LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lager salaris bij ziektedagen

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
bijntje

lager salaris bij ziektedagen

Ongelezen bericht door bijntje »

Ik vraag me af waardoor mijn netto salaris lager uitvalt, op het moment dat ik 1 dag ziek ben geweest.
Er is geen sprake van wachtdagen.
Het salaris wordt 100% doorbetaald.

Mijn salaris wordt per 4 weken uitbetaald. Het salaris wordt voor 19 dagen uitbetaald + 1 ziektedag. Bruto is dit gelijk aan mijn Brutosalaris.
Toch valt mijn netto salaris lager uit.

Heeft dit met de francises voor WW en ZVW te maken?
Ik dacht dat ziektedagen ook gewone loondagen waren, dus vandaar dat ik denk dat mijn nettosalaris hetzelfde moet zijn als wanneer ik niet ziek ben geweest.

Jan1

Re: lager salaris bij ziektedagen

Ongelezen bericht door Jan1 »

Vraag het eens aan de man/vrouw die je dit betaalt.

bijntje

Ja Jan, dat begrijp ik ook wel, maar ze zijn hier niet zo scheutig met dat soort vragen en wimpelen dat af. Ik vraag dat dus niet voor niets op dit forum.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Weet je dan wel zeker dat je salaris voor 100% wordt doorbetaald en niet voor 70%...?

Wat ook kan spelen is dat je gewoonlijk misschien toeslagen hebt voor ploegendiensten of vreemde werktijden, die zul je niet krijgen tijdens ziekte. Misschien krijg je ook wel geen woon-werkverkeer reiskosten vergoed voor die dag? Zo kunnen er nog meer dingen zijn.

Wellicht kun je, bij het vergelijken van twee maandelijkse loonbriefjes, erachter komen wat er verschillend is?

bijntje

Kweenie bedankt voor je reactie. Mijn salaris wordt voor 100% uitbetaald en ik heb een vast salaris zonder toeslagen o.i.d. Het verschil zit tussen het bruto en netto salaris in. Bruto klopt mijn salaris 19 +1 ziektedag is het 4-wekelijkse salaris wat ik normaal krijg daarna klopt er iets niet. Daarom vraag ik me af of het te maken heeft met franchises of zo of dat er toch iets niet goed gedaan is.

het woon/werk verkeer staat apart en is een netto compinent. Dat is inderdaad iets minder maar dat bedrag is maar een paar centen, dat verklaart dus niet het verschil van nettoloon van een gewone gewerkte periode en deze periode met 1 ziektedag.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je kunt toch 2 loonstroken naasr elkaar leggen? Dan zie je exact waardoor het verschil veroorzaakt wirst.

bijntje

dat heb ik gedaan, vandaar dat ik me ook afvraag waar het verschil door wordt veroorzaakt, want ik kan het niet vinden. Ik zie alleen dat er verschillende bedragen afwijken van het gewone maar niet waarom.

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Welke bedragen/inhoudingen wijken dan van elkaar af? Noem ze en zet er het gehele verhaal bij als percentages etc.

Gesloten