LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modellenbureau Avenue Models

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Ashy
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mei 2012 14:08
Locatie: Delft

Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Ashy »

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag gebeld door Avenue Models en ze zeggen serieus geinteresseerd te zijn in mij. Jammer genoeg waren mijn foto's niet goed genoeg en moet ik andere foto's opsturen. Meneer had me gemaild.. In dat mailtje stond dat ik ook foto's moet sturen in mijn bikini en close-ups van mijn buik etc. Is dit echt een goed modellenbureau? Of is t een beetje nep.. Testshoots zijn gratis..

Groet

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Linoge »

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar een meneer die jou in bikini wil zien vertrouw ik nooit zo.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als ze een bikini/lingerie model zoeken, hebben ze natuurlijk wel wat meer nodig dan een foto van je gezicht.
Google 's op Avenue Models, wie weet welke ervaringen van anderen je tegenkomt.
Overleg met je ouders.

MAXIEM

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ashy

Advies: niet verder op reageren (t'is m.i. een ordinaire vorm van grooming). Als ze werkelijk interesse hebben, dan krijg je wel een uitnodiging om op hun bezoekadres te verschijnen (tegen vanzelfsprekend een ruime vergoeding van de reiskosten).

Maxiem.

Ashy
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mei 2012 14:08
Locatie: Delft

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Ashy »

Ik ben 17.
Vorige week heb ik contact gehad met Starguide/CastingKompas.
Maar naar deze sukkels heb ik een mailtje gestuurd. En informatie opgevraagd bij de politie en het juridisch loket.

Avenue Models klonk mij wat professioneler, maar de site zegt niet veel. Ze zoeken niet alleen iemand voor potretfotografie maar ook lingerie bv. Verder heb ik op het internet reacties van andere mensen gezien die wel eens een shoot bij ze hebben voor lingerie etc.

Ik zal het stukje effe kopieren wat in de brief staat:

Is het mogelijk je nogmaals aan te melden, maar nu met wat duidelijkere, recente foto's van je figuur (bijv. in bikini/lingerie of iets dergelijks)? Enkele staand met buik richting camera en 1 van opzij (liefst zo duidelijk mogelijk allemaal). Wij doen namelijk niet alleen portretfotografie. De reeds toegezonden foto's vonden wij op het gebied van je figuur te onduidelijk. Tevens mogen de foto's niet zijn bewerkt, geen zwart/wit en niet ouder dan twee maanden.
Indien mogelijk ook een aantal close-ups (circa 30cm afstand) van bovenbenen, heupen, taille en bovenwijdte. Deze mogen anoniem zonder gezicht worden genomen.

Op de site zelf staat dat er alleen contact met je wordt opgenomen wanneer er serieus interesse is. Maar ik geloof dat ze gewoon iedereen opbellen die zich aanmeldt!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als jij jezelf er niet prettig bij voelt en zelf eigenlijk vindt dat je niet geschikt bent ? ( Maar ik geloof dat ze gewoon iedereen opbellen die zich aanmeldt! ) moet je het niet doen.

De manier waarop Avenue Models zich presenteert (ook in de mail naar jou) vind ik geloofwaardiger dan Starguide/CastingKompas.
Jij hebt zelf AM benadert, begrijp ik.

MAXIEM

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ashy

Mijn advies blijft (ondanks de tekst die je geplaatst heb) staan. Hun vraag is niet professioneel. Laat ze zelf het werk doen en weiger dus zonder een passende vergoeding je medewerking. Overigens heb ik zelden zo'n slechte site bezocht. Puur amateurisme is nog de beste omschrijving.

Maxiem.

Ashy
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mei 2012 14:08
Locatie: Delft

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Ashy »

Waarom zijn al deze sites zo onbetrouwbaar :(
Hebben jullie misschien een site wat wel betrouwbaar is?
Het gaat voornamelijk om modellenwerk, geen acteerwerk.

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Sage. »

Waarom meld je je niet aan op een website waar fotografen op basis van TFP foto's maken meiden zoeken? Er zijn genoeg fotografen die dit doen om hun portfolio aan te vullen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ashy schreef:Waarom zijn al deze sites zo onbetrouwbaar :(
Hebben jullie misschien een site wat wel betrouwbaar is?
Het gaat voornamelijk om modellenwerk, geen acteerwerk.
Welke 'al deze sites'?
Je noemt er twee, van AM weet je vlgs mij amper iets.

Hebben jullie misschien een site wat wel betrouwbaar is?

Laat Google d'r eens op los.

En Google 's op Avenue Models, wie weet welke ervaringen van anderen je tegenkomt.
Overleg met je ouders.

Esther-87
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2012 20:39

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Esther-87 »

Het klopt toch echt niet wat Maxiem zegt. Ik zelf heb bij 3 bureaus ingeschreven gestaan en als je echt fashion wilt doen is je lichaam minstens zo belangrijk. Bij alle bureaus waaronder ook Avenue Models heb ik lingerie/badmode foto's moeten sturen voordat ik op intake kon komen. Ze kunnen natuurlijk niet iedereen zomaar op intake vragen. De meeste hebben vaak niet de juiste maten en lichaamsverhoudingen dus lijkt me logisch dat ze eerst duidelijke fotos willen zien. Anders is het ook zonde van hun tijd. Ik heb zelf goede ervaringen met dit bureau en er ook een paar opdrachten voor gedaan. Meestal had ik binnen 2 weken mijn geld dus dat is best snel in deze wereld. Ze bestaan al best lang dacht 13 jaar of zo. Dat zegt ook wel iets over of het betrouwbaar is. Pas op voor bureaus die nieuw zijn en je veel beloven en geld vragen voor testshoots! Deze zijn vaak binnen een jaar weer verdwenen en met jouw geld er vandoor.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je kan een foto opsturen - maar wel met disclaimer dat deze foto uitdrukkelijk niet voor publicatie is.

Even een googeltje erop los laten - heeft het er de schijn van dat Avenue inderdaad een legitiem modellenburo is.
Castingcompass/Starguide is dat duidelijk niet - maar niet alle buro`s zijn zoals deze jokers.

Ashy
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mei 2012 14:08
Locatie: Delft

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Ashy »

Je noemt er twee, van AM weet je vlgs mij amper iets.
Wat is AM?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Modellenbureau Avenue Models

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een afkorting (initialen) van de naam van 1 vd twee door jou genoemde modellenbureaus.

Gesloten