Ben wel mee eens dat de grootte van de afvalstroom van belang is.Ik heb bij verschillende bedrijven wel vaker van dit soort dingen gehoord, het is niet zo ongebruikelijk als het misschien overkomt. Hetzelfde gebeurt ook vaak als een personeelslid bij een vereniging zit die iets met oud papier kan of bijvoorbeeld lege tonercartridges. Bij een groot bedrijf waar ik in het verleden werkte, werd dit door directie gewoon toegestaan. Zij waren allang blij goedkoop van de rotzooi af te zijn. Bedrijfsmatig afval produceren is ook duur
Verkoop van oude metalen kan bij sommige bedrijven om duizenden euro's per maand gaan. Als het een installatiebedrijf is waarbij ook boilers met koperen ketels en of koperen geleidingstrips op de afvalhoop eindigen kan het aardig oplopen. Met veel printers op kantoor kan ook de besparing door hergebruik van tonercartridges behoorlijk in de papieren lopen.
Als het een klein bedrijfje is en het gaat om een paar tientjes oud ijzer per maand, dan ligt het inderdaad wat makkelijker, maar ik heb hier het gevoel dat het toch over wat grotere bedragen gaat.
Enfin , in ieder geval vind ik , zoals eerder beschreven, dat het niet alleen bij 2 monteurs hoeft te belanden, maar dat het de gehele afdeling ten goede dient te komen.