LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door misti »

Lieve mensen,

Ik weet dat een bedrijf van de cobra group niet onder MLM valt maar ik weet niet waar ik mijn vraag anders het beste kwijt kan.

Ik heb een tijdje bij infinity marketing gewerkt, leuke collegas dat zeer zeker maar toch niets voor mij.
We werkten op commisie en van iedere "sale" werd 30% ingehouden voor eventuele annuleringen. 3 maanden lang.

Nu ik er weg ben word al het geld dus ook dat geld wat al 3 maanden vast staat nog eens 3 maanden vast gehouden.

kan en mag dit zomaar of moet mijn exwerkgever mij met rente terug betalen.

alvast bedankt voor reacties en tips.
Laatst gewijzigd door misti op 01 jan 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door jor »

Als ik andere gevallen goed heb gelezen heb je toch een soort contract gehad. Misschien staat daar iets in. Je zou eigenlijk na afloop( je bent gestopt) gewoon je tegoed moeten ontvangen al dan niet met rente.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door jor »

misti schreef:in mijn arbeidsovereenkomst staat alleen de eerste 3 maanden.. over de 3 maanden erna staat niets geschreven. hij heeft alleen jonge mensen in dienst die hij verblind met verhalen over geld en iedereen gaat overal mee accoord. maar ik heb neem in aan per direct recht op mijn geld toch?
Natuurlijk heb je (per direct)recht op geld waar je voor gewerkt hebt, echter ik heb van oude stukjes hierover begrepen dat het bedrijf kennelijk geld achter houdt voor als iemand nog opzegt of iets dergelijks.Een vreemde manier van doen en zeker niet in orde. Maar ja, zoals zo vaak is gelijk hebben en gelijk krijgen iets heel verschillends.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door misti »

ik zal maandag is bellen en dan hoor ik het wel kan ik anders ergens hulp of inzicht krijgen? tips?

maye
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2010 08:12

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door maye »

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek waarin ze je heel enthousiast vertellen dat je geen specifiek diploma nodig hebt, iedereen kan daar beginnen als hij / zij wil. Ze vertellen je in de vacature dat je 32-40 uur kan werken, maar dit blijkt achteraf 60 uur te zijn, de werktijden liggen tussen de 11-12 uur per dag, van 11.00 in de ochtend tot 22.00-23.00 in de avond heb ik mij laten vertellen door de mensen die er werken. De baas verteld je dat je niks hoeft te verkopen op de straat of via telefoon zoals telemarketing, dan word je voor een loopdag meegenomen naar een plek en je weet niet wat je gaat doen, daarna blijkt dat je contracten voor Nuon moet gaan verkopen bij mensen die al bij Essent of een andere maatschappij zitten, ze bieden contracten aan met zoveel procent korting en proberen de mensen om te praten zoals in sales. Je kan dan ook niet naar huis want ze hebben je meegenomen voor de hele dag en je bent afhankelijk van het vervoer van de mensen die er werken. Je bent van 12.00-13.00 uur bezig tot een uur of 20.30 en bent om 21.00 weer op het kantoor terug waarna je een test moet maken of je goed genoeg opgelet hebt.

Ze liegen je voor met mooie praatjes waar je voor valt. Ik raad aan mensen goed het contract te lezen en zoveel mogelijk vragen te stellen voor je voor zoiets gaat. Ik ben er zelf niet voor gevallen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door jor »

In ieder geval bedankt voor je reactie.Wat de belasting betreft hoop ik dat het meevalt voor je.

fientjex
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:13

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door fientjex »

maye schreef:Ik ben uitgenodigd voor een gesprek waarin ze je heel enthousiast vertellen dat je geen specifiek diploma nodig hebt, iedereen kan daar beginnen als hij / zij wil. Ze vertellen je in de vacature dat je 32-40 uur kan werken, maar dit blijkt achteraf 60 uur te zijn, de werktijden liggen tussen de 11-12 uur per dag, van 11.00 in de ochtend tot 22.00-23.00 in de avond heb ik mij laten vertellen door de mensen die er werken. De baas verteld je dat je niks hoeft te verkopen op de straat of via telefoon zoals telemarketing, dan word je voor een loopdag meegenomen naar een plek en je weet niet wat je gaat doen, daarna blijkt dat je contracten voor Nuon moet gaan verkopen bij mensen die al bij Essent of een andere maatschappij zitten, ze bieden contracten aan met zoveel procent korting en proberen de mensen om te praten zoals in sales. Je kan dan ook niet naar huis want ze hebben je meegenomen voor de hele dag en je bent afhankelijk van het vervoer van de mensen die er werken. Je bent van 12.00-13.00 uur bezig tot een uur of 20.30 en bent om 21.00 weer op het kantoor terug waarna je een test moet maken of je goed genoeg opgelet hebt.

