LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaaropgaaf klopt niet, wat te doen?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Jaaropgaaf klopt niet, wat te doen?

Ongelezen bericht door gwen21 »

Volgens mijn CAO heb ik recht op (gedeeltelijke) vermindering van mijn brutoloon met mijn vakbondscontributie. Mijn werkgever heeft de te veel ingehouden loonheffing als onkostenvergoeding teruggestort aan mij. Maar mijn brutoloon is niet verlaagd op de loonstrookjes, en dus ook niet op de jaaropgaaf. Hoe moet ik hier mee te werk gaan?

Kan ik er nog iets mee in mijn aangifte inkomstenbelasting? Ik ben van plan mijn aangifte netjes in te vullen volgens de jaaropgaaf, en later bezwaar te maken, misschien krijg ik nog iets extra terug. Heeft dit zin?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Jaaropgaaf klopt niet, wat te doen?

Ongelezen bericht door grun »

Dat kun je het beste even vragen aan je vakbond lijkt me. Je moet dit echt via de werkgever regelen, via de belastingdienst bereik je hier niks mee.

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de werkgever het bewust via die onkostenpost doet, waarbij het brutobedrag hetzelfde blijft. Een lager brutobedrag is namelijk in jouw nadeel als je in de ziektewet of WW belandt, omdat die uitkeringen je laatste salaris als grondslag gebruiken.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Jaaropgaaf klopt niet, wat te doen?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hallo

Wees blij dat u het als onkostenvergoeding krijgt, zo blijft u Br. Loon gehandhaafd, en is alleen maar gunstig als u onverhoopt ontslag krijgt.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Jaaropgaaf klopt niet, wat te doen?

Ongelezen bericht door henk51 »

Volgens mijn CAO heb ik recht op (gedeeltelijke) vermindering van mijn brutoloon met mijn vakbondscontributie. Mijn werkgever heeft de te veel ingehouden loonheffing als onkostenvergoeding teruggestort aan mij. Maar mijn brutoloon is niet verlaagd op de loonstrookjes, en dus ook niet op de jaaropgaaf. Hoe moet ik hier mee te werk gaan?
Gewoon je jaaropgave gebruiken,je hebt de teveel ingehouden loonheffing al terug gehad van je werkgever i.p.v. belastingdienst voor de rest klopt redenatie van grun.Keurige oplossing van de werkgever bij ziekte e.d. krijg je nu een hogere uitkering omdat je bruto loon gelijk blijft.
Je hebt dus gewoon je gedeeltelijke vermindering gekregen.

gr Henk

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Jaaropgaaf klopt niet, wat te doen?

Ongelezen bericht door gwen21 »

F.van Holten schreef:Hallo

Wees blij dat u het als onkostenvergoeding krijgt, zo blijft u Br. Loon gehandhaafd, en is alleen maar gunstig als u onverhoopt ontslag krijgt.
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, slim, dankjewel!

Gesloten