LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Mensen die in de Schuldsanering (WSNP) zitten/hebben gezeten.

Beste mensen,


Mijn naam is Jan Dhaenens, woonachtig in Medemblik en ben sinds kort uit de schuldsanering (WSNP). Nu heb ik geconstateerd dat er gedurende de periode dat we in de schuldsanering zaten er heel veel dingen fout gingen.

Ik ben van plan daar iets aan te doen en actie te ondernemen. Het is per slot van rekening geen pretje en als je dan bijvoorbeeld een bewindvoerder treft die jou eigenlijk verwijt dat je in de schuldsanering zit of nooit antwoord op je brieven, vragen, telefoontjes of wat dan ook, dan is dat zeer frustrerend.

Daarom wil ik alle klachten zoveel mogelijk zien te inventariseren en daarna aanbieden aan het kabinet.

Zij vinden dat alles goed gaat in Nederland, maar WIJ zullen ze laten zien dat dat niet zo is.

Help mij bij het vinden van mensen die:

-) in de schuldsanering hebben gezeten en bereid zijn hun klachten op papier te zetten;
-) mensen die er nu nog in zitten en klachten hebben over alles wat maar met de schuldsanering te maken heeft.

Het mag met van alles te maken hebben: de rechtbank; de bewindvoerder; de bereikbaarheid van de bewindvoerder; de postblokkade; budgettering; maar ook zaken die er niet bijstaan. Wees niet bang om alles op te schrijven.

Schroom niet: alles zal bij mij DISCREET worden behandeld en zonodig zal ik schrijnende gevallen niet met naam en toenaam vermelden, maar wel Uw klachten. Want samen staan we sterk en kunnen we een vuist maken.

DE POLITIEK IS NIET VAN ONS AF.

Ook als je zelf niet in de schuldsanering zit, maar wel mensen kent die erin zitten, maak ze opmerkzaam op deze oproep en laat ze hun klachten en grieven aan mij doorgeven.

Ik hoop dat het er meer dan 10.000 zullen worden, zodat we met een gedegen opzet aan kunnen komen.

Als je vragen hebt, of dus klachten, schrijf dan naar:

[email protected].

Mijn naam is Jan Dhaenens en je mag me altijd schrijven.

Heel veel dank en ik wacht.
Laatst gewijzigd door schuldsanering op 16 jan 2008 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

pfkeller
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2007 15:55

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door pfkeller »

De mensen moeten wel erg bij zijn dat de WSNP er is want anders hadden ze nog veel langer in de proplemen gezeten!!!! Want als de wsnp er niet was geweest,dan was je er aan onder door gegaan. We hebben zelf 3 jaar in de WSNP gezeten. We zijn er goed uit gekomen En we kunnen weer met en nieuw leven beginnen. Veel mensen zeggen dat het zo zwaar is geweest. Dat kunnen we niet zeggen dat het zo zwaar is geweest. Toen we er nog niet in zaten dat was pas zwaar. Toen we in de wsnp kwamen we tot rust. Geen gezeik meer aan de deur van deurwaarders,weer kunnen slapen,en weer brood op de plank.

Daar moeten de mensen en keer aan denken. Hoe het was voor de WSNP!!!!!!

Peter F Keller

liandra
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2005 08:41

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door liandra »

Ik ben ook zeer blij dat ik er uit ben eindelijk rust en een positief saldo.Mijn bewindvoerder was welliswaar slecht bereikbaar maar ik heb daar alle begrip voor zo'n bewindvoereder heeft een heleboel clienten wat is sommige gevallen op kan lopen tot 90!
Ik ben er al een half jaar uit en ja nog steeds postblokade is gewoon een hele rompslomp en ook het teveel aan de boedel betaalde geld heb ik ook nog niet maar ja ik krijg dat vast vind ik niet zo erg wat ik belangrijker vind IK BEN SCHULD VRIJ!!!!!!! Heb geen lening geen lease wel 25 euro positief op mijn rekening is mijn geld!
Niet veel maar wel lekker van mij!!
ps heb een baan

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 05 Jan 2008 20:14 door pfkeller

De mensen moeten wel erg bij zijn dat de WSNP er is want anders hadden ze nog veel langer in de proplemen gezeten!!!! Want als de wsnp er niet was geweest,dan was je er aan onder door gegaan. We hebben zelf 3 jaar in de WSNP gezeten. We zijn er goed uit gekomen En we kunnen weer met en nieuw leven beginnen. Veel mensen zeggen dat het zo zwaar is geweest. Dat kunnen we niet zeggen dat het zo zwaar is geweest. Toen we er nog niet in zaten dat was pas zwaar. Toen we in de wsnp kwamen we tot rust. Geen gezeik meer aan de deur van deurwaarders,weer kunnen slapen,en weer brood op de plank.

