LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klopt mijn salaris wel?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Arie83

Klopt mijn salaris wel?

Ongelezen bericht door Arie83 »

Hallo,
Ik werk voor een detacherings bureau bij een chemische fabriek, ik sprak pas een jongen die voor het zelfde uitzendbureau werkt, alleen bij een ander bedrijf, die verdient 200 euro per vier weken meer dan ik. Hij is net zo oud als ik, zelfde vooropleiding etc. We zijn samen begonnen aan de zelfde opleiding die erbij hoort (allebei Vapro B) en hij is sinds vorige week begonnen en ik werk al 4 maanden bij deze fabriek. Ik heb het al aangekaart bij het uitzendbureau, 2x telefonisch en gisteren bij het evaluatie gesprek samen met mijn ploegchef. Elke keer zouden ze het uit gaan zoeken.

Wat moet ik nu doen, ik durf te wedden dat als ik volgende week naar ze toebel, dat ik het zelfde antwoord kan verwachten. Ik wil graag weten hoe het nou zit, ik kan me niet voorstellen de chemie slechter betaalt dan de papier industrie. Wie zou ik moeten benaderen? Ik hoor het wel bedankt alvast

MLF

Re: Klopt mijn salaris wel?

Ongelezen bericht door MLF »

Elk bedrijf betaalt anders.
Elk bedrijf heeft een eigen salarisschaal.
Iemand anders verdient misschien weer 200 euro minder dan u.

knuffel26

Ongelezen bericht door knuffel26 »

Sterker nog, zelfs als je bij hetzelfde bedrijf, dezelfde functie doet, kan het salaris onderling verschillen. Ook als je even oud bent, dezelfde opleiding hebt en evenveel ervaring hebt.

Misschien is het dan bij het arbeidsvoorwaardengesprek zo afgesproken.

geknepen

Ongelezen bericht door geknepen »

Het uitzendbureau vraagt eerst aan het bedrijf wat zo een persoon in die classificatie verdiend. Vervolgens rekenen zij een uurloon uit en zetten hun kosten erop. Binnen het uitgerekende uurloon moeten ze een kandidaat vinden en die er voor gaat (bij voorkeur met een lager (gevraagd) uurloon die nemen ze, zeker als je aan al de vakspecificaties voldoet. Gewoon dus zeggen ik wil 200 meer anders ga ik weg. En dan hebben ze een probleem.
De chemie betaalt -individueel- beter dan de papierindustrie. Alleen de papier heeft een eigen CAO wat hoger ligt. Dus gewoon erop af gaan en niet bang zijn. Die ratten (sorry uitzendbureau's hebben JOU nodig voor hun omzet!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De volgende zaken kunnen mee spelen;

Risico van werkzaamheden.

Werktijden.

Aantal mensen dat daar wil werken.

Cao van bedrijf waar ze zitten.

Vraag of je daar ook mag werken en de huidige werkgever moet dan ook meer gaan betalen of sluiten.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Iedereen verdient anders. Dat is ook de reden waarom salarissen niet openbaar zijn.
Als je meer wou had je maar moeten zeggen bij je contract dat het te weinig is. Iedereen kan dat en in bijna alle gevallen gaat de werkgever dan omhoog, hoewel dit momenteel iets minder het geval is.
Vooral bij een verlenging heb je de meeste kans.
Bij ons zit er iemand die al meer verdiend dan zijn baas. Gewoon een grote mond hebben en kunnen aantonen dat je goed bent.

Gesloten