LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help Krijg Geen Id Kaart!
-
Help Krijg Geen Id Kaart!
Hallo,
Ik zit met een heel erg vervelend probleem.
Ik zat in detentie een korte periode toen ik vrijkwam werd ik ineenkeer uitgeschreven van mijn adres.
Ik stond ingeschreven bij mijn vader en woonde daar ook. Ik ontvang een Wajong uitkering maar die is nu stopgezet sinds december.
Mijn id kaart was kapot en die ben ik nu inmiddels ook alweer kwijt.
Nu wil ik mij dus inschrijven om mijn uitkering te krijgen en om een woning te huren.
Maar zonder id kaart kan ik mij niet inschrijven en zonder inschrijfadres kan ik geen id kaart krijgen.
De gemeente heb ik al 100 keer gebeld eerst verwezen ze mij naar een loket in Groningen dat over inschrijf zaken gaat of dergelijk die verwees mij weer terug naar de gemeente.
Die wist vervolgens geen antwoord dus moest ik terugbellen. Uitendelijk teruggebeld wisten ze niet wat ik nou moest doen.......de gemeente dus.....
Nu moet ik dus al 6600 aan uitkering terug krijgen maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik heb geen geld mijn vader kan me niks meer lenen mijn vrienden ook niet dus ik heb geen geld.
Er is inn Den Haag een gemeente buro dat dus wel een id kaart kan regelen ben ik achter gekomen maar dat duurt dan ook nog eens 8 weken tot dat die klaar is en natuurlijk de trein kosten en de kosten voor de id kaart.
Ik maak er geen geheim van dat ik best een groot strafblad heb ik ben geen winkeldief of wat dan ook ik heb redelijk veel vastgezeten maar toen ik deze keer vrij kwam ging het redelijk goed ik was met goede dingen bezig maar nu heb ik dus geen inkomen meer.
EN dan lees ik in een gemeente folder dat het met de opvang van ex gedetineerde in Nederland dus zeer goed geregeld is dat ze allemaal een id kaart krijgen dat er een woning zou worden geregeld.
Zijn ze mij vergeten dan? Hoe moet ik nou rondkomen op een legale manier?
WIe weet wat ik moet doen?
Ik zat in detentie een korte periode toen ik vrijkwam werd ik ineenkeer uitgeschreven van mijn adres.
Ik stond ingeschreven bij mijn vader en woonde daar ook. Ik ontvang een Wajong uitkering maar die is nu stopgezet sinds december.
Nu wil ik mij dus inschrijven om mijn uitkering te krijgen en om een woning te huren.
Maar zonder id kaart kan ik mij niet inschrijven en zonder inschrijfadres kan ik geen id kaart krijgen.
De gemeente heb ik al 100 keer gebeld eerst verwezen ze mij naar een loket in Groningen dat over inschrijf zaken gaat of dergelijk die verwees mij weer terug naar de gemeente.
Die wist vervolgens geen antwoord dus moest ik terugbellen. Uitendelijk teruggebeld wisten ze niet wat ik nou moest doen.......de gemeente dus.....
Nu moet ik dus al 6600 aan uitkering terug krijgen maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik heb geen geld mijn vader kan me niks meer lenen mijn vrienden ook niet dus ik heb geen geld.
Er is inn Den Haag een gemeente buro dat dus wel een id kaart kan regelen ben ik achter gekomen maar dat duurt dan ook nog eens 8 weken tot dat die klaar is en natuurlijk de trein kosten en de kosten voor de id kaart.
Ik maak er geen geheim van dat ik best een groot strafblad heb ik ben geen winkeldief of wat dan ook ik heb redelijk veel vastgezeten maar toen ik deze keer vrij kwam ging het redelijk goed ik was met goede dingen bezig maar nu heb ik dus geen inkomen meer.
EN dan lees ik in een gemeente folder dat het met de opvang van ex gedetineerde in Nederland dus zeer goed geregeld is dat ze allemaal een id kaart krijgen dat er een woning zou worden geregeld.
Re: Help Krijg Geen Id Kaart!