Daar moeten de mensen en keer aan denken. Hoe het was voor de WSNP!!!!!!

Peter F Keller
Mijn broertje en zijn vriendin zitten ook in de schuldsanering en het is een zooitje. Zo is het internet alweer afgesloten omdat de gemeente niet betaald heeft. Ook was de medewerker van de gemeente tijdens de zomer 6 weken (6 weken!!!) met vakantie en haar werk werd niet overgenomen. Gevolg: huur, verzekeringen e.d. werden 6 weken lang niet betaald. Dat klopt natuurlijk niet he?!

Dan kan je wel zeggen dat je blij moet zijn met de schuldsanering en dat klopt ook wel (mijn vriend heeft ook schulden, maar de gemeente heeft ervoor gezorgd dat hij niet de schuldsanering in kan en hij zou het toch graag willen), maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze de problemen nog erger maken.

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Zou je mij rechtstreeks willen schrijven, dan mag dat, want dan kan ik dat bundelen met de vele reacties die ik van andere sites heb. Uiteraard zal ik alles discreet behandelen, maar elke reactie kan ik hard en goed gebruiken. Via dat e-mail adres kan ik ook discreter antwoorden geven en eventueel adviezen geven.


Vriendelijke groeten,

Jan Dhaenens
[email protected]

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Bailey »

Nee, dat doe ik niet. Het gaat niet om mij persoonlijk, maar om mijn broertje en zijn vriendin. Ik ga niet naar een vreemde persoon schrijen over hun problemen met de schuldsanering

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Jan je hebt een mail van mij gehad!!! :wink:

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Beste Bailey,

Vraag dan of ze zelf willen schrijven: het punt is dat ik alleen met veel reacties de deur kan openkrijgen naar politiek en media. Ik wil er niets anders mee, als aandacht vragen voor het feit dat er nog steeds door veel bewindvoerders (en die bevestiging krijg ik gelukkig door een aantal reacties op mijn e-mailadres en op diverse sites) te veel denigrerend wordt gehandeld en dat daardoor mensen vroegtijdig uit de schuldsanering moeten gaan, terwijl het helemaal niet nodig blijkt te zijn.

Veel bewindvoerders behandelen mensen als honden (of minder) en zien op je neer omdat je schulden hebt. Het is geen schande om schulden te hebben (uiteraard moet je proberen die te voorkomen) maar het getuigt van veel moed en kracht om uiteindelijk toch de stap te nemen.

Vandaar mijn vraag: laat hen dan reageren als jij dat zelf niet wilt/durft.


Vriendelijke groeten,



Jan Dhaenens.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

wat een onzin van die Jan Dhaenens, :twisted:

Omdat hij heel misschien niet helemaal correct is behandeld door een bewindvoerder wil hij nu het hele systeem aanvechten.

Het systeem is goed en sociaal. Er is helemaal geen noodzaak voor politieke acties

(Het zou me overigens niks verbazen als deze persoon op commerciele basis mensen met schulden van de regen in de drup helpt, en hij op deze manier alleen maar klanten probeert te werven voor zijn buro )

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Nou dat ben ik niet met je eens seagoing racer2, in veel gevallen worden de schuldenaars zelfs opgelicht door bewindvoerders.
Zoals IK.
Mijn bewindvoerder heeft niet voor niets haar ONTSLAG gehad daarna.

Er moet zeker wat in veranderen dat ben ik gedeeltelijk met jan eens.
Verder ben ik het ook eens met het feit dat wij blij moeten zijn met alle hulp die we kunnen krijgen en die ze ons geven, maar wél op dezelfde golflengte zitten is een punt dat zeer belangrijk is.
Maar 9 van de 10 instanties kijken op schuldenaars neer dat heb ik al een paar keer meegemaakt, met mijn bewindvoerder ook destijds.....
Rotmens. :evil:

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Voor alle duidelijkheid:

