LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen ziektewet uitkering na bezwaar

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
hubertus1968

Geen ziektewet uitkering na bezwaar

Ongelezen bericht door hubertus1968 »

ik ben enige tijd geleden bij een verzekeringsarts geweest van de uwv deze keurde me wel degelijk (ziek) dat ik in de zw hoorde maar ik moest meewerken aan een therapie ben daarmee akkoord gegaan mits het ging omdat ik last heb van lage rugpijn waar ik per dag 400mg tramadol voor slik en eventueel 1x daags arthrotec of zoiets (diclofinac) van 75mg/200mg.

Ook is dit tijdens de intake bij de therapie gezegd die gingen ermee akkoord terwijl hij zelf zei ik kan je niet met DAT probleem helpen maar we gaan iets anders proberen(versterken van de rugspieren), ben er dus geweest maar ging niet goed heb 2 weken thuis gezeten en ben toen weer gegaan, daarna weer last en weer 2 weken thuis tot in een mail stuurde of er die woensdag tussen kerst en oudjaar er iemand was kreeg ik een mailtje van dat hij kontakt had opgenomen achter mijn rug om dat er te weinig motivatie was van mij uit.

Ben op 15 januari weer bij dezelfde verz arts moeten komen waarop hij me goedkeurde voor werk want IK had de therapie beëindigt en hij beëindigde daarom ook de zw uitkering per 22 januari heb 25 jan kontinu met uwv proberen te bellen maar te vergeefs geregeld in gesprek ben daarom de 26 ste naar mijn huisarts geweest om alles weer in gang te zetten heb ook hulp gezocht bij de cz of ze iets wisten omdat ze ook reclame maakte van dat ze naar een oplossing zochten en inderdaad ze adviseerde me een soort van second opinie waar ik bij de huisarts was geweest en ik daar een afspraak heb op 15-02-2016. Heb meteen de uwv weer gebeld en me ziek gemeld ik kreeg en brief binnen dat ik weer 13 weken wachttijd had terwijl ik uit de zw kwam heb telefonisch kontakt gehad dat die regel niet klopte omdat als men binnen 4 weken ziek meld dit geen nieuwe ziek melding werd maar de oude doorloopt. Ik heb dus afgewacht maar kreeg in de gaten dat ze niet uitbetaalde heb weer kontakt opgenomen en hij zij me dat ik dan maar een bijstand aan moest vragen heb daarop iemand van de klachten afd [naam verwijderd] gebeld en hij zou iemand op laten bellen die dit alles uitzocht dit was de [naam verwijderd] en ja hij belde me op en ik had gelijk hij ging dit uit zoeken.

Maar tot op heden niks meer gehoord heb [naam verwijderd] weer gebeld en zou me terugbellen dat was ofwel afgelopen vrijdag 5 febr of afgelopen maandag 8-2-2016 maar weer niks overal klachten en mails neergelegd maar niemand reageert zodat ik nu geen uitkering of geld heb.

Dit alles omdat je een bezwaar aantekent? Je word nog gestraft ook nog eens.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2016 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd, leesbaarheid geoptimaliseerd

16again

Re: Geen ziektewet uitkering na bezwaar

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:....u spreekt met de verzekeringsarts een behandeltraject af
Waar bemoeit die verzekeringsarts zich mee? Hij is alleen poortwachter van ziektewet, en dient in die hoedanigheid alleen je klachten en lopend behandeltraject te beoordelen.
Voor behandeling ga je gewoon eerst naar je eigen huisarts plus daarna eventuele verdere doorverwijzing.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:Dat afgesproken behandeltraject
Afgesproken door wie?

Meewerken aan herstel betekent wat mij betreft naar de huisarts en eventuele verwijzing.
Maar mag de keuringsarts behandelingen gaan voorschrijven, en dus zelf actief het behandeltraject gaan beinvloeden?

