LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo vervroegt incasso
Re: Ziggo vervroegt incasso
"Dat is het probleem van Ziggo. En dat lossen ze zelf maar op. Dat ze blijkbaar geen geld hebben om de salarissen van de medewerkers te betalen en om die reden al de 18e gaan incasseren, dat is niet mijn probleem, en dat moet ook niet mijn probleem gaan worden doordat ik in het rood kom te staan. En als hun probleem dan nóg groter wordt, dan is dat nog steeds hun probleem. Niet het mijne."
Waarom denk je toch steeds dat Ziggo zijn personeel niet kan betalen?
Waarom denk je toch steeds dat Ziggo zijn personeel niet kan betalen?
-
- Berichten: 32339
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Klopt, daar had die medewerker het ook over, dat je na verloop van tijd herinneringen gaat krijgen. Maar het is maar tijdelijk, tot ik bij Ziggo weg ben. Van de week eens kijken welke providers in aanmerking komen (de site van KPN was vanmiddag trouwens overbelast), en dan per 1 maart overstappen. Tot die tijd mag Ziggo best weten dat ik me niet in de maling laat nemen.Lowieze schreef:Dat hoeft niet aan Ziggo te liggen. Als je een machtiging hebt gegeven en dan toch elke maand gaat storneren, wordt er na een bepaalde tijd een herinnering gestuurd. Intussen heb je dan al zelf het bedrag overgemaakt en dat kruist elkaar. Dan mag je dat weer gaan uitleggen.
Dat zou, als je dat elke maand zo wil doen, wel heel vervelend worden.
-
- Berichten: 32339
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Wat denk je zelf? De klanten lopen bij bosjes weg. En dan deze actie. Ik heb het trouwens exact zo tegen die helpdeskmedewerker gezegd, maar hij ontkende het niet.Lowieze schreef:"Dat is het probleem van Ziggo. En dat lossen ze zelf maar op. Dat ze blijkbaar geen geld hebben om de salarissen van de medewerkers te betalen en om die reden al de 18e gaan incasseren, dat is niet mijn probleem, en dat moet ook niet mijn probleem gaan worden doordat ik in het rood kom te staan. En als hun probleem dan nóg groter wordt, dan is dat nog steeds hun probleem. Niet het mijne."
Waarom denk je toch steeds dat Ziggo zijn personeel niet kan betalen?
Re: Ziggo vervroegt incasso
Wat is dit nou weer voor een reactie? Waar haal jij dit toch steeds vandaan? Wat is je bron?witte angora schreef:Dat is het probleem van Ziggo. En dat lossen ze zelf maar op. Dat ze blijkbaar geen geld hebben om de salarissen van de medewerkers te betalen en om die reden al de 18e gaan incasseren, dat is niet mijn probleem, en dat moet ook niet mijn probleem gaan worden doordat ik in het rood kom te staan. En als hun probleem dan nóg groter wordt, dan is dat nog steeds hun probleem. Niet het mijne.Lowieze schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de deskhelp van Ziggo niet zo'n hoge pet op heb.witte angora schreef:Net gebeld door Ziggo. Heel 'verhelderend'.
Er zijn twee mogelijkheden tot betalen: automatisch of per acceptgiro. In dat laatste geval komt er één euro bij.
Dus ik zeg zo: op jullie site staat toch echt heel iets anders. Daar staat dat je via een bankoverschrijving of via Ideal kunt betalen. Dat is dus alleen voor als de betaling mislukt is. Dus ik zeg zo: 'stel dat ik storneer, dan is de betaling mislukt. Dan kan ik wél via een bankoverschrijving of via Ideal betalen?'. Dat bleek dus te kunnen. En dat levert, in tegenstelling tot wat elders in dit topic gezegd is, geen enkel probleem op.
Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Wat weet zo'n medewerker nou van de problemen die je kunt krijgen als je maandelijks gaat storneren ?
De betalingen zullen administratief een puinhoop worden, dat kan ik je nu al zeggen.
-
- Berichten: 32339
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Ach Faye, ze zoeken het maar lekker uit bij Ziggo. Ik heb geen geld om de 18e te betalen, zo simpel is het. Ze zoeken maar een andere geldboom.
Laatst gewijzigd door witte angora op 18 jan 2018 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Mooi zo, dan loop jij toch ook weg. Wie zegt dat dit de reden is? Waarom denk jij dat het bij een andere provider anders zal gaan?witte angora schreef:Wat denk je zelf? De klanten lopen bij bosjes weg. En dan deze actie. Ik heb het trouwens exact zo tegen die helpdeskmedewerker gezegd, maar hij ontkende het niet.Lowieze schreef:"Dat is het probleem van Ziggo. En dat lossen ze zelf maar op. Dat ze blijkbaar geen geld hebben om de salarissen van de medewerkers te betalen en om die reden al de 18e gaan incasseren, dat is niet mijn probleem, en dat moet ook niet mijn probleem gaan worden doordat ik in het rood kom te staan. En als hun probleem dan nóg groter wordt, dan is dat nog steeds hun probleem. Niet het mijne."
