LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klopt mijn salaris wel?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Arie83

Klopt mijn salaris wel?

Ongelezen bericht door Arie83 »

Hallo,
Ik werk voor een detacherings bureau bij een chemische fabriek, ik sprak pas een jongen die voor het zelfde uitzendbureau werkt, alleen bij een ander bedrijf, die verdient 200 euro per vier weken meer dan ik. Hij is net zo oud als ik, zelfde vooropleiding etc. We zijn samen begonnen aan de zelfde opleiding die erbij hoort (allebei Vapro B) en hij is sinds vorige week begonnen en ik werk al 4 maanden bij deze fabriek. Ik heb het al aangekaart bij het uitzendbureau, 2x telefonisch en gisteren bij het evaluatie gesprek samen met mijn ploegchef. Elke keer zouden ze het uit gaan zoeken.

Wat moet ik nu doen, ik durf te wedden dat als ik volgende week naar ze toebel, dat ik het zelfde antwoord kan verwachten. Ik wil graag weten hoe het nou zit, ik kan me niet voorstellen de chemie slechter betaalt dan de papier industrie. Wie zou ik moeten benaderen? Ik hoor het wel bedankt alvast

MLF

Re: Klopt mijn salaris wel?

Ongelezen bericht door MLF »

Elk bedrijf betaalt anders.
Elk bedrijf heeft een eigen salarisschaal.
Iemand anders verdient misschien weer 200 euro minder dan u.

knuffel26

Ongelezen bericht door knuffel26 »

Sterker nog, zelfs als je bij hetzelfde bedrijf, dezelfde functie doet, kan het salaris onderling verschillen. Ook als je even oud bent, dezelfde opleiding hebt en evenveel ervaring hebt.

Misschien is het dan bij het arbeidsvoorwaardengesprek zo afgesproken.

geknepen

Ongelezen bericht door geknepen »