Onzinnige reactie. Er is geen enkele reden dat een automatische incasso die altijd 6/7 dagen voor de betreffende maand werd geïncasseerd, ineens 12/13 dagen voor de betreffende maand, en dus 5 dagen voor het inkomen van de lopende maand binnen is, te incasseren. Veel bedrijven houden zelfs de 1e van de contractuele maand aan. Ik zie geen enkele reden dat Ziggo zo vroeg al incasseert.yan schreef:Onzinnige redenatie,Misschien kunt u dat gemakkelijk direct betalen, maar er zijn mensen die moeten wachten tot er weer wat gestort is die maand. En dat gebeurt nu eenmaal eind van de maand.
1x een extra bedrag opsparen (wat is het nu, 70 euro ?) en dan is het juist behoorlijk wat aantal dagen NA je loon, ipv ervoor
als je dat niet lukt kun je beter een goedkoper abonnement nemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo vervroegt incasso
-
- Berichten: 32340
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
-
- Berichten: 32340
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
De financiën zijn prima op orde als ieder bedrijf gewoon ná de 23e incasseert voor de daaropvolgende maand. Er is geen enkele reden om dat eerder te doen. Behalve dan als de administratie van het bedrijf zo'n puinhoop is dat het over niet al te lange tijd failliet gaat.yan schreef:Als je niet eens een maand je "vaste" lasten kunt voorschieten.. dan zijn je financiën gewoon niet op orde.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Wat fijn dat u die problemen niet kent! Misschien is het dan handiger u eens te verdiepen in mensen die het niet zo breed hebben, voordat u zoiets roept.yan schreef:Onzinnige redenatie,Misschien kunt u dat gemakkelijk direct betalen, maar er zijn mensen die moeten wachten tot er weer wat gestort is die maand. En dat gebeurt nu eenmaal eind van de maand.
1x een extra bedrag opsparen (wat is het nu, 70 euro ?) en dan is het juist behoorlijk wat aantal dagen NA je loon, ipv ervoor
als je dat niet lukt kun je beter een goedkoper abonnement nemen.
Re: Ziggo vervroegt incasso
witte angora schreef: De 20 komen de toeslagen binnen, en de 23e de uitkering. Net als bij iedereen.
Er zijn ook nog mensen die gewoon een baan hebben en dus 'werken' voor hun geld, maar toch een (te) laag inkomen hebben om een dergelijke datumwissel van incasseren zonder probleem te kunnen opvangen.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Maar die mensen kregen hun salaris de 25e ( of andere datum ) en hadden dit probleem dus sowieso al, maar daar wordt dus niet naar gekeken?witte angora schreef:Dat is dus precies wat ik bedoel.scontra schreef:witte angora schreef: De 20 komen de toeslagen binnen, en de 23e de uitkering. Net als bij iedereen.
Er zijn ook nog mensen die gewoon een baan hebben en dus 'werken' voor hun geld, maar toch een (te) laag inkomen hebben om een dergelijke datumwissel van incasseren zonder probleem te kunnen opvangen.
Ben het er wel mee eens dat als je een abonnement niet 2x kan betalen, je serieus moet kijken of dat abonnement nu wel zo duur moet zijn...
Re: Ziggo vervroegt incasso
Er zijn ook nog mensen die gewoon een baan hebben en dus 'werken' voor hun geld, maar toch een (te) laag inkomen hebben om een dergelijke datumwissel van incasseren zonder probleem te kunnen opvangen.[/quote]Dat is dus precies wat ik bedoel. [/quote]
Maar die mensen kregen hun salaris de 25e ( of andere datum ) en hadden dit probleem dus sowieso al, maar daar wordt dus niet naar gekeken?
Ben het er wel mee eens dat als je een abonnement niet 2x kan betalen, je serieus moet kijken of dat abonnement nu wel zo duur moet zijn...[/quote]
Blijkbaar hebben mensen geen idee waar ze het over hebben als ze zeggen dat je dan het goedkoopste pakket moet nemen, dit kost nl al 47,50 en dan kunnen er nog belkosten bijkomen. Dus als je weinig inkomen hebt is 2x dat bedrag in 1 maand erg veel.
Dus serieus kijken of een abonnement zo duur moet zijn? Wat een onzin.
Maar die mensen kregen hun salaris de 25e ( of andere datum ) en hadden dit probleem dus sowieso al, maar daar wordt dus niet naar gekeken?
Ben het er wel mee eens dat als je een abonnement niet 2x kan betalen, je serieus moet kijken of dat abonnement nu wel zo duur moet zijn...[/quote]
Blijkbaar hebben mensen geen idee waar ze het over hebben als ze zeggen dat je dan het goedkoopste pakket moet nemen, dit kost nl al 47,50 en dan kunnen er nog belkosten bijkomen. Dus als je weinig inkomen hebt is 2x dat bedrag in 1 maand erg veel.
Dus serieus kijken of een abonnement zo duur moet zijn? Wat een onzin.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Ziggo vervroegt incasso
Onzin, geloof het of niet , er zijn nog altijd heel veel gezinnen en ook alleenstaanden die maar amper kunnen rondkomen en echt van maand tot maand sappelen om alles op tijd betaald te krijgen.yan schreef:Als je niet eens een maand je "vaste" lasten kunt voorschieten.. dan zijn je financiën gewoon niet op orde.