Ze liegen je voor met mooie praatjes waar je voor valt. Ik raad aan mensen goed het contract te lezen en zoveel mogelijk vragen te stellen voor je voor zoiets gaat. Ik ben er zelf niet voor gevallen.

Dit is mij ook overkomen... ik ben helaas wel in de auto gestapt omdat vertelt werd dat we belangrijke klanten gingen bezoeken. Op de vestiging, waar ik al eerder voor een gesprek was geweest, hield de eigenaar hield een heel mooi enthousiast praatje. Ik vond het echter wel vreemd dat er niets specifieks verteld werd, maar dacht dat ik daar in de loop van de dag als ik met een medewerker op pad ging naar klanten welduidelijk zou worden. En dat werd DUIDELIJK!! Met een jongen, die ontzettend roekeloos reed ging ik richting schijndel, naar de klant. Emaal in schijndel aangekomen werd vertelt dat we klanten gingen werven voor nuon, en dat die klanten dus gewoon inwoners van schijndel waren.Pauzeren en eten kon in de auto, de rest heel de dag rondlopen van huis naar huis en naar de toilet moest je maar bij een friettent. Ik heb gezegd hier niet aan mee te doen en kon vervolgens de bus terug naar den bosch pakken waar mijn auto stond geparkeerd. Die dag zijn alle sollicitanten gelijk bij aankomst in schijndel vertrokken. Een heel raar bedrijf, waar jonge mensen werken die heel mooi praatjes kunnen vertellen en met marketing termen kunnen smijten om de daadwerkelijke werkzaamheden te omzeilen.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door misti »

jor schreef:In ieder geval bedankt voor je reactie.Wat de belasting betreft hoop ik dat het meevalt voor je.
ik hoop het ook. ik heb daar betaald voor een belastingadviseur maar ik ga er zelf ook nog 1 in de arm nemen. Al met al verdien je daar dus geen knikker want de stress die je erna nog krijgt is al die "mooie" kansen echt niet waard.

cheetam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:36

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door cheetam »

misti schreef:ja dat begrijp ik.. ik heb er zelf een half jaar gewerkt.. en ik heb egt een gezellige tijd gehad hoor maar zodra je erachter komt dat het echt leugens zijn allemaal en je ontzettend veel problemen krijgt met de belasting is de lol er zo vanaf
belastingdienst je hebt recht op klein ondernemers regeling ik weet niet hoe kan je dan problemen krijgen met belastingdienst dan heb je iets raars gedaan

Sheila
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 23:25

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door Sheila »

Ik heb vandaag 1e gesprek gehad. Met wie hebben jullie toen gesprek gehad? Hij was heel enthousiast. Gaf heel veel 'info' in korte tijd, praatte erg snel. Aan wat voor salaris moet ik denken daar?

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door mje »

Hangt af van je verkoop capaciteiten als je het goed doet, iets meer dan het minimumloon.

Sheila
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 23:25

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door Sheila »

Werd vandaag gebeld dat ze graag wilde dat ik een dagje mee kwam kijken. Kreeg daarna deze mail.... Komt iemand dit bekend voor?

Beste Sheila,

Tweede afspraak

Het doel van een observatiedag bij Infinity Marketing is om je een kans te bieden een kijkje achter de schermen te nemen. Je zal worden voorgesteld aan een van onze begeleiders. Hij/zij neemt je mee naar een sales campagne en verteld je uiteraard meer over bijvoorbeeld de doorgroeimogelijkheden. De tweede afspraak duurt daarom ook van 12.30 uur tot 20.30 uur. Omdat je tijdens deze dag ook klanten gaat ontmoeten is het belangrijk dat je netjes gekleed. Je kan op deze dag dan ook alle vragen stellen die je nog kan hebben, neem daarom een notitieblokje mee. Aan het einde van de dag heb je een evaluatiegesprek met xxxx en krijg je ook uitsluitsel over de mogelijkheden tot een contract bij Infinity Marketing.



