LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
nettemeneer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2015 16:33

Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door nettemeneer »

Beste forumleden graag Uw mening over het volgende,

Wegens verhuizing, op 13-05-2015 een aangetekende brief naar

Ziggo
[adresgegevens verwijderd]

gestuurd m.b.t. opzegging van mijn Tv/Internet abbonement.
Heb verzendbewijs in bezit.

Na uitblijven van enige reactie heb ik op 26-06-2015 met ziggo klantenbehoud gebeld.
Daar beweerde men (U raad het al) geen brief te hebben ontvangen.
De dame vroeg of ik een verzendbewijs had en haar deze wilde mailen.
Meteen gedaan.

Weer geen reactie.
Wel een aanmaning+incassokosten op 20-08-2015.

Vandaag weer telefonisch kontakt met Ziggo.
Kreeg te horen dat ik de brief naar het verkeerde adres heb gestuurd.
Was wel Ziggo, maar niet de juiste afdeling?
Kreeg trouwens niet te horen waar ik het dan wel naar had moeten sturen.
In plaats daarvan een vaag verhaal dat ik een "kaartje" had moeten opsturen?

Nee, de aanmaning moest ik wel betalen, het kon niet met terugwerkende kracht worden
opgezegd volgens de jongen van de klantenservice.

Is er iets mis met de bovenstaande manier van opzeggen?
Voel me echt belazerd na ca. 20 jaar abbonee @home/ziggo.
Wat kan ik nu het beste doen?

mvg.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 sep 2015 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door sjohie »

nettemeneer schreef:Beste forumleden graag Uw mening over het volgende,

Wegens verhuizing, op 13-05-2015 een aangetekende brief naar

Ziggo
[adresgegevens verwijderd]

gestuurd m.b.t. opzegging van mijn Tv/Internet abbonement.
Heb verzendbewijs in bezit.

Na uitblijven van enige reactie heb ik op 26-06-2015 met ziggo klantenbehoud gebeld.
Daar beweerde men (U raad het al) geen brief te hebben ontvangen.
De dame vroeg of ik een verzendbewijs had en haar deze wilde mailen.
Meteen gedaan.

Weer geen reactie.
Wel een aanmaning+incassokosten op 20-08-2015.

Vandaag weer telefonisch kontakt met Ziggo.
Kreeg te horen dat ik de brief naar het verkeerde adres heb gestuurd.
Was wel Ziggo, maar niet de juiste afdeling?
Kreeg trouwens niet te horen waar ik het dan wel naar had moeten sturen.
In plaats daarvan een vaag verhaal dat ik een "kaartje" had moeten opsturen?

Nee, de aanmaning moest ik wel betalen, het kon niet met terugwerkende kracht worden
opgezegd volgens de jongen van de klantenservice.

Is er iets mis met de bovenstaande manier van opzeggen?
Voel me echt belazerd na ca. 20 jaar abbonee @home/ziggo.
Wat kan ik nu het beste doen?

mvg.
Alle info is, het is tenslotte een internetprovider, op hun website te vinden. Zowel het online opzegformulier, als het adres waar je de brief heen moet sturen. Let op, bij die laatste is er eerst een postcodecheck die je moet doorlopen, dit omdat het nieuwe Ziggo bestaat uit UPC en het oude Ziggo, die beide een apart postadres hadden voor abonnees, en die zijn gezien die check, zo te zien nog niet samengevoegd.

Als Ziggo begon over het adres tijdens dat gesprek, kan het dus zo zijn dat jij in een oud UPC gebied woont, en je brief dus niet naar het Ziggo postadres had moeten sturen.

Beetje ambtenaresk 2 postadressen, maar ze maken het je wel zo makkelijk mogelijk met dat online formulier als optie, en die postcode check om verkeerde adressering te voorkomen.

Hoe ben je precies aan het adres gekomen waar je je opzegging heen hebt gestuurd?

