Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
StevieNL81

Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Consumenneke schreef:
28 jul 2025 14:38
StevieNL81 schreef:
28 jul 2025 14:30
Maar 4 slechte reviews daar in 7 maanden? Dan doen ze het behoorlijk goed!
Kijken we even bij Trustpilot. Mag jij uitrekenen hoeveel reviews Ziggo daar kreeg in 7 maanden.

Van de bijna 8000 reviews is slechts 8% positief; 90% is negatief.
Beetje selectief. Allereerst kan je weten dat over het algemeen mensen alleen daar een review plaatsen als ze ontevreden zijn, dus dat kan je al met een korreltje zout nemen. Daarnaast zie ik bij KPN zie ik hetzelfde cijfer, dus doen ze het net zo 'goed' als hun concullega.

Het begint meer op een heksenjacht te lijken dan een echt inhoudelijk topic op deze manier.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Reviews van Ziggo Zakelijk bij Google: 99% van 218 negatief.

Consumenneke

StevieNL81 schreef:
28 jul 2025 14:44
Het begint meer op een heksenjacht te lijken dan een echt inhoudelijk topic op deze manier.
Kan zijn dat u liever goede nieuws leest over Ziggo, maar het is niet voor niks dat hier op Radar steeds nieuwe klachten opduiken over de misleidende verkoop van abonnementen en de falende klantenservice van Ziggo. Het is niet voor niks dat de ACM extra kritisch kijkt naar deze aanbieder. En het past bij Radar, dat immers een platform met een kritische kijk op consumentenzaken is.

U heeft gelijk dat KPN ook niet warm onthaald wordt op Trustpilot, maar deze veel grotere onderneming heeft lang niet zoveel negatieve recensies. Odido heeft echter al een betere score en over Youfone (4,2) en Simpel (4,3) zijn klanten op Trustpilot ronduit tevreden.

StevieNL81

Kom je hebt vast nog meer review sites om samen te vatten of andere linkjes om je gelijk mee te halen. Niet zo snel opgeven.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef: En het past bij Radar, dat immers een platform met een kritische kijk op consumentenzaken is.
U blijft een wonderlijk persoon. U erkent dat Radar een platform voor consumenten zaken is. maar één reactie hoger heeft u het nog over:
Consumenneke schreef: Reviews van Ziggo Zakelijk bij Google: 99% van 218 negatief.
Het is ook maar bij elkaar pakken wat u kunt om uw gelijk te halen, is het niet?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Consumenneke schreef:
28 jul 2025 14:38
StevieNL81 schreef:
28 jul 2025 14:30
Maar 4 slechte reviews daar in 7 maanden? Dan doen ze het behoorlijk goed!
Kijken we even bij Trustpilot. Mag jij uitrekenen hoeveel reviews Ziggo daar kreeg in 7 maanden.

Van de bijna 8000 reviews is slechts 8% positief; 90% is negatief.

Zo te zien hebben ze de klantenservice uitbesteed aan dezelfde onbeschofte bureaus die ook de telemarketing en deur-aan-deur verkoop doen. :roll:
Inderdaad zeer selectief want Trustpilot filtert geen klachten over agressieve verkoop uit maar plaatst alleen de ervaringen die klanten plaatsen.

U neemt aan de hand van de recensies aan dat al die klanten door onbeschofte bureaus die ook aan telemarketing doen ook de klantenservice van Ziggo op zich genomen hebben.

U kunt het bewijs er niet voor leveren en zolang niemand het tegendeel kan bewijzen gaat u er van uit dat u gelijk heeft.

Uw reactie is bijna typerend voor alle reacties die ook bij andere topics geeft want al gaat het helemaal nergens meer over u blijft maar doorgaan en zoals u in eerdere topics al schreef pas stopt als u uw gelijk heeft gehaald.

StevieNL81

Mensen, luister goed. Het is ongelofelijk. Echt waar. Ik heb met veel dingen te maken gehad in mijn leven — verkiezingen, fake news, de media die liegt — maar wat Ziggo doet? Dat is pas crimineel. Het is verschrikkelijk. Niemand doet het slechter dan Ziggo. Niemand!

