LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag mijn baas ingebrachte agendapunten weigeren?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Dop13

Mag mijn baas ingebrachte agendapunten weigeren?

Ongelezen bericht door Dop13 »

Mijn baas weigert mijn verzoek om een agendapunt over taakbeleid op de agenda te zetten. Mag dat zomaar? Zijn er regels rechten en plichten voor vergaderen binnen het onderwijs? Op het internet is bitter weinig te vinden over dit onderwerp.

VioletPrue

Re: Mag mijn baas ingebrachte agendapunten weigeren?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ja, dat mag. Als het goed is staat er standaard als agendapunt vermeld "Vaststellen agenda". U zou het daar ter sprake kunnen brengen als u denkt dat het punt door meerdere personen besproken wil worden. Maar uw baas kunt u niet dwingen om iets op de agenda te zetten.
(gebaseerd op 6,5 ervaring als secretaris van een stichting. Cursus "Effectief vergaderen en besturen" gevolgd.)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als die 'baas' het nut er niet van inziet dan mag dat zeker. Van veel dingen is er ook geen nut; onderwerpen die in het verleden al besproken zijn, en waar niets aan toe te voegen valt; kleine dingen die tot in de kleinste details uitgemolken kunnen worden; zaken waar andere personeelsleden niets of weinig mee te maken hebben, enzovoorts.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Zou het gewoon tijdens de rondvraag op tafel gooien! Probleem opgelost.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

Minder en korter vergaderen, meer doen en beter met elkaar communiceren heeft hier tot zeer goede resultaten geleid.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een vergadering zou eigenlijk alleen maar bedoeld moeten zijn om beslissingen te formaliseren. Alle onderwerpen moeten daarvoor al met de juiste mensen besproken zijn. Dat is effectiever dan het op de agenda zetten. Dan wordt het voor veel deelnemers ook weer een verplicht nummer en heb je eigenlijk de tijd niet om het goed door te spreken.

Dop13

Ik ben er niet voor om dingen te forceren, maar het lijkt er inderdaad op dat het inbrengen van het punt op de vergadering van belang is.

Allen dank voor de reacties (kan op slot)

Dop

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Doe het bij de "rondvraag" of "AOB".

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Dat schreef ik al om 18:10 uur...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt ook wel af van de soort vergadering. Als het bijvoorbeeld gaat om een vergadering van de ondernemingsraad, dan zijn daar heel wat meer dingen in regelgeving over vastgelegd dan om een simpel werkoverlegje.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Dop13 schreef:Mijn baas weigert mijn verzoek om een agendapunt over taakbeleid op de agenda te zetten. Mag dat zomaar? Zijn er regels rechten en plichten voor vergaderen binnen het onderwijs? Op het internet is bitter weinig te vinden over dit onderwerp.
Wat voor vergadering is het per precies?

prem

Ongelezen bericht door prem »

Dop13 schreef:Mijn baas weigert mijn verzoek om een agendapunt over taakbeleid op de agenda te zetten. Mag dat zomaar? Zijn er regels rechten en plichten voor vergaderen binnen het onderwijs? Op het internet is bitter weinig te vinden over dit onderwerp.
Wat voor reden geeft uw "baas"?

Dop13

Beste mensen,

Inmiddels is er weer een vergadering geweest. Ik heb in de rondvraag gesteld dat het punt geagendeerd moet worden voor de volgende vergadering. Omdat meerdere mensen het een belangrijk punt vonden moest het wel zo gaan. Bedankt voor de reacties

Kan dus op slot!

Gesloten