Met vriendelijke groet

Spawn
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 19:52

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door Spawn »

Geachte,

Ik heb exact hetzelfde met die mensen meegemaakt.
Na het eerste gesprek wordt je opgebeld en verteld xxxx enthousiast dat je bent "geselecteerd "en een dag mag "meelopen".
Gelukkig heb ik erg wakkere ouders in, jawel, Frankrijk die mij op dit forum hebben gewezen.

Met jullie info op zak ben ik naar de 2e meeloopdag gegaan, keurig in pak natuurlijk en liet mijzelf informeren door een snelle tante.
Als antwoord op mijn directe vraag "wat gaan we vandaag precies doen?" kreeg ik telkens een hoop marketing mumbojumbo over me heen.
"We gaan klanten ontmoeten, B2B business, prospect maken en ervaren hoe de verkoop bij Infinity Marketing gaat"
Waarop ik vroeg: "dus het gaat hier niet om colportage, huis aan huis verkoop van Nuon abonnementen?"
Daar kon zij natuurlijk niet ontkennend op reageren(rood hoofd).

Ik heb haar vriendelijk bedankt en onderweg naar de deur sprak ik de algemeen directeur xxxxx nog even aan.
Ook hem heb ik vriendelijk gevraagd waarom ze "verkoop adviseur" in de advertentie zetten, i.p.v. "Leurder"(2e rode hoofd)
xxxxx: Ja maar..., blabla en bla sales en jadajadajada marketing.

Dit is gewoon ordinaire huis aan huis verkoop, leuren.
Niets meer en niets minder.

Bedankt Radar, het heeft me een hele hoop ergenis en ontgoogeling bespaard.
Wat een Charlatans!!

Spawn
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 19:52

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door Spawn »

Wat ik nog ben vergeten...
Ik heb xxxx ook verteld dat ik het e.e.a. op het internet had gelezen, waarop hij antwoorde: "je hebt altijd rotte appels er tussen zitten"

(What?!..)

Ik was helaas niet zo stoer om hem voor de "rotte appel" uit te maken, maar door mijn zwijgen zal ie het wel hebben begrepen!!

Radar Rocks!!

Sevenum
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2010 14:02

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door Sevenum »

Beste lezers,

Allereerst wil ik Tros Radar bedanken voor het maken van deze forum. Ten 2e wil ik jullie, de lezers/schrijvers, hartelijk bedanken!

Ik stond op het punt om te vertrekken naar een afspraak met ***** van Infinity marketing voor een kennismaking gesprek. In tegenstelling tot andere ben ik niet eens gegaan nadat ik dit forum had gelezen.

Ik moet eerlijk bekennen, op voorhand had ik al een vreemd gevoel nadat ik de website had gezien en verschillende tweets had gelezen. Ik werd zelfs gebeld een paar uur voor aanvang gebeld of dat alles wel doorging. Het belletje ging toen nog niet rinkelen, want ik vermoed dat zij nattigheid voelen! Maar dankzij deze forum is dat belletje gaan rinkelen en mijn voorgevoel bevestigd!

Ik hoop dat andere, net als mij, dit forum weten te bereiken voordat zij op sollicitatiegesprek gaan met Infinity Marketing.

Er is echter ook een positieve noot te plaatsen... Van negatieve ervaringen leer je ook. Dit was er zeker 1 van!

Tros Radar, bedankt!!

woensel_040
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2010 17:30

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door woensel_040 »