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Bellen helpt niet. U moet formeel bezwaar maken tegen het schriftelijke besluit. Schakel juridische hulp in om uw kansen te beoordelen en u te ondersteunen als bezwaar zinvol is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

hubertus1968

snuffel1 schreef:Het begint bij uzelf, u spreekt met de verzekeringsarts een behandeltraject af maar komt dat traject niet na. In zekere zin frustreert u uw eigen herstel met als gevolg stopzetting ziektewet uitkering of als u werkzaam bent een volledige hersteldmelding richting werkgever en zal u weer aan het werk moeten gaan. Heeft u geen werkgever meer en geen recht op een ww uitkering dan bent u aangewezen op een wwb uitkering omdat u arbeidsgeschikt bent verklaard. U kunt tegen het uwv in bezwaar gaan maar dat betekend niet dat uw ziektewet uitkering in stand gehouden wordt want u moet bewijzen dat u al het mogelijke heeft gedaan om uw herstel te bevorderen en dat word in uw geval zeer moeilijk.

aller eerst is dit niet door mij stop gezet afspraak bij teveel rugpijn doe ik rustig ik ken het verschil tussen spierpijn en rugpijn heus wel maar hun zeggen gewoon te weinig motivatie terwijl duidelijk afgesrpoken op die voorwaarden begin ik want ik heb dit voorstel gedaan om eventueel cardio te doen onderzoek rugklachten (second opinie) maar verz arts ging voor fysio wat door de huisarts al was afgewezen

hubertus1968

Uw Jurist schreef:Bellen helpt niet. U moet formeel bezwaar maken tegen het schriftelijke besluit. Schakel juridische hulp in om uw kansen te beoordelen en u te ondersteunen als bezwaar zinvol is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
hartelijk dank voor u reactie toevallig ben ik maandag in contact gekomen na een plaatsing op de uitkering gestopt.nl of zoiets die staat in contact met sociaalverhaal.nl met gratis hulp die nam contact op met een advocaat die bezig is maar wel dank zij zijn telefoon dat hij mijn helpt heb ik denk ik weer zw uitkering al is het maar vast een voorschot zonder tw de rest is weer afwachten maar het is moeilijk om hulp te zoeken als je bezwaar in dient tegen uwv ja hulp genoeg als ze je eigen bijdrage binneen hebben kunnen ze ineens niks daarvoor zien ze wel een zaak

hubertus1968

16again schreef:
snuffel1 schreef:....u spreekt met de verzekeringsarts een behandeltraject af
Waar bemoeit die verzekeringsarts zich mee? Hij is alleen poortwachter van ziektewet, en dient in die hoedanigheid alleen je klachten en lopend behandeltraject te beoordelen.
Voor behandeling ga je gewoon eerst naar je eigen huisarts plus daarna eventuele verdere doorverwijzing.
juist volgens mij heeft de huisarts het belangrijkste woord omdat hij voor mijn gezondheid gaat moet gaan en niet de verzekeringsarts ( noem ik oplichters arts) want hoemeer hun aan het werk hoe hoger hun loon wordt en dat is ong. vanaf 75000 tot 88000 per jaar (bron is vacature als verzekeringsarts)

hubertus1968

om terug te komen op het contact sociaalverhaal.nl was kloten wat een oplichting sturen je door naar een advocaat die ook geld vroeg en ja heeft betaald gekregen en kon in eens ook niks meer doen 1 grote oplichters bende

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe heeft U de vraag bij UWV ingediend...

Als ik de laatste 2 reacties lees zullen ze bij gelijk taalgebruik minder doen, dus hoe netjes heb je het gemeld.
Boos worden werkt vaak contra en ook een Advocaat, ja die wil zijn inkomen en niet elke advocaat
moet je zomaar nemen.

Bij boze reacties zullen UWV medewerkers ook minder vriendelijk reageren en eerder afwijzen.
Dat mag niet maar gebeurde wel regelmatig.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Maar 400mg tramadol... Ga eerst maar eens langs de afkickkliniek. En dan verder, want zo blijf je problemen houden. Het verandert je houding, wellicht heb je zelf al gemerkt dat je veel sneller agressief overkomt. En dat doet de tramadol... Succes

Gesloten