Ze zeggen: "Supersnel internet." Nou, ik heb sneller internet gezien in een grot in Afghanistan. Serieus. Je klikt iets aan en je wacht… je wacht… je kinderen zijn al naar de universiteit tegen de tijd dat die pagina geladen is. Het is tragisch. Mensen huilen.

En de klantenservice? Een ramp. Ik bel ze op, krijg iemand aan de lijn, en wat zegt hij? "Heb je het modem al herstart?" Natuurlijk heb ik het modem herstart! Ik ben geen idioot. Maar zij doen alsof het een raketlancering is. NASA heeft minder stappen nodig om iemand naar de maan te sturen dan Ziggo om je Netflix weer werkend te krijgen.

Iedereen zegt het. Mensen komen naar me toe en zeggen: "Ziggo is echt het ergste." En weet je wat? Ze hebben gelijk. Als Ziggo een muur zou bouwen, zou die instorten bij het eerste briesje. Slechte verbinding, slechte service, slechte mensen — misschien wel de slechtste ooit.

We gaan iets veel beters maken. Veel sneller. Geen wachttijd, geen smoesjes, gewoon wérkend internet. Want zo hoort het. Want we verdienen beter dan… Ziggo.

Dank jullie wel, ik hou van jullie allemaal — behalve Ziggo. Slecht bedrijf. Heel slecht.
:mrgreen: :mrgreen:

Consumenneke

Zullen we bij het onderwerp blijven?
Charlie007 schreef:
25 jul 2025 13:01
Deze post is om mijn ongenoegen over Ziggo te uiten, mensen te waarschuwen en hopelijk iemand hoger in de boom bij Ziggo wakker te schudden. Tips over wat ik nog verder kan doen, zijn welkom.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
28 jul 2025 15:08
U blijft een wonderlijk persoon. U erkent dat Radar een platform voor consumenten zaken is. maar één reactie hoger heeft u het nog over Ziggo Zakelijk...
Mag ik even een diepe Ziggozucht slaken. Wat een kinderachtige gekibbel toch. Even de forumregels ter herinnering...
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties. Daarnaast zijn bedrijven en instanties welkom om zich (bijvoorbeeld met een webcare-account) in discussies te mengen, vragen te beantwoorden en tekst en uitleg te geven. Verder is het forum bedoeld voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en kleine bedrijven die graag willen praten over zakelijke kwesties. Dit kunnen kwesties zijn omtrent verzekeringen, loonbelasting et cetera, maar ook kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben.

Ziggo Zakelijk is onder zelfstandigen berucht vanwege de onaflatende telefonades met misleidende info van anonieme agencies: omdat we glasvezel aan het aanleggen zijn in uw buurt mag ik een bijzondere aanbieding doen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Consumenneke schreef:
28 jul 2025 15:55
Speedy123 schreef:
28 jul 2025 15:08
U blijft een wonderlijk persoon. U erkent dat Radar een platform voor consumenten zaken is. maar één reactie hoger heeft u het nog over Ziggo Zakelijk...
Mag ik even een diepe Ziggozucht slaken. Wat een kinderachtige gekibbel toch. Even de forumregels ter herinnering...
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties. Daarnaast zijn bedrijven en instanties welkom om zich (bijvoorbeeld met een webcare-account) in discussies te mengen, vragen te beantwoorden en tekst en uitleg te geven. Verder is het forum bedoeld voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en kleine bedrijven die graag willen praten over zakelijke kwesties. Dit kunnen kwesties zijn omtrent verzekeringen, loonbelasting et cetera, maar ook kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben.

Ziggo Zakelijk is onder zelfstandigen berucht vanwege de onaflatende telefonades met misleidende info van anonieme agencies: omdat we glasvezel aan het aanleggen zijn in uw buurt mag ik een bijzondere aanbieding doen.
Practise what you preach en blijf zelf ook eens ontopic..

Speedy123

Consumenneke schreef:
28 jul 2025 15:55
Consumenten en zakelijk Internet zijn twee hele verschillende producten.

