LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
igodrie

collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering

Ongelezen bericht door igodrie »

Brief ontvangen van mijn werkgever d.d. 18-01-2013: deze verzekering geldt voor alle medewerkers bij de organisatie waar ik werk en gaat automatisch in.
Mijn werkgever houdt vanaf maart 2013 automatisch een maandelijkse premie in op mijn bruto salaris.
Ik wordt verwezen naar een (interne) website om te lezen wat ik moet doen als ik deze verzekering niet wil.
Het "meedoen" aan deze verzekering gebeurt dus automatisch, echter om mij af te melden voor deze verzekering worden blokkades opgeworpen. Zo moet ik diverse pagina's doorklikken voordat ik bij de "afstandsverklaring" kom, ik moet akkoord gaan met alle voorwaarden die gelden als ik niet meedoe en bovendien moet mijn partner tekenen dat hij/zij akkoord gaat. Dit nog afgezien van de toonzetting van de brief en de site: er hangen mij forse inkomstendalingen boven mijn hoofd, soms zelfs tot onder bijstandsniveau, ik loop een financieel risico en als ik eenmaal afstand heb gedaan dan is herroepen erg moeilijk, ik dien dan medisch beoordeeld te worden en de premie zal hoger zijn, afwijzing van mijn aanvraag is dan zelfs ook mogelijk (zo lees ik in brief en site).

Rim69

Re: collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering

Ongelezen bericht door Rim69 »

Zit hier ook een vraag aan vast?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nu wil je weten of het normaal is dat je tekent dat je afstand moet doen? Ipv alleen maar verder klikken....tot je bent waar je wezen moet...

Ja is normaal.....misschien toch even lezen waar je afstand van doet.
En ja je vrouw moet ook tekenen.....

Klaas-Jan

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Uw werkgever heeft het beste met u voor. U vindt diens toonzetting niet prettig maar het betreft gewoon de keiharde feiten als je arbeidsongeschikt wordt of later nog een AOV-verzekering af wilt sluiten. De informatie van uw werkgever is helemaal correct en postitief. Ik zeg dit uit ervaring omdat ik sinds kort een beroep op zo'n verzekering kon doen. Ik ben mijn ex-werkgever erg dankbaar dat die mij jaren geleden een collectieve verzekering heeft aangeboden. Mijn advies is om er nog maar eens goed over na te denken.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Klaas-Jan schreef:Uw werkgever heeft het beste met u voor. U vindt diens toonzetting niet prettig maar het betreft gewoon de keiharde feiten als je arbeidsongeschikt wordt of later nog een AOV-verzekering af wilt sluiten. De informatie van uw werkgever is helemaal correct en postitief. Ik zeg dit uit ervaring omdat ik sinds kort een beroep op zo'n verzekering kon doen. Ik ben mijn ex-werkgever erg dankbaar dat die mij jaren geleden een collectieve verzekering heeft aangeboden. Mijn advies is om er nog maar eens goed over na te denken.
Idd klaas jan daarom schrijf ik ook lees goed waar je afstand van doet
Zoveek is het niet pmnd,de premie...bij mijn man dan.
Ik heb het vroeger ook gedaan toen was het nog hiaat en daar ja maak ik nu helaas gebruik van...

Ongeluk,ziekte zit klein hoekje en elke aanvulling is dan meegenomen...
Hoop dat TS nog leest...

Gesloten