Zeg niet dat die mensen fout of stom bezig zijn ( of zijn geweest ) of op afbetaling hebben gekocht of wat dan ook .......het bestaat !
Laat staan dat ze voor een buffertje ( hebben ) kunnen sparen
Re: Ziggo vervroegt incasso
Dat is dus precies wat ik bedoel. [/quote]Lowieze schreef:Er zijn ook nog mensen die gewoon een baan hebben en dus 'werken' voor hun geld, maar toch een (te) laag inkomen hebben om een dergelijke datumwissel van incasseren zonder probleem te kunnen opvangen.
Maar die mensen kregen hun salaris de 25e ( of andere datum ) en hadden dit probleem dus sowieso al, maar daar wordt dus niet naar gekeken?
Ben het er wel mee eens dat als je een abonnement niet 2x kan betalen, je serieus moet kijken of dat abonnement nu wel zo duur moet zijn...[/quote]
Blijkbaar hebben mensen geen idee waar ze het over hebben als ze zeggen dat je dan het goedkoopste pakket moet nemen, dit kost nl al 47,50 en dan kunnen er nog belkosten bijkomen. Dus als je weinig inkomen hebt is 2x dat bedrag in 1 maand erg veel.
Dus serieus kijken of een abonnement zo duur moet zijn? Wat een onzin.[/quote]
Als je door tv en bellen geen enkel buffer meer hebt en elke maand het totale bedrag dat binnenkomt kwijt bent, dan leg je toch echt je prioriteiten verkeerd.
Re: Ziggo vervroegt incasso
1e besparing die ik zou maken is die tv en telefoon eruit. Scheelt me dus tussen de €50 en €70 in de maand waarmee ik een buffer(tje) kan opbouwen en verrek en dubbel incasseerprobleem is ook meteen opgelost!moederslink schreef:Onzin, geloof het of niet , er zijn nog altijd heel veel gezinnen en ook alleenstaanden die maar amper kunnen rondkomen en echt van maand tot maand sappelen om alles op tijd betaald te krijgen.yan schreef:Als je niet eens een maand je "vaste" lasten kunt voorschieten.. dan zijn je financiën gewoon niet op orde.
Zeg niet dat die mensen fout of stom bezig zijn ( of zijn geweest ) of op afbetaling hebben gekocht of wat dan ook .......het bestaat !
Laat staan dat ze voor een buffertje ( hebben ) kunnen sparen
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Ziggo vervroegt incasso
Ik snap wat je zegt, maar er zijn veel sociaal geïsoleerde gezinnen en alleenstaanden , juist door hun armoede , en daar dan de telefoon en tv weg laten?
Re: Ziggo vervroegt incasso
Maar die mensen kregen hun salaris de 25e ( of andere datum ) en hadden dit probleem dus sowieso al, maar daar wordt dus niet naar gekeken?angel1978 schreef:Dat is dus precies wat ik bedoel.Lowieze schreef:Er zijn ook nog mensen die gewoon een baan hebben en dus 'werken' voor hun geld, maar toch een (te) laag inkomen hebben om een dergelijke datumwissel van incasseren zonder probleem te kunnen opvangen.
Ben het er wel mee eens dat als je een abonnement niet 2x kan betalen, je serieus moet kijken of dat abonnement nu wel zo duur moet zijn...[/quote]
Blijkbaar hebben mensen geen idee waar ze het over hebben als ze zeggen dat je dan het goedkoopste pakket moet nemen, dit kost nl al 47,50 en dan kunnen er nog belkosten bijkomen. Dus als je weinig inkomen hebt is 2x dat bedrag in 1 maand erg veel.
Dus serieus kijken of een abonnement zo duur moet zijn? Wat een onzin.[/quote]
Als je door tv en bellen geen enkel buffer meer hebt en elke maand het totale bedrag dat binnenkomt kwijt bent, dan leg je toch echt je prioriteiten verkeerd.[/quote]
Je vergeet voor het gemak dat mensen die op bijstandsniveau zitten, al in een sociaal isolement zitten. Ze hebben simpelweg geen geld om dagjes uit te gaan of naar verjaardagen te gaan.
Moeten ze dan ook nog de rest van hun leven zonder telefoon (dat was vroeger een luxe, nu niet meer) en zonder tv doen?
Je bent wel erg hard hoor en oordeelt wel erg gemakkelijk.
-
- Berichten: 32340
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Op de Ziggo website staat letterlijk:
Handmatig betalen
Betaal je niet via een automatische incasso? Of konden we een bedrag niet incasseren? Dan kun je handmatig betalen. Door een betaling te doen via je bank, of iDEAL of Acceptmail of pinnen of contant. Je betaalt alleen voor een acceptgiro die je per post ontvangt. Een 'digitale acceptgiro' (factuur via Mijn Ziggo) is gratis. Net als een automatische incasso.