Hier de link waar staat wat je kunt doen.
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... plaats.htm
Had je overigens heel eenvoudig zelf even op kunnen zoeken trouwens.
-
Wat een toestand! Bij de politie kun je aangifte doen van een vermiste/ kwijtgeraakte/ verloren ID kaart en met deze aangifte kun je nd gemeente.helidkaart schreef:Hallo,
Ondertussen met een MW vd gemeente afspraak maken en de zaken op een rij zetten en vooralsnog een bijstandsuitkering proberen te regelen, maar dit alles kost tijd, veel tijd!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2015 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
-
Je kon heel eenvoudig lezen dat ik dat dus al had uitgezocht.Toppy schreef:Hier de link waar staat wat je kunt doen.
8 weken duurt dat dus ik kan een woning krijgen maar die houden ze niet nog 8 weken vast.
Normaal zou je met spoed een id kaart kunnen aanvragen maar op deze manier dus niet hier moeten ze eerst van alles uit gaan zoeken.
Het is toch dom dat zo iets simpels zo veel problemen kan veroorzaken dit zou toch heel makkelijk opgelost moeten kunnen zijn?
Ook al kom ik met mijn vader naar het gemeenteburo met een verklaring van hem dat ik zijn zoon ben en dat ik bij hem mag worden ingeschreven kan het niet eens wat een onzin
-
Als het goed is zou ik geen aangifte hoeven doen aangezien hij niet vermist is maar kapot en weggegooid dus is dat niet nodig.moederslink schreef:Wat een toestand! Bij de politie kun je aangifte doen van een vermiste/ kwijtgeraakte/ verloren ID kaart en met deze aangifte kun je nd gemeente.helidkaart schreef:Hallo,
Ondertussen met een MW vd gemeente afspraak maken en de zaken op een rij zetten en vooralsnog een bijstandsuitkering proberen te regelen, maar dit alles kost tijd, veel tijd!
Ik heb normaal een Wajong uitkering dus als het mogelijk zou zijn om een bijstand te regelen zou het veel makkelijker zijn om direct weer mijn wajong te krijgen lijkt mij.
Ik krijg nou al een aardig bedrag terug maar ik ben er mee bezig ik heb de gemeente old ambt gebeld daar regelen ze dus id kaarten voor dit soort gevallen.
Daar was een aardige mevrouw die stuurde mij eerst een vragenlijst op toen belde ze me terug met de mededeling dat mijn gemeente mij moet inschrijven ook zonder id kaart dat zou kunnen met oude documenten die ze dan kunnen opvragen van eerdere inschrijvingen zij heeft mijn gemeente weer opgebeld.
DIe moet haar terugbellen maar dat is nu al twee dagen terug en zij moet mij weer terugbellen

Een bank beroven zal ik niet doen hoor maar wat ik wou zeggen is dat het toch niet zo goed geregeld is voor ex gedetineerde als dat ze zeggen.
De consequenties van je acties zijn altijd je eigen schuld daar doe ik allemaal niet zielig over maar veel lui komen uit de bajes met nul euro geen uitkering dat moeten ze dan gaan regelen dat duur in hungeval ongeveer drie weken tot een maand tot ze dus geld krijgen en tot die tijd moeten ze maar kijken hoe ze aan geld komen als je dan niet van familie of vrienden uit kan gaan dan ga je toch andere dingen doen.
Dat staat overigens los van dit allemaal maar zo werkt het wel. En het fabeltje dat het allemaal zo prettig is in de bajes in Nederland valt ook wel mee ik ben er aan gewend maar leuk is het nooit.
-
Ik had wel gelezen dat je ID kaart kapot en weggegooid was , hij is dus weg-kwijt etc etc.
Geloof me nou, aangifte doen ! Dat is de eerste stap.
En ga naar maatschappelijk werk in de gemeente of ne reclasseringsambtenaar.
Bel ze op , niet om het hele verhaal ad telefoon te vertellen , maar voor het maken ve afspraak.
Bel ze op , niet om het hele verhaal ad telefoon te vertellen , maar voor het maken ve afspraak.
