LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonzoo is onder curatele maar werft wel nog steeds klanten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
dekb

Zonzoo is onder curatele maar werft wel nog steeds klanten

Ongelezen bericht door dekb »

Ik merk dat sinds vandaag de website van zonzoo nederland offline is.
Nu las ik een bericht op de volgende site:
http://www.test-aankoop.be/forums-topic ... 545306.htm

vervolgens lees ik dat zonzoo bezig is falliet te gaan.
http://www.mobilenewscwp.co.uk/2011/05/ ... goes-bust/
http://www.mobiletoday.co.uk/News/11632 ... _bust.aspx

Waarom mogen ze dan wel nog klanten werven ( hun dochtersites zijn allemaal nog open op nederland na) en telefoons aannemen.

Ik wacht nu al bijna 2 maanden op mijn geld. Vorige week werd nog doodleuk verteld . "Ja u telefoon is binnengekomen maar de technische afdeling heeft een achterstand van een aantal weken. Heeft u nog even geduld."

Zijn er nog andere die nog steeds wachten op hun geld. Vind het overigens vreemd dat er maar 2 websites te vinden zijn die dit al in mei hadden laten weten. Beide engels.

Guardian72
Contacteer:

Re: Zonzoo is onder curatele maar werft wel nog steeds klanten

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dekb schreef:
Ik wacht nu al bijna 2 maanden op mijn geld. Vorige week werd nog doodleuk verteld . "Ja u telefoon is binnengekomen maar de technische afdeling heeft een achterstand van een aantal weken. Heeft u nog even geduld."

Zijn er nog andere die nog steeds wachten op hun geld. Vind het overigens vreemd dat er maar 2 websites te vinden zijn die dit al in mei hadden laten weten. Beide engels.
Eis dat ze jouw eigendom retourneren, danwel binnen 5 dagen betalen.
Zolang ze niets betaald hebben, gaat het om jouw spullen.

Gaan ze niet accoord, of reageren ze niet - zal aangifte waarschijnlijk de enige optie blijven.
Maar, als die berichten kloppen - zal het niet veel opleveren.

dekb

Het probleem is dat het nummer niet kan onthouden. Mijn vrouw heeft namelijk gebeld en zij heeft het nummer niet opgeslagen. Kan ook nergens een nummer vinden.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Misschien heb je hier iets aan: staat adres en tel nr bij.

http://www.allesduurzaam.nl/verkooppunt ... /zonzoo_nl

succes

Charlene

Ongelezen bericht door Charlene »

Helaas is de website van Zonzoo sinds gisteren off-line. Ik heb de emailadressen van de support en de directeur geprobeerd maar die zijn geblokkeerd.
Sinds het versturen van mijn telefoon begin mei heb ik allerlei verhalen gehoord van Zonzoo waarom de ontvangst niet op de site geregistreerd stond en ik geen betaling ontving. Overigens kreeg ik maandag, anderhalve week geleden, een email terug met het feit dat door drukte de betaling later zou komen.
Ik heb vanochtend geprobeerd ze te bereiken maar er wordt steeds gezegd dat alle lijnen bezet zijn en ik heb geen zin om daar nog geld aan uit te geven.
Ik heb juridisch advies ingewonnen.
Het juridisch advies bestaat uit het verzenden van een aangetekende brief naar het adres van Zonzoo.nl in Nederland wat eerder in een reaktie is vermeld met het verzoek om de telefoon terug te sturen. Het risico is dat de brief wellicht wordt geweigerd en ik ook dat geld kwijt ben.
Een procedure starten is te kostbaar.
Ik wil er vanuit gaan dat ze alsnog overgaan tot het terugsturen van de telefoons wat wel zo fatsoenlijk zou zijn.
Wellicht kan Radar hier aandacht aan besteden?

dekb

de website van nederland is nu weer online de website van belgie is offline.
Vorige week was ik inderdaad ook direct door met bellen en vandaag kom ik ook niet door. Ik ga er ook van uit dat ze dit netjes willen afhandelen en de telefoons terugsturen.

zonzoo.be is overigens ook weer online.

Ik ben benieuwd ondertussen moet je wel met niet gratis nummer bellen a 0.15 per minuut.

dekb

Vandaag proberen te bellen. Telefoonnummer gaat niet eens meer over. ( het 0900 nummer) er is dus geen mogelijkheid om contact te leggen.
Overigens zijn alle websites wel nog online (nl/be zijn ook weer online) hoe nu verder? Afwachten maar misschien zijn ze bezig om alles netjes af te handelen of hoe?