Handmatig betalen
Betaal je niet via een automatische incasso? Of konden we een bedrag niet incasseren? Dan kun je handmatig betalen. Door een betaling te doen via je bank, of iDEAL of Acceptmail of pinnen of contant. Je betaalt alleen voor een acceptgiro die je per post ontvangt. Een 'digitale acceptgiro' (factuur via Mijn Ziggo) is gratis. Net als een automatische incasso.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Heb jij ook bericht ontvangen dan? Op het Ziggo forum lees ik trouwens dat het om de lopende maand gaat bij degenen waar het rond de 18e wordt geïncasseerd. Dus eigenlijk te laat, want moet voor de 1e betaald zijn.witte angora schreef:Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de deskhelp van Ziggo niet zo'n hoge pet op heb.witte angora schreef:Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Wat weet zo'n medewerker nou van de problemen die je kunt krijgen als je maandelijks gaat storneren ?
De betalingen zullen administratief een puinhoop worden, dat kan ik je nu al zeggen.
-
- Berichten: 32340
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Bij mij gaat het toch echt om de factuur van februari.ZeerPrivé schreef:Heb jij ook bericht ontvangen dan? Op het Ziggo forum lees ik trouwens dat het om de lopende maand gaat bij degenen waar het rond de 18e wordt geïncasseerd. Dus eigenlijk te laat, want moet voor de 1e betaald zijn.witte angora schreef:Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
-
- Berichten: 32340
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Klopt, het staat er niet correct weergegeven. Als je automatisch betaalt is er geen mogelijkheid om dat in te trekken. Behalve dan storneren, dan kan het dus wel op andere manieren.Faye1971 schreef:Op de Ziggo website staat letterlijk:
Handmatig betalen
Betaal je niet via een automatische incasso? Of konden we een bedrag niet incasseren? Dan kun je handmatig betalen. Door een betaling te doen via je bank, of iDEAL of Acceptmail of pinnen of contant. Je betaalt alleen voor een acceptgiro die je per post ontvangt. Een 'digitale acceptgiro' (factuur via Mijn Ziggo) is gratis. Net als een automatische incasso.
Overigens: als je door Ziggo rood komt te staan, zal de bank doorgaans binnen 4 werkdagen de betaling terugdraaien. Stel dat de 18e op maandag valt, dan wordt automatisch donderdag de 22e de betaling ongedaan gemaakt. Dan zul je alsnog handmatig moeten betalen. Dat zou wel eens heel veel mensen kunnen overkomen omdat die doodeenvoudig geen geld hebben. Het is hoe dan ook geen slimme actie van Ziggo.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Als de bankoverschrijvingen van witte angora van alle noodzakelijke gegevens zijn voorzien, dan is het aan Ziggo om die correct te verwerken en dan is er niets aan de hand. Mocht er toch administratieve chaos ontstaan, dan is er bij Ziggo iets mis. En in dat geval, zou ik me nog eens achter de oren krabben om een incassomachtiging af te geven ...Lowieze schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de deskhelp van Ziggo niet zo'n hoge pet op heb.witte angora schreef:Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Wat weet zo'n medewerker nou van de problemen die je kunt krijgen als je maandelijks gaat storneren ?
De betalingen zullen administratief een puinhoop worden, dat kan ik je nu al zeggen.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Dat hoeft niet aan Ziggo te liggen. Als je een machtiging hebt gegeven en dan toch elke maand gaat storneren, wordt er na een bepaalde tijd een herinnering gestuurd. Intussen heb je dan al zelf het bedrag overgemaakt en dat kruist elkaar. Dan mag je dat weer gaan uitleggen.Berteman schreef:Als de bankoverschrijvingen van witte angora van alle noodzakelijke gegevens zijn voorzien, dan is het aan Ziggo om die correct te verwerken en dan is er niets aan de hand. Mocht er toch administratieve chaos ontstaan, dan is er bij Ziggo iets mis. En in dat geval, zou ik me nog eens achter de oren krabben om een incassomachtiging af te geven ...Lowieze schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de deskhelp van Ziggo niet zo'n hoge pet op heb.witte angora schreef:Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Wat weet zo'n medewerker nou van de problemen die je kunt krijgen als je maandelijks gaat storneren ?
De betalingen zullen administratief een puinhoop worden, dat kan ik je nu al zeggen.
Dat zou, als je dat elke maand zo wil doen, wel heel vervelend worden.
-
- Berichten: 32340
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Dat is het probleem van Ziggo. En dat lossen ze zelf maar op. Dat ze blijkbaar geen geld hebben om de salarissen van de medewerkers te betalen en om die reden al de 18e gaan incasseren, dat is niet mijn probleem, en dat moet ook niet mijn probleem gaan worden doordat ik in het rood kom te staan. En als hun probleem dan nóg groter wordt, dan is dat nog steeds hun probleem. Niet het mijne.Lowieze schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de deskhelp van Ziggo niet zo'n hoge pet op heb.witte angora schreef:Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Wat weet zo'n medewerker nou van de problemen die je kunt krijgen als je maandelijks gaat storneren ?
De betalingen zullen administratief een puinhoop worden, dat kan ik je nu al zeggen.