Beste mensen

Ik wil jullie allemaal waarschuwen voor bedrijven van de Cobra groep, het zijn dikke oplichters. Heb er ook voor gewerkt een paar jaar geleden hier in Eindhoven, totdat de toko ineens failliet ging, en iedereen verder naar z'n "bond" kon fluiten!!! (bond is het geld wat wordt ingehouden op hetgeen je hebt verkocht)
Toen we met zn allen (mijn ex collega's en ik) contact opnamen met het hoofdkantoor in Amsterdam werd ons verteld dat zogenaamd alles wat wij hadden verkocht geannuleerd zou zijn!!!
Gelukkig had ik op dat moment een registratie bijgehouden van alle klanten die ik had ingeschreven tijdens de periode dat ik er heb gewerkt. Ik ben vervolgens al deze klanten na gaan bellen, en wat blijkt?! Cobra groep heeft gewoon gelogen!!!
Vervolgens ging ik verhaal halen hier in Eindhoven, waar op dat moment op de Keizersgracht in hetzelfde pand wederom een nieuwe Cobra kantoor zat, met een nieuwe naam, die ons simpelweg vertelde dat we maar weer naar Amsterdam moesten gaan. Uiteindelijk daar weer contact mee opgenomen, en ze hebben beloofd alsnog het geld wat ik tegoed zou hebben uit te betalen. Echter... je raad het al.... dit is nog steeds niet gebeurd, en we zijn inmiddels ruim 3 jaar verder!!! Daarom wil ik iedereen behouden voor deze club, welke inmiddels WEER een ander kantoor , ik geloof infinity hebben zitten op weer dezelfde plek, en weer mensen naaien met hun mooie praatjes. Iedereen bij deze gewaarschuwd, het zijn echte oplichters.

meinden
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2010 14:10

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door meinden »

Beste mensen,

Vandaag dit forum gevonden, ik heb dinsdag een intakegesprek gehad.
In tegenstelling tot wat ik gewend was werd dit met 2 personen tegelijk gevoerd, maar oke daar zag ik geen probleem in.
En inderdaad dezelfde middag werd ik gebeld dat de persoon met wie ik de intake gehad heb zeer enthousiast is en ik wordt uitgenodigd voor een observatiedag, deze zal morgen plaatsvinden.
N.a.v. dit forum ben ik toch gaan twijfelen en heb ze zojuist een mail gestuurd met deze link erin en om een reactie gevraagd.
Afhankelijk van hun reactie ga ik een definitieve beslissing nemen of ik morgen wel of niet zal deelnemen.
Ik zal jullie op de hoogte houden van hun reactie, als ik die al krijg.

meinden
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2010 14:10

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door meinden »

Beste mensen,

Ik heb een reactie ontvangen van infinity, ik moet zeggen dat ze toch heel eerlijk reageerden, waardoor ik er wel van af zie nu. Ik zal hieronder de mailwisseling plaatsen.

Dit is mijn eerste mail aan hun:
Beste xxxx,
Na aanleiding van wat reacties uit mijn omgeving ben ik eens op internet gaan zoeken en kwam het volgende tegen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 98&t=77857
Het lijkt op de negatieve reacties uit mijn omgeving, alleen gingen die over xx xxx uit Eindhoven.
Schijnt zo te zijn dat jullie onder hetzelfde hoofdkantoor (xxx) vallen.
Graag zou ik een reactie van jullie hierop ontvangen.

Hun 1ste reactie:
Wij zijn gecontracteerd aan xxx zij leveren ons de cliënten echter heeft elk marketing kantoor zijn eigen leiding en zijn eigen gang van zaken. Het betreurt ons dat er negatieve recensies staan op internet. Er worden veel mensen gevraagd op eerste gesprek en er worden ook aardig wat mensen uitgenodigd op een meeloopdag en in de sales heb je altijd een verloop omdat niet iedereen consistent kan presteren. Hierdoor kan het komen dat er mensen zijn die gedurende de tijd andere visies hebben of die teleurgesteld zijn. En iedereen kan tegenwoordig negatieven op internet plaatsen wel is dat vaak anoniem.
De reden waarom wij mensen persoonlijk uitnodigen voor een meeloopdag is om ze zelf te laten ervaren wat de basis is van hetgeen wat wij doen. Mocht dit niet bevallen van 1 van beide kanten dan scheiden onze wegen mocht het wel bevallen dan kunnen wij gaan starten. Ons doel is om open en transparant te zijn vandaar het interview en de meeloopdag. En uiteraard reageren wij op vragen of kritiek hier kunnen wij alleen maar beter van worden.
Ik hoop dat jij je niet laat leiden door verhalen op internet echter kan ik wel begrip op brengen voor het feit dat de berichten jou enigszins aan het twijfelen hebben gebracht. Neem nog even een kijkje op de website www.xxxx.com of xxxxxx.nl voor meer informatie over hen.Mocht er nog iets zijn wat voor jou onduidelijk is schroom dan niet om mij persoonlijk te bellen.