Charlene

Vorige week toen Zonzoo weer online was aan de support en aan de directeur een email verstuurd om mij per direkt mijn geld over te maken of mijn telefoon terug te sturen. De emails heb ik niet teruggekregen maar ik heb ook geen antwoord gekregen. Vanochtend eveneens geprobeerd te bellen maar het lijkt erop dat de telefoon afgesloten is.
Wat mij stoort is dat het ticket voor inzending is aangemaakt maar dat er op de site nooit een bevestiging is geplaatst dat mijn telefoon is aangekomen. Ik heb dat wel via de telefoniste gehoord en die zei toen dat ik niet op de site moest letten. Waarom geven ze dat dan wel aan?
Op de site staat overigens nog steeds dat je telefoons kunt inleveren!?!
De situatie is dat als je dit individueel aan wilt pakken de kosten de prijs van de ingeleverde telefoon overstijgen.
Ik wil blijven rekenen op hun goed fatsoen om de telefoons in ieder geval terug te sturen.
Ik bewaar in ieder geval mijn gegevens voor het geval dat er nog een mogelijkheid komt om iets terug te vorderen.

dekb

Ik heb inmiddels de pers al aangeschreven kijken of zij nog iets kunnen achterhalen.\
Klanten werven terwijl ze failliet zijn valt volgens mij toch al onder oplichting.

hier overigens ook een bericht geplaatst.
http://www.klachtenoplossing.nl/zonzoo-nl/klacht/

Charlene

Mijn klacht over Zonzoo heb ik gedeponeerd bij eerdergenoemde link van Klachtenoplossing.
Morgen de Consuwijzer.

Charlene

Zojuist gebeld met Consuwijzer die zich helaas alleen met inkoop en geen verkoop, zoals geval met Zonzoo, bezighouden.

dekb

Das raar.... zonzoo koopt toch telefoons in van de media ook nog niks gehoord hier...

stoompie2

Ongelezen bericht door stoompie2 »

momenteel staat er op de site selfs deze tekst

Het is ook mogelijk om direct geld aan de kassa te krijgen als u uw mobiele telefoon (s) verkoopt bij Media Markt of Saturn!

dus eens kijken of een van deze bedrijven iets kunnen betekeken

dekb

Ook in Duitsland hebben ze berichten van faillissement.
http://www.netzwelt.de/forum/probleme-e ... len-6.html\
http://www.handyverkauf.net/branchennew ... -verfahren

zonzoo duitsland heeft zelfs een bericht geplaatst.
http://www.zonzoo.de/keinzahlung

Wanneer komt zonzoo nederland met een statement.

Overigens kijk ik op de website van zonzoo nederland en zie ik bij contact.
Adres:
ZONZOO GmbH
Flößergasse 4
81639 München
Germany

E-mail: [email protected]

Zonzoo Duitsland het overgenomen volgens mij was, dat toch eerst een nederlands adres?

dekb

zojuist de volgende mail gekregen, dat stemt mij wel enigszins gerust.
OOk gevraagd even een statement te maken op de website en ook even verwezen naar dit topic.

Geachte zonzoo klant,

Bedankt voor uw email.

Door een interne herorganisatie en de afscheiding van de nederlands dochteronderneming van onze duitse organistatie duurt zowel de verwerking als ook de betaling op het moment iets langer. Hiervoor onze excuses.
Wij verwachten binnenkort alle processen weer als van ouds uit te kunnen voeren en de nog openstaande betaling uit te kunnen voeren.

Mocht u nog verdere vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Uw zonzoo team

dekb

Nog even een update:

ZonZoo NL is nu bereikbaar deze hebben mij gegevens gegeven van zonzoo nederland ( ja echt twee verschillende bedrijven)

ze zijn op twee manieren te bereiken:
0204357511 of [email protected]

Let op dit is dus alleen voor de mensen die nog niks ontvangen hebben.
Je moet contact opnemen want ze hebben geen enkele gegevens meer ook hebben ze geen telefoons in bezit, dit ligt allemaal bij zonzoo gmbh.

De bijgaande mail:

----------------------------------------------

Beste,

Begin mei 2011 heeft de Europese franchisegever van zonzoo nederland, het Duitse zonzoo GmbH en Engelse zonzoo PLC, surseance van betaling aangevraagd omdat zij niet meer aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen. Dit betekent dat zij naar alle waarschijnlijkheid failliet worden verklaard. Als gevolg van de surseance heeft zonzoo nederland vanaf begin mei geen klantinformatie, telefoons en geld voor de telefoons ontvangen. Om deze reden hebben wij geen betalingen kunnen doen of contact met u op kunnen nemen. Alle contacten die u eventueel heeft gehad tussen 6 mei en nu zijn met zonzoo GmbH (=Duitsland) geweest. Wij zijn niet op de hoogte van de informatie die door hen is gegeven en kunnen zodoende niet instaan voor de juistheid daarvan. Momenteel wordt uitgezocht wat de juridische mogelijkheden zijn om het geld en de verkoopgegevens van zonzoo GmbH te krijgen, zodat klanten uitbetaald kunnen worden.

Wij betreuren de ontstane situatie en willen alles in het werk stellen om klanten uit te betalen, maar zijn hierin afhankelijk van derden.

Indien u ons alle gegevens omtrent uw verkoop, de e-mail van de verkoop, uw adres en bankgegevens per mail aan ons stuurt, gaan wij uitzoeken wat de status van uw verkoop is.

Wij hopen dit snel met u op de juiste manier af kunnen te handelen.

met vriendelijke groet, kind regards,

XXXXXXXX

zonzoo Nederland
E: [email protected]

Charlene

Dank voor de tip want ik heb vorige week mijn telefoon uitbetaald gekregen. Ik heb gebeld want kreeg geen antwoord via het support adres.
Ik heb een Monique gesproken die mij het volgende adres opgaf voor het doorsturen van mijn gegevens:
[email protected]

Succes aan jullie!

dekb

Ik heb inderdaad ook vorige week het geld ontvangen met een nette email van Monique.

Gesloten