Hallo,
als ik mijn auto die ik normaal voor woon-werk verkeer mee zou nemen naar het buitenland (Duitsland-belgie) - ook voor werk, mag hier dan een hogere vergoeding voor gevraagd worden (hoger dan de 19 cent nu)...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebruik prive auto voor werk - buitenland
-
- Contacteer:
-
Re: Gebruik prive auto voor werk - buitenland
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Hmm.. kortom, ik maak extra kosten - en mag nog eens extra belasting over de vergoeding betalen
Fijn, die fiscus.
toch maar niet doen dan.
Fijn, die fiscus.
toch maar niet doen dan.
[nieuwsgierig] Welke extra kosten maak je dan in Belgie of Duitsland? De brandstofprijzen zijn daar lager dan in Nederland?
Of je extra belasting moet betalen hangt af van de regeling die jouw werkgever heeft. Mijn werkgever betaalt netto 29 cent voor zakelijke kilometers maar betaald bruto meer. De kosten liggen dus bij de werkgever.Guardian72 schreef:Hmm.. kortom, ik maak extra kosten - en mag nog eens extra belasting over de vergoeding betalen
Fijn, die fiscus.
toch maar niet doen dan.
Maar ik zie niet in wat het verschil zou moeten zijn tussen de kilometers in Nederland of in het buitenland. Kan je dat uitleggen?
-
- Contacteer:
Normaal regelt de WG de totale reiskosten (Trein, vliegtuig, Taxi - net wat nodig is).GJvdZ schreef:Of je extra belasting moet betalen hangt af van de regeling die jouw werkgever heeft. Mijn werkgever betaalt netto 29 cent voor zakelijke kilometers maar betaald bruto meer. De kosten liggen dus bij de werkgever.Guardian72 schreef:Hmm.. kortom, ik maak extra kosten - en mag nog eens extra belasting over de vergoeding betalen
Fijn, die fiscus.
toch maar niet doen dan.
Maar ik zie niet in wat het verschil zou moeten zijn tussen de kilometers in Nederland of in het buitenland. Kan je dat uitleggen?
Maar, als je daar eigen auto gebruik en de standaard vergoeding tegenover zet - is dat een nogal aanzienlijk verschil.
Dan is het feit dat ik mijn auto gebruik voor de dienstreis naar Duitsland een voordeel voor de baas.
Daarnaast - die 19 cent belastingvrije vergoeding dekt m.i. de lading nauwelijks.. maar dat zou een gebrek aan cijferinzicht kunnen zijn.