Mijn reactie:
Bedankt voor je reactie.Ik ben inderdaad zeer aan het twijfelen gebracht hierdoor, mede door het feit dat er op mijn vraag aan xxx wat voor campagne we gingen doen er gezegd werd dat ze dit nog niet kon zeggen en daarna lees ik het verhaal van colportage in Schijndel voor Nuon.
Als dit inderdaad het geval is kan ik je al meedelen dat dit niet is wat ik zoek, mijn reactie op jullie advertentie heb ik gedaan omdat jullie ook op zoek zouden zijn naar customer service medewerkers. Zie tekst hieronder, en dat is in mijn ogen toch heel iets anders dan deur aan deur verkoop.
“Wegens onze huidige groei en de wensen van onze clienten zoeken we minimaal 10 personen om te plaatsen in Sales, Customer Service en Marketing. Wanneer jij horeca of klanten service ervaring hebt, ben jij misschien de persoon waar wij naar op zoek zijn!”
In mijn vorige baan als customer servicemedewerker zou op een beurs staan ook tot de mogelijkheden behoren, maar dat is mijn inziens toch iets heel anders.Ook probeerden we in die functie de verkoop omhoog te schroeven, ook dit is mij dus bekend.
Mijn twijfel is nog steeds aanwezig.

Hun reactie:
Wij hebben diverse campagnes gedraaid waaronder ook deur aan deur hiermee hebben wij zeer goede resultaten geboekt. Zoals ik in het interview aangaf richten wij ons echter op meer zaken zoals eventmarketing waarbij je kan denken evenementen als Sail Amsterdam, Bavaria street race, Ajax open dag etc. En ook in instore promotions waarbij wij de sales in een winkelconcept omhoog krikken door middel van sales customer service en marketing. Business 2 business is iets waar wij in Nederland ons nog niet volledig op kunnen richten in verband met het feit dat wij nog niet genoeg mensen hebben in Nederland.
Dus het komt er wel op neer dat wij op zoek naar mensen die flexibel inzetbaar zijn mocht het zo zijn dat jij naar aanleiding van de mails en het forum er toch geen goed gevoel bij hebt laat het dan even weten dan kunnen wij hier rekening mee houden. Ik ben wel blij met jou kritische vragen daar kunnen wij tenminste iets mee.
Ik hoop jou voldoende te hebben geïnformeerd.

Mijn reactie hierop is dus dat ik ze bedankt heb en hier dus niet mee verder ga.

020_itsim
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:29

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door 020_itsim »

Wie uit dit topic hebben er nog steeds belastingproblemen?

Ik heb namelijk zelf ruim anderhalf jaar geleden deze werkzaamheden in A'dam gedaan, maar na die proefperiode bleek dat ik mezelf moest gaan aanmelden bij de Kamer van Koophandel.. Ik heb ook gezien dat het bedrijf niet meer online staat en tijdens het zoeken kwam ik hier terecht.

Er is mij toen van alles verteld, zoals zakelijke en evenementen, maar wat blijkt: alle bedrijven die onder deze organisatie vallen doen voor 99% deur aan deur verkoop. Niet dat ik hier problemen mee heb, maar voor de duidelijkheid:

- je hebt geen vast salaris
- je werkt niet in loondienst
- je word geacht een eenmanszaak te starten
- ze beloven goede verdiensten, waar je vervolgens 80 uur per week voor maakt zonder zekerheid van een minimumloon..

Ik heb wel mensen gezien die een hoop geld verdienden. eentje zelfs 1000 euro in 1 week. Maar als je denkt te solliciteren op een baan in loondienst met 40-urige werkweek dan zit je verkeerd..

Hisham
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 dec 2010 17:27

Re: infinity marketing achterstallige betaling wat te doen?

Ongelezen bericht door Hisham »

Ik weet dat een bedrijf van de cobra group niet onder MLM valt maar ik weet niet waar ik mijn vraag anders het beste kwijt kan.
Dit is toch juist pure Multi Level Marketing. Je bent denk ik in de war met een piramidespel, dat is wel illegaal in Nederland.
Ik heb wel mensen gezien die een hoop geld verdienden. eentje zelfs 1000 euro in 1 week. Maar als je denkt te solliciteren op een baan in loondienst met 40-urige werkweek dan zit je verkeerd..
Hahaha, 1000 euro in 1 week. Met een 70-urige werkweek is dat nog maar 14 euro per uur. En daar moet de belasting nog af aangezien je zzp-er bent :P Dus de gemiddelde daar zal zo'n 8 euro per uur verdienen denk :P

Gesloten