-
Een identiteitskaart kan geweigerd worden om meerdere redenen.
Register Paspoortsignaleringen:
http://www.rijksdienstvooridentiteitsge ... zorgvuldig
Register Paspoortsignaleringen:
http://www.rijksdienstvooridentiteitsge ... zorgvuldig
-
Dit geldt alleen voor een paspoort , toch? Niet voor een ID , dacht ik , maar ik zal me even inlezen....
-
Heb ik gedaan er is het een en ander nu aan de gang uiteindelijk zal ik het wel voor elkaar krijgen hopelijk.moederslink schreef:Ik had wel gelezen dat je ID kaart kapot en weggegooid was , hij is dus weg-kwijt etc etc.
Maar de gemeente kon mij vrij weinig vertellen dus ben ik het op een andere manier aan het doen.
Reclassering heb ik niet meer gelukkig eerder wel maar geloof mij maar dat die niet zoveel doen naast proberen je voorwaardelijk uit te laten voeren maar dat heb ik ook niet.
Nou mensen bedankt
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2015 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd
-
Het probleem is dus geen id kaart..... id kaart aanvragen nodig: inschrijfadres geen inschrijfadres meer
inschrijfadres regelen nodig:id kaart geen id kaart.
inschrijfadres regelen nodig:id kaart geen id kaart.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2015 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik ben uitgeschreven op dat adres omdat ik gedetineerd was korte tijd deze keer maar dat is nu een standaard procedure ook al is het maar voor een maandje detentie
-
Je krijgt die Wajong waarschijnlijk niet met terugwerkende kracht hoor. Punt is, dat je wettelijk geen recht hebt op Wajong nu en dat pas weer hebt als je bent ingeschreven op een Nederlands woonadres. Weer wat geleerd: nooit een gebroken ID kaart weggooien voor je er een voor terug hebt.
Ik lees een paar keer "opvang van ex-gedetineerden". Ik denk inderdaad dat die goed geregeld is. Je komt de bak uit, hebt je straf gehad en moet weer verder.
Het is inderdaad een kwestie van zélf actie ondernemen. Je weet dat je je moet kunnen legitimeren dus zodra jouw ID-kaart kwijt was, had je aangifte kunnen doen. Dat heeft helemaal niets met opvang van ex-gedetineerden te maken. Ook het wel of geen recht hebben op een uitkering staat toch los van wel of niet ex-gedetineerd zijn?
Neem het advies wat gegeven is aan: doe aangifte en vraag daarmee een nieuw ID aan. Benader inderdaad nú de instanties met de vraag wat te doen zodra je jouw ID weer hebt.
Succes!
Het is inderdaad een kwestie van zélf actie ondernemen. Je weet dat je je moet kunnen legitimeren dus zodra jouw ID-kaart kwijt was, had je aangifte kunnen doen. Dat heeft helemaal niets met opvang van ex-gedetineerden te maken. Ook het wel of geen recht hebben op een uitkering staat toch los van wel of niet ex-gedetineerd zijn?
Neem het advies wat gegeven is aan: doe aangifte en vraag daarmee een nieuw ID aan. Benader inderdaad nú de instanties met de vraag wat te doen zodra je jouw ID weer hebt.
Succes!
-
TS zal wel ergens wonen toch?
Mijn advies zou zijn : kamer zoeken
woonadres
ID kaart
hulp zoeken!
En verder laat ik het hierbij.
Mijn advies zou zijn : kamer zoeken

-
Uwv heeft mij verteld dat ik mijn geld gewoon krijg zodra ik mijn gegevens naar hun doorstuur ik moest ook een nieuw bankrekening regelen omdat mijn vorige werd stopgezet dus konden ze niet meer overmaken dus zodra ik wijziging gegevens doormail of stuur krijg ik alles terug.
Waarom zou dat volgens jou niet zo zijn?
Ik woon gewoon bij mijn vader hoor
Waarom zou dat volgens jou niet zo zijn?