Waarom denk je toch steeds dat Ziggo zijn personeel niet kan betalen?
Re: Ziggo vervroegt incasso
Prima toch. Je hebt nu een oplossing hoe je het wel kan betalen. Niet in problemen denken, maar in oplossingenwitte angora schreef:Ach Faye, ze zoeken het maar lekker uit bij Ziggo. Ik heb geen geld om de 18e te betalen, zo simpel is het. Ze zoeken maar een andere geldboom.
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 18 jan 2018 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32339
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziggo vervroegt incasso
Er zijn verschillende redenen dat klanten bij Ziggo weglopen... gebeurt al jarenlang. Wat er nu gebeurt is voor mij de belangrijkste reden. Voor anderen is dat anders. En dat andere providers ook ineens op de 18e gaan incasseren? Ik geloof dat niet zo.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Ook klanten bij andere providers lopen weg. Daar is het niet anders dan bij Ziggo. Maar goed, ik hoop voor je dat je nieuwe provider wel aan je verwachtingen voldoet!
Succes!
Succes!
Re: Ziggo vervroegt incasso
En waarom dan? Op de herinnering zal ongetwijfeld een standaardzin in de trant van "mochten deze brief en uw betaling elkaar gekruist hebben, dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen" opgenomen zijn. Witte agora hoeft dus helemaal niets uit te leggen. En daarbij: Ziggo kan in hun systemen vast aangegeven dat herinneringen pas na 14 dagen moeten worden verzonden in plaats de gebruikelijke termijn: kwestie van één keer een vinkje zetten.Lowieze schreef:
Dat hoeft niet aan Ziggo te liggen. Als je een machtiging hebt gegeven en dan toch elke maand gaat storneren, wordt er na een bepaalde tijd een herinnering gestuurd. Intussen heb je dan al zelf het bedrag overgemaakt en dat kruist elkaar. Dan mag je dat weer gaan uitleggen.
Dat zou, als je dat elke maand zo wil doen, wel heel vervelend worden.
Re: Ziggo vervroegt incasso
ik snap ook niet dat ziggo zonder voor informatie hun incasso elke keer vervroegen
ik begon op 27 daarna 23 en nu al de 18 van de maand.
bij het bellen krijg een onzin verhaal,
ben aow en krijg mijn uit kering meestal op de 23 van de maand..
nu wordt er twee maal door ziggo van mijn aow af geschreven.
dit is wel de meeste klant onvriendelijke maatregel.
ik heb het terug geboekt was mijn boodschappen geld.
ga kijken om de machtigen in te trekken en voortaan op een andere manier te betalen,
als dat niet gaat dan maar naar een andere aan bieder,
ik begon op 27 daarna 23 en nu al de 18 van de maand.
bij het bellen krijg een onzin verhaal,
ben aow en krijg mijn uit kering meestal op de 23 van de maand..
nu wordt er twee maal door ziggo van mijn aow af geschreven.
dit is wel de meeste klant onvriendelijke maatregel.
ik heb het terug geboekt was mijn boodschappen geld.
ga kijken om de machtigen in te trekken en voortaan op een andere manier te betalen,
als dat niet gaat dan maar naar een andere aan bieder,
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo vervroegt incasso
Wat geeft Ziggo als reden aan waarom ze dat doen? Of is het, zoals in andere topics voorbij gekomen, een manier voor hun om de piekmomenten te verdelen. Als ze bij alle klanten op hetzelfde moment afboeken is er ineens een bult administratie. Als je elke dag een beetje doet is het beter te behappen.
En uiteraard kunt u vragen om een acceptgiro, maar hier is ook een datum aan verbonden dat het geld binnen moet zijn en er kunnen extra kosten voor berekend worden. Maar linksom of rechtsom, er moet betaald worden. En als uw rekening zo leeg is dat u eerst uw pensioen of aow nodig heeft is er of iets mis in uw huishoudboekje, of u heeft te hoge kosten.
En uiteraard kunt u vragen om een acceptgiro, maar hier is ook een datum aan verbonden dat het geld binnen moet zijn en er kunnen extra kosten voor berekend worden. Maar linksom of rechtsom, er moet betaald worden. En als uw rekening zo leeg is dat u eerst uw pensioen of aow nodig heeft is er of iets mis in uw huishoudboekje, of u heeft te hoge kosten.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Je kan ook het bankrekeningnummer van Ziggo door de bank laten blokkeren. Ziggo ziet dat als een stronering.witte angora schreef:Dus vanaf nu ga ik de 18e de afschrijving direct storneren om het de 23e via een bankoverschrijving alsnog te betalen. Was hij niet zo blij mee. Maar dat is zijn probleem.