IK heb geen buro dus IK kan en zal ook geen mensen geld vragen. Als je opmerkingen plaatst, wil ik je zeer dringend adviseren eerst te informeren en dan pas te plaatsen. Je kunt bijvoorbeeld in Medemblik zoeken en zien dat er geen buro is van MIJ. Als er al één zou zijn, dan zal ik dat zeker melden. Wel probeer ik vanuit mijn ervaring (helaas) mensen te adviseren en te helpen. Zou jij ook eens moeten proberen. Werkt heel positief. Ik ben er in principe uit en hoef me niet druk meer te maken over wat er in de schuldsanering mis gaat, maar ik vind dat mijn ervaring (en helaas ondertussen van tientallen met mij) mensen die NU en in de toekomst in de schuldsanering zitten en komen te zitten, hen misschien kan helpen om een wat meer menselijker omgang te creëren tussen de bewindvoerder en de persoon in de schuldsanering. Nogmaals: mensen worden vaak als lastig gezien en men denkt dat veel schuldenaren het zelf schuld zijn. Natuurlijk zijn die er ook, maar het merendeel zit in de schulden door omstandigheden van buitenaf: ontslagen worden, ziek worden, scheiding en andere onstandigheden en daardoor niet meer kunnen (mogen) werken en dus (veel) minder betaald krijgen.

Daar vraag je niet om, maar dat gebeurt je en dan moet je het maar zien te redden. En de één is daar beter in dan de ander.

Maar ik ga door met mijn strijd om een betere behandeling vor alle mensen die in de schuldsanering zitten.


Jan Dhaenens
Medemblik
(Geen eigen buro)

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door handelaar »

WSNP? Afschaffen. Een te groot aantal mensen zit in de wsnp door eigen toedoen. Gewoon lekker zelf je schulden afbetalen. Je hebt ze ook zelf gemaakt.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door antonh »

Daar heeft handelaar wel een groot punt.
WSNP? Afschaffen. Een te groot aantal mensen zit in de wsnp door eigen toedoen. Gewoon lekker zelf je schulden afbetalen. Je hebt ze ook zelf gemaakt.
Ik moet ook van mijn geld zien uit te komen.
Is soms moeilijk maar het gaat en we hebben geen schulden.

Een vriendin van ons leefde er lekker op los tot opeens een
schuld van € 90.000,--.
Deurwaarders, beslag en dan nu sanering.
Ze doet niets dan klagen nu.
Maar daarvoor kon het niet op het geleende geld, via hypotheek.
Er was daar was een fout gemaakt bj vernieuwen en verhogen van de hypotheek was het geld dubbel gestord.
Ze hebben er heel goed van geleefd en ze wisten dat ze fout zaten.
Moet de bank maar geen fouten maken, dat is onze schuld niet
vertelde ze doodleuk.

Nu zitten ze op de blaren en is het alleen maar janken.
Ik kan me voorstellen dan de schuldeisers volledig hun geld terug willen.
Zouden wij zelf ook willen als we geld van iemand moesten krijgen.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door handelaar »

Helaas is mijn situatie zo dat ik opdraai voor de gezamenlijke schulden die waren ontstaan in een relatie. Nadat de relatie helaas tot een einde kwam is mijn toenmalig partner zo 'schrander' geweest om een beroep te doen op de wsnp. En dat is haar ook gelukt. Ik moet bekennen dat ik mij daarna ook heb gewend tot een gemeentelijke instantie om te bezien of ik tot de wsnp zou kunnen toetreden. Aanvankelijk had ik weinig trek om alleen op te draaien voor die gezamenlijke schulden. Het werd al heel snel duidelijk dat het zonder moeite mogelijk was om in de wsnp te geraken. Echter, het vooruitzicht om minimaal drie jaar lang onder curatele te staan leek mij weinig aantrekkelijk. Na een aantal gesprekken met de 'hulpverlening' heb ik besloten om van het traject af te zien. De gezamenlijke schulden, die waren ontstaan door een te gemakkelijk leven te leiden, neem ik voor lief en ik betaal ze netjes af. Mijn toenmalig partner is straks schuldenvrij. Ik mag nog een jaarte of vijftien aflossingen verrichten. Maar een belangrijk punt: ik kan mijzelf recht aankijken in de spiegel. Door de gehele situatie weet ik in ieder geval aardig hoe de wnsp in elkaar steekt en hoe je er voor in aanmerking kunt komen. Dat die regeling moet worden afgeschaft is mijn stellige overtuiging. Je bent verantwoordelijk voor je eigen financieel handelen. Als je die verantwoordelijkheid niet aankunt roep je zelf de problemen op je af. Zit dan maar lekker op de blaren.
En dan nog het volgende: mijn toenmalige partner heeft nog een schitterend luxe leventje. Heeft telefoon, daarnaast een mobiele telefoon, een auto staat voor de deur (op naam van iemand anders) heeft een nieuwe partner die er vrijwel altijd vertoeft (en wellicht een deel van de huiselijke kosten op zich neemt) Ze zit dus wel in de schuldsanering, maar in de praktijk heeft ze er weinig pijn van. Maar als de periode voorbij is en ze op papier sober geleefd heeft krijgt ze wel een schone lei! Die wsnp is zo gek nog niet?!!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik vind op zich de WSNP wel goed, ik vind het alleen jammer dat er met meerdere maten gemeten wordt. Zo kan mijn vriend er niet in, omdat het niet problematisch zou zijn. Ondanks dat de schulden voor het grootste gedeelte niet zijn eigen schuld zijn en hij 10 jaar kan afbetalen. Terwijl anderen die er gewoon lekker op los leven en gewoon niks betalen er wel in kunnen komen. Zo wilden ze ook al tijdens de aanvraag dat mijn vriend de auto zou verkopen. Een auto die door mij gekocht is, maar op zijn naam staat omdat de verzekering dan goedkoper is. Een auto die hij nodig heeft voor zijn werk, zonder auto geen werk, zonder werk geen inkomen, zonder inkomen geen afbetaling. Terwijl bij mijn broertje direct werd gezegd dat ze de auto mochten houden voor de sociale contacten.

