelicht c.q. voorgelogen.
U kunt uiteraard er voor kiezen om uw Ziggo telefoonaansluiting niet te gebruiken en uw KPN-lijn actief te houden en gebruiken.
U betaald echter altijd voor telefoon als u een alles-in-een pakket heeft van Ziggo.
U zou dan in dit geval betalen voor twee telefoonaansluitingen, terwijl u er maar één nodig heeft.
Ziggo kan overigens inderdaad niet uw abonnement van KPN "overnemen", niet omdat u niets getekend heeft, maar omdat Ziggo een kabelaanbieder is en KPN niet.
Wilt u dit niet accepteren (en dat lijkt me terecht in dit geval) dan heeft u wellicht iets aan het volgende:
Ziggo
Antwoordnummer 10045
2740 WB Waddinxveen
U kunt uiteraard er voor kiezen om uw Ziggo telefoonaansluiting niet te gebruiken en uw KPN-lijn actief te houden en gebruiken.
U betaald echter altijd voor telefoon als u een alles-in-een pakket heeft van Ziggo.
U zou dan in dit geval betalen voor twee telefoonaansluitingen, terwijl u er maar één nodig heeft.
Ziggo kan overigens inderdaad niet uw abonnement van KPN "overnemen", niet omdat u niets getekend heeft, maar omdat Ziggo een kabelaanbieder is en KPN niet.
Wilt u dit niet accepteren (en dat lijkt me terecht in dit geval) dan heeft u wellicht iets aan het volgende:
Ziggo
Antwoordnummer 10045
2740 WB Waddinxveen
Orderbevestiging staat een nieuw telefoonnummer. Zolang daar niet uw KPN nummer in staat gaat die blijven werken.
De modem terug sturen is niet handig om te doen. Voor je het weet werkt de oude niet meer door de omzetting. Hou die modem dus nog maar even tot een week of 2 na opleverdatum. Daarna pas retour zenden mocht dat uberhaubt nodig zijn. Kan best dat er misschien geen kosten in rekening worden gebracht voor de modem. Dan modem houden.
De modem terug sturen is niet handig om te doen. Voor je het weet werkt de oude niet meer door de omzetting. Hou die modem dus nog maar even tot een week of 2 na opleverdatum. Daarna pas retour zenden mocht dat uberhaubt nodig zijn. Kan best dat er misschien geen kosten in rekening worden gebracht voor de modem. Dan modem houden.
ook mijn buurman heeft Ziggo en u kunt als u de telefoonrekening heeft gekregen de kosten van uw bellen naar Ziggo terugkrijgen
Even een kopie maken van uw telefoonrekening en deze naar hun toesturen.
Mijn buurman heeft alle kosten teruggekregen!
Even een kopie maken van uw telefoonrekening en deze naar hun toesturen.
Mijn buurman heeft alle kosten teruggekregen!
hartstikke bedankt voor jullie tips en het antwoordtnummer.Ik heb nog geen terugbericht van Ziggo maar wacht volgende week nog even af.
Het volgende wilde ik ook even kwijt en dat is het volgende bericht
Geachte heer/mevrouw ,
Onlangs heeft u een vraag gesteld over het retourneren van het pakket wat u niet wenst.
Excuses voor dit ongemak.
Voor de gemaakte belkosten heb ik uit coulance €20,00 gecrediteerd, dit bedrag zal worden verrekend met de factuur die in november aan u word berekend (de factuur van deze maand ligt al bij de banken)
Voor de retour zending geef ik u het antwoord nummer:
Ziggo B.V.
Antwoordnummer 10045
2740 VB Waddinxveen
Nogmaals excuses, hopende u voldoende te gemoet te zijn gekomen met betrekking tot de belkosten.
Nu ik stuur van de week het pakket terug met een bewijs van afgifte als dit mogelijk is en wacht af of alles goed gaat.Zo ja dan is dit een positief einde en dat mag dan ook vermeld worden.
Geachte heer/mevrouw ,
Onlangs heeft u een vraag gesteld over het retourneren van het pakket wat u niet wenst.
Excuses voor dit ongemak.
Voor de gemaakte belkosten heb ik uit coulance €20,00 gecrediteerd, dit bedrag zal worden verrekend met de factuur die in november aan u word berekend (de factuur van deze maand ligt al bij de banken)
Voor de retour zending geef ik u het antwoord nummer:
Ziggo B.V.
Antwoordnummer 10045
2740 VB Waddinxveen
Nogmaals excuses, hopende u voldoende te gemoet te zijn gekomen met betrekking tot de belkosten.
Nu ik stuur van de week het pakket terug met een bewijs van afgifte als dit mogelijk is en wacht af of alles goed gaat.Zo ja dan is dit een positief einde en dat mag dan ook vermeld worden.
Beste Jochana,jochana schreef: Nu ik stuur van de week het pakket terug met een bewijs van afgifte als dit mogelijk is en wacht af of alles goed gaat.Zo ja dan is dit een positief einde en dat mag dan ook vermeld worden.
Bedankt voor deze terugmelding! Het is altijd leuk om te horen hoe het afgelopen is. Een bewijs van afgifte (met 3S-code) zul je automatisch krijgen op het postkantoor als je het pakket verzend. Deze uiteraard even goed bewaren totdat je de bevestiging hebt van Ziggo dat ze het pakket ontvangen hebben.
Met vriendelijke groet,
John.