Re: Ziggo vervroegt incasso
of u heeft te hoge kosten.
Misschien heeft deze persoon alleen aow .
1 maand zuinig doen , en het probleem is opgelost.
Misschien heeft deze persoon alleen aow .
1 maand zuinig doen , en het probleem is opgelost.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Ziggo geeft geen uitleg. Niet in de aankondiging (mail) die je krijgt dat je factuur klaarstaat, niet op hun eigen website.NeoDutchio schreef:Wat geeft Ziggo als reden aan waarom ze dat doen? Of is het, zoals in andere topics voorbij gekomen, een manier voor hun om de piekmomenten te verdelen. Als ze bij alle klanten op hetzelfde moment afboeken is er ineens een bult administratie. Als je elke dag een beetje doet is het beter te behappen.
En uiteraard kunt u vragen om een acceptgiro, maar hier is ook een datum aan verbonden dat het geld binnen moet zijn en er kunnen extra kosten voor berekend worden. Maar linksom of rechtsom, er moet betaald worden. En als uw rekening zo leeg is dat u eerst uw pensioen of aow nodig heeft is er of iets mis in uw huishoudboekje, of u heeft te hoge kosten.
Op de website staat wél allerlei uitleg over allerlei redenen waarom je factuur af kan wijken. Dus het argument "piekmomenten" ondervangen ze al op die manier (er wordt in de mail verwezen naar uitleg op de website).
Die "bult administratie" is een geautomatiseerd proces waar in een incassobestand naar de bank wordt gestuurd en de ingekomen betalingen automatisch worden doorgezet naar hun administratie. Op vervaldatum wordt vervolgens (ook al automatisch) een check gedaan of de facturen betaald zijn (in vakjargon heet dat "afletteren").
Nou levert het bij ons geen probleem op omdat er 2 salarissen komen (de 15e en de 21e) en we bovendien niet krap zitten qua inkomsten/uitgaven.
Voor mensen die wél op een paar tientjes per maand moeten kijken kan ik me voorstellen dat 2x betalen van één salaris een uitdaginig is. Bovendien komt deze wijziging in incassodatum geheel onaangekondigd, veel gelegenheid om je daar op voor te bereiden is er dus niet.
Argumenten als "je hebt je financiën niet op orde als..." vind ik nogal ongepast. Mensen die hun uitgaven moeten plannen om aan te sluiten bij hun inkomen worden zo in de problemen gebracht. Bijvoorbeeld als je niet rood kunt staan bij de bank en Ziggo (of welke leverancier dan ook) besluit ineens om 'n dag vóór je salarisstorting te incasseren kan de betaling door de bank worden geweigerd en heb je alsnog een probleem. Waarbij iedere leverancier er fijntjes op wijst dat je zélf verantwoordelijk bent om voldoende saldo te hebben.
Het zou Ziggo sieren, zéker als zij piekmomenten zouden willen verdelen, als zij mensen in de gelegenheid stellen zélf de incassodag te bepalen, zodat zij ook kúnnen zorgen dat er op dat moment voldoende saldo (salarisstorting) is.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Ik zie een tendens waarin steeds meer inkomens nét wat later in de maand binnen komen, en steeds meer vaste lasten nét wat naar voren worden gehaald. In de praktijk zorgt dat heel makkelijk voor problemen, uiteraard vooral bij mensen die al heel zuinig moeten leven. En dat laatste is iets heel anders dan "de financiën niet op orde hebben".
Re: Ziggo vervroegt incasso
Wat een blijk van gebrek aan inzicht en inlevingsvermogen geeft deze post! Vooral niet omdat er een duidelijke (ver)oorde(e)l(ing) in doorklinkt in de zin van "eigen schuld, dikke bult".yan schreef:Als je niet eens een maand je "vaste" lasten kunt voorschieten.. dan zijn je financiën gewoon niet op orde.
In een ander topic zei ik net al:
Moneyman schreef:Ik zie een tendens waarin steeds meer inkomens nét wat later in de maand binnen komen, en steeds meer vaste lasten nét wat naar voren worden gehaald. In de praktijk zorgt dat heel makkelijk voor problemen, uiteraard vooral bij mensen die al heel zuinig moeten leven. En dat laatste is iets heel anders dan "de financiën niet op orde hebben".
Re: Ziggo vervroegt incasso
Dat andere topic is dit topic, Moneyman.
Re: Ziggo vervroegt incasso
Nijogeth schreef:Dat andere topic is dit topic, Moneyman.
Re: Ziggo vervroegt incasso
haha jesa, zo ver zal het niet komen he, maar een beetje prikken en van je af bijten mag toch wel niet? Inmiddels heb ik gestorneerd, en heb een week later een mail ontvangen om via ideal te betalen. Kleine omweg voor een beter betaalgemak, ik kan dit wel even volhouden zo.