Wel vind ik dat bedrijven, instanties e.d. meer moeten kijken of schulden voorkomen kunnen worden ipv ze later op te lossen. Dat lijkt mij veel beter en kost m.i. ook minder geld.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door handelaar »

Een auto bezitten en tevens in de wsnp zitten is onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Is onder meer afhankelijk van de afstand woonadres - werkadres, en de waarde van de auto. Naar ik had begrepen is de auto uit den boze wanneer de schuldenaar geen werk heeft. In het geval van je broer is het dan kennelijk ook toegestaan voor de sociale contacten, hetgeen mij bevreemt. Het is immers zo dat zo veel mogelijk door de schuldenaar moet worden bezuinigd opdat zo veel mogelijk geld kan worden gespaard om aan het einde van de wsnp periode aan de schuldeisers te voldoen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat weet ik. In het geval van mijn vriend (buschauffeur) was de auto gewoon nodig. Bij mijn broertje niet. Hij werkt maar heeft geen rijbewijs. Zij heeft wel een rijbewijs, maar werkt niet. Ook zoiets krom. Zij moest vanaf oktober werk gaan zoeken, maar heeft dat nog niet gedaan. En daar wordt ook niks van gezegd. In Dordrecht zijn ze dus blijkbaar te streng, in andere plaatsen veel te mild. Nou ja, mijn vriend kon helaas niet in de WSNP, maar hebben we in ieder geval niet het gezeur over de auto gehad. Sterker nog: ik ben goed aan het sparen, zodat er volgend jaar een ander kan komen :wink:

pebbels71
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2008 21:15

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door pebbels71 »

Op zich erg goed dat het er is, maar de uitvoering is bar en bar slecht. Wij zitten in het begintraject van een schuldsanering en het is dramatisch. Door tussenkomst van de stadsbank zijn de schulden totaal uit de hand gelopen. Tot onze aanmelding bij de stadsbank die de sanering zou begeleiden ging het moeilijk, maar we konden de aflossingen nog net rondbreien. Vanaf de tussenkomst van de stadsbank is er € 0,00 aan aflossingen betaald en dit loopt al vanaf oktober dus je kunt nagaan dat men nu problemen begint te maken. Echt heel vervelend omdat wij door hun advies ook bij budgetbeheer zijn gekomen en dus niets meer uit kunnen halen en zelf ook geen poging meer kunnen doen om afspraken te maken.
Wij zijn zoals ik veel lees niet de enige. Had ik deze berichten maar eerder gelezen dan had ik niet naar de stadsbank gegaan, maar zelf een poging gewaagd om rond de tafel tot een oplossing te komen met onze schuldeisers. Ik heb het idee dat dat beter was geweest.
Schuldsanering is echt in het uiterste noodgeval een prima hulpmiddel, maar zoals er nu mee om gegaan wordt is het slecht. Wij voelen ons werkelijk als slechte mensen behandeld, wat geen pretje is als je net als de meeste mensen in nederland een gewoon normaal gezin bent.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door handelaar »