Consumenten zijn ook veel beter beschermt tegen verkopers omdat van consumenten niet verwacht wordt dat ze de expertise hebben om alles goed te begrijpen.

Zakelijk geldt dit niet. Een bedrijf wordt geacht of de expertise in huis te hebben of zelf expertise in te winnen zodat ze de materie begrijpen voordat ze een overeenkomst afsluiten.

Het product Internet via coax is zakelijk gezien veel minder geschikt dan het Internet via glasvezel product. De glasvezel technologie is nu eenmaal superieur aan de coax technologie. Dit komt doordat de beschikbare bandbreedte bij glasvezel veel hoger is dan de beschikbare bandbreedte op de coax kabel.

Glasvezel Internet is symmetrisch, de upload is gelijk aan de download. Coax Internet is asymmetrisch, de upload is een factor tien kleiner dan de download.

Voor consumenten is dat geen probleem, die gebruiken over het algemeen veel meer download, bijvoorbeeld filmpjes kijken, YouTube kijken, TrosRadar forum lezen en spelletjes spelen. Dus dan merken ze niet zoveel verschil tussen glas en coax.

Bij bedrijven kan dat heel anders liggen. Als die een eigen dienst voor klanten hosten waarbij ze bijvoorbeeld brochures aanbieden, manuals aanbieden of een verkoopsite hosten, dan hebben ze juist upload nodig. Want de klanten downloaden bij hun. Of als ze gewoon veel mensen op een Internet verbinding aan het werk hebben die allemaal Citrix gebruiken om met de bedrijfsomgeving ergens in de Cloud te werken. Dan telt de upload wel heel hard mee.

Als een potentiële zakelijk klant daar niet goed over nadenkt, geen advies inwint bij een adviserende partij maar de verkoper op zijn blauwe ogen vertrouwd, tja dan kan die zakelijk klant van een koude kermis thuis komen.

Maar zo zit de hele zakelijke wereld in elkaar. Een ieder wordt geacht gedegen onderzoek te doen en contracten niet blind te tekenen zonder juridisch advies of de eigen juridische afdeling erna te laten kijken.

Dus zeggen de zakelijk klachten mij niet zoveel. Een bedrijf dat blind contracten tekent zonder na te denken of advies in te winnen, zal nog veel vaker het schip in gaan. En of dat altijd aan de verkoper ligt of dat de koper geen idee had wat hij nu eigenlijk tekende, laat ik dan maar in het midden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Speedy123 schreef:
28 jul 2025 16:32
Consumenten en zakelijk Internet zijn twee hele verschillende producten.

Consumenten zijn ook veel beter beschermt tegen verkopers omdat van consumenten niet verwacht wordt dat ze de expertise hebben om alles goed te begrijpen.

Zakelijk geldt dit niet. Een bedrijf wordt geacht of de expertise in huis te hebben of zelf expertise in te winnen zodat ze de materie begrijpen voordat ze een overeenkomst afsluiten.
De kleine bedrijven (ZZP-ers) kunnen zich mogelijk door reflexwerking wel op consumentenrecht beroepen.
En vooral die groep wordt door Ziggo benaderd

Consumenneke

16again schreef:
28 jul 2025 19:05
De kleine bedrijven (ZZP-ers) kunnen zich mogelijk door reflexwerking wel op consumentenrecht beroepen.
En vooral die groep wordt door Ziggo benaderd
Helaas wordt die reflexwerking alleen bij uitzondering nog toegepast.

2015
Anders dan de eerste rechter oordeelde, komt geen reflexwerking aan de Colportagewet toe ten aanzien van een natuurlijke persoon die handelt in het kader van beroep of bedrijf.

