LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra uren boven 24 uurs contract worden zwaarder belast

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
lucia maria

Extra uren boven 24 uurs contract worden zwaarder belast

Ongelezen bericht door lucia maria »

Geacht forum,
Ik ben n vrouw van 65 + ik heb n 24 uurs contract maar kan daar niet van rond komen,
dus wil ik graag n meer uren contract maar dat krijg ik niet.
daarom werk ik zoveel mogelijk extra uren,ik kom niet aan 40 uur maar het is toch aardig in de richting.
Nu is mijn vraag: waarom worden die extra uren zwaarder belast door de belastingdienst als ik n 40 urig contract zou hebben dan gebeurt dat toch ook niet?! Waarom niet gewoon tot 40 uur per week n gewoon belasting tarief en al die uren daarboven zwaarder belasten,nu worden alle mensen met kleine contactjes [en dan mogen we blij zijn dat we n contact hebben] en extra uren willen maken om rond te komen gestraft.
Hopelijk kunnen we dat is voorleggen aan de regering of zij daar is naar willen kijken.
Met vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2017 10:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

newmikey

Re: Extra uren boven 24 uurs contract worden zwaarder belast

Ongelezen bericht door newmikey »

lucia maria schreef:Geacht forum,
Ik ben n vrouw van 65 + ik heb n 24 uurs contract maar kan daar niet van rond komen,
dus wil ik graag n meer uren contract maar dat krijg ik niet.
daarom werk ik zoveel mogelijk extra uren,ik kom niet aan 40 uur maar het is toch aardig in de richting.
Nu is mijn vraag: waarom worden die extra uren zwaarder belast door de belastingdienst als ik n 40 urig contract zou hebben dan gebeurt dat toch ook niet?! Waarom niet gewoon tot 40 uur per week n gewoon belasting tarief en al die uren daarboven zwaarder belasten,nu worden alle mensen met kleine contactjes [en dan mogen we blij zijn dat we n contact hebben] en extra uren willen maken om rond te komen gestraft.
Hopelijk kunnen we dat is voorleggen aan de regering of zij daar is naar willen kijken.
Met vriendelijke groet.
U denkt dat het belastingtarief afhangt van het aantal uren dat gewerkt wordt en dat is niet zo. Het belastingtarief hangt af van het totaal inkomen. Als u door meer dan 24 uur te werken meer inkomen verwerft kan het inderdaad zijn dat u in een hogere belastingschijf terecht komt voor een deel van uw inkomen zodat het lijkt alsof die uren extra belast worden. Iemand anders zou dat hoge tarief al kunnen gaan betalen bij 16 uur als hij/zij een hoogbetaalde baan heeft en weer anderen komen zelfs met 40 uur werk niet aan dat hogere tarief.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Niemand houdt u tegen om iets aan de regering voor te leggen hoor. Hoeft u echt geen ja-woord van een consumentenprogramma/forum voor te krijgen hoor.

Maar voordat u naar Den Haag gaat, maak dan wel even uw huiswerk. U betaald belasting naar uw inkomen, niet naar het aantal gewerkte uren.

michieldejong

Ongelezen bericht door michieldejong »

Heeft u deze vraag al aan de salarisadministratie van uw werkgever voorgelegd?

Ik vermoed dat men voor de extra uren een ander belastingtarief gebruikt, geen rekening houdend met heffingskorting en de verschillende schijven, b.v. door het als Bijzondere Beloning mee te tellen (https://www.hr-kiosk.nl/hoofdstuk/loon- ... e-beloning).

Als u aan het einde van het jaar, bij uw belastingaangifte, wordt alles correct herberekend en krijgt u zonodig geld terug.

Gesloten