Beste mensen,
Mijn man werkt bij een bedrijf met een groot wagenpark, hij heeft zich vorig jaar vrijwillig opgegeven om in de avonduren/weekenden (2 per 4 weken) wachtdienst te draaien. Dit betekent dat hij, in eerste instantie telefonisch, advies geeft en/of eruit moet om te helpen als auto's "strandden".
MAAR dit betekent ook dat hij uit moet rukken als er inbraakalarm is, tot een paar maanden geleden liepen er afgerichte honden op het terrein en als er inbraakalarm was dan kwam de hondeneigenaar en ging samen met mijn man en honden het terrein op. Om de kosten te drukken is de eigenaar van de firma gestopt met de hondenservice, wel kon mijn man (en zijn collega die de andere 2 weken wachtdienst heeft) politieondersteuning vragen zodat ze niet alleen het grote terrein op moesten. Sinds jan 2011 is deze politieondersteuning er niet meer bij inbraakalarm als er maar 1 alarmmelder afgaat, dit omdat er vaak (bij sterke wind) loos alarm was, gaan er 2 of meer alarmmelders af dan kan er wel ondersteunign worden gevraagd via de meldkamer.
Een heel verhaal, maar ik zit in de zenuwen als mijn man moet uitrukken, ik vind het onacceptabel dat iemand in zijn uppie zo'n groot terrein op moet en het alarm moet uitschakelen, 10x is het loos alarm, en de elfde keer?
We weten nog niet of het in goede aarde gaat vallen als mijn man aangeeft niet meer alleen het terrein op te gaan bij inbraakalarm, maar ik kan dit niet meer accepteren, ben gewoon te bang en zit hier 1 of 2 nachten per weekend een uur in zenuwen te wachten of hij nog wel heelhuids terug naar huis komt.
Graag zou ik jullie mening hierover weten en misschien zijn er wel regels opgenomen in de (arbo)wet hierover?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Lin45
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] groot risico lopen bij inbraakalarm !!
-
Re: groot risico lopen bij inbraakalarm !!
Ook ik heb jarenlang aan alarmopvolging gedaan. Inderdaad altijd de politie gebeld, maar altijd vals alarm gelukkig.
Daarna hebben we geïnformeerd wat alarmopvolging bij een beveiligingsbedrijf kost en dat is dusdanig meegevallen dat wij daar een abbonnement hebben afgesloten.
Altijd een veilig idee dat je er inderdaad niet zelf alleen voor staat. Bij alarmmeldingen gaan zij kijken en pas bij daadwerkelijke inbraak wordt je wakker gebeld, maar is de politie ook al geïnformeerd.
Daarna hebben we geïnformeerd wat alarmopvolging bij een beveiligingsbedrijf kost en dat is dusdanig meegevallen dat wij daar een abbonnement hebben afgesloten.
Altijd een veilig idee dat je er inderdaad niet zelf alleen voor staat. Bij alarmmeldingen gaan zij kijken en pas bij daadwerkelijke inbraak wordt je wakker gebeld, maar is de politie ook al geïnformeerd.
hyperion_99 schreef: Daarna hebben we geïnformeerd wat alarmopvolging bij een beveiligingsbedrijf kost en dat is dusdanig meegevallen dat wij daar een abbonnement hebben afgesloten.
En bij het beveiligingsbedrijf is er ook iemand, die moet gaan kijken, zelfde verhaal, dus vermoedelijk ook een vrouw, welke angst om haar man heeft.
-
Is toch niet helemaal hetzelfde.En bij het beveiligingsbedrijf is er ook iemand, die moet gaan kijken, zelfde verhaal, dus vermoedelijk ook een vrouw, welke angst om haar man heeft.
Dat zijn professionele beveiligingsbeambten met een afgeronde opleiding en met andere hulpmiddelen. Tevens worden ze ge-backupt door de centrale.
Maar voor de vrouw des huizes zal dit inderdaad weinig verschil maken, zij wil gewoon haar man weer terugzien.
Ik zou het zeker aankaarten en voorstellen om een beveiligingsbedrijf als eerste ter plaatse te laten zijn. Jouw man kan dan als tweede op de lijst staan als er zaken besloten moeten worden in verband met aangetroffen onregelmatigheden