LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leer/werkovereenkomst: geen urenbriefje, geen geld. Mag dit?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
kiz

Leer/werkovereenkomst: geen urenbriefje, geen geld. Mag dit?

Ongelezen bericht door kiz »

Onze zoon volgt een MBO-BBL opleiding: 4 dagen werken en 1 dag school. Hiervoor heeft hij een leer/werkovereenkomst met bedrijf X die de opleiding en de salarisbetaling verzorgt. De 4 dagen werk verricht hij bij bedrijf Y.
In de leer/werkovereenkomst is een vast aantal uur per week overeengekomen alsmede een vast maandsalaris.
De gewerkte uren (ook reisuren en overuren) worden op een urenbriefje geregistreerd, door bedrijf Y afgetekend en doorgestuurd naar bedrijf X voor de salarisverwerking. Omdat onze zoon door de aard van het werk vaak niet op kantoor komt, mailt hij zijn uren door aan de administratie van bedrijf Y.
Bedrijf X heeft nu voor de 2e keer zijn salaris niet uitbetaald omdat ze geen urenbriefjes hebben ontvangen. Kennelijk verloopt de communicatie tussen bedrijf Y en bedrijf X niet altijd soepel...
Ik vraag me af of ze dit zomaar mogen doen, er is toch een vast aantal uren per week en een vast maandsalaris overeengekomen?
Onze zoon moet ook gewoon zijn vaste lasten betalen en heeft nu zelf geen geld meer voor (openbaar) vervoer, toch wel erg handig als je op je werkplek wil komen...

uitzuigkracht

Re: Leer/werkovereenkomst: geen urenbriefje, geen geld. Mag dit?

Ongelezen bericht door uitzuigkracht »

beter niet mailen maar faxen (incl.handtekening leidinggevende als dat mogelijk is) of anders gewoon ouderwets in de brievenbus (op vrijdag) dan heeft ie dinsdags zn geld als het goed is.

rentenieren willen we allemaal wel :wink:

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

uitzuigkracht schreef:beter niet mailen maar faxen (incl.handtekening leidinggevende als dat mogelijk is) of anders gewoon ouderwets in de brievenbus (op vrijdag) dan heeft ie dinsdags zn geld als het goed is.
Onze zoon heeft geen invloed op de manier waarop bedrijf Y de gegevens naar bedrijf X stuurt. En hij is dus meestal niet op (of in de buurt van) kantoor, maar werkt op locatie. Overigens is hij ook geen uitzendkracht maar heeft gewoon een arbeidsovereenkomst (met vaste uren) bij bedrijf X.
uitzuigkracht schreef:rentenieren willen we allemaal wel :wink:
Mja, 40u per week (excl. reisuren) + daarnaast nog leren vind ik niet bepaald rentenieren...
Mijn vraag is of het (wettelijk) is toegestaan de salarisbetaling op te schorten als de urenlijst te laat is.

uitzuigkracht

Ongelezen bericht door uitzuigkracht »

ik bedoel rentenieren van de werkgever en niet van iemand die op zn zwaar verdiende centen zit wachten.
hij moet een afspraak maken (zwart op wit!) dat het telefonisch kan of per fax en anders naait hij zichzelf.

en dat zonder uitzuigers? payroll zeker

Gesloten