Ik woon gewoon bij mijn vader hoor
-
Nog een keer voor de duidelijkheid ik heb een woonadres.,,moederslink schreef:TS zal wel ergens wonen toch?
Mijn advies zou zijn : kamer zoekenwoonadres
ID kaart
hulp zoeken!
Alleen het probleem was dat ik mij zonder id kaart daar niet kon inschrijven.....
-
Ik heb niet alles gelezen geen fut voor,ik weet helaas dat het moeilijk is( heb voor iemand anders twee keer dit moeten Regelen
Zat andere situatie als jij maar toch...
Gekke gedachte...kan je postadres krijgen? Zo ja,kan je je inschrijven,als dat goed gekeurd is! Kans op controlle...( mijn. Kennis ook gehad) dan wordt je ingeschreven en kan je direct ,id aanvragen,heb je id...dan,de rest..
Neem aan dat je weet of niet,nogmaals niet alles gelezen,niet ziekenfonds verzekerd,je bent nu spookburger( zo noemen ze dat) je recht op aow( zal je nu worst wezen,maar elk jr of mnd dat je niet ingeschreven staat in der staat der Nederlanden gaat later van je aow af)
Geloof me praat geen onzin,heb rn zit er nog diep in,medewerking van stichting mee! Hrb jij niks aan aan die stichting..( denk ik )
Maar ik las je advocaat,die moet je helpen!!!
Succes...
Het is even lange weg,maar je moet echt regelen,geloof me,
Gededineerd geweest of niet,doet er voor mij niet zoveel toe,niet iedereen hier is heilig..
De laatste keer ben ik vier mnd bezig geweest mijn kennis weer in te schrijven..is heel verhaal uit privacy..laat ik het hierbij,maar je moet echt een woonadres hebben,snders lukt het niet,,
Mag je tot het geregeld is niet bij vriend ingeschreven staan??
Ja en je uitkering durf niet te zeggen if je dat nog krijgt ,terug werkende kracht...
Maar dat zie je dan wel,eerst adres,inschrijven,dan krijg je brief,met die brief gemernte en kan je id aanvragen.
En ziekenfonds en uitkering..
Nog even wil je niey bang make dat is ook puntje dat zomsnel mogelijk alles moet,elke inwoner van ned dient ziekenfinds te betalen...
Ben je spookburge en je schrijft je weer in!!komt ziekenfinds waarom niet betaald etc waar was u..dan kan je nog fikse boete krijgen,echt ik ben bloed serieus,,,dus ga aub ...adres zoeken...belangrijk voor je nog mee ellende krijgt,,
Zat andere situatie als jij maar toch...
Gekke gedachte...kan je postadres krijgen? Zo ja,kan je je inschrijven,als dat goed gekeurd is! Kans op controlle...( mijn. Kennis ook gehad) dan wordt je ingeschreven en kan je direct ,id aanvragen,heb je id...dan,de rest..
Neem aan dat je weet of niet,nogmaals niet alles gelezen,niet ziekenfonds verzekerd,je bent nu spookburger( zo noemen ze dat) je recht op aow( zal je nu worst wezen,maar elk jr of mnd dat je niet ingeschreven staat in der staat der Nederlanden gaat later van je aow af)
Geloof me praat geen onzin,heb rn zit er nog diep in,medewerking van stichting mee! Hrb jij niks aan aan die stichting..( denk ik )
Maar ik las je advocaat,die moet je helpen!!!
Succes...
Het is even lange weg,maar je moet echt regelen,geloof me,
Gededineerd geweest of niet,doet er voor mij niet zoveel toe,niet iedereen hier is heilig..
De laatste keer ben ik vier mnd bezig geweest mijn kennis weer in te schrijven..is heel verhaal uit privacy..laat ik het hierbij,maar je moet echt een woonadres hebben,snders lukt het niet,,
Mag je tot het geregeld is niet bij vriend ingeschreven staan??
Ja en je uitkering durf niet te zeggen if je dat nog krijgt ,terug werkende kracht...
Maar dat zie je dan wel,eerst adres,inschrijven,dan krijg je brief,met die brief gemernte en kan je id aanvragen.
