LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KDV kinderen vervoeren in eigen auto?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
DarkSim1986

KDV kinderen vervoeren in eigen auto?

Ongelezen bericht door DarkSim1986 »

hallo,

mijn vriendin werkt bij een KDV. Soms wil haar baas dat ze kinderen van de ene lokatie naar de andere lokatie brengt. Met haar prive auto. Los van het feit dat dit niet vergoeden zit het me niet lekker.
Wat gebeurd er bijvoorbeeld als mijn vriendin een ongeluk krijgt? Onze auto verzekering heeft geen inzittenden verzekering. Wie is er dan aansprakelijk voor wat er met de kinderen gebeurd?? Het zit me namelijk helemaal niet lekker hoe het nu gaat.

Alvast bedankt voor de reacties!

Chocomelk

Re: KDV kinderen vervoeren in eigen auto?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De bestuurder is verantwoordelijk, een inzittende verzekering is ook helemaal geen luxe.

DarkSim1986

daar was ik al bang voor. vind het helemaal raar dat het KDV dit zelf uberhaupt wil.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Is haar baas ooit verteld door uw vriendin dat zij geen inzittenden verzekering heeft ?

Daarbij vraag ik me af of de auto is uitgerust met voldoende kinderbeveiligingsmiddelen? Alle kinderen op een KDV hebben nog zo'n leeftijd dat ze in een kinderbeveiligingsmiddel vervoerd moeten worden en niet zomaar in een gordel gezet kunnen worden.

Ik acht het in deze omstandigheden niet verstandig dit vervoer te verzorgen. Maarja men wil natuurlijk ook niet ontslagen worden begrijpelijk.

Dit kan een hoop nare gevolgen hebben als er iets zou gebeuren, zowel voor uw vriendin als ook voor de baas uiteindelijk met alle juridisch getouwtrek als gevolg.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Indien je in opdracht van de baas rijd - is deze m.i. verantwoordelijk voor de verzekering van in elk geval datgene wat in opdracht vervoerd word (dus in dit geval, de kinderen).

Word ze betaald voor deze ritjes?

Ik zou trouwens voor de prive auto zowiezo wel een inzittenden verzekering doen, temeer omdat ik opmaak uit de tekst dat het om een personenwagen gaat.

Chocomelk

DarkSim1986 schreef:daar was ik al bang voor. vind het helemaal raar dat het KDV dit zelf uberhaupt wil.
Denk dat het KDV er ook vanuit gaat dat er een inzittendenverzekering is.

DarkSim1986

KDV gaat nergens van uit :)
sterker nog een collega zit met hetzelfde en die heeft aangegeven geen inzittenden verzekering te hebben (ook geen airbag oid) en daar waren ze niet blij mee en moest evengoed gewoon gebeuren.

Het is idd een personenwagen. Ze krijgt wel haar uren betaald. (benzine niet)

overgens heeft onze auto een hoop airbags, De kinderen zijn oud genoeg om gewoon te kunnen zitten met een normale gordel.(namelijk ook BSO)

Ik wilde dit gewoon weten voor als ze het de volgende keer weer vragen, dat ze dan kan zeggen dat zij dan met de brokken zit mocht er iets gebeuren.

Guardian72
Contacteer:

Ik zou het KDV dan een verklaring laten ondertekenen dat zij op de hoogte zijn van het feit dat de bestuurder / auto niet voorzien is van inzittendenverzekering, en dat zij voor die verzekering en/of eventuele schade bij ongevallen aansprakelijkheid aanvaarden, en de werknemer hiervan vrijwaren.
(Tenzij ze natuurlijk straalbezopen achter het stuur zou kruipen)

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

je leeft wel in het stenen tijdperk als je geen inzittende verzekering hebt :(

DarkSim1986

dubbeltje eerste rang he? nee zonder dollen, er rijd, tot nu, nooit iemand mee. vandaar de vraag hier.

Guardian72
Contacteer:

manondoris schreef:je leeft wel in het stenen tijdperk als je geen inzittende verzekering hebt :(
Mogelijk.. maar indien baas eist dat persoon mensen namens baas vervoerd, moet baas voor de (extra) verzekering(skosten) opdraaien - of voor verzekerd vervoer zorgen..

Chocomelk

DarkSim1986 schreef:KDV gaat nergens van uit :)
sterker nog een collega zit met hetzelfde en die heeft aangegeven geen inzittenden verzekering te hebben (ook geen airbag oid) en daar waren ze niet blij mee en moest evengoed gewoon gebeuren.
Dit had de collega dus moeten weigeren nadat ze heeft aangegeven dat ze
geen inzittendenvezekering heeft en het risico niet aangaat.
Uiteindelijk is zij de bestuurster en dus eindverantwoordelijk.

DarkSim1986

inderdaad. Bedankt voor alle input. Nu weet ik een stuk meer. en ga er voor zorgen dat het zo inderdaad niet kan!

Gesloten