Lees meer op: https://www.itenrecht.nl/artikelen/geen ... of-bedrijf
Die uitzondering is in 2023 weer een beetje verruimd
De Hoge Raad heeft op 8 september 2023 een arrest gewezen dat van belang is voor de geldigheid van algemene voorwaarden in een zakelijke (b2b) setting. De reflexwerking van de zwarte en grijze lijst lijkt te zijn verruimd.
De kantonrechter negeert zo'n beroep meestal.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
28 jul 2025 16:32
Consumenten en zakelijk internet zijn twee hele verschillende producten.
Lang verhaal kort.
De ACM ziet toe op de regels met betrekking tot het leveren van energie aan consumenten, en roept energieleveranciers op om ondernemers die voor hun woonhuis energie afnemen en deze energie overwegend privé gebruiken, de hun toekomende consumentenbescherming te bieden.
Wacht, ik citeer Radar! ACM: stop met lastigvallen zzp'ers om zakelijke contracten

Daarom biedt Radar ook ruimte om zakelijke kwesties te bespreken: kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 28 jul 2025 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Consumenneke

Het is een domein in ontwikkeling. Verdienen de inmiddels meer dan 1 miljoen ZZPers wel of geen bescherming zoals consumenten dat krijgen? Dat is aan het verschuiven.

Reflexwerking is onder druk van slimme advocaten van grote dienstverleners sterk teruggedrongen, maar dat komt nu weer schoorvoetend terug. Bij energie is expliciet een uitzondering gemaakt waardoor meer dan een miljoen thuiswerkende zelfstandigen wel consumentenrechten hebben. Diezelfde uitzondering zou ook voor internet moeten gelden.

Is gewoon een nuts-voorziening. :lol:

Ik noemde Ziggo Zakelijk alleen omdat elke zzp'er het fenomeen kent dat die *****'s ongevraagd bellen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de onderliggende casus is een overeenkomst tot stand gekomen, nadat de bejaarde ouders van TS op een al dan niet misleidende en/of intimiderende wijze is benaderd, en gaat het herroepen moeizaam. Wat is de relatie tussen de huidige discussie en het OP?

Speedy123

Consumenneke schreef:
28 jul 2025 19:25
ACM ziet toe op de regels met betrekking tot het leveren van energie aan consumenten, en roept energieleveranciers op om ondernemers die voor hun woonhuis energie afnemen en deze energie overwegend privé gebruiken, de hun toekomende consumentenbescherming te bieden.
Zou het geen goed idee zijn dat ondernemers die voor hun woonhuis energie afnemen en deze voornamelijk privé gebruiken, gewoon een privé contract afsluiten?

Of moeten we nou echt ook ondernemers tegen zichzelf gaan beschermen omdat ze niet staat zijn uit te rekenen wat in hun geval de beste deal is?

Zijn die ondernemers dan wel in staat om contracten af te sluiten met opdrachtgevers? Of moeten we ze ook daar beschermen, wellicht een goed idee om de ondernemers dezelfde rechten te geven als gewone werknemers als ze een opdracht uitvoeren?

Consumenneke

Charlie007 schreef:
25 jul 2025 13:01
Deze post is om mijn ongenoegen over Ziggo te uiten, mensen te waarschuwen en hopelijk iemand hoger in de boom bij Ziggo wakker te schudden.
Mensen hoger in de boom bij Ziggo zijn actief betrokken bij al deze misselijk-makende marketing trucs, maar ze worden wakker als meer mensen beseffen hoeveel consumenten en kleinzakelijke gebruikers benadeeld worden en zich daartegen verzetten.
alfatrion schreef:
28 jul 2025 20:26
In de onderliggende casus is een overeenkomst tot stand gekomen, nadat de bejaarde ouders van TS op een al dan niet misleidende en/of intimiderende wijze is benaderd, en gaat het herroepen moeizaam. Wat is de relatie tussen de huidige discussie en het OP?
Daar nodige de oorspronkelijke plaatser (OP) ons voor uit. 8)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik lees in het bericht van TS niet een oproep om alles wat met Ziggo te maken heeft hier te bespreken noch om de reflexwerking hier te bespreken terwijl de ouders van TS duidelijk consument zijn.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oftewel, blijf gewoon eens on topic en pas al die regels die je probeert aan anderen op te leggen nu eindelijk ook eens op jezelf toe!

Plaats reactie