LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV: uitkering ontvangen waar ik geen recht op heb

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Franskia

Re: UWV: uitkering ontvangen waar ik geen recht op heb

Ongelezen bericht door Franskia »

Ik kreeg een onterechte uitkering in december. Gevolg dat mijn partner haar zorgtoeslag terug moest betalen. Beroep op de regeling riep bij de Belastingdienst de nodige problemen op. Eerst kende men de regeling niet en was het onmogelijk wat ik wilde. Toen ik ze de gegevens had aangeleverd was het een probleem omdat "het systeem" er niet mee overweg kon. Toen bleef het lang stil en hielp een klacht bij de Ombudsman uiteindelijk om de zaak af te handelen. We waren toen een jaar verder. Daarna weer een probleem met het terugontvangen van de zorgtoeslag. Je moet een lange adem hebben en de moed niet opgeven, want ook bij de Belastingdienst werken mensen die het belang van de klant (niet) voorop stellen.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Franskia schreef: Je moet een lange adem hebben en de moed niet opgeven, want ook bij de Belastingdienst werken mensen die het belang van de klant (niet) voorop stellen.
Dit kan juist een reden zijn voor TS om de makkelijke weg te kiezen:
De Belastingen voorschieten zoals 'het systeem' vraagt en een voorlopige aanslag in te vullen, waarbij de onterechte loonbelastingen zsm teruggevraagd worden. (Zoals Lady1234 al voorstelde).

yan

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon aangeven dat ook u het boekjaar heeft afgesloten, :lol:
en dat ze zich voor de rest maar richting de belastingdienst moeten wenden.
Er is een bedrag onterecht betaald op uw rekening, en dat heeft u netjes terug gestort.
Ze hebben een bedrag onterecht betaald op een andere rekening (belastingdienst) dan moeten ze dat ook daar maar terughalen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor een instelling waar ieder jaar miljarden omgaan lijkt het me heus niet zo moeilijk om in de administratie een paar 'correctieposten' op te nemen waarmee dit soort zaken opgelost kunnen worden, zonder dat de klant er 'last' van heeft.

Gesloten