En ziekenfonds en uitkering..
Nog even wil je niey bang make dat is ook puntje dat zomsnel mogelijk alles moet,elke inwoner van ned dient ziekenfinds te betalen...
Ben je spookburge en je schrijft je weer in!!komt ziekenfinds waarom niet betaald etc waar was u..dan kan je nog fikse boete krijgen,echt ik ben bloed serieus,,,dus ga aub ...adres zoeken...belangrijk voor je nog mee ellende krijgt,,
Met van alles...werken bijvoorbeeld heb je langer dan een maand in de bak gezeten? Want dan ben je je uitkering kwijt.helidkaart schreef:Aan de slag met?prem schreef:En aan de slag zou ik zeggen.
Maar gelukkig ...ze gaan je actief helpen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ajong-2015
Wijzigingen Wajong 2015
De Participatiewet vervangt sinds 1 januari 2015 een groot deel van de Wajong. Dit heeft gevolgen voor een aantal Wajongers met een uitkering van voor 2015. En voor mensen die Wajong willen aanvragen (nieuwe Wajongers).
Gevolgen voor nieuwe Wajongers
Mensen met een ziekte of handicap die duurzaam geen arbeidsvermogen hebben, hebben mogelijk recht op Wajong. Het gaat om mensen die nooit meer kunnen werken. Zij krijgen van UWV een Wajong-uitkering als ze voldoen aan de voorwaarden. Jongehandicapten die wel kunnen werken, krijgen van de gemeente een bijstandsuitkering als ze voldoen aan de voorwaarden. En hulp bij het vinden van geschikt werk.
Gevolgen voor bestaande Wajongers
UWV gaat tussen 2015 en 2018 de gegevens van iedereen met een Wajong-uitkering van voor 2015 opnieuw bekijken. Dat doen zij om vast te stellen wie wel of geen mogelijkheden heeft om te werken.
Wajongers die niet kunnen werken
Wajongers zonder mogelijkheden om te werken, behouden gewoon hun Wajong-uitkering.
Wajongers die kunnen werken
Wajongers die kunnen werken, krijgen hulp van UWV bij het vinden van geschikt werk. Ook zij behouden hun Wajong-uitkering. De hoogte van de uitkering gaat voor hen wel veranderen. De uitkering is vanaf 1 januari 2018 maximaal 70% van het minimumloon.
Herbeoordeling Wajong
UWV weet niet van alle Wajongers met een uitkering van voor 2010 (oude Wajong) of zij kunnen werken. Voor een aantal hiervan is een (her)beoordeling door een arts of arbeidsdeskundige nodig. UWV weet dit wel van Wajongers met een uitkering van na 2010 (nieuwe Wajong). Voor hen is een herbeoordeling niet nodig.
Laatst gewijzigd door prem op 08 jun 2015 02:41, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb tich even stukjes gelezen,oke je staat dus ingeschreven..
Heb je idd aangifte gedaan van je id?
Misschien mogen ze geen id uitgeven?voor delct wat je hebt begaan,kan me niet voorstellen,maar goed..
Wat ik je kan adviseren,serieus ,bel juridisch loket geven enmalig gratis advies.
Schrijf voor jezelf even duidelijk je vragen op...hoe en wat voor je beld..
Over je wajong durf ik niks te zeggen,
Het is een wespennest ben ik met je eens,mensen denken 123 geregeld maar echt niet....
Nog,aals succes
Heb je idd aangifte gedaan van je id?
Misschien mogen ze geen id uitgeven?voor delct wat je hebt begaan,kan me niet voorstellen,maar goed..
Wat ik je kan adviseren,serieus ,bel juridisch loket geven enmalig gratis advies.
Schrijf voor jezelf even duidelijk je vragen op...hoe en wat voor je beld..
Over je wajong durf ik niks te zeggen,
Het is een wespennest ben ik met je eens,mensen denken 123 geregeld maar echt niet....
Nog,aals succes
En, al gelukt?helidkaart schreef:
Ondanks mijn advokaat geen id kaart? Deze is zo goed als geregeld morgen.