Beste Pebbles, je kunt alsnog met je schuldenaren zelf in onderhandeling. Als je met hun tot een akkoord kunt komen kun je stoppen met die wsnp. Ik weet niet of je al daadwerkelijk onder de wsnp valt, of dat je nog in de bemiddelingsfase zit. Ik heb gelukkig zelf een deal met m'n schuldenaren kunnen sluiten, waardoor ik uiteindelijk ben gestopt met die geitenwollensokkenbreiers die je de wsnp in proberen te helpen. Er zijn maanden dat ik wat moeilijk rondkom. Maar het lukt. Gelukkig ben ik nog jong en sterk zodat ik er naast m'n baan links en rechts zo nu en dan nog wat bij kan pakken. En verder leef ik uiterst sober, maar wel als vrij man die niet onder curatele staat :)
Kappen met die wsnp is mijn advies!

tijgerrr
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 okt 2007 18:05

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door tijgerrr »

De WSNP is een goed iets, het kan mensen enorm helpen mits zij een bewindvoerder hebben die hun werk goed doen.
Ze hebben misschien veel clienten maar dat is niet de probleem van de saniet.

Laten even voorop stellen dat de WSNP is opgezet om mensen die veel schulden hebben het zelf niet meer redden TE HELPEN. Die mensen kunnen hier een beroep op doen!! Hieraan zijn veel eisen aan gesteld en je komt er niet zomaar in!

De 1 heeft het helemaal aan zich zelf te wijten om wat voor reden dan ook en de ander integendeel.
De WSNP is nogmaals opgezet om men te helpen met deze problemen er zijn genoeg Bewindvoerders die een zootje ervan maken en die zelf met o.a. het geld vandoor gaan door alles op een slinkse wijze te spelen.
Voor de mensen die ongeschonden eruit zijn gekomen hebben geluk, er zijn een hoop bewindvoerders die er een zootje van maken.

Een bekende van mij zit in de wsnp en ik help diegene ermee want zijn bewindvoerder is een 1e klas kl**tzak ! Hij doet er geen moer voor laat alles erop aan komen en het gaat niet over een abonnementje ofzo het zijn ergere dingen. De bekende van mij kent meerdere personen die er ook in hebben gezeten en diezelfde vent als bewindvoerder hebben gehad. De één is alles kwijt geraakt dus ook zn huis, de ander is op een valse naam verder gegaan want hij maakt je kapot.
Zelf heb ik ook aanvring met die man gehad maar ik laat mij niet weg wijs brengen, helaas beschik ik hier en daar niet helemaal over de juiste info betreft rechten en plichten dus zal ik mij af en toe terug moeten trekken.
Doordat ik er tussen ben gesprongen heeft die bekende eindelijk rust want daarvoor was het werkelijk waar een zootje. Er kwamen brieven binnen van organisaties die extra kosten in rek. wilde brengen. Die vent leest toch zogenaamd alle post door nou dan had ie 1 telefoon moeten plegen en klaar es kees. Maar nee dat moest hem voorgekauwd worden en zelfs toen nog laks! Totdat ik alle achterstand had voorgeschoten wilde hij ineens weten wat, want ja als er iets betaald was wat voor die tijd was toen degene in de wsnp ging zou hij het geld wel ff terug halen.. Hij belde wel achter dingen aan om te horen of t betaald was en hoe hij dat aan het geld kwam etc etc.
Wat hij wel deed als er iets betaald moest worden in kort termijn op het laatste moment opsturen of zelfs te laat!!
VB. orginele verzenddatum brief 25/01 ontvangstdatum saniet 28/02 en er moet 03/03 betaald worden. Dit is gewoon een voorbeeld. Maar het kan ook zo zijn dat de uiterste betaaldatum op 27/02 was. Dus ja lang leve de bewindvoerders!

Inmiddels heb ik heel goed vernomen, je bewindvoerder lekker laten stikken! Probeer zo gelukkig mogelijk te leven en gewoon niet reageren op zijn post mits het zeeer belangrijk is natuurlijk maar anders lekker laten gaan.

Bewindvoerders zijn bedoeld om je te helpen en niet om ervoor te zorgen dat je alleen meer sores krijgt en na 3 jaar meer schuld hebt dan toen je erin ging!!

Hier zijn heel veel mensen de dupe van geworden dit is ook wel es op tv geweest maar wordt verder weinig nagekeken. WSNP is eigenlijks nog een beetje TABOE terwijl er steeds meer mensen in terecht komen.
Voor de mensen die alles zelf hebben veroorzaakt hebben recht op een eerlijke bewindvoerder en een kans en anders een financiële begeleider.

Nederland is niet zo mooi als dat het lijkt, ze maken alles mooier dan het werkelijk is. En het rechtssysteem mankeert nog een hele hoop.
VB. vermoord je iemand 1 jaar vast zitten pleeg je fraude 5 jaar vast zitten noem maar een dwars straat en dit is met zoveel dingen dus ja..

Gesloten