16again
Berichten: 16608
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door 16again »

Ziggo neemt aangetekende brief in ontvangst, ontvangt email over opzegging , en komt 2 maanden later met rekening en incasso?
Lijkt mij dat Ziggo hier echt te veel steken heeft laten vallen.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:Ziggo neemt aangetekende brief in ontvangst, ontvangt email over opzegging , en komt 2 maanden later met rekening en incasso?
Lijkt mij dat Ziggo hier echt te veel steken heeft laten vallen.
Mwoa, het is nog niet eens duidelijk of de brief naar het goede adres is gestuurd. Zo te lezen niet, aangezien er aan de telefoon is verteld dat hij het verkeerde adres heeft gebruikt. Als ik mijn Telfort opzegbrief stuur naar KPN, en ik heb daar een ontvangstbewijs van, wil dat niet zeggen dat ik "goed" heb opgezegd, ondanks het feit dat beide onderdeel zijn van hetzelfde concern.

Gezien de postcodecheck voorafgaand aan het kunnen vinden van het postadres op hun site, lijkt het er op dat er op dit moment nog 2 adressen in gebruik zijn, eentje voor oude ziggo klanten, en eentje voor UPC klanten. Vervelend en verwarrend, maar 1 van de vele dingen die boven komen drijven bij dit soort grote fusies.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door ciske »

lijkt het er op dat er op dit moment nog 2 adressen in gebruik zijn, eentje voor oude ziggo klanten, en eentje voor UPC klanten. Vervelend en verwarrend, maar 1 van de vele dingen die boven komen drijven bij dit soort grote fusies.
Lijkt mij dan toch niet , dat TS daar voor op hoeft te draaien.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
lijkt het er op dat er op dit moment nog 2 adressen in gebruik zijn, eentje voor oude ziggo klanten, en eentje voor UPC klanten. Vervelend en verwarrend, maar 1 van de vele dingen die boven komen drijven bij dit soort grote fusies.
Lijkt mij dan toch niet , dat TS daar voor op hoeft te draaien.
Nee, maar als hij het online opzegformulier, of ten minste de helppagina van ziggo met die postcodecheck vóór het tonen van het correcte adres, had gebruikt, was dit mogelijk te voorkomen geweest. Daarom ook mijn eerdere vraag aan TS, hoe/waar hij aan het adres is gekomen waar hij de brief naar toe heeft gestuurd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door Har06 »

gratis 1201 draaien en adres vragen, eenvoudiger kan niet, zelfs bij Ziggo :) :lol:, vorige week 3* er een halve dag uit gelegen, was voor de combi upc ziggo niet

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:gratis 1201 draaien en adres vragen, eenvoudiger kan niet, zelfs bij Ziggo :) :lol:, vorige week 3* er een halve dag uit gelegen, was voor de combi upc ziggo niet

Hoezo eenvoudig Har? bij 1201 kan je lang wachten :lol: Beter 1200 te toetsen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door bprosman »

vorige week 3* er een halve dag uit gelegen, was voor de combi upc ziggo niet
Zeker weten dat dat niet door de DDOS kwam waarbij iedereen in NL nu toch wel zo'n beetje de "workaround" voor weet.

witte angora
Berichten: 32564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
Mwoa, het is nog niet eens duidelijk of de brief naar het goede adres is gestuurd. Zo te lezen niet, aangezien er aan de telefoon is verteld dat hij het verkeerde adres heeft gebruikt.
Maar wat is er dan mis mee als deze semi-ambtenaren de verkeerd verzonden brief alsnog naar de juiste vestiging sturen? Het is één bedrijf geworden, de 'anderen' zijn nu eenmaal collega's. En laten we eerlijk zijn, ik kan me indenken dat het nogal verwarrend kan zijn voor de bestaande Ziggo-klanten. Ziggo is Ziggo.

Ik denk dat Ziggo hier toch zeker wel steken heeft laten vallen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door bprosman »

in de boort is een waterleidingsbedrijf bezig met grondwerkzaamheden, schijnbaar nemen ze regelmatig een kabeltje mee :roll: :lol:
Ook buiten de schuld van Ziggo dus.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
in de boort is een waterleidingsbedrijf bezig met grondwerkzaamheden, schijnbaar nemen ze regelmatig een kabeltje mee :roll: :lol:
Ook buiten de schuld van Ziggo dus.



Maar ook buiten de schuld van de abo afnemers.

Gesloten