LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1 uitkering of inkomen per gezin

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Winterman

Re: 1 uitkering of inkomen per gezin

Ongelezen bericht door Winterman »

Emmy75 schreef:Dat is er nog niet helemaal doorheen omdat er nog gestemd moet worden over de wet zoals uit het artikel waar Vogels aan refereert blijkt.
En?

Als u nu een bijstandsuitkering (WWB) heeft veranderd er dus niets, of het er nu wel of niet doorkomt.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Winterman schreef:
Emmy75 schreef:Dat is er nog niet helemaal doorheen omdat er nog gestemd moet worden over de wet zoals uit het artikel waar Vogels aan refereert blijkt.
En?

Als u nu een bijstandsuitkering (WWB) heeft veranderd er dus niets, of het er nu wel of niet doorkomt.
Logisch.
Maar dat beweer ik ook helemaal niet.
U stelt: iedereen met WWB gaat vallen onder de WWNV per 1-1-13
Ik stel: Die wet is er nog niet door dus kan nog zo gesteld worden. (Niets meer en niets minder)

Wat ik dus al eerder zei: het artikel gaat over de WWNV, daar moet nog over gestemd worden. Dit heeft niets te maken met de wijzigingen in de WWB zoals mensen daar nu mee in aanraking komen. Daarom zei ik dat dit verwarring kon opleveren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het zou niet de eerste zijn dat er toch wijzigingen worden aangebracht.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Alfa schreef het zou kunnen dat in mijn beleving stelt hij niet glashard dat het zo is. Ik lees dat als "het is mogelijk dat" (maar het is ook mogelijk dat ... niet).
Zo was het ook bedoelt. Bij de WWNV hanteert men voor een aantal oude gevallen geen partner- en vermogenstoets. Of dit geval daar ook onder valt heb ik niet onderzocht, vandaar de gehanteerde term "zou kunnen". Ik weet ook niet hoe dit nu voor de WIJ is geregeld.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

alfatrion schreef:Bij de WWNV hanteert men voor een aantal oude gevallen geen partner- en vermogenstoets. Of dit geval daar ook onder valt heb ik niet onderzocht, vandaar de gehanteerde term "zou kunnen". Ik weet ook niet hoe dit nu voor de WIJ is geregeld.
O ja?. Welke oude gevallen dan?

Gesloten